Ach so. Takker! 
|
Du var kjapp der! Sangen er skrevet av Kirsty Maccolls far, Ewan. Men det er ikke dit vi skal.bluesbreaker skrev:Sangen om byen må være "DIRTY OLD TOWN" skrevet av Ewan Mc Coll.
Mest kjent med The DUBLINERS og senere POGUES med nevnte Shane McGowan.
Det gjør jeg. Du verden, jeg visste ikke at Townes van Zandt hadde sunget den sangen!bluesbreaker skrev:Eller mener du en by som forbindes med en annen artist som gjør sangen Dirty Old Town?
Townes van Zandt f.eks?
mvhVi haster videre til en ny by, som befinner seg på kontinentet vi allerede er på. Eller- kanskje ikke? Hipp som happ, egentlig.
Tampen brenner både hos deg og Bluesbreaker. Vi kan til Europa også. Og egentlig tror jeg at vi skal dit.Ulf-B skrev:Mange byer "over there" har navn hentet fra hjemlandet - hjembyene? - til de første immigrantene. Skal vi kan hende til Europa?
Jeg tror at du skal tenke mindre på Shane McGowan. Som jeg skrev i oppgaven, synger Shane ikke om den byen vi skal til.oct skrev:Steve Earle & Shane var vel kompiser en stund. Sistnevnte har jo sangen "Guitar Town". Men er jo ikke en cover av Dirty old town.
mvh
Roger Whittaker er jo nevnt allerede.....tkr skrev:Jeg skal legge inn et hint til:
Sangeren er nokså deppa. Han må forlate byen vi skal til. Det er ikke mer å hente for ham der.
mvh
Jeg har ikke sett noe bynavn ennå.....oct skrev:Trodde jeg var i mål. Jfr. mitt redigerte innlegg.
mvh
Den der var vrien. Har du studert v.U.M.B.?Ulf-B skrev:Vi skal til Sitka i Alaska tidligere kalt Ny Arkhangelsk. Hovedstad i det tidligere Russisk Amerika fra 1807 til 1867 da USA kjøpte Alaska fra russerne. Prisen var på latterlige 7,2 millioner USD ca. 150 millioner USD hvis vi justerer sånn noenlunde for inflasjon. Tidenes røverkjøp?
Det var i Sitka at overtagelsesseremonien foregikk i oktober 1867.
Fra Sitka-området kommer også Sitka-granen nr. 3 på listen over grantrær rangert etter størrelse og dette er et treslag som det plantes en del av også her i Norge.
bluesbreaker tar oss videre.