|
Byen er Eisenach. Eisen (jern) er metallet, og borgen Wartburg er bilmerket. Hva med den indirekte påvirkningen til norsk historie, og det flytende som har med musikk å gjøre?oct skrev:Byen må være Eisenach, og bilmerket Wartburg da, siden det ikke finnes mer?
mvh
På Wartburg arbeidet jo Martin Luther. J.S.Bach er født her, men hvor det flytende i musikken kommer inn hen, vet jeg ikke.erato skrev:Byen er Eisenach. Eisen (jern) er metallet, og borgen Wartburg er bilmerket. Hva med den indirekte påvirkningen til norsk historie, og det flytende som har med musikk å gjøre?oct skrev:Byen må være Eisenach, og bilmerket Wartburg da, siden det ikke finnes mer?
mvh
Reformasjonen påvirket norsk historie ja, og Bach er tysk for bekk som definitvt er noe flytende. Begge er født i Eisenach.tkr skrev:På Wartburg arbeidet jo Martin Luther. J.S.Bach er født her, men hvor det flytende i musikken kommer inn hen, vet jeg ikke.erato skrev:Byen er Eisenach. Eisen (jern) er metallet, og borgen Wartburg er bilmerket. Hva med den indirekte påvirkningen til norsk historie, og det flytende som har med musikk å gjøre?oct skrev:Byen må være Eisenach, og bilmerket Wartburg da, siden det ikke finnes mer?
mvh
mvh
Siste linje er vrien.erato skrev:Reformasjonen påvirket norsk historie ja, og Bach er tysk for bekk som definitvt er noe flytende. Begge er født i Eisenach.tkr skrev:På Wartburg arbeidet jo Martin Luther. J.S.Bach er født her, men hvor det flytende i musikken kommer inn hen, vet jeg ikke.erato skrev:Byen er Eisenach. Eisen (jern) er metallet, og borgen Wartburg er bilmerket. Hva med den indirekte påvirkningen til norsk historie, og det flytende som har med musikk å gjøre?oct skrev:Byen må være Eisenach, og bilmerket Wartburg da, siden det ikke finnes mer?
mvh
mvh
Vi vet hvem som har den.
Det var du som kom frem til Eisenach.oct skrev:Siste linje er vrien.erato skrev:Reformasjonen påvirket norsk historie ja, og Bach er tysk for bekk som definitvt er noe flytende. Begge er født i Eisenach.tkr skrev:På Wartburg arbeidet jo Martin Luther. J.S.Bach er født her, men hvor det flytende i musikken kommer inn hen, vet jeg ikke.erato skrev:Byen er Eisenach. Eisen (jern) er metallet, og borgen Wartburg er bilmerket. Hva med den indirekte påvirkningen til norsk historie, og det flytende som har med musikk å gjøre?oct skrev:Byen må være Eisenach, og bilmerket Wartburg da, siden det ikke finnes mer?
mvh
mvh
Vi vet hvem som har den.
mvh
....Og styrthjelm og dykkerdrakt i titan for ikke å bli drept av en motorbår i altfor stor fart!Paal Iksom skrev:Da reiser tkr til vårt mål som er Cozumel, og husker forhåpentligvis å ta med seg snorkel og solkrem.
Fairytale in New York, Eller Christmas in New York, som er den alternative titelen, er en duett mellom Shane McGowan og Kirsty MacColl. Kirsty MacColl omkom i ung alder da hun ble påkjørt av en motorbåt mens hun snorklet utenfor Cozumel.Steinar_Lund skrev:Det hadde vært interessant å få vite litt mer om ledetrådene.