HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.677
    Gratulerer med dagen HCS!
    Ennå ikke våknet etter 4 pils :rolleyes:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.985
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med dagen HC.. Håper Dragen steller godt med deg.. ☺ Forsterkeren din har iaf blitt fin synes jeg med nye kopplingskondisser.. Litt forskjell mellom gammel og ny.. 😉

Mvh lassemann
    DSC_1597.JPG

DSC_1594.JPG

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.246
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.781
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratis, hcs.
    hvordan i alle dager klarer du å lodde nedi der, lassemann.
    jeg hadde lagt fra meg en så stor tinnklump at alle deler hadde smeltet sammen til én stor kondis.

• Wow

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.985
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    gratis, hcs.
    hvordan i alle dager klarer du å lodde nedi der, lassemann.
    jeg hadde lagt fra meg en så stor tinnklump at alle deler hadde smeltet sammen til én stor kondis.
    Ser nok verre ut enn det er.. Her er det punkt til punkt lodding og intet print. Gjør alt enklere.. Spiller litt på forsterkeren nå og denne er imponerende god må sies.. Men 48 watt pr rør i A klasse er voldsomt mye synes jeg.. 😉 Min dpa 211 PSE presterer 45W med 2 rør..

Mvh
    lassemann

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.203
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Næmen, go’klumpen fyller år, jo!
    Står dårlig til med kondisen, skjønner jeg, så her må noe gjøres.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.246
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ser nok verre ut enn det er.. Her er det punkt til punkt lodding og intet print. Gjør alt enklere.. Spiller litt på forsterkeren nå og denne er imponerende god må sies.. Men 48 watt pr rør i A klasse er voldsomt mye synes jeg.. 😉 Min dpa 211 PSE presterer 45W med 2 rør..

Mvh
    lassemann
    må være noen virkelige go klumper de parallel Dpa-ene dine :D

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.985
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    yeah its glowing :D lukter cobber lang vei nå hehe 😇
    en god pre og kilde er heller ikke å forakte :) heldig som har fullt Dpa sett
    Mvh Krazy
    Men man må jobbe litt med DPA også. Motstandere og kondensatorer er middelmådig om man skal være veldig kritisk. Trafoene er av beste klasse og outstanding.. Og når det er sagt er det det viktigste i en rørforsterker.. Så kommer designet som minner veldig om Audio Note.. 😉

Mvh lassemann

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.533
    Torget vurderinger
    12
    Grattis med dagen. Enda et hakk i skjeftet. Heldigvis

• Love

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.246
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Men man må jobbe litt med DPA også. Motstandere og kondensatorer er middelmådig om man skal være veldig kritisk. Trafoene er av beste klasse og outstanding.. Og når det er sagt er det det viktigste i en rørforsterker.. Så kommer designet som minner veldig om Audio Note.. 😉

Mvh lassemann
    enig med deg der av det jeg har sett og erfart sålangt også, husker da jeg hadde Guru gm-70 så kunne nok komponenter som motstandere og kondiser vært levla up, smilte litt av daewoo kondisene til powerbanken hehe, men selve oppbygninga synes jeg er top gjennomført, liker godt den Audio Note kind off approachen jeg :) skulle ikke solgt de gm-70-ene ikke lett å finne noe like fornuftig til samme pengene :)
    Mvh Krazy

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.203
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kan skrive under på at denne forsterkeren spiller svært bra. Har hatt mange innom her for å si det sånn. Men den vinner på en god preamp. Her hos meg, DPA sin..😉

Mvh
    lassemann

Vis vedlegget 646868
    Visst, hva pre angår. Jeg hadde LM219 og etter å ha koblet til RWA pre så var det ingen vei tilbake som integrert, så det er absolutt en lettvint oppgradering.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk, og takk. Jeg erven pragmatisk fyr som ikke vil fremvise så mye følelser på nett. Men etter å ha sett hilsninger her bla jeg rørt. Så mange som har gitt et øyeblikk av sin tid for å tenke på meg.. Jeg blir ydmyk, litt still og veldig takknemlig ☺.

1592738036697.jpg

Et par av gavene fra Dragen, kjørehansker og en fantastisk bok. I tillegg til en bunke vinyl, uvisst hvorfor hun synes jeg trengte det? ☺

Ja, gleder meg til få forsterker etter at Lassemann har gjort sin magi. Dessverre følger det og med en ide om pre. Hva kan egne seg? Kikker litt på Conrad J Premier 14 her inne, den virker spennende.

996_398793738.jpg

Audible Illusions Modulus 3A. Har og trua på denne, de kan serve fremdeles om noe går galt.

268_704001770.jpg

Graaf WFB Two. Denne kan bruke russer rør, noe jeg ser fordel av siden lassemann sitter på stor kunnskap her.

085_1221433517.jpg

Penest, men uten mulighet for service Jadis. Hmm... Hvis noen har noen meninger, bare å hoste ut.. Ingen av de fire har fjernkontroll... Hmm.. Andre alternativer?

Igjen, takk..

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.879
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt en Jadis pre. En flott sak, men på den varme siden av nøytral. Gammel C-J heller jo også litt mot det varme, men jeg tror ikke at det er så utpreget på Prem 14.

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har hatt en Jadis pre. En flott sak, men på den varme siden av nøytral. Gammel C-J heller jo også litt mot det varme, men jeg tror ikke at det er så utpreget på Prem 14.

mvh
    Takk for informasjon. Alltid interessert i konkrete brukererfaringer.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.879
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for informasjon. Alltid interessert i konkrete brukererfaringer.
    Bare hyggelig. Jeg har ikke hatt Premier 14, men jeg har hatt Premier 10, Premier 17 og Art. Det var stor lydmessig forskjell på 10 og 17, og Prem 17 helte mer mot det nøytrale enn Prem 10.

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble sittende å glo på NRK2 her om dagen. Mye gode dokumentar program der, i dag om Leonard Cohen og hans norske Marianne. Levd liv, veldig fascinerende.

Enda mer spennende, etter min smak, var historien om Ike White. Dømt for mord, lagde spennende funk, fikk Stevie Wonder sin hjelp til å komme seg ut av fengsel. Før han bare ble borte.. https://www.theguardian.com/tv-and-...it-record-the-unbelievable-story-of-ike-white

Enkelte ganger skjønner en et veldig ordinært liv... Sikkert like greit.. Men fikk lyst til å se om Ike White sin plate er mulig å oppdrive..

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.915
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    AI Modulus preen er knallbra. Om den er utstyrt med Gold phono kort, så har den en knakandes god riaa også. (Basert på en av de legendariske John Curl riaaene). Spiser NOS rør til frokost. Anbefaler sterkt å gå for de gode Russiske 6n23p ev rørene. 😊
    E1E0C139-8921-4CC3-B1DD-B48923E8903D.jpeg
    FAAFE528-FB80-4998-9938-6973028B994A.jpeg

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    AI Modulus preen er knallbra. Om den er utstyrt med Gold phono kort, så har den en knakandes god riaa også. (Basert på en av de legendariske John Curl riaaene). Spiser NOS rør til frokost. Anbefaler sterkt å gå for de gode Russiske 6n23p ev rørene. 😊
    Ja, den har en slik riaa. Men trenger strengt talt ikke riaa og jeg har og lest det at den koker rør. Rent umiddelbart blir den litt mindre aktuell pga dette :giggle:

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.915
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Med disse russiske ekvivalentene er ikke dette noe å bekymre seg over. Dessuten ble de lydmessig bedre enn både TFK og Siemens i denne preen.
    Og så koster de nesten «ikkeno» 😉

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med disse russiske ekvivalentene er ikke dette noe å bekymre seg over. Dessuten ble de lydmessig bedre enn både TFK og Siemens i denne preen.
    Og så koster de nesten «ikkeno» 😉
    Hva er verdien på en slik er jeg usikker på. Merket lever enda, og det er et pluss. Bare så bortkastet å ha en slin riaa uten å bruke den.. :sleep::eek:

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.915
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hva er verdien på en slik er jeg usikker på. Merket lever enda, og det er et pluss. Bare så bortkastet å ha en slin riaa uten å bruke den.. :sleep::eek:
    Hehe... tenkte på de Russiske ekvivalentene 6n23p som ikke «koster no» 😊
    Prisen på preen er vel også overkommelig, og priset etter alder vil jeg tippe. Lydmessig veldig bra.
    Men kjipt å ikke kunne benytte seg av en så bra MC riaa som faktisk sitter i denne. 😊

• Liker

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.146
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hva med en Joule Electra LA-150 MKII Signature Edition?
    Burde vel passe de fleste knagger? :)
    2190518-b6ea2c89-joule-electra-la150-mkii-signature-edition-se.jpg
    2190519-d5b1e393-joule-electra-la150-mkii-signature-edition-se.jpg 2190523-821a40b4-joule-electra-la150-mkii-signature-edition-se.jpg

• Liker

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.345
    Torget vurderinger
    2
    ^ Tror kanskje en aldri så liten fortsettelse er på sin plass, ja.... :)

• Liker

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Garantert en kjempegod dac, bare innmaten fremkaller ståpels på en stakkars diy’er.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fortsettelsen...

Det rådet en tung stemning i bilen på vei oppover. Valget sto i mellom Radio Randsfjord på FM eller en av Dragens gjenglemte cd plater med Secret Garden.. Norcturne eller svensktopp? Valget ble stillhet, vindsus og ensomhet pisket imot imot trommehinner og indre sjeleliv.. Det hadde jo vært så hyggelig.. En utsøkt middag hvor Lassemann og Håkons bedre halvdeler hadde gjort middagen både hyggelig og uten dette lett nerdete som oppstår når hobby deles.. Tilogmed en liten smak av himmelsk likør kunne ikke gjøre noe med tomheten som knuget der inne... Hvorfor ble det slik ?

Etter måltidet , hvor Håkon hadde briljert som kokk, forsvant de to kloke feminine vesen og etterlot de hårete "halvapene" til nerding foran alteret. Men jeg tror også vi følte oss heldige som kunne sette oss ned, for å føle oss beriket av musikken og hverandres selskap. At Håkon sin bedre halvdel kom med kaffe og litt snask gjorde det og svært så hyggelig...

Hva var det å klage på ? Var det praten om påkjørsel av elg som satte humøret helt i sirup på tur opp? Tussmørket som ikke hadde ende, i begynnelsen av natten? Tilbake til Håkon og det som skjedde. En voksen , tung boks med mer sølv enn det slekta mi hadde på kistebunnen, ble satt på alteret. En dac 5.. Med påtegnelsen "Special", hva nå enn i helvete det skulle bety..? Lassemann i sweetspot, jeg rett bak..Vi kjører buss! Og så kom lynet... Det vil si.. Glimtet sluttet ikke...For hver melodi som Håkon puttet på som glimtet det...Hvor de fleste anlegg er gode på noe , fikk denne jævla boksen av en dac anlegget til å spille alt bra.. Fra 70 tallets rock av middels opptakskvalitet til ypperst audiofile skiver.. Ståpelsen kom, fra rumpesprekken til øreflippen, det sitret av ren pur musikkglede...

Men...Hvorfor dette mismot, denne ensomhet.. Selskapet var en glede..Musikken spennende.. Og anlegget fra den knøttlille Audio Note ampen, Audiolab drev, og de særdeles gode Doxa høyttalerne.. Men forsatt, denne grå boksen...Special... Den som gjorde det mulig å kjenne på alle disse emosjoner..Og jeg skal aldri få oppleve dette på nytt...Annenharmoiske ? Hvis det er klangen av et tremunnstykke i en klarinett, glimpringen av harpe, eller buen som sakte føres over fiolinens strenger.... Så vil jeg ha det..

Snart hjemme..Og humøret ble ikke lettere.. For hvor finner en latterlige mye penger til bruk på hifi? Mørket omsluttet meg før jeg svingte inn hjemme, med visshet av å ha tapt. 500000... Ikke noe hifi er verdt det...For meg..Men følelsen av å bli berørt av sine innerste emosjoner, fordi musikken treffer rota av aorta... Det er verdt nesten alt.. Alikevel.. De to , opplevelsen og eierskapet skal ikke møtes i mitt hjem med denne sølvgrå boksen ... Jeg må svinne hen og innse at nivå ligger langt unna dette...La fragmentene nyte det som er..Og takke for det...

Bilder kommer...

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn