HEL's lytterom for tredje gang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    1.331
    Torget vurderinger
    5
    Ser meget bra ut, gratulerer så langt! Regner med det spiller mer enn greit også?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.001
    Antall liker
    14.355
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vel, hvor langt har vi kommet?
    Jo, sånn var det. Vi satte oss ned og fikk en Pad i fanget.
    Så var det bare å scrolle og spille musikk. Fire femtentommere kan flytte luft, det er fylde over hele linja, det er ikke spesielt fokusert eller bredt men who cares?
    Meeen, så var det et inntrykk av uforløst der, som om stemmene gjemte seg bak der et sted og ikke ville komme frem. Bassen var vel fremtredende og det hørtes ut som overlapp der nede et sted. Dette er for komplisert HEL....
    Hva om du prøver å koble vekk diskantene?
    Altså istedet for bøffel-filter1-filter2 og tre effektforsterkere går over til bare bøffel-filter2 og to effektforsterkere.
    Jadda!! Den diskanten tulla det til den, sikkert glimrende i seg selv men den hang ikke helt sammen med Fostexen. Lar det seg gjøre? Sikkert, sikkert men who cares?
    Mulig mulig at Fostex ikke rekker hele veien opp, men det gjør ikke hørselen vår etter at jormor har klaska oss på baken heller!

    Vekk med diskant, ett delefilter og en effektforsterker, x antall tusen spart!
    Vi er fortsatt ikke ferdige med å diskutere honorar for konsulentoppdraget....

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.001
    Antall liker
    14.355
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det begynner å lysne i lytterommet, musikken slipper mer igjennom med kun Fostex og basser.









    Fortsatt er det noen komponenter som henger bak på Fostex, hva om........

    Der ja, nå snakker vi "Hull igjænnem!!!" :D












    Frem med noen saker som ikke folk med pacemaker skal være for nærgående og nysgjerrige på










    Litt mekking av OBmannen og hans geniale modulærbafler.....










    ..så sitter det brått en Lowther PM6A på plass!

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.001
    Antall liker
    14.355
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da var vi der!
    Kun det elektroniske OB-filteret, F3 satt til å drive Lowther uten noe passive komponenter i veien og MI HELt special edition sine klasse A watts på bassene.
    Sat... Dæv.... Fa.. ... Åh, så bra det ble nå!

    Skuldre senkes, stive nakkemuskler får hvile, musikken bare flyter! Vi er i flytsonen og bare nyter!
    Dette har en frihetsfølelse som det tidligere på kvelden ikke har vært, kan hende er det mindre "hifi", men så lenge det er mer musikk så kan det ikke bety mindre.
    Det er lettflytende, det er åpent, det er kontrollert og det er mektig. Slik skal det være! Tror også HEL skrev noe om at det godt kunne blir der, altså her, han endte opp da han koblet opp Lowther først. ;)

     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    Og ikkje nok med dæ....i forenklingens navn koblet jeg fra preampen også, det ble enda litt bedre, en tanke mer åpent og dynamisk. Dette er noe jeg vet fra før med lignende tester. B5 er jo i seg selv en preamp som driver effektforsterkerne med glans.

    B5 har 100K ohm inn og 100 ohm ut. Digital volumjustering er jeg ikke redd for (og har heller ingen intensjon å diskutere her heller). Det eneste jeg trenger er en høykvalitets vender mellom riia og dac, hva med en Elma? Og en enkel volumpot etter riiaen. Jeg offer fjernkontrollen til vinylen for forenklingens skyld.


    Trenger innspill på en god kildevelger. Er denne bra?

    Elma med gullkontakter: ELMA 1-Deck 2 poles/deck- 2 to 6 positions/pole (NEW SOLID "hard gold" contacts)


    Og en volumkontroll som settes etter riia men før kildevelgeren som deretter går til First Watt B5 med 100K ohm inn. Hvor mange ohm må volumpoten være på da?

    Audio Note: Audio Note 100K Audio/Log Taper Stereo Volume Control
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    Buffalo II dacen låter knallbra men i forenklingens navn har jeg hentet denne på lån i ettermiddag. Den har alle innganger, coax, optisk, USB og hdmi. Dessuten har den en svært habil volumkontroll. Låter bra gjør den og, veldig bra faktisk :)

    image.jpg

    image.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    2.665
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    [h=1]Konklusjonen i test av M51, oversatt av google translate (http://www.hifi.nl/artikel_pagina4/7172/NAD-M51-Direct-Digital-DAC-Conclusie.html)

    [FONT=Maven Pro, sans-serif]Konklusjon [/FONT][/h]

    Jeg har lyttet mye mer enn jeg kan beskrive i denne anmeldelsen. Den konklusjon at overraskende tidlig i forrige måned avslørte for meg at NAD M51 er en fantastisk D / A-konverter. Helt nøytral, men likevel svært relevant presentasjon, romlig, detaljert, rask, dynamisk, musikalsk ... hvor mange audiofile bokser bør jeg sjekke? Jeg fikk ham virkelig ingen feil kan fange. Eller skjermen må gjøres i fire trinn til dim, men kan ikke helt deaktivert. Og selvfølgelig den fordømte blå LED ved siden av standby-knappen, som uavhengig av dimmer modus fortsetter også å skinne klart. Men da er jeg virkelig gjort whining.

    Er M51 dermed den ultimate D / A-konverter? At jeg ikke tør svare på det, fordi det fortsatt under linjen er et spørsmål om smak. Løs NaimDac, som er nesten tusen euro dyrere, lager musikk i mine ører akkurat hva rytmisk og sammenhengende og sette en større lydbilde. Men M51 får det bedre i de områdene av åpenhet og evnen til å løse komplekse passasjer. Hvilken vei vil du også musikalske preferanser, er det utrolig hvor mye kvalitet M51 tilbyr.
    Sin veiledende pris på € 1799 er veldig smart sett. I prisklasse opp til 3000 euro er best fordi noen alvorlige konkurranse, men når den øvre grensen er 2000 euro jeg ville ikke vite hva D / A-konverter ville jeg heller ha enn NAD M51. Og nærmere en reell kjøpsanbefaling jeg ikke tør sitte ned ... kommer til å høre!



    Lees meer : Artikel_pagina4 NAD M51 Direct Digital DAC Konklusjon
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du må vite hva du gjør når du vil sette inn en vender mellom signalkildene
    du trenger en "make before break" switch slik at inngangen ikke ligger åpen mellom trinnene på venderen
    da kan det smelle big-time!
    linken din sier ingenting om det er mbb eller "brake before make"
    så tilbake til start
    PS hva har jeg sagt om aktiv pre i et slikt system?
    du har snart til et par FEASTREX i den takten du skreller av unødige innkjøp!
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    Ja, han tullekjøper fælt. Den B4 f.eks. - totalt unødvendig, men som den gode samaritan jeg er så kan jeg hjelpe ham av med den :rolleyes:
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    He he. Artigkarer.


    Etter et par timers test i går kveld så viser det seg at NAD og Buffalo er ganske like hva rom og oppløsning angår men kort fortalt er det noe med gainstrukturen som trolig fører til en ørliten overstyring på svært høye volum som jeg ikke liker på NAD (Dire Straits, You And Youre Friend fra On Every Street albumet, en lett slem elgitar i høyre kanal utover i låta låt litt skarpt og vrengte i høyre kanal). Det er vanskelig å sette fingern på noe men jeg oppfatter også Buffalo dacen som en tanke mere smooth (mindre digital).


    Jeg monterte tilbake preampen og Buffalo dacen. Tilbake til start. Summa summarum er det best selv om avspilling uten preamp åpner lyden ørlite grann. (Når det er sagt driver utgangstrinnet til Buffaloen systemet meget godt uten preamp, her matcher gain osv bedre).


    Ergo. NAD ut. Beholde Buffalo og XP10 preamp. Må innfinne meg med å bruke en USB til Coax dings for high rez fra PC avspilling. Har en M2tec men ikke fått softwaren til å virke.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bytt F2J i et EXA U21 kort med Sluket og litt cash imellom og digitaldelen din kommer til å ta et byks!:D

    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    Jeg trenger ikke penger mellom egentlig.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    pakketilbud med FW F2J ? :rolleyes:
    Det er også en løsning. F2J fungerer kun med ALE, det vet jo alle..
    Dersom jeg er stucked med B5/F3 oppsettet til neste år og B4/F2J bare står til pynt så skal jeg vurdere det. Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke havner på treveis (med B4) men at F2J skulle kunne komme til å drive et par hyper-lettdrevne fulltoner i den skumle enden av dB/kr skalaen, ja det skal ikke jeg uttale meg om ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    HEL, ikke glem at du lå på kne og TRYGLET om at jeg skulle ta ansvaret for dine lettsindige innkjøp..:cool: Kan skje igjen vet du... Slukets veier er uransakelige. Selg Lowthers til en eller annen anglofil romantiker med høreapparat, Fostex og B4/F2J kan jeg hjelpe deg av med og VIPS! så har du til Feastrex og er derved i mål! For din egen sjelefreds skyld anbefaler jeg IKKE tre-fireveis eksotisk horn/driver kjøret. It hurts, big time.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Feastrex er vel ikke sååå lettdreven at den er happy med 5watt?
    Sluket kan sikkert custom bestille ALE Permendur bredbånder til deg med følsomhet på 115db :rolleyes:
    nesten gratis....:cool:
    så kan du bli "pilot-kunde"
    mvh
    Leif
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.001
    Antall liker
    14.355
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt generelle inntrykk og synsing....


    Utseende
    HEL sine OBer er lekre! Bortsett fra mulig kremting angående størrelse så vil de kunne passe inn i ethvert rom.
    Modulærbaffel er smart, i alle fall når du heter HEL og ikke har ro i rumpa. ;)
    Gjennomsiktige akrylvinger er supersmart! Høyttalerne ser smalere ut og det gir et stort byks oppover designmessig!
    Høyttalerne er ikke små, og det kan virke truefarende i førsten å sitte tett på og se oppover mot diskanten.
    Men lydbildet er ikke preget av den høyden, lyden smelter sammen på midten likevel.

    Lyd
    Jeg bare digger lyden av fulltone. Først hørt hos sclalars med Seas fulltone og nå hos HEL med Fostex og aller mest med Lowther.
    Det er noe naturlig lettflytende over det og en myk fylde samtidig som det er detaljert og åpent.
    Synser litt om at det er slik fordi det ikke er delefilter der og da ikke noe overlapping og slikt. Kanskje det at det ikke er noe tidsforskyvning er med på å gjøre opplevelsen så bra.
    Kasse eller ikke kasse virker ikke til å være viktig for fulltone. Digget sclalars sine like mye som HEL sine.
    Begge har bassløsning selvsagt. Fulltone uten tillegg i bassen er sikkert tynne saker. Bakladet horn kanskje...?
    OpenBafflebass, kortslutning i praksis? Vi fikk en liten innføring av HEL, og tanker om hvordan høyttaleren er konstruert. Tror og mener å huske at det var baffelbredde i bassen på ca 135cm med vinger og bakstøtter inkludert. 4 stk femtentommere skal jo kunne ta knekken på tre mann i et lite rom, men takket være akustisk kortslutning så berget vi oss! Masser av bass og trykk i dette systemet!

    Synsing
    Mye grunnet rommet, sannsynligvis, så er det ikke mye presisjon og "lydbilde" å snakke om. Wall of sound er mer slik det oppleves, men det er opp til deg selv å vurdere om det er en bakdel eller fordel. Så lenge lyden fungerer så er ikke lydbildet kritisk IMO.
    Med større avstand til vegger og et større rom kan det hende sekken kommer sammen med posen?
    Gitarer som stakk av var problematisk med Fostex + diskant, mindre med Fostex uten diskant og lite med Lowther. Dette Lowtherelementet er ikke slik som det andre jeg har hørt (DX4?) som var heller hardt der oppe et sted. Avstikkingen er kanskje grunnet sidevegg tett på? Evt demping av dette kunne sikkert hjulpet, men med Lowther var det ikke behov for det, igjen IMO.
    Jeg har ikke hørt OB bass før, og lurer på om jeg ikke må ha noen flere timer for å catche denne greia. (Må vel kanskje sette Gradient Revolution på lista for OB bass og da har jeg hørt det) Det er masse reserver, det er trykk som kjennes i brystet og det er lite/ingen romproblemer. Men likevel er det noe ukjent/rart.
    For meg så virker anslaget i bassen litt amputert, den pulsen jeg forventer er ikke der og det høres på en måte ut som bassen må bygge seg opp gjennom en periode eller to før den virker. Aner ikke om dette er konstruksjonen (men jeg har det samme inntrykket fra Gradient, og fra MG 1.6 selv om det kanskje ikke er relevant) eller om det er dip i rommet til HEL som forsterker inntrykket. Det var heller ikke fremtredende på all musikk/bass. Et vilt forsøk på fremmedord kan være at det er perkussive (som stavekontrollen forsøkte å endre til sirkusdverg!?!!) instrumenter/spillestil som gjør at jeg savner litt attakk.
    Nå er jeg langt fra fremmed for at mitt inntrykk her har en sterk sammenheng med inntrykk av for det meste kassehøyttalerbass(refleks), og at disse må "ta sats" før de spiller bass og da har en tydeligere kant på anslag? Aaaaaner ikke! Det ble mange ord på et lite ankepunkt, i et forsøk på å beskrive.

    Gi og ta, eller pose og sekk?
    Hvis man ikke skal ta en LMC eller en Sluket og gå rett på mål, så blir det for de fleste av oss et kompromiss. Da tror jeg det er en veldig god idé å høre på masse forskjellige konstruksjoner i forskjellige rom for å på den måten finne ut hva som gir deg fot, og hvor bakdelene ikke betyr noe for deg. HEL sine mange konstruksjoner og etterhvert store erfaring har ført han til mål, og han har både fått et lekkert oppsett og ett som i tillegg (etter en viss forenkling, hehe) spiller knallbra! Spesielt falt jeg for fulltonen, og jeg tenker tanker om hvor enkelt det er å nedskalere og beholde de gode egenskapene. LMC sine basser som er fy-fy og bassrefleks og greier har IMO dette smekket/slammet som OBene til HEL ikke har. Kan en slank og lekker OB med kun Lowther og så en bass eller fire i bassrefleks ved siden av gjøre susen? Susen er da ikke ment som mål og det ultimate ala LMC, men det ultimate kompromiss, om det finnes. ;)

    Takk
    for lytten, kaffen, praten og opplevelsen, HEL! Dette var hyggelig og lærerikt! Har fått noen tanker å tygge på. :)

    snakkes


     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    Feastrex er vel ikke sååå lettdreven at den er happy med 5watt?
    Sluket kan sikkert custom bestille ALE Permendur bredbånder til deg med følsomhet på 115db :rolleyes:
    nesten gratis....:cool:
    så kan du bli "pilot-kunde"
    mvh
    Leif
    Feiteste Feastrex HAR Permendur i spolegapet, og høyere følsomhet en regulære 8" bredbåndselementer. 5W er uansett snaut synes nå jeg, duger til 115 dB drivere i begrenset frekvensområde ja, men til en 8" med følsomhet rundt 100 dB effektivt har jeg ALLTID sagt at 100W cuts the mustard. Dette utsagnet er ettervert også plukket fra hverandre, nøye undersøkt og satt sammen igjen / verifisert av ingen ringere enn målehystopatteoriakademiker :rolleyes: Asbjørn og er da følgelig sannhet!

    ALE + bredbånd = utopi. De gidder ikke engang lage 15" elementer lenger, driverne er langt bedre og mer interessante.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    BTW, fin oppsummering RoDa, skal kommentere litt på den senere!
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    RoDa: takk for hyggelig besøk av deg og Bård, objektive innspill er veldig nyttige

    Sluket: noe å tenke på det med Feastrex ja ;)


    En foreløpig konklusjon fra meg er å fortsette å se til Nelson Pass sine OB-oppsett på nettet og ikke tukle til mer eller mindre enn det (samt noen tips han har gitt meg på mail):

    - Han bruker Pass XP-10, B5 delefilteret og F3. Han har ikke fjernet preampen, hadde det hatt noe for seg hadde han kanskje gjort det? Jeg kan umulig være så genial at jeg ligger et hestehode foran de andre gutta?

    - Han anbefaler Emninence 15B eller enda bedre Eminence Definimax 15.

    - Som bassforsterker bruker han Pass 30 w klasse A eller 150 w AB men han skriver at det ikke er så viktig.

    - Fostex fulltoner nevner han ikke men sier at hans favoritter er Lowther PM6A som er smooth* og Feastrex sin "rimeligeste" (dog med et passivt sugefilter). Nylig har han også begynt å leke ned en Lowther Field Coil prototype.

    - Diskant har ikke vært brukt i noen av oppsettene hans, ikke engang nevnt. Ikke at det er feil men det gjør alt veldig mye mer komplisert.


    * har nevnt det før, PM6A med alnico magnet og lav følsomhet (92,5) låter ikke som Lowther vanligvis gjør, den er smooth og har en flott kropp i mellomtonen.

    Det er nok lurt å la en punktkilde være nettopp det, et kompromiss mtp den øverste diskanten men en enormt god sammenheng i lydbildet ellers.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    med skikkelige filtre og løpetidskorrigering kan du nok få T500 til å svinge med,men det er ikke lett og krever lavpass av bredbånder, og hva er da vitsen med bredbånder og ikke heller bruke en driver dedikert for et spesifikt område?
    mvh
    Leif
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    Helt klart. Bredbåndere bør jo brukes til det de er laget for.

    Slik:
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du burde prøvd en god TVC
    mvh
    Leif
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    Har vinterferiefridag i dag. Fikk plutselig masse kabler og komponenter til overs. Kjekt med IKEA moduler. De kan demonteres. 4 hjul på hver plate og vips, forsterkertralle. Nå får de luften de trenger.

    Nå skal jeg motivere meg til å dra frem fres og hullsag. Denonplinten skal til pers :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    Hva blir det av arm på Denon?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    du burde prøvd en god TVC
    mvh
    Leif
    Skal ikke se bort i fra det, først skal jeg konse om det som er der. Få platespillern opp. Mekke litt kabler kanskje, hvis jeg gidder.

    Slik setupen er nå er det kun dac løsningen med mulighet for high rez som mangler. Buffalo dacen har to coax inn med vender.

    Jeg har enda ikke fått prøvd denne som jeg har liggende:

    http://www.m2tech.biz/hiface.html

    Fikk ikke driveren til å fungere. Må ha litt Ludohjelp.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    Hva blir det av arm på Denon?
    Denne. Jeg har boret feil og må lage et nytt hull. Ingen kommentar takk.....
    Vel, da gidder jeg ikke kommentere at dette ser bra ut, skikkelig god arm er det også. Gidder da heller ikke spørre om du har den store stabiliseringsmutteren på undersiden av armen - en klar lydmessig forbedring forøvrig.
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Hehe, dette ser veldig bra ut HEL. Fin platepiller :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det der er ingen mutter. det er en tynn dings med gjenger:rolleyes:
    dette er en stabiliseringsmutter
    ble laget til endel av de japanske armene
    ideen var å øke massen i tonarmsfestet
    perfekt på Linn LP-12 :D
    kan lett dreies i Norge og....
    arm stabilizer.jpg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    Plinten miner fra Benkeplatespesialisten på Holmlia. Ringte og spurte om jeg kunne få kapp fra utskjæring av oppvaskkummer.
    De var greie, finkappet 2 stk 4 cm svart eik for meg helt gratis. Jeg spanderte 2 poser Twist på dem. Ekte gjenbruk.

    Fresingen gjorde jeg på gårdsplassen. Det gikk med et nytt fresejern og det lukta brent vanilje på 500 meters avstand. Jeg pusset den og lakkerte med 2 komponent klarlakk på sprayboks: Novaclear Coat 2K

    Problemet nå er at jeg ikke får frest langt nok inn på undersiden. Ergelig, hadd satt av denne fredagen til å få unna litt. Noen som har råd å gi?
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    det der er ingen mutter. det er en tynn dings med gjenger:rolleyes:
    dette er en stabiliseringsmutter
    ble laget til endel av de japanske armene
    ideene var å øke massen i tonarmsfestet
    perfekt på Linn LP-12 :D
    kan lett dreies i Norge og....
    Vis vedlegget 184650

    Den skjønte jeg ikke helt hvordan man bruker?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.901
    Antall liker
    10.772
    Torget vurderinger
    10
    Nå skjønner jeg. Kan man dreie den i vanlig stål?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    Den erstatter den pinglmutteren som leveres originalt, og gir økt masse/stabilitet og etter sigende mer ro i lydbildet. Er en gjøk på Ebay som har originale til $ 100.00.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    ORIGINAL til Micro 505-serie armer, to forskjellige. Kjøp riktig variant nå da.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.336
    Torget vurderinger
    23
    Husk endelig konsulenthonoraret da. Eller "Fersking Fee" som vi gjerne kaller det..

    Tror ikke disse mutterene har noen virkning, BTW.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn