HFS 4 - "problemer" -> forklaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Hva mener du med at den ikke fungerer? Mener du at den viser feil nummer i forhold til innlegg? Jeg vil nok tippe at slettede innlegg er årsaken til dette, og du ser ikke slettede innlegg.
    Jeg ser ingen nummerering. null, nada, ingenting.

    I noen tilfeller, i enkelte tråder, ser jeg nummereringen. Omtrent på samme sted hvor det står ny i oransj boks.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser ingen nummerering. null, nada, ingenting.

    I noen tilfeller, i enkelte tråder, ser jeg nummereringen. Omtrent på samme sted hvor det står ny i oransj boks.
    Hvis du ikke ser nummereringen helt øverst til høyre i den blå headeren, så må det være noe lokalt, og har du forsøkt å tømme "midlertidige internettfiler" i browseren din?

    Nummeret til innlegget står i absolutt alle innlegg, og jeg har aldri sett at det ikke er tilstede.

    nummertall.jpg
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Hvis du ikke ser nummereringen helt øverst til høyre i den blå headeren, så må det være noe lokalt, og har du forsøkt å tømme "midlertidige internettfiler" i browseren din?

    Nummeret til innlegget står i absolutt alle innlegg, og jeg har aldri sett at det ikke er tilstede.

    Vis vedlegget 647164
    Logget inn med annen nettleser (firefox) som opererer med sitt eget sett med cookies og jeg ser fortsatt ingen av symbolene til høyre for Ny. Meget mulig det er noe lokalt, men jeg har sett det på annen PC også.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Prøv og trykk CTRL + F5 samtidig når du er inne på en tråd hvor du ikke ser nummerne, og se om det hjelper.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Prøv og trykk CTRL + F5 samtidig når du er inne på en tråd hvor du ikke ser nummerne, og se om det hjelper.
    Full refresh fungerte ikke, hverken i chrome eller firefox. Alt jeg ser er den blanke blå headeren. Tomrom ved siden av Ny når det er nytt innlegg.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    nei!

    en finner ikke tråder som er startet av ignorantene
    Du har rett. Det en faktisk må gjøre er å fjerne ignoreringen, finne trådene, evnt. følge dem, deretter ignorere brukeren igjen, og da vil en se tråden(e) i "Tråder jeg følger".

    Jeg har sett på mange ulike løsninger for dette, men så fort en ignorerer noen så ligger det koder som aktiveres, og jeg vet ikke hvordan jeg skal endre koden slik at tråden vises når innlegg nummer 2 kommer, mens innleggstarter skal forbli ignorert. Jeg ser problemet, men jeg ser på dette fra en rent teknisk ståsted, og da blir det straks litt mer tricky.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Full refresh fungerte ikke, hverken i chrome eller firefox. Alt jeg ser er den blanke blå headeren. Tomrom ved siden av Ny når det er nytt innlegg.
    Jeg har sett på kodene, og jeg klarer ikke å finne noe galt, og det er heller ingen andre som har rapportert inn dette problemet, og spørsmålet er om det er flere som opplever dette, eller om du er den eneste. Jeg har testet HFS4 med alle tenkelige browsere og OS, og jeg har aldri sett dette problemet, og da blir det veldig vanskelig for meg å rette på noe.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Full forståelse. Jeg klarer meg fint uten nummereringen, så null stress.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Full forståelse. Jeg klarer meg fint uten nummereringen, så null stress.
    Kan du forsøke å markere musa over området for å se om det er noe der, men at det kanskje vises i samme farge som bakgrunnen.

    Før musa til midten av den blå headeren, hold høyreknappen på musa inne, og dra musa til høyre og helt til enden av headeren. Da vil du se om det er noe tekst tilstede som ikke vises pga. feil farge.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Kan du forsøke å markere musa over området for å se om det er noe der, men at det kanskje vises i samme farge som bakgrunnen.

    Før musa til midten av den blå headeren, hold høyreknappen på musa inne, og dra musa til høyre og helt til enden av headeren. Da vil du se om det er noe tekst tilstede som ikke vises pga. feil farge.
    Ingen skjult skrift etter "Ny". Jeg markerte hele meldingen din opp til og med "Ny" og kopierte inn i notepad.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Kan du ta et skjermbilde av hvordan det ser ut for deg? Jeg vil gjerne se hvor "Ny" står plassert. Alternativ hvor langt inn til venstre (i ca centimenter) fra høyre står "ny".
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Du ser heller ikke "Del" og "bokmerk". Merkelig. Det er noe java involvert her, men hvis du kan sortere annonser på Torget, så er ikke java problemet.

    En ting er sikkert - dette hadde jeg lagt merke til umiddelbart, og jeg har aldri sett dette problemet.

    Det er heller ingenting som skiller ditt brukeroppsett fra andre, så det er heller ikke årsaken.

    Mmm, dette går på listen over "merkelige fenomen" :)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Sortere? Du mener f.eks. pris lav til høy og markere høyttalere, forforsterker og slikt? Ja, det kan jeg navigere i.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Sortere? Du mener f.eks. pris lav til høy og markere høyttalere, forforsterker og slikt? Ja, det kan jeg navigere i.
    Da står det kun mellom rettigheter og css (fargekodingen), og du har rettighetene (for det har alle). Jeg tviler på at det finnes noen browser på denne planeten som ikke klarer å lese en simpel fargekode, så jeg vet ikke hva jeg skal lete etter.

    Har du forsøkt å logge ut, og deretter se om du ser nummerne?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Da står det kun mellom rettigheter og css (fargekodingen), og du har rettighetene (for det har alle). Jeg tviler på at det finnes noen browser på denne planeten som ikke klarer å lese en simpel fargekode, så jeg vet ikke hva jeg skal lete etter.

    Har du forsøkt å logge ut, og deretter se om du ser nummerne?
    logget ut og inn nå. ingen forskjell.

    Skal si ifra når jeg ser nummerering. Så det en gang, husker jeg.

    edit:
    Kjørte den siste updaten på chrome. Nummereringen kom i denne tråden. Trykte refresh. nummereringen forsvant.

    jeg kan restarte PC-en min og se om det hjelper.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    logget ut og inn nå. ingen forskjell.

    Skal si ifra når jeg ser nummerering. Så det en gang, husker jeg.
    Da er det maskinen din som ikke liker kodene, og den eneste måten jeg kunne løst det på er å sjekke maskinen.

    Hvilket OS har du på maskinen din?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Restartet PC-en min. Logger inn. nummereringen kommer opp. Trykker refresh og nummereringen er vekke igjen.

    win10.

    Edit: som sagt, ikke verdens undergang å ikke ha nummereringen tilgjengelig. Så du bør ikke bruke allverdens med tid på det.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Bruker du ad-blocker?
    Må innrømme jeg gjør det etter at nettaviser og annet tok helt av med blinkende og intrusive reklamer.

    Deaktiverte adblokker for hifisentralen og nummereringen var tilbake.

    så der fant vi ut av det.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Etter en kort tids aktivitet på hfs4 , så tenker jeg:
    - Mye bra.
    - Men ikke like begeistret for å bli alarmert med røde bjeller hver gang noen poster i en tråd jeg har postet. Det blir for mye av det gode.(y)
    Netop og af samme årsag har jeg idag afinstalleret Facebook Lite app'en.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Må innrømme jeg gjør det etter at nettaviser og annet tok helt av med blinkende og intrusive reklame.

    Deaktiverte adblokker for hifisentralen og nummereringen var tilbake.

    så der fant vi ut av det.
    Hehe, ikke noe farlig å innrømme det. Årsaken til at ad-blocker skaper dette problemet er fordi det er en link rett ved siden av hvor du kan dele innlegget på sosiale medier, og Ad-blocker har en innstilling som gjør at du kan blokkere "dele-linker", og hele feltet blir dermed borte.

    Det er nok enkelte som etterhvert vil finne ut at det kan lønne seg å "hviteliste" HFS fra ad-blocker, men det blir et annet tema.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    På hfs3 mener jeg å huske at man kom til forumdelen av hfs hvis man trykket på hifisentralen.no logoen, nå kommer man til mala audios reiseplanlegger.. Noen sjans for at logo/bilde linken kan endres?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei,
    Er det ikke lenger mulig å legge inn lenker i signaturen sin? Nyttig for å lettere finne sin egen tråd i "Mitt anlegg".
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Er det ikke lenger mulig å legge inn lenker i signaturen sin? Nyttig for å lettere finne sin egen tråd i "Mitt anlegg".
    Det er kun støttemedlemmer som kan legge ut linker i signatur eller redigere eksisterende linker i signaturen sin.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    når en lenker til andre innlegg i en annen tråd, så vises et annet innhold, men lenken er korrekt når en klikker på den.

    eksempel: det som kommer opp her angir et annet innhold enn det lenken viser til.

     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    når en lenker til andre innlegg i en annen tråd, så vises et annet innhold, men lenken er korrekt når en klikker på den.

    eksempel: det som kommer opp her angir et annet innhold enn det lenken viser til.

    Ja, det som kommer opp er innholdet i første innlegg på selve siden. Funksjonen heter "Unfurl", og den tar ikke hensyn til at du har lagt til "innlegg 231" på side 8. Den leser øverst på side 8.

    En måte å unngå funksjonen på er å skrive f.eks. "Sjekk her", deretter markere "Sjekk her" med musa, trykke på lenkeikonet i editoren, og lim inn linken i popupen som kommer opp. Da har du lagt til en link til teksten "Sjekk her", og du vil ikke se forhåndsvisning av innholdet i lenken.

    Eksempler som viser hva jeg mener:

    Sjekk her (Benyttet lenke-funksjon i editor)

    Her har jeg lenket til Siste innlegg på side 8 ved å bare fylle inn URL-linken direkte i innlegget:

    Her har jeg lenket til Første innlegg på side 8 ved å bare fylle inn URL-linken direkte i innlegget:

    Legg merke til at de begge unfurl-boksene inneholder samme innhold, men de lenker til forskjellige innhold. Det er slik funksjonen fungerer.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Se på nedenstående bilder hvordaen en enkelt kan unngå "Unfurl" funksjonen.

    Nå skal jeg lage en link ut av denne setningen:

    1. Markèr setningen
    markersetningen.jpg


    2. Trykk på Lenkefunksjonen og lim inn link
    markersetningen1.jpg


    En kan også etterpå trykke på U knappen i editoren hvis en ønsker en strek under lenken for å markere den bedre.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Hej
    Hvorfor kan man ikke se opslag fra Off Topic i Alle nyeste ?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Hej
    Hvorfor kan man ikke se opslag fra Off Topic i Alle nyeste ?
    Slik har det vært i mange år, og Off Topic vil dominere så voldsomt at hi-fi temaer vil nærmest drukne. Det var mange som klaget på dette i sin tid, og jeg fjernet dermed Off Topic fra "Alle nyeste", og du må bruke Off topic fanen/tab'en.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Slik har det vært i mange år, og Off Topic vil dominere så voldsomt at hi-fi temaer vil nærmest drukne. Det var mange som klaget på dette i sin tid, og jeg fjernet dermed Off Topic fra "Alle nyeste", og du må bruke Off topic fanen/tab'en.
    Tak for svar :) Det giver jo meget god mening
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Noen mulighet for å implementere en løsning for umiddelbar varsling når det kommer en annonse på Torget som matcher et lagret søk, á la finn.no? Nå skjer det vel bare en gang i døgnet?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Noen mulighet for å implementere en løsning for umiddelbar varsling når det kommer en annonse på Torget som matcher et lagret søk, á la finn.no? Nå skjer det vel bare en gang i døgnet?
    Har Finn umiddelbar varsling?

    Jeg har selv lagret noen søk på Finn, og jeg får kun beskjed ca 1 gang i døgnet.

    Hvis en f.eks. søker på "Hifi" og lagrer søket, så kan en jo risikere å få 50 emailer i løpet av en dag, og det er flere årsaker til at varsling en gang i døgnet viser seg å være en fornuftig løsning. Hvis du er så på hugget etter et gitt produkt så ville det kanskje være fornuftig å være pålogget HFS og Finn 24/7 :ROFLMAO:

    Alle løsninger kommer med ulemper, og jeg må evnt. lage en løsning hvor brukeren kan velge mellom umiddelbar varsling eller 1 gang i døgnet, men min erfaring tilsier at jo færre valg brukeren har, jo bedre blir livet mitt ;) Det er nok mange som vil velge "ummidelbar varsling" uten å forstå mulige konsekvenser av dette valget, og når de blir irritert over å motta en haug med emailer, så skjønner de ikke hvordan de kan endre på det.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Finn har umiddelbar varsling (push), på lik linje som vi har her inne på nye innlegg i tråder du ønsker å bli varslet om nye innlegg i. Finn sender deg også e-post en gang i døgnet om du vil det.

    Å ha ett søk inne på søkestrengen "HiFi" vil jo være helt menigsløst, men jo mer du spisser søket jo riktigere treff får man. "Garrard 301" f.eks.
    Skulle gjerne hatt pushvarsling på søkene mine, slik at jeg slipper det du (spøkfullt) skisserer; å glo 24/7.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det @jorwed_ sa. Poenget er at det - om det er mulig - hadde vært fint å ha valget. Brede søk - «HiFi» - kan komme på e-post en gang i døgnet, mens spisse søk - «Garrard 301» hadde vært supert å få en varsling på. Sistnevnte aller helst som en innebygget varsling på mobilen. Det er sikkert vrient/umulig uten egen app. Men varsling på hifisentralen.no eller på e-post funker også.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Alle løsninger kommer med ulemper, og jeg må evnt. lage en løsning hvor brukeren kan velge mellom umiddelbar varsling eller 1 gang i døgnet, men min erfaring tilsier at jo færre valg brukeren har, jo bedre blir livet mitt ;) Det er nok mange som vil velge "ummidelbar varsling" uten å forstå mulige konsekvenser av dette valget, og når de blir irritert over å motta en haug med emailer, så skjønner de ikke hvordan de kan endre på det.
    Det funker tydeligvis på finn.no. Men så har vel de noen flere utviklere og administratorer :) Men om det lar seg gjøre, så mener jeg at det hadde vært en stor fordel for en så levende salgsarena som Torget tross alt er.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn