Harepusens nye T amp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    Jeg vil anta at lyden er bedre pga bedre spec på komponetene , Dette er farins messig fra lytting . Selv er jeg veldig var på fase Bare spolen aleiene utgjorde en stor lyd messig gevinst synes jeg på 3255. Luft spolene feks har en helt spesiell spec og mettnings grad som er ideel for D /T ampene. Du kan gå til bake i tråden å se der jeg bytter spolene på 3255 , 3155 er byggd på samme conseptet .
    Jeg kommer selv sagt til å poste vurderingen av denne rene TI 3255 som jeg gjorde med kina versjonene og oppgraderingene ,,,, altså med ørene
    vil du forklare hvordan du hører at fasen i forsterkeren er god eller dårlig?
     
    • Liker
    Reaksjoner: fry

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    vil du forklare hvordan du hører at fasen i forsterkeren er god eller dårlig?
    Ikke så enkelt å besvare , det blir endel parametre å holde styr på , Vi er inne på Snickers spesial felt ,,,,,Verktøyet for å høre fase er først av allt at høytaleren(e)/delefilter er med mest mulig fase linjær . Selv har jeg brukt ( PI speakers har noen x over og elementer som viser alle parametre og totale fasen). Du bør og ha en analog refereranse forsterker å sammen likne med .
    Selv om jeg har bygget og moddet noen kina D amper så har jeg og hatt flere Tripats . En god høytaler / forsterker kombo gjør høytaleren usynlig ,,, Mens noen av kina ampene spesiellt de med de billige lukkede spolene kan enkelte lyder oppstå som inni elementet istedet speisellt opplevde jeg høyfrekvens området .Noe kan og være last betinget hvis du er out out range for spole tuningen" for anbefalt impedanse .Slik klarte jeg selv fremprovosere intermodulasjon som var fremtredene spesiellt på piano og mest xylofon . Selv om jeg fikk akseptabelt bedre lyd med ordentlige spolene er jeg sikker på at mine kina TI 3255 ikke er representative for en vurdering av chippen generelt. Så godt som alle Kina ampene har aveket bygge veiledning i ht qem version.
    Så om ikke lenge har jeg orginalen oppe til vurdering ,,, stay tuned "
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    Hva tenker du gir best lyd av alle DC 12-30 alternativene på markedet?

    Hva med Anaview sin minste?

     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du tenker kvalitet og små forsterkere kommer du ikke uten om Purepath conseptet til TI .,De bruker som tripath høy switching frekvens som er litt av hemmelig heten ,den er egentlig 4 kanaler da med mindre effekt ,,,,( jeg skal bruke den brokoblet og SE in ),,,, Og jeg ville holdt meg TI QEM EV board .Jeg holder på å preparere" 3255 for innbygging ,,,dvs jeg fjerner alle skru terminalene og bruker disse i kabinettet i stedet og drar opp tvinnede ledniger,,,,,, so stay tuned bilder kommer
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har brukt mange EV board opp igjennom .Både med fixerte terminaler og skrudde .TI er så, genial at du kan bare kan fjerne dem og bruke dem på ny " i kabinettet :How about that : )

    3255 uten  terminaler (2).JPG



    Det eneste den har større foot print enn kina edit .Foot printen er lik for hele TI true path er lik for hele 32xx serien ,effekten er bare mindre mindre ,Personlig hadde jeg gått for 3255 , den står i WP at den fungerer fra 14 -53 v . Det vil si at du kan fore den med laptop lader for mindre applikasjoner . For max effekt 12A

    Noen bilder av klargjøringen , du trenger noe 1,5 til 2,5 kvdr ledn ,noen kabelsko og 4 mm skruer x6 .Input pluggene er jst ,(ikke mini )

    Neste steg blir en jobb for børre" og hull taking jobb,,,next Det er  lurt  å  twinne kablene , Skal dupresse  kabelsko  kjøp en tang  for  godkjente  press...JPG ferig  intern  hooking  QEM terminalene bruker  jeg  heller  i  kabinettet.JPG eneste  å  passe  på  er at kabelskoen har  klaring til  smdene førdu tighter  til.JPG
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Jeg har brukt mange EV board opp igjennom .Både med fixerte terminaler og skrudde .TI er så, genial at du kan bare kan fjerne dem og bruke dem på ny " i kabinettet :How about that : )

    Vis vedlegget 766058


    Det eneste den har større foot print enn kina edit .Foot printen er lik for hele TI true path er lik for hele 32xx serien ,effekten er bare mindre mindre ,Personlig hadde jeg gått for 3255 , den står i WP at den fungerer fra 14 -53 v . Det vil si at du kan fore den med laptop lader for mindre applikasjoner . For max effekt 12A

    Noen bilder av klargjøringen , du trenger noe 1,5 til 2,5 kvdr ledn ,noen kabelsko og 4 mm skruer x6 .Input pluggene er jst ,(ikke mini )

    Neste steg blir en jobb for børre" og hull taking jobb,,,next Vis vedlegget 766060 Vis vedlegget 766061 Vis vedlegget 766062
    Hei Harepusen 😊,
    Ja dette ser da spennende ut, følger med på ka du lager 🙂. Og er litt nyskjerrig på denne ampen
    som er vel ein original TI versjonen etter det eg skjønner, er det fra DigiKey du har handlet den?
    Likte det eg ser med oppbyggingen du viser 😊. Og dette er da ein stereo versjon utifra datablad?
    Ja det er lett å la seg friste, men har ein del andre saker som må landes først. Men kunne vert greit på kontoret eller i verkstedet denne lille saken (fysisk) 😂.
    Venter spent på lydtesten 🙂.
    Mvh/Helge
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei Harepusen 😊,
    Ja dette ser da spennende ut, følger med på ka du lager 🙂. Og er litt nyskjerrig på denne ampen
    som er vel ein original TI versjonen etter det eg skjønner, er det fra DigiKey du har handlet den?
    Likte det eg ser med oppbyggingen du viser 😊. Og dette er da ein stereo versjon utifra datablad?
    Ja det er lett å la seg friste, men har ein del andre saker som må landes først. Men kunne vert greit på kontoret eller i verkstedet denne lille saken (fysisk) 😂.
    Venter spent på lydtesten 🙂.
    Mvh/Helge
    Fra nå av blr det kun handlet original varen . Annet er å spare seg fattig og fortvilet . Digikey og ekspress 2 dager : ) Stero versionen 2x315 w
    4 ohm,,,Dvs du kan selv bestemme det ,som jeg nevnte for hornlyd så er den egentlig 4 kanaler SE ,,,Du kan og velge om du heller vil paralell koble de 2 brokobla,,,til 1x600w 2ohm
    Alle komponetene her er fysisk større ,som bøkk konverteren i kina versionen feks var spolen som ett ris korn mens i TI som ett stort knappcelle batteri og de gode torroid spolene med
    Ja er spennt selv .)
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    kina cheap stuff lovers , be warned "
    På ett 3255 forum dukket dette opp, så ja det er en forklaring på allt , hvorfor ting dør .
    ****
    klippet ; øverste linjen ref er lik mine kina 3255

    3E doesn't ship to my location. I cannot find TI TPA3255 EVM.

    According to diyaudio, TI TPA3255 EVM died because it couldn't endure 48V.

    *****

    If you search aliexpress.com for TPA3255, you get various TPA3255 amp boards with capacitors which can take 48V voltage input.

    However, the sellers usually don't tell me about voltage regulator.

    This TPA3255 amp uses LM2575T-12 voltage regulator on the product pictures although its working voltage is 48V.

    According to digikey, its maximum voltage input is 40V which doesn't seem safe for use with a 48V power supply

    ****
    Hvor skal vi støtte disse kineserne i allt og ett selv om regjeringen legger seg flate og døde "?
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Kult ,,jeg fikk stikke lit tdligere i dag : )
    Aluminiummen er grei å jobbe med , så egentlig planke kjøring . Monterte nett filter , men den jordes i chassi front ,,,,Jeg liker ikke tanken på mains in GND i smme planet som inputtene . (Jeg satte den inn bakfra og brukte isolatorer .Nå kan jeg velge om bånn plata med power ampen eller smpa skal jordes ,,,,

    main in  filter  isolated.JPG
    main in  filter  isolated.JPG



    OBS Jeg studerte bildet jeg postet i går med terminalene og ledningene , Så det tok jeg opp igjen .Kabelskoene subber " over terminal foot print" Ikke bra .Løsningen er enten mindre øyer eller skive mindre eller lik foot print som vist på bildet .Jeg brukte både over og under for å være sikker

    skiber for  å løfte  kabelskoa  litt.JPG


    her kan du se at  kabel skoen  er løftet  litt  opp  fra  PCB.JPG


    Det kan se ut som at prøve lytting kan bli allerede til helgen : )

    Eneste jeg ikke er sikker på om jeg kan ha power ON på smps eller om jeg må legge ut " reset knappen som er på ampen , Får sjekke TI webben how to,,,,imens
    Rear  panel isolated  inputs  and main  chassi  socket.JPG


    Så inntil videre ,så må det jobbes litt med andre ting og for at jeg idet hele tatt skal ha råd til denne hobbien , MC jobbene står i kø,,,,
    Vel ett luxus problem å ha jobb ,,,,
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    Har du en link til hvor jeg kan kjøpe TI forsterkermodulen?

    :)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.563
    Sted
    Halden
    Ja, Mouser ER tom ;)
    13
    Expected 1/27/2022
    27
    Expected 1/31/2022

    Og, JA Digikey har 5 stk. på lager
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Sjekk denne linken hos Digi-Key, Men trur Mouser er tom på lager, men vert å sjekke dei også. DigiKey hadde for litt siden 5 stk i lager.
    Sorry helge , jeg sa feil til deg ,det var mouser jeg handlet .Er de å stole på DIgikey ? Jeg hadde en merkelig insident med dem daj eg vile handle akkurat den hos dem
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Sorry helge , jeg sa feil til deg ,det var mouser jeg handlet .Er de å stole på DIgikey ? Jeg hadde en merkelig insident med dem daj eg vile handle akkurat den hos dem
    Ja har handlet ein gang hos dei via den norske WEB sida, og det gikk bra. Dei er vel originalt amerikansk (konkurent til Mouser), men har vistnok også kontor i UK...
    Så eg trur dei er bedre enn å handle fra Kina :rolleyes:
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.563
    Sted
    Halden
    Sorry helge , jeg sa feil til deg ,det var mouser jeg handlet .Er de å stole på DIgikey ? Jeg hadde en merkelig insident med dem daj eg vile handle akkurat den hos dem
    Hei :)
    Har handlet flere ganger fra Digikey, senest i dag. Har aldri vært noe problem :). Hva slags " insident" er det snakk om ??
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja har handlet ein gang hos dei via den norske WEB sida, og det gikk bra. Dei er vel originalt amerikansk (konkurent til Mouser), men har vistnok også kontor i UK...
    Så eg trur dei er bedre enn å handle fra Kina :rolleyes:
    Greia her var at jeg kom så langt at jeg betalte med kvittering og personlig kode og bank brikke .Der stopper allt . .Ingen takk for handel , bekreftelse web eller mail .Når jeg sender mail dagen etter på 3 forsjellige digkey mailer , nie ingen svar .Jeg ringe banken og ber dem stenge kortet Etter 3-4 dager fårj eg takke mail for at jeg bestillte .Etter ca 14 får jeg mail fra usa de spør om jeg er fronøyd med productet ???Noen dager etter der igjen får jeg ny mail at jeg kunne bestille fra web siden deres .Never ever again , Jeg gjør så mange transaksjoner både privat og i butikk øyemed og har bare opplevd 1 canselering tidliigere så lenge jeg har nett handlet ,
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.563
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Tror du må ha vært max. uheldig. Har aldri opplevd noe slikt når jeg har handlet med de før. Som nevnt tidligere, handlet jeg med de senest i dag, pakken er allerede på vei (y) . De har i tillegg et norsk support Tlf. Nr. du kan henvende deg til: (+47) 23 50 26 66
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Tror du må ha vært max. uheldig. Har aldri opplevd noe slikt når jeg har handlet med de før. Som nevnt tidligere, handlet jeg med de senest i dag, pakken er allerede på vei (y) . De har i tillegg et norsk support Tlf. Nr. du kan henvende deg til: (+47) 23 50 26 66
    Ikke umulig det Johnny, Jeg likte allt med nett sida og fant flere hard to get parts i tillegg . Men har en linken du bruker ?Kan du handle som gjest eller må du registrere deg som kunde ?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    Du skriver at den egentlig er en 4 kanaler? Hvordan kobler man da?


    FC4F76A7-9B6E-4C10-A452-F45C39F60C19.jpeg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    prøver guiden her som pdf

    Hvis du tenker på den fysiske til koblingen ,,,? så brukes A B C OG D som ene HT tilkoblingen til de 4 kanalene , de 2 sorte terminalene må bare duplisere : )

    PS Det kan være at grunn oppbyggingen er inverterende , dvs no problemo" da blir Ene sorte terminalen + for 2 HT og andre - for de andre 2 HT.

    Jeg kan evt tegne opp evt hook up . Det kan og være at input må være i diff" mode for 4 adskillte kanaler
    Men ,,,,alt dette står i manualen ,,, men for å være ærlig så var det akkurat derfor jeg første gang jeg så denne ble skremt av alle mulighetene at jeg kjøpte kina,,, ja du vet åssen det gikk

    Ps også må du stacke om noen jumpers og lese notes for SE "
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Blei litt gira på få ferdig greia" Mer borring , og hadde ikke template .Måtte få hjelp av skyve malena "
    Vel nesten alle høla traff" rund filen måtte fram og justere 1 hull : )

    Jeg lagde en cage " for smps,,, bare fordi jeg hadde en plate som kunne passe .Jeg passte og på at høyda på den støtter topp plata .Mindre flex og resonans håpte jeg .En liten finer bit er holder for ene veggen samt gir distanse mellom kabinett bånn og ferriten.

    SMPS og  3255 ferdig  montert.JPG


    Da det nesten klart for hook up, tenker bruke neontech nei 3002.Noe må den da være god for ? Det var ikke signal iallefall : ( Jeg har jo hatt oppstart og lyd i SE mode som er custom for oppdraget .Men jeg tror jeg vil teste den i balansert mode på det store anlegget . Fordelen med XLR ( balansert ) er jo bedre CMR
    SMPS og  3255 ferdig  montert.JPG


    Jeg vet han liker ikke vifter min venn , så derfor har jeg alltid en option til å slå av ,,,, og på eget ansvar. Lille røde på SMPS cage. Og med vilje setter jeg den inni kabinettet

    Vel det var dagens ,så det skal nok gå veien håper jeg ,,,,,
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.563
    Sted
    Halden
    Blir nok bra dette, men ei trefjøl inni kabinettet ? :( Der fikk jeg dessverre litt @Drossel assosiasjoner, sorry.......til både deg og Drossel.;)
    Kommer dette til å funke da ? Helt sikkert, jeg har trua på deg ! :).
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Blir nok bra dette, men ei trefjøl inni kabinettet ? :( Der fikk jeg dessverre litt @Drossel assosiasjoner, sorry.......til både deg og Drossel.;)
    Kommer dette til å funke da ? Helt sikkert, jeg har trua på deg ! :).
    Mvh.
    Johnny
    Ikke trefjøl johnny : ) ,,,, en liten finer bit .Jeg vet du folger med og ja tenkte en stund ,,skal jeg lakke den sort matt, ? ,,,,da hadde du ikke visst det var tre i det hele tatt.Ikke minst ville tatt litt lengre tid og de må for all del ikke sje i oppkjøret her


    Blir du happy om jeg lakker den, ?,,,, det er vel det da at nå vet du . )
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.563
    Sted
    Halden
    Trefjøl, finer bit, samme det (for meg ). For meg blir det shortcuts anyway .
    Jeg vet du folger med og ja tenkte en stund ,,skal jeg lakke den sort matt, ? ,,,,da hadde du ikke visst det var tre i det hele tatt.
    Tror du at du lurer meg ved å lakkere den sort ? @Drossel prøvde å beise sin fjøl sort.(Scroll noen poster nedover) Jeg ble ikke lurt av det stuntet. Har du dårlig tid, eller ? Lakk den gjerne sort, spiller ingen rolle for min del, det er ditt bygg og du gjør det som passer deg best. Men, det må vel gå an å kommenterte utførelse av Diy ? Eller ? En liten vinkel i metall, og du kunne ha fjernet "trevirket." ;)
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Trefjøl, finer bit, samme det (for meg ). For meg blir det shortcuts anyway .


    Tror du at du lurer meg ved å lakkere den sort ? @Drossel prøvde å beise sin fjøl sort.(Scroll noen poster nedover) Jeg ble ikke lurt av det stuntet. Har du dårlig tid ? Lakk den gjerne sort, spiller ingen rolle for min del, det er ditt bygg og du gjør det som passer deg best. Men, det må gå an å kommenterte utførelse av Diy ? Eller ?
    Mvh.
    Johnny
    Nei bevare oss vel , eg blir ikke offended , jeg koser meg : ) jeg Johnny
    Den skal spille i helga ,har en følelse om den og supa opampen blir kanon match
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Blir nok bra dette, men ei trefjøl inni kabinettet ? :( Der fikk jeg dessverre litt @Drossel assosiasjoner, sorry.......til både deg og Drossel.;)
    Kommer dette til å funke da ? Helt sikkert, jeg har trua på deg ! :).
    Mvh.
    Johnny
    Hvilken skade s
    Blir nok bra dette, men ei trefjøl inni kabinettet ? :( Der fikk jeg dessverre litt @Drossel assosiasjoner, sorry.......til både deg og Drossel.;)
    Kommer dette til å funke da ? Helt sikkert, jeg har trua på deg ! :).
    Mvh.
    Johnny
    Hvilken skade tror du skærebrættet står for Johnny?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.563
    Sted
    Halden
    Hei @Drossel :)
    Hvilken skade tror du skærebrættet står for Johnny?
    Ingen skade overhodet, Drossel :). Kommer til å funke like fint. :). Men, ser det bra ut ? I mine øyne.....Nei !!!. Hvis du kjøper et ferdig Audio produkt, forventer du da at det ligger et skjærebrett inne i kabinettet ?
    Vel, dette er Diy., og folk bygger på forskjellige måter. Jeg prøver alltid å etterstrebe at mitt Diy. skal ligne mest mulig på et ferdig produkt. MEN, det er MEG ! :).
    Mvh.
    Johnny
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Blir nok bra dette, men ei trefjøl inni kabinettet ? :( Der fikk jeg dessverre litt @Drossel assosiasjoner, sorry.......til både deg og Drossel.;)
    Kommer dette til å funke da ? Helt sikkert, jeg har trua på deg ! :).
    Mvh.
    Johnny
    Min idé med det stykke træ var dæmpning af kabinettet og lettere montering. Et kabinet som er genbrugt adskillige gange. Ikke alle konstruktioner er bevaringsværdige. Hos mig bestemmer ørerne mere end øjnene.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Men jeg er enig drossel , den dagen lyd ikke teller noe før de estetiske , da er det game over for meg Det er jo her vi er forsjellige i DIY gården " og det har jeg full aksept for . Vi har alle våre egne individuelle overbevisninger og fixeringer om du vil . For meg har prosjektene mine alltid ett mål , og budsjett ,Hva det skal koste i tid og penger . Lettvinte løsninger kan jeg gå for om de ikke er degraderende for kvalitet på lyd eller person sikkerhet. Formålet med DIY må være at det er lyst betont og moro .Det er ingen ting i veien med konstruktiv saklig kritikk oss diyerer i mellom ( og forsåvidt i andre hFS settinger , hvor ting kan gå en kule varmt ).HFS Rule 1 burde jo være gjensidig respekt for hverandre . Er det ikke lyden og opplevelsen av den som teller da ?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.563
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Det går faktisk an å bygge Diy som låter bra, måler bra, samtidig som det ser bra ut også ;). Finnes mange eksempler på det i vår Diy verden :).
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Da ser det ut som det blir opp start i morra,.I tillegg til å fått trenings runden min har jeg jeg borra og laga firkant høl til nett bryter .Tilmed en power ON led blir det .Bryteren ser liten og uskyldig ut men har kontakt rating på 16amp .
    nett bryter  center  front.JPG


    Kabinettet er intet minde enn genialt , jeg oppdaget litt seint at både front og bakplate kan for skyves da 20 mm innover ,Den kan da romme elektronikk sjermet .med ekstra plate,sånn som fronten .Jeg får se hva jeg gjør med den .
    Så da er det bare å tvinne tommlene ,,,,, den har jo vært test startet tidligere ,,,, Men det er alltid like spennende hver gang
    Ellt  klart  til i  morra,med  nett  bryter og indikator.JPG

    so untill then
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Årait , da står TI 3255 EVB og varmer seg opp på det lille anlegget , ( bare sånn for sikkerhets skyld) Før forberedelensen til straffe rundene " på det stor anlegget kommer jeg til å sette inn XLRs
    TI  3255 EVB- says all good to  go.JPG


    Foreløbig gikk allt etter oppskriften, All indikatorer er grønne og blå på PSU =ok . EN rask sjekk på offsett , den blir nesten 0 mV når den blir varm .Ps noen D /T amper bør ha en load resistor når du sjekker den eller oppstart uten HT . I motsatt fall noen amper kan svare med ustablitet og off sett som ikke er stabil . På eget ansvar testet jeg for moro skyld ett par no go " s , allt virker stabilt inkludert resett/ mute knappen på EVB i resett mode ,,, dvs lyd ut .Jeg vet ikke om denne burde vært lagt ut " Bruk av den gir garantert muted on / offs. Hørte ingen unoter på lille anlegget og vurderer det på de store HT i tilfelle
    hurtig test og noen ikkje gjørr d.JPG

    På lille anlegget ingen sus ingen brum hverken på HT eller k701. Første inntrykket er transparant og dynamisk og ikke så bassy" som kina editten .Neste runde blir en killer kombo håper jeg ,,,,.Borbely supa opampen fra tråden min og TI 3255 EVB
    Det kommer plutselig mere her ,,,,,
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja etter mye om og men kom 3255 evb tilslutt inn i stugu. De super super tynne trådene fra gamle 3255 xlr til jst tålte ikke ny håndtering .Fant fram rote skrinet fra RC helicopter og ledniger derfra ,,,de er solide .Litt tveking og lodding med JST s. Neste problem,,,, noe som stikker meg her , flis ,,,nei STRØM : ( 60 v ac mellom antistat avlednings banen min " og 3255 chassi. H......
    Etter å ha funnet en gammel selv forskylt synd blir allt sjekket på ny og godkjent , se bilder og tekst .Min stikk kontakt jord er OK ,
    Jeg sjekker apparatet uten jord av nysjerrighet ,,er det nett inn filteret kombinert med single pol bryter som introduserer fenomenet ,eller den høyt elskede av mange smps en ?. Her da er spenningen enda høyere med apparatet av slått 90-120 v : WTF .IN filteret introduserer litt av spenningen idet den bruker jord i filtreringen ok .Meste parten av spenningen til apparat jord kommer fra smps og måten de har sin filtrering mot jord og,,,,, og single pol switsj som er det den er designet for .
    Selv om jeg har O mV med foreskreven jord i begge ender " synes jeg at det var ekkelt at det flyter så pass mye som 2 til 3 mA " i chassi ..Der er jo og PGND og SGND til power ampen :( og til skal det kobles til min nye beibi " supa op ampen .(?
    Vel beroliget av 0 målingen og dobbelt sjekket jord i HF kjeden ,,så ble det hooket opp forsinket

    Støyen av denne er ,,,, ingen ting ? Ikke brum ikke sus .Testen blir nåde løs .Med som executor i testen , Borbely supa op amp , og borbely ribbon " amps : )De har tatt over allt her for tiden :)

    ,,, Den umodifiserte kina versionen kan over hodet ikke samme liknes lyd messig med 3255EVB .Hele frekvens området virker mere helhetlig og er spader bedre i bass mellom området ds
    trasientmessig allt matriale ,

    Jeg har gått gjennom endel matrial som jeg kommenterer neste runde
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    Da har jeg bestilt TI forsterkermodulen.

    Kom på rett over 2100,- inkl frakt og moms.

    Den skal brukes som 4 kanals og inn i et kabinett sammen med miniDSP 2X4HD.

    Blir spennende :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    I deg har jeg vært nødt å være litt husmor ,,,,, kles vasking og bretting . ) som ståa er for tiden : ( Å ,,,det var ikke så ille heller : )
    Jeg har slitt med å koble fra nye Borbely supa opamp beiben og ribbon ampene som har gitt meg en komplett ny " musikk samling ,

    Første lytte runden med EVB 3255 avslører at det ikke er noe synergi mellom nye beiben min og den . Spesiellt på komplex musikk med mye energi i mid og topp og CD medie , Ikke så mye på streaming , Men greit det gamle sjefen " 438 tar over.
    He makes EVB " shine , dette har jeg opplevd før .Noen D/T amper liker low inmpedance drift . Mulig det er for at disse er dårlig støy av koblet eller støy sjermet internt ?

    Lyd billdet fra denne EVB3255 er helhetlig fra bånn til topp . Den har bass og slam " , Den har ett snev av varme i bass og mellom området allikevel stor transpanse og en fin detaljert topp.Dog kniper det litt med tak høyden vs ribbon

    På CD låter jeg har lyttet på som bryan ferry ; as time go by er intet å utsette og veldig mye annet får godkjent "Streaming nett og radio er helt konge. Den er og brukbar på lave volumer som kvells lyttting

    Forsjeller på detaljerings nivå CD spesifikt.Her er fks bare 2 som bemerker seg ;

    Pink floyd the wall 2cd feks er det detaljer som iviss grad uteblir med EVB ,allike vel de er der . Ribbon" gir større innlevelse totalt ,,, Chinooken ? eller er det en huey ?, lyden av de store roterende rotor bladene og en stor maskin ,(får nesten en adrenalin rush av den med litt volum) Det er en tilleggs lyd som kan avskrive en av dem : ) ; spor 4
    Spor 5 another brick ,,,; koret står tydeligere fram ,,,etter på tydelige shakerne og barnas larming i skole gården er nesten til å sjilne enkelt individer ,

    Jo satriani " CD full av fine mixe effekter som jeg liker å høre" og vil høre .Med EVB savner jeg litt transpanse som at noen av detaljene dempes eller bare drukner liksom ; kutt 1 Cool " lille gjentagne korte gitar riffet H kanal .Inni starten en av sangene blir det ropt ett hei" i H kanal . Kutt 5 åpner med en liten artig detalj , en kul liten tromme snutt mixer over begge kanalene : )Blir alldri lei denne CD.

    Allt tatt i betrakting , det var en dyr utgave av 3255. Man kan sikkert bygge den for 5 k totalt , Lyd messig rangerer den nok med flere ganger dyrere ferdig amper IMO .Den var alldri trettende å lytte på , og den spiller så pass rent at det har blitt maxet volumen på noe av test musikken flere ganger til stor tilfredstillese,,,,for meg Og med dette så tror og håper jeg at jeg har avsluttet dette kapittelet med flere D eller T reparasjoner
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Høyde punktet i dag og litt uventet var Juliana vs Amanda in the cage " to løvinner , og mammaer begge to .Det var en god fight sjønt jeg liker det ikke , Men ok hverdags situasjoen deres bedres for mange av dem som satser , og noen gir allt . .Verre var det for Poirer vs Oliveira som var overlegen .Og det var jo heller ingen the good or the bad .Men sånn er gamet

    3255 final touch
    Jeg har i tillegg til lang gå tur og snømåking gjort siste arbeidet " på 3255 kabinett
    Front plate recess høl for power switchen .Jeg synes det var så kjipt å bare drille ett runt høl ,,,så det ble en A .Det kan fort bli Aen i ta 3255 .Vel det kan han styre med selv Den er klar for å reise hjem Får sette inn rca og siste test på verksted anlegget

    Angående ICE 400 som har blitt parkert så godt som permanent ,så har jeg ett ett par ting jeg har lyst å prøve ut før jeg bestemmer meg for dens videre sjebne
    mer om det kommer ....
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    3255 final touch
    Jeg har i tillegg til lang gå tur og snømåking gjort siste arbeidet " på 3255 kabinett
    Front plate recess høl for power switchen .Jeg synes det var så kjipt å bare drille ett runt høl ,,,så det ble en A .Det kan fort bli Aen i ta 3255 .Vel det kan han styre med selv Den er klar for å reise hjem Får sette inn rca og siste test på verksted anlegget
    Hei @HAREPUSEN 🙂,
    Dette ser knall ut, likte spesielt din kreavitet ifbm AV/PÅ bryter 😊, er det LED som er heilt oppi trekanten? Det blei i allefall i mine øyne jekla bra, gratulerer 😎
    Mvh Helge
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn