Helox record Clamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Fint svart Endpoint :)
    Det er jo en selvfølge at Endpoint vil forsvare sine agenturer med nebb og klør. Det sitter nok en luring å konstruerer disse tingene og er veldig god på å trylle frem noen vektige argumenter for dette.
     
    Sist redigert:

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Fint svart Endpoint :)
    Det er jo en selvfølge at Endpoint vil forsvare sine agenturer med nebb og klør. Det sitter nok en luring å konstruerer disse tingene og er veldig god på å
    trylle frem noen vektige argumenter for dette.
    Tror du like godt kan skrive det samme i ca 964 andre tråder, Cadillacman. Nok av folk med alt for mye spenn. Ikke minst de som skor seg på nettopp det. Folk er vel i stand til å velge selv, tror du ikke?
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Fint svart Endpoint :)
    Det er jo en selvfølge at Endpoint vil forsvare sine agenturer med nebb og klør. Det sitter nok en luring å konstruerer disse tingene og er veldig god på å
    trylle frem noen vektige argumenter for dette.
    Tror du like godt kan skrive det samme i ca 964 andre tråder, Cadillacman. Nok av folk med alt for mye spenn. Ikke minst de som skor seg på nettopp det. Folk er vel i stand til å velge selv, tror du ikke?
    Er det ikke dette forumet er for. Tømme ut frustrasjon for lureri. Jeg vet at det er mange som kjøper dette uten å vite at andre innen samme bransje selger dette til brøkdelen av prisen å ingen forskjell som jeg har nevnt en del ganger nå.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det må da være mulig Cadillaccen at du på et eller annet tidspunkt blir ferdig med dette? Du har holdt på i mange dager nå og du har ikke beveget deg en eneste millimeter.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei igjen! Jeg får snart min Project 10.1 Evo.Produsent anbefaler å spille uten platematte på denne spiller.Det følger med en platevekt og ikke en Clamp til denne
    spiller.Mon tro om jeg skal prøve en clamp.Vi vet nå alle hvordan en clamp virker.Det kunne vært interessant å prøve på Project.Noen formeninger om dette?
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Det må da være mulig Cadillaccen at du på et eller annet tidspunkt blir ferdig med dette? Du har holdt på i mange dager nå og du har ikke beveget deg en eneste millimeter.
    Jeg stort sett svarer og motargumenterer på de som tror på lureriet.
    Jeg har kommet til den konklusjon at dyre clamper ikke gjør bedre jobb enn billige og det er 98% enige i bortsett fra J.J og svartkeiko.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Hei igjen! Jeg får snart min Project 10.1 Evo.Produsent anbefaler å spille uten platematte på denne spiller.Det følger med en platevekt og ikke en Clamp til denne
    spiller.Mon tro om jeg skal prøve en clamp.Vi vet nå alle hvordan en clamp virker.Det kunne vært interessant å prøve på Project.Noen formeninger om dette?
    Du får prøve en kinaclamp til 200 kr først, så kan du gjøre som jeg tidligere har nevnt ang. Endpoint.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det må da være mulig Cadillaccen at du på et eller annet tidspunkt blir ferdig med dette? Du har holdt på i mange dager nå og du har ikke beveget deg en eneste millimeter.
    Jeg stort sett svarer og motargumenterer på de som tror på lureriet.
    Jeg har kommet til den konklusjon at dyre clamper ikke gjør bedre jobb enn billige og det er 98% enige i bortsett fra J.J og svartkeiko.
    Så du har konkludert? Da er du jo ferdig med saken da.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Det må da være mulig Cadillaccen at du på et eller annet tidspunkt blir ferdig med dette? Du har holdt på i mange dager nå og du har ikke beveget deg en eneste millimeter.
    Jeg stort sett svarer og motargumenterer på de som tror på lureriet.
    Jeg har kommet til den konklusjon at dyre clamper ikke gjør bedre jobb enn billige og det er 98% enige i bortsett fra J.J og svartkeiko.
    Så du har konkludert? Da er du jo ferdig med saken da.
    Jeg konkluderte i innlegg #52 og fikk "JA" fra larkus og "NEI" fra J.J og da var vi i gang igjen, slik er forumet.
    Det er ikke jeg som styrer her. Tråden kan fortsette lenge den. Hvorfor henger du deg opp i at den fortsetter ?
     
    Sist redigert:

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    så forbanna.
    ta seg betalt for vinylplugg.

    er såå forbanna
    dumt.


    seriøst
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det må da være mulig Cadillaccen at du på et eller annet tidspunkt blir ferdig med dette? Du har holdt på i mange dager nå og du har ikke beveget deg en eneste millimeter.
    Jeg stort sett svarer og motargumenterer på de som tror på lureriet.
    Jeg har kommet til den konklusjon at dyre clamper ikke gjør bedre jobb enn billige og det er 98% enige i bortsett fra J.J og svartkeiko.
    Så du har konkludert? Da er du jo ferdig med saken da.
    Det er ikke bare jeg som er engasjert her. Tråden kan fortsette lenge den. Hvorfor henger du deg opp i at den fortsetter ?
    Har medlemmene lyst å ytre seg så gjør de det.
    Irriterer meg ikke at tråden fortsetter, det må den gjerne gjøre men det hadde vært fint hvis du også kom deg litt videre, det blir vel mye stampe her.

    I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress
    I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Så du har konkludert? Da er du jo ferdig med saken da.
    Det er ikke bare jeg som er engasjert her. Tråden kan fortsette lenge den. Hvorfor henger du deg opp i at den fortsetter ?
    Har medlemmene lyst å ytre seg så gjør de det.
    Irriterer meg ikke at tråden fortsetter, det må den gjerne gjøre men det hadde vært fint hvis du også kom deg litt videre, det blir vel mye stampe her.

    I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress
    I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress I repeat myself when I am under stress
    Komme videre til hva ?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    ikke bruk æreskodeksen mot meg, blir for domt. Forstår irritasjon over prissetting, men gidder ikke å være dommer utifra synsing. Hvis noen gidder å betale 4 lapper for en buttplugg som gir glede, mens andre finner glede i plastpikkdings til en camilla? so?

    Mulig det gir utslag i lyd, ikke prøvd, synsing utifra prislapp, naaah. Ikke akkurat en Edge heller.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    ikke bruk æreskodeksen mot meg, blir for domt. Forstår irritasjon over prissetting, men gidder ikke å være dommer utifra synsing. Hvis noen gidder å betale 4 lapper for en buttplugg som gir glede, mens andre finner glede i plastpikkdings til en camilla? so?

    Mulig det gir utslag i lyd, ikke prøvd, synsing utifra prislapp, naaah. Ikke akkurat en Edge heller.
    Jeg beklager hvis jeg fornærmet deg, men hvis dine ytringer i form av en dings som svaier er et ledd i debatten så synes jeg det blir for dumt.
    At noen betaler firetusen ++ er det meg knekkende likegyldig. Jeg vil bare påpeke lureriet som 98% av andre i denne tråden er enige i.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Ikke likegyldig for deg, for det er det tråden starter med. Finner uansett tråden mer interessant underveis. latsekk som jeg er gidder jeg stort sett ikke bruke hverken platekrans eller halvtunge stålpøkk levert med min VPI. Sånn sett burde jeg være fanboy av føkk pris-utgangspunktet not.

    Bare forbanna nå

    såååååå lite fornærma
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Ikke likegyldig for deg, for det er det tråden starter med. Finner uansett tråden mer interessant underveis. latsekk som jeg er gidder jeg stort sett ikke bruke hverken platekrans eller halvtunge stålpøkk levert med min VPI. Sånn sett burde jeg være fanboy av føkk pris-utgangspunktet not.

    Bare forbanna nå

    såååååå lite fornærma
    Jo, likegyldig overfor de som ikke tenker på annet enn at den dyre saken er så jævla bra p.g.a. pris.
    Det minner meg veldig mye om sangen til Øystein Sunde om
    "Ståle Krapyl", og dette gjenspeiler i grunn min begrunnelse.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    jeg er ihvertfall ikke Ståle, men alltids et krapyl, avslappa sådan
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Når man ser på signaturen din Cadillacen så er du lurt for ganske mye mer penger enn en som har kjøpt en platepøkk til noen stakkars lapper. En masse overpriset fransk fjas der ja.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    jeg er ihvertfall ikke Ståle, men alltids et krapyl, avslappa sådan
    Du kan jo ikke være så veldig avslappa som har lagt inn over 14000 innlegg, eller kanskje du har sekretær.
    er det nå vi skal ta slik selfie, viktig å holde høy score. Blir innlegg av slikt vøtt. Libresse?
    Ja høy score, men gode argumenter også.:)
    men for å ta det ned igjen. Dyrt? mulig? noen finner glede i plugger til tusenkronersvis, andre bruker fingern bortimot gratis ganske sikkert med samme resultat. Har ingen og dessverre lite fantasi om hvor bra eller no value platestrammern gir. Trådens start oppfattes kun som en forlengelse av smås(n)ur(t) mail til importør.

    derfor forbanna

    såååå forbanna
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    er det nå vi skal ta slik selfie, viktig å holde høy score. Blir innlegg av slikt vøtt. Libresse?
    Ja høy score, men gode argumenter også.:)
    men for å ta det ned igjen. Dyrt? mulig? noen finner glede i plugger til tusenkronersvis, andre bruker fingern bortimot gratis ganske sikkert med samme resultat. Har ingen og dessverre lite fantasi om hvor bra eller no value platestrammern gir. Trådens start oppfattes kun som en forlengelse av smås(n)ur(t) mail til importør.

    derfor forbanna

    såååå forbanna
    Burde kanskje formuler meldinga til Endpoint litt mer nyansert.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Når man ser på signaturen din Cadillacen så er du lurt for ganske mye mer penger enn en som har kjøpt en platepøkk til noen stakkars lapper. En masse overpriset fransk fjas der ja.
    Nå, gutten, muligens fjortis. Har frustrasjonen din tatt helt overhånd. Dette pisspreiket kunne du spart deg for.
    Du vet nok godt selv at du dummer deg ut.
     
    Sist redigert:
    L

    larkus

    Gjest
    Mye usaklig tullprat i denne tråden nå. Men det er vel vanlig når en går tom for argumenter.

    Se denne, og lær hvordan en skikkelig platestrammer fungerer.

    Record Clamps

    There are two distinct advantages to using a record clamp on your turntable. The first is obvious; clamping warped records flat.

    The second is often overlooked, but sonically far more important. LP records vibrate along with the music as the stylus traces the groove as well as tending to move or bend under the pressure of the arm and cartridge when they are insufficiently supported. A good quality record clamp will not only flatten out warps but also couple the LP tightly to the platter so that internal resonances can be drained away from the stylus - as if the LP is of effectively a much higher thickness and rigidity.

    En platestrammer trenger ikke koste 4500 kroner for å ha disse egenskapene.
     
    Sist redigert:

    gunnarium

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2004
    Innlegg
    129
    Antall liker
    61
    Sted
    Rogaland Bryne
    Torget vurderinger
    3
    Når man ser på signaturen din Cadillacen så er du lurt for ganske mye mer penger enn en som har kjøpt en platepøkk til noen stakkars lapper. En masse overpriset fransk fjas der ja.
    Dette blir bare for latterlig å svare på. Hva har dette med denne tråden å gjøre.
    Spørsmålet er om du ikke er i besittelse av mye over prist fransk utstyr, men å kritisere en dings til denne prisen og sende en mail til importør for og klage på prisen er og blir dumt, bare prisen på kablene dine koster mer.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Mye usaklig tullprat i denne tråden nå. Men det er vel vanlig når en går tom for argumenter.

    Se denne, og lær hvordan en skikkelig platestrammer fungerer.
    Tullprat har det vel stor sett vært siden åpningsinnlegget. Nå dreier vel ikke denne tråden seg om hvordan en platestrammer/lodd virker men at èn synes at en spesiell modell er veldig dyr. Og det er greit nok det. Men vi har hørt det nå. At noe er overpriset i hifi verden er ikke akkurat en "stop press" nyhet.

    At en ikke evner å se på seg selv og sitt midt oppi det hele er vel årsaken til at man ikke hører glasset single.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Når man ser på signaturen din Cadillacen så er du lurt for ganske mye mer penger enn en som har kjøpt en platepøkk til noen stakkars lapper. En masse overpriset fransk fjas der ja.
    Dette blir bare for latterlig å svare på. Hva har dette med denne tråden å gjøre.
    Spørsmålet er om du ikke er i besittelse av mye over prist fransk utstyr, men å kritisere en dings til denne prisen og sende en mail til importør for og klage på prisen er og blir dumt, bare prisen på kablene dine koster mer.
    Vi diskuterer clamper i denne tråden. Usaklige innspill kan du holde utenfor.
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Att tråden nå tar en vending som blir til att man snakker om hva andre har av utstyr, får så å slenge dritt om Fransk overpriset.
    Dette er lavmål, vrenge ting over til slikt er helt ufattelig i mine øyne.
    Er ikke rart det er krig i verden.

    Steinar.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg for min del har laget Clamp selv, samme prinsippet som Michell, men mye finere;)
    Bruker både dette og platekrans på min Micro Seiki BL 51.
    Att en slik har denne prisen som nevnt i først innlegg er for meg helt ufattelig.

    Steinar.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Siden dette har blitt enda en av idiottrådene på HFS. Merkelig dette hvordan de fleste drar fram fjortisen i seg etterhvert.
    Da kan jeg presentere min alldeles eminente platestrammer. Billig er den også.
    plateklype.JPG
     
    L

    larkus

    Gjest
    Att tråden nå tar en vending som blir til att man snakker om hva andre har av utstyr, får så å slenge dritt om Fransk overpriset.
    Dette er lavmål, vrenge ting over til slikt er helt ufattelig i mine øyne.
    Er ikke rart det er krig i verden.

    Steinar.
    Jepp. Slik oppførsel er dessverre helt vanlig her på hfs når enkelte går tom for gode argumenter.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.537
    Antall liker
    102.889
    Torget vurderinger
    23
    Gud bedre...
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Att tråden nå tar en vending som blir til att man snakker om hva andre har av utstyr, får så å slenge dritt om Fransk overpriset.
    Dette er lavmål, vrenge ting over til slikt er helt ufattelig i mine øyne.
    Er ikke rart det er krig i verden.

    Steinar.
    Slik oppførsel er helt vanlig her på hfs når debattanter går tom for gode argumenter.
    Ja det er da lavpannene kommer på banen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn