|
Gi meg et hint hvis du finner oppskriften.(hvordan var det med denne motgiften igjen?)![]()
Behandlingen går ut på såkalt symptomsuppresjon, eller det som på godt norsk kalles å ta seg sammen. :Gi meg et hint hvis du finner oppskriften.(hvordan var det med denne motgiften igjen?)![]()
PS: Ved nærmere ettertanke: glem det - dette er jo moro.
Det er dit vi skal, ja.
Vi skal til Norges midtpunkt – slik Kartverket har definert det. Man tenker seg et at man klipper ut et kart over Norge inkludert alle øyer og holmer – men uten Svalbard og Jan Mayen – og prøver å finne det punktet hvor det hele balanserer på en nålespiss.
Og stedet vi skal til befinner seg i Steinkjer kommune i Nord-Trøndelag, omtrent midt mellom Vakkerlifjellet og Skjækervatnet - ca. 4 mil rett øst for Steinkjer og en drøy mil fra svenskegrensen. Man var en stund urolig for at man kunne ha havnet i Sverige – men det ordnet seg.
Hadde man tatt hensyn til fjell og daler i beregningene, ville nok Norges tyngdepunkt ha forskjøvet seg noe lenger sydover.
Drar forbi Salten når som helst jeg, har ingenting der å bestille.Vi skal vel forbi Salten, nå da?