HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva hadde vel HFS vært uten bloggerne? Hi-Fi?
    Ofte greit at det blogges her inne og ikke ute i den store verden på facebook og andre plattformer. :)
    God helg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva hadde vel HFS vært uten bloggerne? Hi-Fi?
    Ofte greit at det blogges her inne og ikke ute i den store verden på facebook og andre plattformer. :)
    God helg
    Ikke noe imot at andre deler sitt sukkersøte liv her inne, for all del :giggle:. Har bare ikke noe å bidra med selv, rett og slett fordi jeg sikkert har sagt nok vås her inne..:cool:. Dernest kjeder jeg meg over repetitive innlegg.. Samme musikk, anlegg osv.. Og det gjelder i høyeste grad for egen del og. Kanskje omdøpe tråden.. Ikke "fotballfrue", "pilotfrue" men "en regnskapsførers gubbe bekjennelser"?..
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg er en av disse foraktelige bloggerne her inne, og trives helt ok med det.
    et eller annet må man jo bruke overskuddet på, og jeg synes det fint å få glimt i hifikompisers liv og mentale tilstand fra tid til annet.
    uansett gjelder det å følge tidsalderens leveregel nummer én: ikke klikk deg inn på tråder/sider du ikke har noe glede av, da blir hverdagen mindre masete både for deg og andre.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Selvforherligende, ikke foraktelige, rama ;):LOL:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da er hagearbeid over, humøret lettere, og som sagt, det er helt fint at andre bidrar med det de vil dele. Selv tror jeg at jeg, endelig?, innser at jeg ikke har stort å bidra med om eget liv her inne. Og som du riktig sier rama, en får kikke innom der hvor det er noe å hente. Nå mat, :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Opp i alt, det kan hende det ligger en ironi her og.. En "pun" rettet i mot meg selv.. Tross alt..

    FB_IMG_1590773538262.jpg


    Sånn er det jo.. Humøret skyldes sikkert bare ens oppdragelse..

    FB_IMG_1589662094012.jpg


    Eller noe slikt.. Det korrekte er uansett alltid feil, ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.369
    Antall liker
    63.326
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjerp deg, HC! Dette er piss som du jevnt trutt insinuerer eller er tydelig på som nå. Helt greit at du selv går lei innimellom og tar deg en walkabout, men nøy deg med det. Når du sparker til øst og vest om dem som skriver her inne blir det i beste fall usjarmerende. Ta de deg en walkabout! Jeg tenker selv det samme som deg innemellom, men se deg selv heller i speilet enn å skyte på andre. Greit at du er lei, men nøy deg med det, legg røyk og kom heller tilbake når du har noe kontruktivtivt eller gøyalt å levere!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skjerp deg, HC! Dette er piss som du jevnt trutt insinuerer eller er tydelig på som nå. Helt greit at du selv går lei innimellom og tar deg en walkabout, men nøy deg med det. Når du sparker til øst og vest om dem som skriver her inne blir det i beste fall usjarmerende. Ta de deg en walkabout! Jeg tenker selv det samme som deg innemellom, men se deg selv heller i speilet enn å skyte på andre. Greit at du er lei, men nøy deg med det, legg røyk og kom heller tilbake når du har noe kontruktivtivt eller gøyalt å levere!
    Nemmen karmis, har du begynt som moderator i andres tråder? :). Såklart dumt hvis nown føler seg lei seg, men primært må de isåfall lære seg å lese. Jeg skriver at JEG er lei, ikke hva andre skal, skal ikke. Uansett, til de som føler det slik, beklager det var ikke meningen å tråkke noen på tærne.

    For meg er det ikke noe "konstruktivt" i å slenge noen plater på gulvet mitt, eller ta bilder av den samme gamle skeiten jeg har hjemme her. Men det er meg..

    Får en ikke lov til å påpeke EGNE mangler i egen tråd har takhøyden blitt farlig lav Tom :)Legge røyk, nei. Delta der det er noe gøy, ja.

    Og ellers blir det trivelig å se snuta til lassemann og rama i morgen.

    FB_IMG_1591889847547.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    du får heller legge litt røyk med Jaggen HCS 😇☺ fortsatt Go Elg
    Hehe... Ide det ja.. :). Må få hørt Abbas hos deg. Fikk du den tilbake? Virker ikke som Muse helt gjør ting slik du vil? Kan evt høre med en kompis som liker Muse, om han er intr.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hehe hvorfor ikke det gir i det minste litt livsglede ☺ hadde bare vært trivelig med besøk ettehvert nå, jeg har ikke giddet å mase på Abbas men var vel rundt 2 juni han sa at han hentet dac-en og den kom hel frem,og skulle gå over i nærmeste fremtid, så håper det skjer snart slenger på han en melding til uka, tar jo litt tid med returns i disse tider med posten og, for meg så syns jeg kanskje muse blir litt for neutral og presis, det sprudler liksom ikke nok, blir litt som kaffe uten koffein til tider hehe, men vil som sagt håpe Abbas-en kan dra det på plass, men vanskelig å forutse, skulle helst hatt en sjekk på Muse blokkene før eventuelt salg også da jeg har merket at den ene durer/ringer litt fra tid til annen, har hørt med min lokale teknikker og han trudde
    kanskje det kunne være kondisene, så vil i allefall få sjekket det før salg :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.369
    Antall liker
    63.326
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helt greit, og jeg blir hverken lei, sår eller noe som helst sånn, men i går kveld ble jeg smått provosert. Mulig innlegget kun handlet om deg selv, men da kunne du spart deg for siste linje. Den i kontekst med det du ellers skriver gjør det lett å tenke at du følte behov for et spark mot andre. Men selvfølgelig, jeg er ikke moderator i din tråd. Vi går videre :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    hehe hvorfor ikke det gir i det minste litt livsglede ☺ hadde bare vært trivelig med besøk ettehvert nå, jeg har ikke giddet å mase på Abbas men var vel rundt 2 juni han sa at han hentet dac-en og den kom hel frem,og skulle gå over i nærmeste fremtid, så håper det skjer snart slenger på han en melding til uka, tar jo litt tid med returns i disse tider med posten og, for meg så syns jeg kanskje muse blir litt for neutral og presis, det sprudler liksom ikke nok, blir litt som kaffe uten koffein til tider hehe, men vil som sagt håpe Abbas-en kan dra det på plass, men vanskelig å forutse, skulle helst hatt en sjekk på Muse blokkene før eventuelt salg også da jeg har merket at den ene durer/ringer litt fra tid til annen, har hørt med min lokale teknikker og han trudde
    kanskje det kunne være kondisene, så vil i allefall få sjekket det før salg :)
    Kondiser.. Uff... Jeff Rowland av eldre utgave er nesten å kaste om de store kondiser der går føyka. Men det er sikkert ikke det samme med Muse. Håper du får Abbas tilbake snart, da får vi vrk til et eller annet :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja har liksom ikke helt turt å slenge Muse på sjekk enda mtp eventuelle kostnader,det var jo og typisk at forrige eier ikke hadde merket noe dur 🤔 da det kom ca 1 uke etter jeg overtok hehe :) men må nok bare gjøre det snart,
    du hører jo herfra når ting kommer seg på plass :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fridag og tur til siviliserte strøk. Først et kort trivelig møte med rama for å plukke med filtre til høyttalere. Var snakk om Duelund, fete saker. Takk for Cola og sigg rama, alltid hyggelig å se deg.

    1592229831074.jpg


    Da kom jeg frem hit. Lassemann sin vakre Triumph. Inne fikk jeg høre noen streamede melodier på Lasse sine saker. Og sånn som det spiller.. For de som maser med bytter og dyre greier, dra til Lassemann og dere vil få litt å tenke på..

    1592229856909.jpg


    Såklart, han leser sånne bøker, men lell da.. Imponerende lassemann! Så ble det ymtet frempå om pølser, noe som aldri er feil. Servert på mannfolk maner, trygt og godt!

    1592229911115.jpg


    Tiden går kjapt i hyggelig lag, så også her. Lassemann på jobb, og jeg må hjem.

    1592229877127.jpg


    En kan saktens lure, på en fridag, sitte å pese i bil. Men kanskje gir det litt mer, der det trengs, innen det audiofile... Men jeg kommer ikke til å måle forskjell, til det er jeg for glad i hobbyen min..

    1592230380208.jpg
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Fridag og tur til siviliserte strøk. Først et kort trivelig møte med rama for å plukke med filtre til høyttalere. Var snakk om Duelund, fete saker. Takk for Cola og sigg rama, alltid hyggelig å se deg.

    Vis vedlegget 646025

    Da kom jeg frem hit. Lassemann sin vakre Triumph. Inne fikk jeg høre noen streamede melodier på Lasse sine saker. Og sånn som det spiller.. For de som maser med bytter og dyre greier, dra til Lassemann og dere vil få litt å tenke på..

    Vis vedlegget 646028

    Såklart, han leser sånne bøker, men lell da.. Imponerende lassemann! Så ble det ymtet frempå om pølser, noe som aldri er feil. Servert på mannfolk maner, trygt og godt!

    Vis vedlegget 646029

    Tiden går kjapt i hyggelig lag, så også her. Lassemann på jobb, og jeg må hjem.

    Vis vedlegget 646030

    En kan saktens lure, på en fridag, sitte å pese i bil. Men kanskje gir det litt mer, der det trengs, innen det audiofile... Men jeg kommer ikke til å måle forskjell, til det er jeg for glad i hobbyen min..

    Vis vedlegget 646031
    Bare hyggelig med besøk i dag HC. Bra varmt på terrassen, men kald taffel gjorde susen. Blir spennende å se om vi klarer å løfte forsterkeren din til nye høyder nå da. Jeg tror det er fullt mulig. Flott forsterker for øvrig!

    mvh
    lassemenn
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bare hyggelig med besøk i dag HC. Bra varmt på terrassen, men kald taffel gjorde susen. Blir spennende å se om vi klarer å løfte forsterkeren din til nye høyder nå da. Jeg tror det er fullt mulig. Flott forsterker for øvrig!

    mvh
    lassemenn
    Taffel var rett, kald var den og. De greiene som sitter der er jo ikke dårlige, men hvorfor ikke optimalisere det en har? Ihvertfall når en har en dyktig kompis som du.

    20200610_224307.jpg


    Så er såklart spørsmålet om hvor langt en skal trekke ting.. Uansett småpenger i det store og hele. Og ja, det var langt og varmt opp igjen.. Da skulle jeg hatt en lik Triumph som din.. Evt en maken lufte-ventil lik den under..

    FB_IMG_1584803630676.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nå, har du bestemt deg for kondiser?
    blir det håndvevde englehårsplater pakket inn i jomfruskinn til £320 pr stk?
    eller tarveligste messinglegering og gummi gjenvunnet av koreanske bildekk?

    et bilde av de nye ht-filtrene mine, til inspirasjon:


     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det verste er at det finnes folk som har slike filtre...:). Blir nok en slags mellomting.. Dvs litt geitehårsull i olje med urter fra foten av Mount Kenya.. o_O

    Ok, så har en lest seg opp og ned på dette...Og det er temmelig forvirrende, som vanlig. En ting som slår meg er hvor utrolig vanskelig det er å beskrive lyd for andre.. Blir nesten et like stort mysterium som når noen leser seg til god , eller dårlig , lyd ved å kaste et blikk på et par grafer ifra en lab. Og iallefall om disse grafene skal si noe om ens eget rom eller andres.. Waste!

    Så var det dette da... To kandidater.. Ikke så ille pris, så skal la de modne litt. Om noen har preferanser for den ene eller andre hadde det vært spennende å høre. Innser vel her at dette får audiolense og dets brukere til å fremstå som amatører, når en begynner å endre forsterkeren sin lyd på hva innmaten inneholder.. :oops: :)Kan sikkert gå alle veier, derfor det leses litt. Og ting kan jo bare settes tilbake, om det ikke funker. Det er en forutsetning.

    Ok, here goes. Kandidat 1:

    The 3rd Genaration of the Audyn True Copper series of capacitors. The Copper Cap max, combines the technology and advantages of the Audyn True Copper, Audyn Reference and the Audyn Plus in one component without compromise. These high copper content capacitors offers no cross contamination with mystical fairy like oils or other metal types.

    A Very high end capacitor should be absolutely neutral and should let the audio signal flow without distortion. The Audyn True Copper Max Cap gives an open neutral sound; a truely accurate and honest reproduction. Suitable for loudspeaker and pre-amplifier and amplifier signal application.

    Characteristics

    • Full OFC Copper foil
    • Copper metallized foil dielectric
    • non inductive
    • selfhealing construction
    • Tritec 7x0.5 mm tinned wire leads gives bigger surface by flexible connections
    • 630 VDC
    • Tolerance : 2%
    • Temperature: -25 C bis + 70 C
    • IEC60384-1, EN130000
    • Ris >30000/C(Mohm,uF)
    • Test V between terminals: Ur:630VDC, Ut:650VDC 1min. at 25C
    • Test V between short connected terminalsand case: 1000VDC, 1min at 25C
    • It is True Copper-Copper-Capacitor
    • The Audyn Copper max is in addition to the Copper cap
    • The Copper max will not replace the great Copper Cap. Both version remain.

    Etter ide fra LMC blant annet.

    så kandidat 2:

    Miflex KPCU-01 600VDC - 5% tolerance

    Technical specifications (according to manufacturer): "The KPCU-01 capacitors are made on the basis of paper and polypropylene dielectric films in a specially designed configuration. The capacitor section is impregnated with the use of a unique vacuum-based technology. The capacitor electrodes consist of solid copper foil. These capacitors feature housings formed from insulating resin paper tubes, terminals made of twisted copper wire 2x 0,8mm and self-extinguishing potting compound of flammability class V0. High quality and durability of the capacitors is assured by the use of carefully selected materials, production technology, as well as testing and measuring methods. These capacitors are designed for use in audio equipment. The design of the capacitors and used technology during the production minimize the parasitic impedance components: inductance and resistance, resulting in improved quality of sound in a given audio system. The capacitors are subjected to a series of specific tests and measurements, including a unique test using pulses of increased current amplitude and frequency of 22kHz. The KPCU-01 capacitors can be used in DC and AC circuits within the temperature range of their dimatic category. The DC voltage value or AC voltage amplitude should not exceed the specified rated voltage."

    Sound: The Miflex KPCU-01 brings texture to music in a nice organic manner. At times the presentation can be quite tangible. For example on Garry Willis' album Retro it sounds like he has just re-strung his five-string bass. The harmonic overtones of the instrument become more evident making the bass-lines easier to follow. This is not done by artificial emphasis on the top end, it is more "just right". Long term listening sessions are very pleasent which shows that there is nothing artificial about the sound at all - on the contrary. The sound sort of grows on you after a while. Comparing the KPCU-01 to other foil capacitors I found it to be more forward sounding than the both the Duelund CAST Cu and the CAST Cu-Sn and the Jupiter Copper Foil Paper & Wax. In direct comparison the KPCU-01 is a little less transparant in the top end but still rich in tone, smooth and coherent. Although with the Jupiter Copper Foil Paper & Wax music did seem to sound more "complete". A-B switching between the Miflex KPCU-01 and the Duelund RS-Cu revealed that the RS-Cu is more ruler flat neutral of the two but the KPCU-01 did very convincing harmonic overtones. On the other hand, comparing it to the Jantzen Audio Alumen Z-Cap you get a richer tone with more flow and air with the Miflex. Another example: the Mundorf Supreme Classic Silver Gold Oil sounds in direct A-B comparison to have less body and a less natural tonal palette than the Miflex. A very nice capacitor, the KPCU-01.


    Så rent umiddelbart er jeg så ukorrekt at jeg ranker Milflex først. Skal høre litt med lassemann. Endel av grunnlaget for å finne utav dette har jeg gjort her http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Miflex KPCU... Da blir de satt i bestilling av lassemann i kveld. Rama bare gliser over at jeg leser opp og ned på dette. Men blir litt Duracell når jeg prøver å forstå. Forsterker ville antagelig måle akkurat like ens, men hva med lyden.. Vil den endre seg, enda et knepp ifht egne preferanser...? Usikker, tungvint ifht en målemic, pc og rew. Men tenker at det kan funke. Når jeg hører hva lassemann får til hjemme hos seg tror jeg det er håp.. ☺

    c752076011.3.jpg


    Dagens gåtur er foretatt, 14000 skritt klokket inn. 6 kg ned, dette går veien. Tror jeg. Fornøyd om en når målet innen slutten av juli. Og 18 juli blir det banekjøring med Lamborghini... Er det rsrt en smiler.. Litt mer usikker på Dragen..

    FB_IMG_1592329806714.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    se her, ja.
    hvor mange engler måtte bøte med sveisen i produksjon av de kondisene, mon tro.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Faen nå begynner jeg også å tenke på å modifisere dele filter og kanskje skifte intern kabling 🥵 blir nok med tanken

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    se her, ja.
    hvor mange engler måtte bøte med sjela i produksjon av de kondisene, mon tro.
    Et par bek-engler og et esel tror jeg.. :oops:. Og plan for mandag spikret, middag hos Håkon med lassemann. Er postgangen nådig får jeg amp tilbake da..

    1592167962275.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    trur Miflex er et fornuftig valg,og ikke minst en av de mest edrulig prisede kobber kondisene der ute,ikke at kobber kondiser er fairytail produkter i utgangspunktet, mener heller det er markedsføringa og pris settinga som ofte er verst ikke produktene i seg selv men det gjelder jo mye i dag :)
    hadde selv gått for Miflex til Jas preen om jeg ikke allerede hadde gått for Jupiter til Abbas dac-en og da finner det mest betryggende 😄 å gå for det samme til Jas trenger heldigvis bare et par her og , utifra det jeg har erfart med Jupiter og kobber av det jeg har hørt er at jeg syns musikken flyter bedre, virker mer komplett og logisk,
    til syvende og sist er det jo øra som bestemmer, har ikke trua på at alt man eventuelt hører med slike tweaks alltid er så lett å få forklart på en graf,, 😊 blir jo spennende å høre om du hører noe,har trua jeg i god HI-FI ånd 😇
    cKBZiyE.jpg

    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, Ivan, Jupiter var på raderen. Men litt over det jeg ville bruke.Samt at ville ikke ha lyden for varm , heller.. Uansett, dette kan reverseres, eller hadde jeg ikke gjort det. Kondisene er fremme hos Lasse i morgen, det var kjapt. Han hadde varma stua si med ampen i går, likte det han hørte. Old school lyd, akkurat det jeg vil ha.

    hfs1806.jpg


    Sitter å ser på brukten her inne. Enkelte ganger må jeg klø meg i hue. En bransjeaktør som enten skriver det reneste møl, eller så er det latskap med google translate.. Og det er heller ikke betryggende for å kjøpe ting derfra. Er det noen som skjønner dette : " De varme og kalde signalene som sendes inn på en inngang XLR-terminal (linje 4,5) passerer gjennom de mekaniske kontaktene til velgeren og ledes direkte til varme og kalde utgangen XLR-terminalene. Det varme signalet føres også til RCA-terminalen. "... Varme og kalde signaler???? Er det pluss og minus som menes .. ?? Uansett, ikke betryggende ifht denne forhandleren..

    hfs1806-1.jpg
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Tragisk mange firmaer som bare bruker Google translate istedenfor å få ting korrekt oversett. Teksten blir jo helt på trynet.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tragisk mange firmaer som bare bruker Google translate istedenfor å få ting korrekt oversett. Teksten blir jo helt på trynet.
    Ja, produkt og firma blir rett og slett lite troverdig. Men skal ikke la det irritere meg.. Siden jeg har vært flink, jobbet i hagen fikk jeg gave av Dragen i dag. Oh yes...

    1592498553416.jpg
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Snill drage du har :) For min egen del skal jeg på visning igjen i morgen. Et hus med stue på ca 46 kvadrat. Burde bli bra det :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Snill drage ja. Ellers så har HCS god oppdragelse. Er en øltype der jeg ikke har noe feeling med og en jeg ikke kjenner. Men det hadde gjort seg med en stout idag etter jobben kjenner jeg. En iskald en..
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja enig der at Jupiter er litt i overkant,heldigvis bare et par små 0,1 jeg trenger :)
    jeg er nok litt som deg for mye fløte i kaffen smaker ikke godt det heller,er derfor valget mitt endte på Jupiter kontra Duelund da jeg var redd Duelund ville ha litt for feit oljeblanding,der jeg trur Jupiter er hakket smidigere med wax,Miflex er nok enda en smule smidigere igjen,
    også syns jeg Duelund har blitt en enda mer oppjazza boutique kondis,,,
    old school er aldri feil så lenge man får til en hybrid variant der man ender opp med litt av begge verdner,evnen til å dra enn inn i nuet og tilbake i tid`` men samtidig litt av dagens presisjon og smekk ihvertfall litt det jeg tenker selv :)
    oi det var sjappt ekspress fra Hificollective da? :D bestillte derfra i mai jeg ,tok 5 dager med vanlig sending fra uk men vært på retur reise til england siden 25 mai da posten surra med adressa mi,,, helt utrolig vettu :LOL:
    gøy at det gikk fort hos deg du får jo fort returnert og da :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir spennende dette. Lassemann lodder. Så ser vi om der blir en forskjell som er verdt det. Men spennende å prøve ut litt..

    1592604498885.jpg


    Klokken er etter 24.. Spent på hva dette året vil inneholde.. Gjelder å ha trua..

    FB_IMG_1592602592221.jpg


    Back til gutta her.. Mer øl...

    FB_IMG_1592602683634.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Gratulerer med dagen og kos deg. Her i Langesund er det dekket til den årlige familie grillfesten. Skal ta et par skåler for deg også:)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Bursdag i dag ja. Gratulerer med det og måtte du få mange fler.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn