HFS 4 - "problemer" -> forklaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    By the way har lige fået en ny rekord tror jeg. Har slettet 230 mails på en dag. Alle fra forummet her.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil helst slippe å bli fraktet til "siste uleste", men heller bli fraktet til "første uleste". -Da kan jeg fortsette der jeg slapp...
    For ordens skyld så mente jeg hele veien "første uleste", og siste uleste blir jo litt feil..
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.798
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det har aldri stått noen dato i selve sitatet. Det er kun en link/pil til selve innlegget.
    I forrige forumversjon så stod det dato og hvem som hadde skrevet over sitatboksen når man siterte - det var lettvint!
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    I forrige forumversjon så stod det dato og hvem som hadde skrevet over sitatboksen når man siterte - det var lettvint!
    Du har rett i at det stod dato i forrige forumversjon, og jeg misforstod littegranne. Jeg fikk inntrykk av at du trodde at det hadde stått dato i denne versjonen som så hadde blitt tatt bort.

    Oppdatering: Dette er faktisk noe som Xenforo har tatt opp til vurdering, så jeg tipper dette vil komme i en fremtidig oppdatering.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    @Sluket - default er det eldste uleste innlegget i tråden ved å trykke på trådtittel, men du kan trykke på tiden til høyre (i dag kl ... f.eks) for å komme til det siste innlegget i tråden.

    @Karmana - innstillingen som gjør at du kommer til første siden i tråder du ikke har lest på lenge (og kan trykke «gå til ny» for å komme til første uleste) er noe som oppstår ved pensjonsalder. Dette for å minne dere eldre på hva tråden handler om. Erfaringsmessig blir det mye surr og spørsmål om dere pensjonister slippes rett til første uleste i tråder dere ikke har lest på en stund.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Funker ikke her....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23

    Hvis jeg trykker på tiden her kommer jeg til første siden i tråden... en skags tidsreise m.a.o.

    2021-09-22 20_55_34-Bergfinn's horn hjørne _ Side 107 _ Hifisentralen.png
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1

    Hvis jeg trykker på tiden her kommer jeg til første siden i tråden... en skags tidsreise m.a.o.

    Vis vedlegget 749859
    Hvis du trykker på en dato (f.eks. 19.07.2016 i bildet du viser), så vil du komme til innlegget som ble skrevet på den datoen, og det er jo helt riktig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Nettopp, så RoDa er full o'crap!!!! 🤭 🤭
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Da sender vi RoDa på et mestringskurs i kommunikasjon! Thx!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk høvding. 👍
    Jeg surfet på iPad og feilbedømte Mr. @Sluket. (Gidda ikke å lage skjermdumper, der altså)
    Du tok frem de små teskjeene og fikset oppgaven. 😁
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det kunne jo blitt gøy om alle hadde fått den «rediger» knappen som høvdingen har 😁
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Kan kanskje se ut som det er noe galt med 'Personvern'? Jeg måtte 'avvis alle' for at det skulle roe seg ned. Fikk opp 'Godta innstillinger' på nytt og på nytt, selv om jeg godtok første gangen (og andre, tredje osv ...). Kan godt være at det bare er hos meg, men ville melde i fra om det. Hvis det bare er hos meg, er det noen som vet hva grunnen kan være? :)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Kan kanskje se ut som det er noe galt med 'Personvern'? Jeg måtte 'avvis alle' for at det skulle roe seg ned. Fikk opp 'Godta innstillinger' på nytt og på nytt, selv om jeg godtok første gangen (og andre, tredje osv ...). Kan godt være at det bare er hos meg, men ville melde i fra om det. Hvis det bare er hos meg, er det noen som vet hva grunnen kan være? :)
    Samme her, forbannet irriterende.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Kan kanskje se ut som det er noe galt med 'Personvern'? Jeg måtte 'avvis alle' for at det skulle roe seg ned. Fikk opp 'Godta innstillinger' på nytt og på nytt, selv om jeg godtok første gangen (og andre, tredje osv ...). Kan godt være at det bare er hos meg, men ville melde i fra om det. Hvis det bare er hos meg, er det noen som vet hva grunnen kan være? :)
    Dette skyldes at du har sperret muligheten for å lagre cookies i din browser eller at du selv sletter cookies på maskinen din (enten ved å fjerne midlertidig internettfiler eller at du har et "renseprogram" som fjerner cookies).

    Jeg har nevnt dette tidligere, men den store ironien med aksept av Personvern er at det lagres enn cookie på maskinen din som husker om du godtok eller avviste bruken av cookies.

    Hvis denne cookien ikke ligger eller lagres på pc'en din , så vil du få opp popup'en med personvern gang på gang.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Dette skyldes at du har sperret muligheten for å lagre cookies i din browser eller at du selv sletter cookies på maskinen din (enten ved å fjerne midlertidig internettfiler eller at du har et "renseprogram" som fjerner cookies).

    Jeg har nevnt dette tidligere, men den store ironien med aksept av Personvern er at det lagres enn cookie på maskinen din som husker om du godtok eller avviste.

    Hvis denne cookien ikke ligger eller lagres på pc'en din , så vil du få opp popup'en med personvern gang på gang.
    Slettet nettop historikken på maskinen, så da er det vel det som gjør det.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Slettet nettop historikken på maskinen, så da er det vel det som gjør det.
    Ja, når en sletter historikken så sletter en gjerne "Cookies" som er lagret på maskinen også, og da vil popup'en komme tilbake.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Har nylig hatt problemer med at forbindelsen til hfs har gått i stå for lengre eller kortere tid. I går sjekket jeg nettleserene Safari og Brave for MAC og da viste det seg at det var et betydelig antall snokere inne på hfs, bla flere google ting som forsøkte å bygge en profil av "meg". Blokkerte alt og alle og nå ser det ut til å fungere. Ble mildt sagt sjokkert hvor mange snokere som ligger å vaker over forumet. Glemte å ta skjermbilder.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Kan legge til at nå slipper jeg all reklame utenom genuin hfs reklame i heading og høyre sidebar. (messen)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Nei men det var en god del flere, ukjente for meg før jeg startet å stenge ned. Det var heller ikke alle som syntes i skjermdumpen pga for liten ramme. Samtlige er blokkerte nå.
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Nei men det var en god del flere, ukjente for meg før jeg startet å stenge ned. Alle synes heller ikke i skjermdumpen pga for liten ramme.
    De fleste av dem tilhører Google på en eller annen måte, og dette er ikke noe HFS problem, men heller et "internett problem". Så fort en benytter Google koder i en eller annen form, så skjer dette, og de aller fleste nettsteder bruker enten Google Analytics, Recaptcha eller andre Google tjenester.

    Huawei er derimot verre, og de er i ferd med å utvikle sin egen søkemotor, og de sender ut X antall roboter som crawler alt som finnes av nettsider. På det verste hadde de over 150 tilkoblinger mot HFS, så jeg sperret dem.

    Den beste måten å surfe nettet på uten å bli tracket er å bruke en VPN tjeneste.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Dette skyldes at du har sperret muligheten for å lagre cookies i din browser eller at du selv sletter cookies på maskinen din (enten ved å fjerne midlertidig internettfiler eller at du har et "renseprogram" som fjerner cookies).

    Jeg har nevnt dette tidligere, men den store ironien med aksept av Personvern er at det lagres enn cookie på maskinen din som husker om du godtok eller avviste bruken av cookies.

    Hvis denne cookien ikke ligger eller lagres på pc'en din , så vil du få opp popup'en med personvern gang på gang.
    Dette har for min del kommet 'ut av det blå', og jeg har ikke slettet noen cookies eller lagt inn noe renseprogram, så det virker rart. Jeg testet også nå i en annen nettleser (Safari og Chrome så langt), og samme skjedde der. Det er en stund siden sist jeg var på besøk her, men det skal vel ikke ha noe å si. Ruten med 'Personvern' dukker altså opp på hvert 'klikk' jeg gjør, så det blir litt slitsomt. Men, igjen, siden du ikke har fått inn andre meldinger om dette, så ser det jo ut til at det er noe lokalt hos meg, men jeg aner fortsatt ikke hva det kan være.

    Screen Shot 2021-10-01 at 15.43.38.png
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Dette har for min del kommet 'ut av det blå', og jeg har ikke slettet noen cookies eller lagt inn noe renseprogram, så det virker rart. Jeg testet også nå i en annen nettleser (Safari og Chrome så langt), og samme skjedde der. Det er en stund siden sist jeg var på besøk her, men det skal vel ikke ha noe å si. Ruten med 'Personvern' dukker altså opp på hvert 'klikk' jeg gjør, så det blir litt slitsomt. Men, igjen, siden du ikke har fått inn andre meldinger om dette, så ser det jo ut til at det er noe lokalt hos meg, men jeg aner fortsatt ikke hva det kan være.
    Dette kan skyldes at cookien som blir sendt (som sier at du har avslått/godtatt) --> ikke blir lagret på din maskin. Dette må skyldes noe lokalt hos deg, og enten har du bedt dine browsere om og ikke akseptere cookies eller så må det være en annen årsak.

    Jeg har testet dette nokså nøye og med alle mulige browsere, og en cookie blir sendt fra HFS etter at du har svart "Avis" eller "Godta".

    Jeg skulle ønske at jeg kunne hjelpe, men hvis du faktisk foretar et valg og popup'en fortsatt dukker opp så må det være noe lokalt.

    Skjer det samme hvis du besøker denne siden: https://www.avforums.com/ ??

    Mvh
    Høvdingen
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Dette kan skyldes at cookien som blir sendt (som sier at du har avslått/godtatt) --> ikke blir lagret på din maskin. Dette må skyldes noe lokalt hos deg, og enten har du bedt dine browsere om og ikke akseptere cookies eller så må det være en annen årsak.

    Jeg har testet dette nokså nøye og med alle mulige browsere, og en cookie blir sendt fra HFS etter at du har svart "Avis" eller "Godta".

    Jeg skulle ønske at jeg kunne hjelpe, men hvis du faktisk foretar et valg og popup'en fortsatt dukker opp så må det være noe lokalt.

    Skjer det samme hvis du besøker denne siden: https://www.avforums.com/ ??

    Mvh
    Høvdingen
    Jeg prøver med Firefox nå, og den ser ut til å fungere. Jeg er usikker på hva som skjer med Chrome, men det er jo mange innstillinger man kan gjøre for å beskytte seg mot ditt og datt, og kanskje én av dem har gjort et litt vel stort utslag. Firefox går per nå helt fint, mens Chrome og også Safari oppfører seg ufint (ber om godkjenning for hver side jeg går til). Jeg får også masse klager på at sider (ikke hifisentralen) jeg går inn på ikke har godkjent sertifikat, og det ser jeg jo at veldig ofte stemmer, men jeg ønsker ikke at hverken Chrome eller Safari skal være så nøye på det at jeg ikke kommer inn på de siden jeg vil, selv om det strengt tatt sikkert er lurt å ta hensyn til disse sikkerhetsadvarslene. Så det er noe med sikkerhet som har blitt litt annerledes nå i det siste, som i alle fall preger min surfing for tiden. Håper det roer seg, og enn så lenge går det helt fint for meg å bruke Firefox, som altså fungerer helt fint her på hifisentralen ... :) I alle nettleserne så står den lille boksen med 'Personvern' nede i venstre hjørne, som en fast sak, men det er vel sånn du vil ha det?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei.
    Et kjapt spørsmål:
    Hvorfor får jeg ikke lastet opp et bilde fra pcn når jeg skal svare på en melding - får "kun" opp muligheten til å legge inn en http:// adresse, mens jeg står fritt til å laste opp bilder hvis jeg vil legge ut i tråder som denne?

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Nope, klikker på "legg inn bilde".....
    Da dukker det opp en "tekstboks" med noe http-greier, samt en blå boks hvor det står "sett inn"......

    mvh
    Proffen
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn