Helox record Clamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.537
    Antall liker
    102.888
    Torget vurderinger
    23
    Siden dette har blitt enda en av idiottrådene på HFS. Merkelig dette hvordan de fleste drar fram fjortisen i seg etterhvert.
    Da kan jeg presentere min alldeles eminente platestrammer. Billig er den også.
    Vis vedlegget 264312
    Humor av episke proporsjoner ;) ;) Applaus!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.097
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Festlig tråd dette, med mye god underholdning. Liker når vi får fram hva som bor i folk.
    Men det ble stille her, så da kan jeg oppsummere.
    Den logiske konklusjonen på tråden ville være at trådstarter selger sin Goldmund klump til høystbydende og bruker pengene på noe fornuftig.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt i overkant priset brevpresse...
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Festlig tråd dette, med mye god underholdning. Liker når vi får fram hva som bor i folk.
    Men det ble stille her, så da kan jeg oppsummere.
    Den logiske konklusjonen på tråden ville være at trådstarter selger sin Goldmund klump til høystbydende og bruker pengene på noe fornuftig.
    Definitivt en kandidattråd til "First Håwse-prisen 2014".

    Verbale korstog med bruk av aggressiv propaganda blir alltid vellykket ...om ikke annet for oss pragmatikere som lest disse religiøse åpenbaringene gjentagende ganger og lært mye om metode for tilnærming.


    Uff, nå er jeg ikke såååå forbanna lenger. For å videreføre "klypa" til Rolfozzy, så kan det opplyses at Rimi's i hardplast er både mye billigere og bedre. -Eller tar jeg feil?
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Festlig tråd dette, med mye god underholdning. Liker når vi får fram hva som bor i folk.
    Men det ble stille her, så da kan jeg oppsummere.
    Den logiske konklusjonen på tråden ville være at trådstarter selger sin Goldmund klump til høystbydende og bruker pengene på noe fornuftig.


    Vil bare presisere at min Goldmund clamp fulgte med spilleren som jeg ikke har betalt et øre for. Den gikk inn i en handel med arm og pickup. Hadde nok aldri kjøpt denne selv, GARANTERT.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.097
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ........ jeg ikke har betalt et øre for. Den gikk inn i en handel med arm og pickup. Hadde nok aldri kjøpt denne selv, GARANTERT.
    Du HAR kjøpt den, og eier den. Selg den, og frigjør død kapital.
    Eller slutt å slenge dritt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mye såre tær her inne?
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Plukket ihvertfall opp tipset rundt JA Michell produktet i denne tråden, såg hendig og rimelig ut :)
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    ........ jeg ikke har betalt et øre for. Den gikk inn i en handel med arm og pickup. Hadde nok aldri kjøpt denne selv, GARANTERT.
    Du HAR kjøpt den, og eier den. Selg den, og frigjør død kapital.
    Eller slutt å slenge dritt.
    Har nok ikke det. Du må følge med i timen og lese teksten nøye så går det bedre.
    Kanskje burde du sjekke din døde kapital og slutte med slike usaklige ytringer.
     
    Sist redigert:
    L

    larkus

    Gjest
    Sist redigert:
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Nydelig platestrammer fra Ortofon, med innlagt nivåboble (libelle). Dreid i messing, med blykjerne.

    Kostet straks under € 42, inkl. porto, fra eBay. Brukt, men tror ikke det ødelegger for tiltenkt effekt.



    CameraAwesomePhoto.jpg
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Plukket ihvertfall opp tipset rundt JA Michell produktet i denne tråden, såg hendig og rimelig ut :)
    Ja jeg synes også at denne Clamp fra Michell var hendig og bestilte likegodt en.
    Så får vi se og høre om denne passer meg.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Mer av det samme. Furutech record clamp
    Rett og slett bare et fint designet 350 grams lodd i rustfritt stål. Ingen strammefunksjon.
    Men med mekanisk og elektrisk demping, må vite! Helox-klampen til omtrent samme pris har i allefall strammefunksjon! Det skal den ha:)
    Vis vedlegget 264788
    Pris: ca. 4800,-

    Edit: Når vi først er inne på temaet dyre platestrammere.........
    Harmonix TU-812M Million Maestro LP Record Clamp - Analogue Seduction
    Vis vedlegget 264789
    Ja det er helt sprøtt hva det går an å ta for en slik dings.
     
    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Er også i tenkeboksen på denne clampen fra JA Michell til en Yamaha PF-800. Denne har tykkere og høyere spindel enn de andre spillerne i hus bla. Rega P5.
    Så var det dette med plastdelene i selve strammeren på denne JA M-clampen.....

    Beklager OT
    Ellers så gidder jeg ikke diskutere hvem som lurer hvem etc..... vi er da voksne, tenkende mennesker ;)
     
    L

    larkus

    Gjest
    Platestrammerskolen

    En liten forhøyning rundt spindelen er en forutsetning for at en platestrammer skal fungere etter hensikten. Det forutsetter også at platestrammeren ikke er helt plan under, men at ytterkanten er litt forhøyet i forhold til resten av undersiden. I tillegg må platestrammeren ha en anordning som låser rundt spindelen etter at strammeren er presset ned. Og den presses ned. En vekt på 300-400 gram er ikke nok til å "vrenge" plata nedover forhøyningen rundt spindelen slik at den har kontakt mot platematta i hele sin flate. Et lodd der undersiden er helt plan, virker mot sin hensikt. De fleste platematter har en liten fordypning i en ca. 12 cm diameter rundt spindelen. Et tungt lodd fører til at plata blir presset litt ned i senter og hever seg i ytterkant, slik at kontakten med platematta blir dårligere.
    Dette er viktig å være klar over når en skal skaffe seg en platestrammer:)

    Edit: Til orientering så er Harmonix-clampen til den skarve sum av 25000,- som er avbildet i et tidligere innlegg bare et flott lodd på rundt 350 gram.
     
    Sist redigert:
    J

    J.J

    Gjest
    En liten forhøyning rundt spindelen er en forutsetning for at en platestrammer skal fungere etter hensikten. Det forutsetter også at platestrammeren ikke er helt plan under, men at ytterkanten er litt forhøyet i forhold til resten av undersiden. I tillegg må platestrammeren ha en anordning som låser rundt spindelen etter at strammeren er presset ned. Og den presses ned. En vekt på 300-400 gram er ikke nok til å "vrenge" plata nedover forhøyningen rundt spindelen slik at den ligge an mot platematta i hele sin flate. Et lodd der undersiden er helt plan, virker mot sin hensikt. De fleste platematter har en liten fordypning i en ca. 12 cm diameter rundt spindelen. Et tungt lodd fører til at plata blir presset litt ned i senter og hever seg i ytterkant, slik at kontakten med platematta blir dårligere.
    Dette er viktig å være klar over når en skal skaffe seg en platestrammer:)
    Det er jo den store "fårzen" til clamp/ringclamp systemet til VPI Classic..
    Og så er det deilig at det er såpass kostbart....

    :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.537
    Antall liker
    102.888
    Torget vurderinger
    23
    Kjøpte for noen år siden en ny Oracle Delphi mk. V - den skal visstnok ha gjenget spindel og medfølgende ergonometrisk riktig platestrammer. Men jeg er ikke sikker, har ikke pakket den ut enda.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Her er mitt lille bidrag:)
    tallerken.jpg

    strammer fra siden.jpg

    platestrammer.jpg

    Laget i Lexan (polykarbonat) av en instrumentmaker på jobben:) Fungerer kjempebra, god kontakt med tallerkenen og bulker blir rettet ut. Spindelen flyter fritt, ikke i kontakt med resten av tallerkenen.
     
    Sist redigert:
    L

    larkus

    Gjest
    Kjøpte for noen år siden en ny Oracle Delphi mk. V - den skal visstnok ha gjenget spindel og medfølgende ergonometrisk riktig platestrammer. Men jeg er ikke sikker, har ikke pakket den ut enda.
    Den er svakt konkav på undersiden, og fungerer dermed etter hensikten når det lages en liten forhøyning rundt spindelen. F.eks v.hjelp av en o-ring i passende dimensjon.
    Oracle clamp 002.jpg
    Oracle clamp 003.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.097
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ........ jeg ikke har betalt et øre for. Den gikk inn i en handel med arm og pickup. Hadde nok aldri kjøpt denne selv, GARANTERT.
    Du HAR kjøpt den, og eier den. Selg den, og frigjør død kapital.
    Eller slutt å slenge dritt.
    Har nok ikke det. Du må følge med i timen og lese teksten nøye så går det bedre.
    Kanskje burde du sjekke din døde kapital og slutte med slike usaklige ytringer.
    Du liker ikke å bli kritiesert, men det må du finne deg i når du opererer på et forum som dette.

    Usaklig? Tror ikke det.
    Tråden har blitt brukt som en generell tråd om platestrammere, men den begynte med at du la ut personlige ytringer som var lite hyggelige.
    ....min melding til Endpoint Audio :
    Hei !
    Du sjokkerer meg virkelig med dine nye agenturer.
    Du må jo ha litt bakkekontakt før du legger deg ut med slike produkter.
    Hvem i all verden kjøper en clamp til 4500,- og et headshell i 18 karat gull til en tonearm
    Jeg blir bare irritert når jeg ser slikt.....
    Du eier selv et lodd som er minst like kostbart, det henger ikke på greip, og da kaller jeg det fortsatt å slenge dritt. Og dårlig folkeskikk.
    Har fått denne gratis i forbindelse med en handel
    Det kaller jeg kjøpt.

    Jeg er ikke usaklig. Bare kraftig irritert

    Det hele minner meg om den gamle Rolexen som jeg har liggende, som jeg ikke har betalt for. Min Seiko til 1500kr er en mye bedre klokke, og det ville ikke falle meg inn å kjøpe en ny Rolex.
    Men det ville heller ikke falle meg inn å henge ut en Rolex-forhandler på nettet med karakteristikker som likner dine.
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Den står der fremdeles, jeg klarte å lirke kamera oppunder taket:)
    Her er mitt lille bidrag:)
    Vis vedlegget 265068
    Vis vedlegget 265069
    Vis vedlegget 265070
    Laget i Lexan (polykarbonat) av en instrumentmaker på jobben:) Fungerer kjempebra, god kontakt med tallerkenen og bulker blir rettet ut. Spindelen flyter fritt, ikke i kontakt med resten av tallerkenen.
    Har du løftet ned Micro Seikin fra hylla?
    Da må jeg ta en tur snart.

    Steinar.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Får komme bort å løfte den ned tror jeg:)
    Må se å få dette monsteret i drift snart.

    Steinar.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn