Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Pust med magen, folkens. Vi snakker om hifi, ikke om liv og død. :)

    Når det gjelder økonomi, er det riktig at vi hifi-journalister får rabatter på det vi kjøper. Hvor store rabatter vi får varierer fra produkt til produkt, fra produsent til produsent og fra importør til importør. Hvis jeg er interessert i et produkt spør jeg om en pris, og når jeg får prisen, pruter jeg aldri på den. Det gjorde jeg som privatperson, men som hifi-journalist synes jeg det blir helt feil å prute på et tilbud fra bransjen.

    Årsaken til at jeg ønsket å bytte forsterker var tredelt. For det første var min tidligere forsterker, Boulder 865, et utgående produkt som har vært i produksjon lenge. For det andre hadde jeg et ønske om å redusere antall bokser i anlegget, siden jeg nå har hjemmekino og stereo på samme sted, og bruker stereo-høyttalerne og forsterker til front i hjemmekino-oppsettet.

    I tillegg hadde jeg hatt forsterkere på test som jeg synes ga enda mer tyngde nedover fra høyttalerne mine. De er anbefalt fra 200-800 watt forsterkereffekt i 8 Ohm, og Boulder-forsterkeren har 150.

    Så da begynte jeg å sjekke ut og prøve ulike forsterkere, og Hegel var så vennlige å låne meg en H590 i jula. Den er formidabel både som ren forsterker og også med sin innebygde digitalkonverter og den har den kraften som trengs på PMC-høyttalerne mine.

    Men som jeg pleier å si til alle som jeg kjøper utstyr fra, så er jeg den mest utro kunden de kan ha. Jeg får nemlig teste ekstremt mye utstyr, og hører jeg noe som jeg synes er bedre innenfor det budsjettet jeg til en hver tid befinner meg i, så bytter jeg.

    Sånn var det denne gangen, og grunnen til at jeg valgte Hegel handler utelukkende om lyd. At den er norskutviklet er jo hyggelig, men har vært uten betydning for valget.

    Roy
    Veldig kjekt å høre du er såpass fornøyd med lyden av H590 du som har mulighet å teste så mye dyre ting, og at du endte opp med å innvestere i en det er jo et kjempeskussmål til Hegel og hva dei har klart å utrette med sine nye amper. Jeg er jo kjent for å bytte ut alt jeg eier stort sett innen et halvt år😄 men når jeg fikk Hegel H390 i hus så har jeg innsett at denne klarer jeg ikke kvitte meg med. Maken til godlyd til prisen skal man lete lenge etter. Også har desse innebyggede dacer som virkelig er bra "nok" selv for kresne lyttere så da har man plutselig ei musikkmaskin i 1 boks og uten kompromisser.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ksr

    Nasse

    Fersking
    Ble medlem
    05.04.2010
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Grimstad
    Er det noen Hegel-eiere som har erstattet Electrocompaniet med Hegel og som kan uttale seg om årsaken til byttet og hva som ble byttet fra/til?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt EC, men jeg hadde heller valgt Hegel i dag. Det har litt med preferanser å gjøre. Hegel oppfatter jeg som mer nøytralt. Men så er ikke alle EC produkter som AW180 som jeg selv har hatt.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Har hatt endel EC utstyr men det begynner å bli endel år siden. Skaarer ampene syns jeg kan bli litt for mellomtonefokusert. Tau ampene har jeg ikke hørt, men de skal være litt tyngre i lyden har jeg blitt fortalt.

    Uansett, jeg syns også at Hegel spiller mer nøytralt enn (eldre) EC og med bra tyngde i anslagene. Ærlig - åpent. EC pynter litt mer på tingene, iallefall de produktene jeg har hatt.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Pust med magen, folkens. Vi snakker om hifi, ikke om liv og død. :)

    Når det gjelder økonomi, er det riktig at vi hifi-journalister får rabatter på det vi kjøper. Hvor store rabatter vi får varierer fra produkt til produkt, fra produsent til produsent og fra importør til importør. Hvis jeg er interessert i et produkt spør jeg om en pris, og når jeg får prisen, pruter jeg aldri på den. Det gjorde jeg som privatperson, men som hifi-journalist synes jeg det blir helt feil å prute på et tilbud fra bransjen.

    Årsaken til at jeg ønsket å bytte forsterker var tredelt. For det første var min tidligere forsterker, Boulder 865, et utgående produkt som har vært i produksjon lenge. For det andre hadde jeg et ønske om å redusere antall bokser i anlegget, siden jeg nå har hjemmekino og stereo på samme sted, og bruker stereo-høyttalerne og forsterker til front i hjemmekino-oppsettet.

    I tillegg hadde jeg hatt forsterkere på test som jeg synes ga enda mer tyngde nedover fra høyttalerne mine. De er anbefalt fra 200-800 watt forsterkereffekt i 8 Ohm, og Boulder-forsterkeren har 150.

    Så da begynte jeg å sjekke ut og prøve ulike forsterkere, og Hegel var så vennlige å låne meg en H590 i jula. Den er formidabel både som ren forsterker og også med sin innebygde digitalkonverter og den har den kraften som trengs på PMC-høyttalerne mine.

    Men som jeg pleier å si til alle som jeg kjøper utstyr fra, så er jeg den mest utro kunden de kan ha. Jeg får nemlig teste ekstremt mye utstyr, og hører jeg noe som jeg synes er bedre innenfor det budsjettet jeg til en hver tid befinner meg i, så bytter jeg.

    Sånn var det denne gangen, og grunnen til at jeg valgte Hegel handler utelukkende om lyd. At den er norskutviklet er jo hyggelig, men har vært uten betydning for valget.

    Roy
    Altså, med de høyttalerne du har trodde jeg valget nesten automatisk ville blitt de store monoblokkene deres, så når H590’en puster liv i PMC’ene dine så forstår jeg mer og mer av H590 sine mange topp kåringer/tester kloden rundt. Enda mer for lillebroren H390 som absolutt alle testere hevder er close to big brother H590.

    Jeg er ikke like stolt av Hegel som jeg var av Tandberg i sin tid, men det kan tenkes jeg blir det i form av at Hegel eksisterer etter min tid. Og som gammal «umulig-med-for-mye-forsterker-kraft» entusiast håper jeg Holter & gutta en dag kommer med en H790, for man får IKKE for mye krefter under lokket på en forsterker :)

    Skulle vært morsomt med en test av de dyreste integrerte på markedet, forresten, for enten man kjøper Hegel eller andre som har puttet seg på alt-i-ett forsterkerne så er innsparelsen for lommeboka gedigen.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Skulle vært morsomt med en test av de dyreste integrerte på markedet, forresten, for enten man kjøper Hegel eller andre som har puttet seg på alt-i-ett forsterkerne så er innsparelsen for lommeboka gedigen.
    Jeg har jo testet Jeff Rowland Daemon til 470.000 kroner for en tid tilbake, men tester gjerne flere av de aller grommeste.

    Roy
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Skulle vært morsomt med en test av de dyreste integrerte på markedet, forresten, for enten man kjøper Hegel eller andre som har puttet seg på alt-i-ett forsterkerne så er innsparelsen for lommeboka gedigen.
    Jeg har jo testet Jeff Rowland Daemon til 470.000 kroner for en tid tilbake, men tester gjerne flere av de aller grommeste.

    Roy
    Hehe, de tør vel neppe låne deg til dette formål, men å høre H590 sammen med Gryphon Diablo som koster det dobbelte kunne blitt en spennende øvelse for nordmenn... Ikke sikker på om dansken er dobbelt så god, kan være de høres mer like enn ulike ut :)

    I det hele tatt - disse nye integrerte (og de fleste av dem med innebygget DAC), slipper oss fort et par hundre tusener målt i kroner, for det man før siklet på dersom Lotto'n spratt inn, fordi forskjellene på de dyreste integrerte og sykt mye dyrere separate komponenter er så liten - lydmessig! ...Skal man tro omtaler verden rundt...

    Bare det å ha hørt H590 opp mott Hegel sitt eget separate grummeste - til sykt mye mer penger - skulle vært moro!
    Kan være Hifiklubben har den muligheten noe sted - har du selv hørt dette R.E.S.?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Hehe, de tør vel neppe låne deg til dette formål, men å høre H590 sammen med Gryphon Diablo som koster det dobbelte kunne blitt en spennende øvelse for nordmenn... Ikke sikker på om dansken er dobbelt så god, kan være de høres mer like enn ulike ut :)

    I det hele tatt - disse nye integrerte (og de fleste av dem med innebygget DAC), slipper oss fort et par hundre tusener målt i kroner, for det man før siklet på dersom Lotto'n spratt inn, fordi forskjellene på de dyreste integrerte og sykt mye dyrere separate komponenter er så liten - lydmessig! ...Skal man tro omtaler verden rundt...

    Bare det å ha hørt H590 opp mott Hegel sitt eget separate grummeste - til sykt mye mer penger - skulle vært moro!
    Kan være Hifiklubben har den muligheten noe sted - har du selv hørt dette R.E.S.?
    Jeg vurderte også det to-delte settet, men da ville jeg jo ikke spare noe plass i racket. Snarere tvert i mot. Nå begynner jo det settet også å bli noen år gammelt, men det hadde vært morsomt å prøve.

    Jeg har ikke hørt Gryphon Diablo 300, men Gryphon Diablo 120. Det er riktignok noen år siden det også.

    Roy
     
    Ble medlem
    02.07.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Pust med magen, folkens. Vi snakker om hifi, ikke om liv og død. :)

    Når det gjelder økonomi, er det riktig at vi hifi-journalister får rabatter på det vi kjøper. Hvor store rabatter vi får varierer fra produkt til produkt, fra produsent til produsent og fra importør til importør. Hvis jeg er interessert i et produkt spør jeg om en pris, og når jeg får prisen, pruter jeg aldri på den. Det gjorde jeg som privatperson, men som hifi-journalist synes jeg det blir helt feil å prute på et tilbud fra bransjen.

    Årsaken til at jeg ønsket å bytte forsterker var tredelt. For det første var min tidligere forsterker, Boulder 865, et utgående produkt som har vært i produksjon lenge. For det andre hadde jeg et ønske om å redusere antall bokser i anlegget, siden jeg nå har hjemmekino og stereo på samme sted, og bruker stereo-høyttalerne og forsterker til front i hjemmekino-oppsettet.

    I tillegg hadde jeg hatt forsterkere på test som jeg synes ga enda mer tyngde nedover fra høyttalerne mine. De er anbefalt fra 200-800 watt forsterkereffekt i 8 Ohm, og Boulder-forsterkeren har 150.

    Så da begynte jeg å sjekke ut og prøve ulike forsterkere, og Hegel var så vennlige å låne meg en H590 i jula. Den er formidabel både som ren forsterker og også med sin innebygde digitalkonverter og den har den kraften som trengs på PMC-høyttalerne mine.

    Men som jeg pleier å si til alle som jeg kjøper utstyr fra, så er jeg den mest utro kunden de kan ha. Jeg får nemlig teste ekstremt mye utstyr, og hører jeg noe som jeg synes er bedre innenfor det budsjettet jeg til en hver tid befinner meg i, så bytter jeg.

    Sånn var det denne gangen, og grunnen til at jeg valgte Hegel handler utelukkende om lyd. At den er norskutviklet er jo hyggelig, men har vært uten betydning for valget.

    Roy
    Du sammenlignet så vidt Vera Audio P400/1000 mot H590 i testen i utgave 10. Kan du utdype forskjeller i lydbilde noe mer?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har du lest det slik, scaniagutten, at jeg er i mot hva han kjøper?
    Har du lest det slik, Academic_South , at jeg har sagt han har frynsegoder?

    Som sikkert også dere selv er, er jeg utrolig stolt av norske Hegel, og jeg antar dere like mye som meg ville like noen kommentarer om HVORFOR han har byttet til det han har gjort. Så lenge han har hatt det han har hatt og hørt det han har hørt opp gjennom...

    At dere selv sender mitt innspill inn i en negativ tankegate, viser jo bare hvordan folk lett tenker... Og for at folk IKKE bare skal tenke; han har sikkert bare fått'n grisebillig så er jeg 110 % sikker på at både han selv og Hegel ville likt å lese HVORFOR en H590 endte opp i racket hans. Spesielt fordi HAN har kjøpt den - som har hatt & hørt så mye grumt og er så troverdig.
    Las det på samme måte som de andre.
    Du er sikkert bare like dårlig som meg og formulere deg hehe..
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Har vært venn med folka på Hegel i mange år, men nå har det skjedd noe i anlegget også.

    Roy
    Gratulerer så meget med nytt kraftverk! Fikk samme amp i hus i oktober 2018, og er fortsatt strålende fornøyd med den. Proppet med raffinerte superkrefter!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Du sammenlignet så vidt Vera Audio P400/1000 mot H590 i testen i utgave 10. Kan du utdype forskjeller i lydbilde noe mer?
    Synes det er vanskelig, siden det er noen uker siden, men det jeg husker er at Vera sammen med Mytek opplevdes nok som strammere i bassen, mens H590 er mer kraftfull. Du får artistene litt mer midt i fjeset med Vera/Mytek, mens jeg oppfatter Hegel som litt mer tredimensjonal, ikke minst i dybden. Mellomtonen har litt mer kjøtt på beina med Hegel, mens Mytek/Vera muligens er en tanke mer luftig i toppen.

    Prismessig er det jo ikke så stor forskjell på de to. Mytek med streaming havner på 72k (om jeg husker riktig), så kommer Vera på 30k), mens Hegel koster 90k hos Hifiklubben.

    Opplever nok at det er mer nyanseforskjeller på de to, og at smak og behag, samt om man vil ha en eller to bokser - og trenger de ekstra analoge inngangene på Hegel, som vil avgjøre valget.

    Hos meg ble det en kombinasjon av dem alle.

    Roy
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Du sammenlignet så vidt Vera Audio P400/1000 mot H590 i testen i utgave 10. Kan du utdype forskjeller i lydbilde noe mer?
    Synes det er vanskelig, siden det er noen uker siden, men det jeg husker er at Vera sammen med Mytek opplevdes nok som strammere i bassen, mens H590 er mer kraftfull. Du får artistene litt mer midt i fjeset med Vera/Mytek, mens jeg oppfatter Hegel som litt mer tredimensjonal, ikke minst i dybden. Mellomtonen har litt mer kjøtt på beina med Hegel, mens Mytek/Vera muligens er en tanke mer luftig i toppen.

    Roy
    Interessant betraktning! Kan være det du viser til er noen av forskjellen mellom de tre ampene og konstruksjons prinsipp - Hegel klasse A/B og de to andre D.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Du sammenlignet så vidt Vera Audio P400/1000 mot H590 i testen i utgave 10. Kan du utdype forskjeller i lydbilde noe mer?
    Synes det er vanskelig, siden det er noen uker siden, men det jeg husker er at Vera sammen med Mytek opplevdes nok som strammere i bassen, mens H590 er mer kraftfull. Du får artistene litt mer midt i fjeset med Vera/Mytek, mens jeg oppfatter Hegel som litt mer tredimensjonal, ikke minst i dybden. Mellomtonen har litt mer kjøtt på beina med Hegel, mens Mytek/Vera muligens er en tanke mer luftig i toppen.

    Roy
    Interessant betraktning! Kan være det du viser til er noen av forskjellen mellom de tre ampene og konstruksjons prinsipp - Hegel klasse A/B og de to andre D.

    Nei, det mener jeg er feil. Jeg har hørt klasse D som ikke har imponert i bassen, men i mellomtonen og diskanten, og jeg har hørt klasse A/B som har hatt vel så bra stålkontroll nedover som klasse D.

    Roy
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Nei, det mener jeg er feil. Jeg har hørt klasse D som ikke har imponert i bassen, men i mellomtonen og diskanten, og jeg har hørt klasse A/B som har hatt vel så bra stålkontroll nedover som klasse D.

    Roy
    Nyttig info - takk så mye!
     

    Audior

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2006
    Innlegg
    96
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Som det fremgår av signaturen, er det svakeste leddet i min kjede nå antagelig en gammel Linn Majik DS-I som jeg bruker som preamp og til strømming, og slutt-trinnet til TV og radio. Linn har fin brukervennlighet, i.e. mange inn- og utganger og en ok RIAA, i tillegg til både rom- og høyttaleroptimalisering. Lånte først en PS Audio Directstream fra Mala. DAC`en gav et bra løft, bedre oppløsning og bedre ro, og tørrere bass, men den har ikke riktige innganger for meg, og intet slutt-trinn.

    Lånte så Linns nye Eksakt, et lite løft, men ikke nok til å forsvare prisen. Og så har den ikke separate linjeutganger for mine rørtrinn sammen med sitt integrerte slutt-trinn. Ellers veldig brukervennlig med fine direkteknapper (som kona likte godt). Lånte så Mytek Brooklyn med ditto slutt-trinn av NAT. Ytterligere en forbedring, men for dårlig brukervennlighet for familien (litt preget av å være laget av datafolk). Fikk isteden låne Myteks Manhattan i jula, samtidig som jeg lånte H390 av HiFi-Klubben. Da begynte det å lukte highend ! Myteks DAK fortsatt noe bedre tredimensjonalitet enn H390, men forsterkerdelen til H390 tegner et større stereobilde enn rør-Macene og akustiske instrumenter trer frem med mer kropp og står ofte "ut" av lydbildet. Men mye vil ha mer, så inn kom H590 som jeg nå tester mot Myteks Manhattan og rør-trinnene. Som Roy også skriver, opplever jeg DAC`ene til H590 og Mytek som ganske like, antagelig fordi vi her går mot det beste som er å få av DAC`er idag. Tester dette ut med AB-test fra CD spilt av Audiocom-modifiserte Oppo BD105 sine digitalutganger. Med linjeutgangen fra Oppo inn på analoginngangen på H390 fremgår det at Oppos DAC ikke er langt unna, trass i at den 8 år gammel !

    Konklusjonen er at Mytek går ut p.g.a. litt manglende brukervennlighet og fleksibilitet. Konas Spotify finner Hegels AirPlay veldig lett, og hun kan da endelig også høre på radio igjen. Trass i noen mangler på brukervennligheten hos Hegel, tror jeg derfor den blir stående, det har jeg råd til. Slutt-trinnet har en fastere bass enn Mac`ene, mellomtone og diskant kanskje noe klarere og luftigere med rør, men Hegel har et litt større lydbilde og mere stillhet mellom instrumentene. Tror jeg derfor beholder rørene også inntil videre. Uansett, imponert over hva Hegel har fått til her. Også imponert over PMC-høyttalerne, som vokste med hver forbedring på fortsterkersiden. Utrolig hva denne 7-tommeren klarer av tørr dyp-bass.
     

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    47
    Da var jeg venn med en H70. Trodde først det var koblet feil, for det var kun lyd i høyre kanal. Men skrudde opp lyden fra minimum så kom begge. Er litt slark i volumhjulet, og litt skurr hvis jeg vrir opp/ned. Spurte selger om akkurat dette, det skulle ikke være noe feil. Burde jeg uroe meg, levere tilbake? Høres normalt ut når det spiller nå.
     
    Sist redigert:

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    47
    Vel, Hegel var så kjapp å svare, er dårlig kontakt en plass sier de. Da blir den levert i retur og jakten fortsetter..
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    114
    Antall liker
    105
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    I går kuttet H360 ved at den lyste Hot i displayet når jeg brukte optisk inn fra get-boksen. Sto av forsterker og prøvde igjen etter 10 min. og det samme skjedde igjen.
    Prøvde på nytt i dag fra usb og det samme skjedde etter 5 minutters spilletid.
    Blir vel å ringe hegel i morgen.

    H360-2 - 1.jpg
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    I går kuttet H360 ved at den lyste Hot i displayet når jeg brukte optisk inn fra get-boksen. Sto av forsterker og prøvde igjen etter 10 min. og det samme skjedde igjen.
    Prøvde på nytt i dag fra usb og det samme skjedde etter 5 minutters spilletid.
    Blir vel å ringe hegel i morgen.

    Vis vedlegget 570172
    Må vel være noe galt.. når jeg hadde H360 ble den ikke lunka engang :)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Er bare å kontakte nærmeste Hifi Klubben det
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    114
    Antall liker
    105
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fant ut hva det var. Litt flaut ???????????? men det var en dårlig skjermet HT kabel. Kablene ble laget i 2006 (flatvalset 100% rent sølv) og etter bruk her og der med diverse plasseringer kan det ha blitt dårlig skjerming i enden av kabel. Når jeg bevege på HT kabel så skurret det i lyden. Har gått over kablene og lagt den ene lederen i en egen silikonslange. Terminert på nytt og alt er trygt.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Oh la la.. Kortslutning altså! Da kan du prise deg lykkelig for et bra sikringskretsløp i H360!
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvor kan man ta service på en Hegel p2a? Skurrer litt på potmeteret og det er ikke alltid den "finner" kilden.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Sjekk med Dalens Elektronikkservice, de pleide å ta det meste av service på Hegel før .
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Eller snakk med Hifi-klubben.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    2.101
    I Bodø har Klubben en dyktig reparatør som tar Hegel, Rune Juul - "vår egen" RJEL. Det går an å sende en pakke til ham.
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har vært lite aktiv i det siste her på sentralen, mest fordi jeg har vært fornøyd med det jeg har.
    Men nå i det siste har oppgraderingsspøkelset slått inn igjen, så nå la jeg inn en H390 i bestilling ;D
     

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    47
    Har vært lite aktiv i det siste her på sentralen, mest fordi jeg har vært fornøyd med det jeg har.
    Men nå i det siste har oppgraderingsspøkelset slått inn igjen, så nå la jeg inn en H390 i bestilling ;D
    Hva oppgraderer du fra?
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Går fra et PS Audio Stellar-forsterkersett (som jeg har vært veldig fornøyd med). Har nylig flyttet og har måttet tenke endring og litt fornying rundt meg
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om når denne oppdateringen til Hegel H390 kommer?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Nå har det gått unna på Hegel fronten for denne karen. Kjøpte en Røst rett for jul og den satt som ei kule. Etter noen dager med test av H390 er bestillingen lagt inn på H590. Greit å benytte seg av 10% rabbaten Hifiklubben kjører for tiden. Spent på forskjellen mellom H390 og H590 i eget system.
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fikk min H390 i dag. Er ikke annet enn kjempefornøyd basert på ut-av-boksen-spilling. Må gi den litt tid til å spilles inn, men du så kontroll den har over PMCene mine! :)
    Noen som kjører NAS og MinimServer/BubbleUpnp? Bruker iOS men får ikke opp H390 som en renderer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn