Følte deg truffet nå
Hvis du leser innlegget mitt (som er i min tråd og omhandler mitt utstyr) så ser du at jeg belyser at vurderinger og karakteristikker ikke står i forhold til prisklassen til høyttaleren/forsterkeren som blir kommentert.
MAE SET 1 låter veldig bra i forhold til prisen og kan konkurere med mange i 30K klassen hva åpenhet og oppløsning (trolig ikke bass) angår. Husk den koster drøye 8000,- som byggesett. Det er absolutt valuta for pengene.
Altec horna gir fantastisk lyd (særlig hvis man jobber med plassering av diskanthorna) i forhold til en bruktpris på kr 10.500! Som jeg sa, alt er relativt. Hva koster et par voksne Avantgarde brukt? Dersom L-paden skrus for høyt på kan diskanten bli litt for skarp. Rom og plassering har også noe å si for å få godt perspektiv, bare spør shaunv og LMC som har hatt dem før. Mitt intrykk er også at de har bedre midbass AG. Har selv prøvd med superdiskant på toppen og det gjør litt, men er ikke livsviktig. Har også prøvd med 2 stk kjappe subber i bunn, det hjelper også på den dypeste bassen. Jeg synes faktisk at man ikke trenger superdiskant og at subb blir et ekstra pluss, men det er ikke absolutt tvingende nødvendig. Alt er relativt og min erfaring med Altecene er at de faktisk er en svært rimelig inngangsbillett til hornverdenen ;D
"For the record" så liker jeg AG veldig godt
Hans Erik