Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nå har det gått unna på Hegel fronten for denne karen. Kjøpte en Røst rett for jul og den satt som ei kule. Etter noen dager med test av H390 er bestillingen lagt inn på H590. Greit å benytte seg av 10% rabbaten Hifiklubben kjører for tiden. Spent på forskjellen mellom H390 og H590 i eget system.
    Har lyttet på begge 590 er en god del bedre. Mere krefter bedre kontroll og mere tyngde i bassen. Er ikke tvil ha jeg ville valgt.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Da er H590 på plass og spiller fantastisk rett ut av esken. Om dette blir enda bedre med noen timers innspilling har jeg nok endelig funnet en forsterker som kommer til å bli stående i mange år.
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Noen her som har slitt med at deres Hegel med nettverksfunksjon ikke får IP-adresse?
    Har satt tilbake til fabrikkinnstillinger et par ganger nå, fjernet switcher, byttet til annen ruter og restartet diverse PCer og rutere/sentraler.
    Ikke sjans at min H390 vil få en IP-adresse. AirPlay og Spotify Connect har også sluttet å virke.
    Har vært i kontakt med både Hegel og Hifiklubben, men foreløpige svar har ikke løst noe :(
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    247
    Torget vurderinger
    2
    Noen Hegel-venner som vet om jeg kan bruke H160 som ren effektforsterker? Pr. Idag bruker jeg den som effekttrinn i surround vha HT bypass inngangen. Kan jeg bruke HT bypass inngangen til å koble til hvilken som helst slags for-forsterker?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Noen Hegel-venner som vet om jeg kan bruke H160 som ren effektforsterker? Pr. Idag bruker jeg den som effekttrinn i surround vha HT bypass inngangen. Kan jeg bruke HT bypass inngangen til å koble til hvilken som helst slags for-forsterker?
    Ja, det er ikke noen prinsipiell forskjell på å koble til en tokanals forforsterker og å bruke hjemmekino-receiver som forforsterker på HT-inngangen.

    Roy
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    247
    Torget vurderinger
    2
    Noen Hegel-venner som vet om jeg kan bruke H160 som ren effektforsterker? Pr. Idag bruker jeg den som effekttrinn i surround vha HT bypass inngangen. Kan jeg bruke HT bypass inngangen til å koble til hvilken som helst slags for-forsterker?
    Ja, det er ikke noen prinsipiell forskjell på å koble til en tokanals forforsterker og å bruke hjemmekino-receiver som forforsterker på HT-inngangen.

    Roy
    Takk for tilbakemeldingen:)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen Hegel-venner som vet om jeg kan bruke H160 som ren effektforsterker? Pr. Idag bruker jeg den som effekttrinn i surround vha HT bypass inngangen. Kan jeg bruke HT bypass inngangen til å koble til hvilken som helst slags for-forsterker?
    Ja, det er ikke noen prinsipiell forskjell på å koble til en tokanals forforsterker og å bruke hjemmekino-receiver som forforsterker på HT-inngangen.

    Roy
    Takk for tilbakemeldingen:)
    Men den går gjennom forforsterkeren, så da antar jeg at lyden i prinsippet ikke blir anderledes, så da er det fåfengt å koble til en annen for for å endre lyden, unntatt bare i praktiske gjøremål.
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Optimal kilde for FLAC/DSD til H390?

    Hei,

    Jeg er kjempefornoyd med min nye H390 ! Har begynt aa kikke etter neste forbedring og da passer det jo aa begynne med kilden. Jeg lytter kun til digital musikk som jeg har paa en Synology NAS i nettverket. H390 kan plugges rett paa nettet men da maa NASen kjoere en DLNA-server og det gaar litt tregt/uergonomisk, i tillegg virker ikke gapless og det er jo uaktuelt. Derfor har jeg kjopt en billig liten fanless PC/NUC som kjoerer Daphile (gratis og kjempebra) via USB (Nordost Heimdall 2) inn i H390. Dette er en loesning til et par tusenlapper paa Aliexpress og neppe det mest kvalitative, men det funker upaaklagelig. Den kan oppgraderes med linear PSU og diverse USB-reklokkere fra SOtM for eksempel, men jeg tenkte jeg skulle stille spm her forst: til dere som stroemmer egne filer lokalt inn i en nyere Hegel, hva er beste losning ?

    k
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har en gammel Mac mini som er koblet til min Synology NAS. Denne kjører Audirvana og ved hjelp av Screen sharing fra min MacBook Air til Mac mini, styrer jeg Audirvana remote til min H390. Funker foreløpig ganske bra. Har vurdert roon flere ganger, men har enda ikke tatt steget (og føler ikke behovet).
     

    Paolo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2016
    Innlegg
    66
    Antall liker
    90
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Har brukt Macmini med Audirvana koblet til H360 via USB og Intona isolator, og jeg trudde var den beste lyd jeg kunne få....men var ikke det.

    Nå jeg bruker Macmini med HQPlayer koblet via ethernet kable til en fanless nuc med NAA (NetworkAudiod) forsynet med psu sbooster. Nuc er koblet til H360 med USB kable via Intona isolator. Ingenting har prøvd før er i nærheten til lyd kvalitet jeg få nå fra mine høyttalerne.

    HQPlayer jeg kan styre med Roon og bruke Tidal eller kan høre mine files flac/wav og spille direkt fra HQPlayer>NAA/NetworkAudiod.
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    247
    Torget vurderinger
    2
    Noen Hegel-venner som vet om jeg kan bruke H160 som ren effektforsterker? Pr. Idag bruker jeg den som effekttrinn i surround vha HT bypass inngangen. Kan jeg bruke HT bypass inngangen til å koble til hvilken som helst slags for-forsterker?
    Ja, det er ikke noen prinsipiell forskjell på å koble til en tokanals forforsterker og å bruke hjemmekino-receiver som forforsterker på HT-inngangen.

    Roy
    Takk for tilbakemeldingen:)
    Men den går gjennom forforsterkeren, så da antar jeg at lyden i prinsippet ikke blir anderledes, så da er det fåfengt å koble til en annen for for å endre lyden, unntatt bare i praktiske gjøremål.
    Har lest meg frem til samme som du hevder. Skal visst være litt forskjell fra integrert til integrert hvorvidt Pre-in eller HT bypass går gjennom forforsterker-delen. Mulig at Pre-in er en inngang som bypasser forforsterkerdelen, mens ht-bypass passerer forforsterkerdelen. Eller rett og slett at vi vanlig dødelige aldri får det korrekte svaret😅
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Her er et svar fra Hegel:

    «H300 har ikke noen innganger som går utenom forforsterkerdelen, denne forsterkeren har en "Home Theatre" inngang som er satt til et fast volumnivå, men her går signalet likevel gjennom forforsterkeren.»

    Da vil jeg tro at forsterkere med pre inn vil gå utenom forforsterkerdelen. Det virker jo logisk at man ikke kjører signalet fra en for inn i en ny for. Men når det er sagt har jeg en Xindak med «Direct in» som helt tydelig går gjennom forforsterkerdelen.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.754
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Det jeg ikke forstår da isåfall er hvorfor jeg opplever at "kviser" i lyden, fremst i presens området, oppløsning etc forbedrer seg når jeg kjører dacen med digitalt volum inn på HT inngangen på H300. Er det volumreguleringen som rett og slett slipper mer gjennom når den er på 85? Noe må det være.
    Dacen har forøvrig en veldig bra volumstyring.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg synes at en forforsterker tilfører lyden noe. Har forsøkt med bare dac et par ganger, men går fort tilbake til forforsterker.
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Ingen som vil ut med hvordan de mater Hegelen sin med digitale filer ?? Er det saa surt aa innroemme at man maatte ty til en streamer selv om herligheten har RJ45-inngang ??
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    Ingen som vil ut med hvordan de mater Hegelen sin med digitale filer ?? Er det saa surt aa innroemme at man maatte ty til en streamer selv om herligheten har RJ45-inngang ??
    Jeg har ikke Hegel, men ser den har upnp streamer innebygd.
    Det har også min Denon AVR x4500H.
    Jeg bruker Audirvana installert på MacBook og streamer over nettverket direkte til forsterkeren i den oppløsningen den innebygde dacen støtter, som i mitt tilfelle er 192/24. Du forteller Audirvana hvor musikken er lagret, min er på Nas. Audirvana støtter også musikktjenester som feks Tidal. Så lenge Hegel og Audirvana er på samme nettverk skulle det fungere.
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    247
    Torget vurderinger
    2
    Ingen som vil ut med hvordan de mater Hegelen sin med digitale filer ?? Er det saa surt aa innroemme at man maatte ty til en streamer selv om herligheten har RJ45-inngang ??
    Vet ikke om det er innebygd airplay du sikter til.
    Jeg har min H160 kablet til nettverket og streamer derfor via innebygd airplay. Har i tillegg forsket mye på annen streaming for å se hvor stor forbedring i lydkvalitet jeg kunne få kontra innebygd airplay i H160. Jeg testet mot Simple audio roomplayer+ og Bluesound Node 2i (som flere roser opp i skyene). Streamerne ble koblet til via coax til hegel.
    Jeg må få lov å si at jeg slet enormt med å skille disse tre streamingmetodene fra hverandre. Hvis jeg legger godviljen til kom bluesound og Simple Audio det berømte håret foran H160 airplay. Det var definitivt ingen wow-følelse! Forskjellene var så små (om de i det hele tatt var der), at jeg ville ikke betalt 4-5000 for dette. Da ville det i så fall være andre grunner enn det rent lydmessige, som jeg ville vært årsak. Som feks brukersnitt på app osv. Og i og med at jeg har iphone brukes H160 airplay for min del i det daglige. Jeg hadde lyst til at Node 2i skulle gi en merkbar forbedring, da dette ville være en relativt billig upgrade. Men Node 2i gikk desverre i retur til hifiklubben.
    At det er forskjell på streamere er ingen tvil om. Apple tv var feks ett betydelig hakk bak de nevnte.

    I dette tilfellet var det snakke om hegel airplay, og jeg mener du må endel høyere opp i gradene enn bare en budsjettstreamer fra Bluesound osv, for å få bedre lyd enn innebygd airplay.
    Til slutt må jeg si at måleparameterne for denne testen er en 44 års gammel mann med litt nedsatt hørsel på høyre øre. Men det er kanskje veldig sammenlignbart med 90% av brukerne her inne😁
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Merkelig, å registrere at denne aktive spalten som dette var, nesten er redusert til null innspill fra brukere eller potensielle brukere av merket. Jeg tenker; hva er årsaken? Har Hegel blitt så bra at man "lurer på lite" og bare "spiller desto mer musikk" eller har antall steder man nå får lyttet til Hegel blitt så stort at de fleste får hørt & sett sakene hos Hifiklubben?

    Well, ingen viktig sak-bare litt merkelig, nedkjølingen av tråden her, tross alt en norsk produsent. Kan også være at H390 og H590 gir så mye at eiere av disse har parkert sin søken etter separate komponenter A og B, at man er i må på så vel lydkvalitet, forsterkereffekt (-kontroll), DAC og streaming kvalitet - den som kjenner til salget av Hegel i Norge vet vel noe av svaret vil jeg tro.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    H90, H120, Röst og H190 er alle gode forsterkere. Med DAC og integrert forsterker reduseres nok behovet for å diskutere interconnects og hva som passer med hva.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Merkelig, å registrere at denne aktive spalten som dette var, nesten er redusert til null innspill fra brukere eller potensielle brukere av merket. Jeg tenker; hva er årsaken? Har Hegel blitt så bra at man "lurer på lite" og bare "spiller desto mer musikk" eller har antall steder man nå får lyttet til Hegel blitt så stort at de fleste får hørt & sett sakene hos Hifiklubben?

    Well, ingen viktig sak-bare litt merkelig, nedkjølingen av tråden her, tross alt en norsk produsent. Kan også være at H390 og H590 gir så mye at eiere av disse har parkert sin søken etter separate komponenter A og B, at man er i må på så vel lydkvalitet, forsterkereffekt (-kontroll), DAC og streaming kvalitet - den som kjenner til salget av Hegel i Norge vet vel noe av svaret vil jeg tro.
    Det ble ikke mye skriving etter at Soundgarden gikk over ende og det ble slutt på å sponse magasinet Lyd og bilde med annonseartikler. Men Hifi-klubben har kjørt på med annonsekroner på Hegel H120, så regner med at det kommer en omtale av den i løpet av våren.

    Det er synd at det er slik, men - MONEY TALKS!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    L&B er da ikke drevet pro bono.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Har merket meg at ingen av Klubbens butikker har 30 serien inne. Fem butikker har 590 og ni butikker har 390. Så distribusjonen av de bedre seriene har neppe blitt noe bedre.

    Overhørte en selger på Grensen, som sa at transistorforsterkere var fullstendig avleggs og at det var bare digitalforsterkere som gjalt nå...Låt visst langt bedre, da de malte med en mye bredere pensel.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Meninger, meninger. Hvorfor holder rør-forsterkere seg oppegående da?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Da vil jeg tro at forsterkere med pre inn vil gå utenom forforsterkerdelen.
    Jeg har en klar formening om at det er en nokså klar indikasjon hvorvidt HT-bypass inngangen er fast eller om den er konfigurerbar. De integrerte forsterkerne med konfigurerbare innganger med HT-bypass vil normalt ha en Unity Gain-funksjon, dvs at utnivå låses til = inn-nivå. Dermed er det også grunn til å anta at signalet på HT-bypass inngangen går gjennom stort sett alle deler av forforsterkeren. Hegel H160 har et sånt konsept, selv om det er en egen dedikert inngang for Ht-bypass (Home Theatre Max Level Input). Denne inngangen kan omkonfigureres til å fungere som en normal inngang med variabel output.

    Så selv om det rent praktisk gjør samme jobben å koble til en stereo forforsterker til H160 som en AV-receiver eller prosessor, gir det liten mening å koble til en ekstern stereo forforsterker, med mindre man for eksempel ønsker en spesiell farging som en spesiell forforsterker kan gi. Da er det annerledes med en AV-receiver. Konseptet med bruk av stereoforsterker med HT-bypass er at man stiller høyere krav til lydkvaliteten i stereo enn i hjemmekino/surround, og da er det litt underordnet at signalet i hjemmekinosammenheng må gjennom to forforsterkere.

    Integrerte forsterkere med fast, ikke-konfigurerbar bypass-inngang kan lettere mistenkes for å ha en mer eller mindre direkte forbindelse mellom bypass-inngangen og effektforsterker. Jeg vet ikke sikkert om benevnelsen "Pre-in" er en entydig indikasjon på dette, men har inntrykk av at det gjerne er sånn. Det samme gjelder for "main-in", i de tilfeller der dette er en inngang som kan velges via inngangsvelger. En ganske klar indikator antar jeg også er hvorvidt signalet fra inngangen med HT-bypass kan tappes på pre-out på den integrerte forsterkeren. På forsterkere med konfigurerbar "unity gain" er dette normalt situasjonen, men ikke på de forsterkerne jeg har prøvd med benevnelse "Pre-in". Det er grunn til å anta at forsterkere med bypass-signal som ikke kan tappes på pre-out, har en mer eller mindre direkte forbindelse mellom denne inngangen og effektforsterkeren.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.754
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Knallbra forklaring! Da vil jeg kanskje tro at HT inngangen på min H300 går mer eller mindre forbi det meste i forforsterker delen ettersom den ikke er konfigurerbar. Nyere Hegler er det. Men har til gode å sjekke om signalet kan tappes på pre out.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Knallbra forklaring! Da vil jeg kanskje tro at HT inngangen på min H300 går mer eller mindre forbi det meste i forforsterker delen ettersom den ikke er konfigurerbar. Nyere Hegler er det. Men har til gode å sjekke om signalet kan tappes på pre out.
    Nei, den gjør ikke det. Du skulle lest innlegget mitt lenger opp litt nøyere. Jeg spurte nettopp Hegel om dette og fikk svar:
    Her er et svar fra Hegel:

    «H300 har ikke noen innganger som går utenom forforsterkerdelen, denne forsterkeren har en "Home Theatre" inngang som er satt til et fast volumnivå, men her går signalet likevel gjennom forforsterkeren.»
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.754
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Knallbra forklaring! Da vil jeg kanskje tro at HT inngangen på min H300 går mer eller mindre forbi det meste i forforsterker delen ettersom den ikke er konfigurerbar. Nyere Hegler er det. Men har til gode å sjekke om signalet kan tappes på pre out.
    Nei, den gjør ikke det. Du skulle lest innlegget mitt lenger opp litt nøyere. Jeg spurte nettopp Hegel om dette og fikk svar:
    Her er et svar fra Hegel:

    «H300 har ikke noen innganger som går utenom forforsterkerdelen, denne forsterkeren har en "Home Theatre" inngang som er satt til et fast volumnivå, men her går signalet likevel gjennom forforsterkeren.»
    Glemte at du skrev det innlegget, sorry.

    Det jeg ikke forstår da er hvorfor det gir en opplevelse av økt oppløsning og varmere lyd med ved å koble dacen til HT inngangen. T.o.m stereoperspektivet virker å endres litt. Er pre-delen mer lineær når den ikke behøver å dempe signalet? Det må ligge en forklaring begravd her et eller annet sted.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Ja, mulig, og kanskje DAC'en har en bedre volumkontroll. Signalet går kanskje utenom deler av den innebygde pre'en.
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Hei og hå alle sammen

    Alle Hegel forsterkere med HT inngang kjører faktisk dette via volumkontrollen men setter den i en fast posisjon. Det er mulig andre gjør det annerledes men jeg vil tro de fleste gjør det på denne måten. For forsterkere med "pre-out/main-in" så er det muligens annerledes. Men det har ingen av våre.

    De som forklarer at de opplever lyden som annerledes med DAC'en sin koblet til HT inngang, så er det vel mest sannsynlig volumkontrollen i DAC'en som gjør forandringen. Om den er digital vil den kutte bits, noe som ofte kan få det til å virke varmere og kanskje litt mer romantisk. Har den analog volumkontroll så kan det være karakteristikkene på den som påvirker.

    Håper dette oppklarer litt?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.754
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Takk for oppklaringen, Hegel! Stemmer nok langt på vei for de fleste dacer. Men Wadia har en digital volumkontroll som de påstår ikke reduserer bitdybde når volumet senkes, så forklaringen må være noe anderledes i dens tilfelle.

    Men forklaringen må ligge i hvordan volumkontrollen fungerer, det er jo tydelig.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Da må jeg bare konstatere at det jeg skrev tidligere i tråden, er et faktum: Den massive annonseringen av Hifi-klubben på Hegel H120 har nå resultert i en test i siste Lyd og Bilde (april-utgaven 2020).

    Det som er problemet med denne "annonsepolitikken", er at vi aldri fikk en omtale av gode Hegel H390 i bladet. Dette skyldes at forsterkeren havnet mellom to "stoler" (les: distributører); Soundgarden som gikk over ende og som ikke ønsket å reklamere for et merke som de ville miste, og Hifi-klubben som lå et stykke fram i tid som ny distributør.

    Dette har ikke noe med "pro bono" å gjøre - det er rett og slett markedsstyrt journalistikk som bare er trist.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Både siste nummer av Hi-Fi Choice og Hifi+ har helsides reklame for H120, og begge bladene har omtale av Hegel. Så effektivt er det i alle fall.
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Hva mener dere en H300 og H360 er verdt disse dager? Har veldig lyst å prøve en kraftig Hegel for å se om det er noe for meg :)
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Hva mener dere en H300 og H360 er verdt disse dager? Har veldig lyst å prøve en kraftig Hegel for å se om det er noe for meg :)
    Tja si det, H300 går vell for rundt 15 og H360 ca 25 av de jeg har sett.
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Hva mener dere en H300 og H360 er verdt disse dager? Har veldig lyst å prøve en kraftig Hegel for å se om det er noe for meg :)
    Tja si det, H300 går vell for rundt 15 og H360 ca 25 av de jeg har sett.
    Så 15000 er ikke en upris for h300? Har vurdert både Hegel og Bladelius, men føler Bladelius har dårlig oppfølging og support hvis noe skulle gå gærnt. Hvordan er det med Hegel hvis noe skje med en eldre brukt h300 uten kvittering? :p
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Hva mener dere en H300 og H360 er verdt disse dager? Har veldig lyst å prøve en kraftig Hegel for å se om det er noe for meg :)
    Tja si det, H300 går vell for rundt 15 og H360 ca 25 av de jeg har sett.
    Så 15000 er ikke en upris for h300? Har vurdert både Hegel og Bladelius, men føler Bladelius har dårlig oppfølging og support hvis noe skulle gå gærnt. Hvordan er det med Hegel hvis noe skje med en eldre brukt h300 uten kvittering? :p
    Synes ikke 14-15 høres ille ut for ett pent eksemplar med få tidligere eiere.
    Skulle det bli noe galt etter att forsterkeren har fylt 5 år så må man bekoste alt av feil selv ved å levere det
    til ett verksted for eksempel ala Dalens Elektronikkservise. Det er heldigvis ikke så ofte man får problemer med forsterkere som er en 5-10 år.
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Hva mener dere en H300 og H360 er verdt disse dager? Har veldig lyst å prøve en kraftig Hegel for å se om det er noe for meg :)
    Tja si det, H300 går vell for rundt 15 og H360 ca 25 av de jeg har sett.
    Så 15000 er ikke en upris for h300? Har vurdert både Hegel og Bladelius, men føler Bladelius har dårlig oppfølging og support hvis noe skulle gå gærnt. Hvordan er det med Hegel hvis noe skje med en eldre brukt h300 uten kvittering? :p
    Synes ikke 14-15 høres ille ut for ett pent eksemplar med få tidligere eiere.
    Skulle det bli noe galt etter att forsterkeren har fylt 5 år så må man bekoste alt av feil selv ved å levere det
    til ett verksted for eksempel ala Dalens Elektronikkservise. Det er heldigvis ikke så ofte man får problemer med forsterkere som er en 5-10 år.
    Satser på at det bare går fint ja!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn