Flott og ryddig arbeid Hans! Ser ut som du har gjort det før? ;DAudiomix skrev:Ikke mye som gjenstår nå.
Detaljer vi andre kan lære noe av?Audiomix skrev:Litt smått som måtte tilpasses og optimaliseres før jeg ble fornøyd.
Dette høres jo veldig lovende ut hel. Da har jeg virkelig noe å glede meg til, utover høstenhel skrev:Med reserve preamp (blir spennende når jeg får AN tilbake) kan jeg melde at lyden er svært åpen, dynamisk og oppløst. Tviler på at noen klager på bassen her. Brodern var med på jomfruturen og han sa den var bra. Uten og overdrive kan man vel kalle dette high end. Jeg synes imidlertid at sss-lydene ble litt mer fremtredende enn på F4, får se hva litt innspilling gjør med det. I og med at jeg har et par Mundorf sølv i olje inni der så kan det vel mykne litt. Førsteinntrykket er i allefall svært transparent![]()
Må ikke røpe for mange knep og hemmeligheter nå dahel skrev:En svart avrundet trerammen er ferdig laget (ala Haldenmannen) men jeg har ikke fått den enda. Ellers har Audiomix laget noen små artige spesialløsninger som ikke har med lyden å gjøre. Kommer tilbake med mer info og foto når trerammen er på![]()
Dersom du bor på østlandet kunne få teste mincrimar skrev:Heisann. Utrolig flott forsterker
Er det mulig å kjøpe dette settet enda? Har ekstremt lyst på røramp til mine rf-63
Nå har jeg dempet rommet med akkuplater i første&andre refleksjon og da blir alt meget bedre.Audiomix skrev:Det blir sjelden galt med Mundorf, men jeg vet ikke om andre enn deg som har forsøkt. Kanskje "Haldenmannen"?
Lars har valgt V-cap, men det er jo noen vodlsomme kondensatorer på mer enn en måte.
Ellers gir de originale fra byggesettet bra resultat.
Russiske med teflonisolasjon koster bikke stort og kan være verdt et forsøk.
Takk for tilbud, men bor i Trondheim.hel skrev:Dersom du bor på østlandet kunne få teste mincrimar skrev:Heisann. Utrolig flott forsterker
Er det mulig å kjøpe dette settet enda? Har ekstremt lyst på røramp til mine rf-63
Hans Erik
For svak? :Shel skrev:Det er et effekt trinn. Men det er en enkel sak å putt inn en et potmeter av høy kvalitet i følge Audiomix. Min mening om preamp er følgende:
Det er best uten med mindre du har et effekttrinn som trenger gain for å våkne til liv eller du trenger å tune lyden. Det er ikke noe negativt å tune lyden, selv mener jeg Audio Note Dacer med rør er noe av det beste digitale man kan lytte til, men helt nøytralt er det ikke
Forøvrig tror jeg at MAE SETn er altfor svak på dine RF63 men det hadde vært skikkelig gøy å prøve.
Med all respekt for BK (Motron) men jeg er fortsatt ikke enig. MAE SET 1 vil etter min mening fungere best på Klipsch B2 og B3. Der vil matchen være perfekt. Store gulvstående Klipsch trenger krefter (og samtidig varm klang). Du kommer til å få tynn lyd (relativt sett) med MAE SET 1 på de høyttalerne. På tross av høy følsomhet er det 3 kraftige 6,5 tommere som skal styres på store høyttalere med stort volum. Det er også viktig at du tenker igjennom hva slags pramp du skal bruke, det er lett å få mismatch her. ;Dcrimar skrev:Okei.
Fikk svar fra motron nå og han sa at det ville gå bra. Dette skal bare brukes til musikk, men vil jo ha bass. Til film har jeg en effektforsterker som gir mer en nok.