Så vi skal ikke til Kåfjord og de lystelige brødrene?
Javisst skal vi det!Så vi skal ikke til Kåfjord og de lystelige brødrene?
Tenkte bare på innsettelsen i Vatikanet, og da er det vel Petersplassen.Se her, komme sporene som perler på en snor. Pave Frans er personen, i sine slitte, svarte sneakers.
Men hvor var det paven brøt språk-etiketten? Der han skulle lyst velsignelsen på latin, hva valgte han å gjøre i stedet?
Hvor dette skjer? Det er en spesiell balkong ut mot Petersplassen hvor nye paver presenteres for folket. Brukes vel ikke til noe annet, tror jeg.Hendelsen jeg vil frem til var nok noe før innsettelsen.
Kardinalene er helt riktig låst inne i konklavet som skjer i Det sixtinske kapell.
Det jeg vil frem til er når pave-elekten blir presentert for Romas innbyggere og verden for første gang.
Den nyutnevnte har da vært i 'Sukkenes rom' og tar på den karakteristiske hvite drakten.
Den eldste i kardinalkollegiet roper ut: Habemus papam! Så døpenavnet på den utvalgte og pavenavnet, og det skjer hvor?
Og er det noen som husker hvilket språk han henvender seg til de fremmøtte på? Det er ikke nødvendig for å løse oppgava, men gir tilleggspoeng.
Ed: Typo
Første som slo meg også ...Åmål?
Edit: Vennskapsby Drøbak. Her er vel julenissens postkontor, eller no sånt.
Fersk- og saltvann, ja.Hovedsete? Vi skal gjerne tilbake i historien, da?
De to vannene, er de fersk- eller saltvann?
Ja.Er det norsk tilknytning til stedet?
Den norske tilknytningen er ikke av denne karakteren, mer hverdagslig/normal, men egentlig ikke så mye å legge vekt på.Var det en mann på 1200-tallet som hadde voldsom interesse for norske konger og i det hele var glad i å skrive om religion og myter?
Ed: Og som kom fra denne øya?
Nei.Jeg trodde vi skulle til en som var veldig glad i hjemmebakst, den gangen kalt Heimskringla. Men det er ikke dit vi skal altså?
Det er lett å tro det, ja. Det var meningen!Men siden vannene er kalde og trærne importert, er det lett å tro at vi skal nordover. Er det riktig?
Og litegrann vest?Men siden vannene er kalde og trærne importert, er det lett å tro at vi skal nordover. Er det riktig?
Vi skal ikke til nordvest, se ellers svaret ovenfor.Og litegrann vest?Men siden vannene er kalde og trærne importert, er det lett å tro at vi skal nordover. Er det riktig?