Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.242
    Antall liker
    3.462
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg synes stativet er visuelt rotete. Tonträger er imho langt flottere.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    synes shl5+ 40th anniversary så hakket frekkere og mer moderne ut på de ny tilpassede hifi racks stativene jeg :) syntes de fresket opp det ellers nokså cleane utseende til Harbeth :) syntes det ble mer hybrid med de stativene god blanding av nytt og gammelt og ikke bare rette linjer ga litt mer form og farge over helheten synes jeg :) men Harbeth er jo nydelige høyttalere uansett hvilken stativer dem står på :)
    mvh
    jap
     
    Sist redigert:
    S

    SAH

    Gjest
    Hvilke tekniske oppgraderinger er gjort på shl5+, som forsvarer en prisøkning på 20k-bortsett fra finish i valnøtt?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Sørlandet
    Hvilke tekniske oppgraderinger er gjort på shl5+, som forsvarer en prisøkning på 20k-bortsett fra finish i valnøtt?
    Det står å lese i pdf filen Hagto linker til i posten over her.

    Kort oppsummert:

    Nye WBT terminaler
    Ny Super Tweeter, eller ihvertfall nytt utseende
    Nytt og forbedret delefilter
    Nye interkabler

    Mvh
    BB
     
    S

    SAH

    Gjest
    Ok, den overså jeg. Takk for svar!

    Hvilke tekniske oppgraderinger er gjort på shl5+, som forsvarer en prisøkning på 20k-bortsett fra finish i valnøtt?
    Det står å lese i pdf filen Hagto linker til i posten over her.

    Kort oppsummert:

    Nye WBT terminaler
    Ny Super Tweeter, eller ihvertfall nytt utseende
    Nytt og forbedret delefilter
    Nye interkabler

    Mvh
    BB
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Ok, den overså jeg. Takk for svar!

    Hvilke tekniske oppgraderinger er gjort på shl5+, som forsvarer en prisøkning på 20k-bortsett fra finish i valnøtt?
    Det står å lese i pdf filen Hagto linker til i posten over her.

    Kort oppsummert:

    Nye WBT terminaler
    Ny Super Tweeter, eller ihvertfall nytt utseende
    Nytt og forbedret delefilter
    Nye interkabler

    Mvh
    BB
    20 lapper for dette? Nei det er for mye imo selv om man får 40annaversary skilt både fremme og bak.Liker selv den minste p3esr godt,den er fantastisk god:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAH

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Meget fornøyd med forrige modellen av shl5 :)
    Har dem i Ebony og super happy med det.
    Stativer i tre hadde vært fint til og da.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Sørlandet
    Takk for tips! Dåpen for mine trestativ blir til helgen og jeg har pakket ned stæsj for å teste ut. Kan nevne;

    - gummiknotter
    - gulvbeskytter i filt
    - kork klosser
    - islagsmuttere
    - Vanlige spikes
    - Soundcare Superspikes

    Nu jävlar skal teoriene testes ut............!

    Mvh
    BB
    Yes YES YES! Det er meldt skikkelig drittvær (les hifivær) på Sørlandet i helgen;




    Det letter min samvittighet noe :)

    -BB-
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Harbeth eiere i Trøndelag?

    Noen som åpner døra for en godt voksen mann, så han får høre hva Harbeth har å tilby?
    De fleste modeller er interessante, vet uansett ikke helt hva som vil passe mitt rom.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Sørlandet
    En kraftig men god Royal Malabar i koppen og godt posisjonert i lyttesofaen. Jeg kan avsløre at det faktisk ER forskjell i vår stue, og med våre ører som eneste verktøy mellom tunge, solide stålststiv og open frame trestativ. Bilder og en mer utførlig rapport kommer senere hvis det er noen interesse.

    Ha en fortsatt flott helg alle Harbeth venner.

    Mvh
    -BB-
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Finnes det en filosofi ift hvilken Harbeth modell som passer en gitt romstørrelse? Jeg har forstått at de ulike modellene har sin egen signatur også, til en viss grad og det vil sikkert også være utslagsgivende.
    Mitt rom er ca 4 x 8m, der den ene Langveggen har 45 grader skråtak. I bakkant av rommet har jeg et trappeområde som jeg opplever som en slags forstørrelse av rommets akustikk. Mindre gulvstående høyttalere fungerer fint i dette rommet. Må plasseres på ene kortveggen.

    Jeg tenker at både C7es, M30.1 og HL5 plus kan passe inn, der sistnevnte kanskje kan bli for stor/ må et godt stykke fra bak- og sidevegg? Jeg spiller forresten stort sett klassisk musikk, jazz og roligere melodiøs pop og rock.
    I den grad dette gir mening, håper jeg på noen innspill.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Stover: Harbeth er veldig plasseringsvennlige.
    Har c7 i stort rom på hytta (55kvm felles stue og kj. Med smartpanel på vegg og gipstak). Super og naturlig lyd. Testet samme i stue på 35 kvm med tapetvegger og gipstak: super og naturlig lyd. Testet alle 5 Harbeth-størrelser fra p3 til 40.2 i min lyttestue på 25 kvm (gammel, malt trepanel på vegg og tak, tykt gulvteppe, stoffmøbler, hyller med bøker og plater - altså ganske dempet uten akustikktiltak). Super, naturlig lyd med alle, men likte minst shl5 og liker best 40.2 og C7ES3. Ble litt lite trøkk i bassen med p3esr og m30.1, men flotte ht (burde vært kombinert med sub his meg).
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Takk oes, en fin billedgjøring. Skal ta med meg dette videre på ferden. I mitt hode/ hjerte har nok omtaler av C7 fastnet mest :)

    Stover: Harbeth er veldig plasseringsvennlige.
    Har c7 i stort rom på hytta (55kvm felles stue og kj. Med smartpanel på vegg og gipstak). Super og naturlig lyd. Testet samme i stue på 35 kvm med tapetvegger og gipstak: super og naturlig lyd. Testet alle 5 Harbeth-størrelser fra p3 til 40.2 i min lyttestue på 25 kvm (gammel, malt trepanel på vegg og tak, tykt gulvteppe, stoffmøbler, hyller med bøker og plater - altså ganske dempet uten akustikktiltak). Super, naturlig lyd med alle, men likte minst shl5 og liker best 40.2 og C7ES3. Ble litt lite trøkk i bassen med p3esr og m30.1, men flotte ht (burde vært kombinert med sub his meg).
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Jeg skal ha mitt andre par med C7ES3 (hjemmekino), så da forstår du at de står høyt i kurs hos meg. Perfekt for alle som bare vil nyte musikk på en naturlig og engasjerende måte.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Vi tar gjerne både bilder og lytteinntrykk:)

    En kraftig men god Royal Malabar i koppen og godt posisjonert i lyttesofaen. Jeg kan avsløre at det faktisk ER forskjell i vår stue, og med våre ører som eneste verktøy mellom tunge, solide stålststiv og open frame trestativ. Bilder og en mer utførlig rapport kommer senere hvis det er noen interesse.

    Ha en fortsatt flott helg alle Harbeth venner.

    Mvh
    -BB-
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Hva C7 og bass angår. Spiller den akseptabel bass eller er mangel på sådan noe man venner seg til? Det skal være sagt at jeg hører klart hva stativhøyttalere i noen tilfeller kan gjøre bedre enn gulvstående.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.267
    Antall liker
    3.286
    Torget vurderinger
    49
    Hva C7 og bass angår. Spiller den akseptabel bass eller er mangel på sådan noe man venner seg til? Det skal være sagt at jeg hører klart hva stativhøyttalere i noen tilfeller kan gjøre bedre enn gulvstående.
    C7ES3, som jeg har hatt 2 par av med forskjellig utstyr, har betydelig fyldigere lyd (også i bassen)enn 30.1 som ble litt for stram og monitor aktig hos meg.
    C7ES3 er mer behagelig enn 30.1, en høyttaler du blir glad i over tid, siden den aldri låter stressende.
    Når det gjelder svakheter merker du det helst på rock, blues, pop og rytmisk musikk, den har ikke samme fremdrift og dynamikk det blir fremdeles litt behagelig, og bassen kutter veldig tidlig.
    Skal du ha dynamikk og smekk i Harbeth er nok 30.1 et bedre valg, men denne mangler også dyp bass.
    40.1 skulle jeg likt og høre, mulig denne har alt.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Takk E.I.A, for at du tar deg tid, og det er nok en nyttig beskrivelse. Det er slik jeg leser forskjellene andre steder også. Jeg sjekker hvordan tilgjengelighet for hjemlån er så får vi se hvor det ender.

    Hva C7 og bass angår. Spiller den akseptabel bass eller er mangel på sådan noe man venner seg til? Det skal være sagt at jeg hører klart hva stativhøyttalere i noen tilfeller kan gjøre bedre enn gulvstående.
    C7ES3, som jeg har hatt 2 par av med forskjellig utstyr, har betydelig fyldigere lyd (også i bassen)enn 30.1 som ble litt for stram og monitor aktig hos meg.
    C7ES3 er mer behagelig enn 30.1, en høyttaler du blir glad i over tid, siden den aldri låter stressende.
    Når det gjelder svakheter merker du det helst på rock, blues, pop og rytmisk musikk, den har ikke samme fremdrift og dynamikk det blir fremdeles litt behagelig, og bassen kutter veldig tidlig.
    Skal du ha dynamikk og smekk i Harbeth er nok 30.1 et bedre valg, men denne mangler også dyp bass.
    40.1 skulle jeg likt og høre, mulig denne har alt.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.242
    Antall liker
    3.462
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Stressende er ikke et ord jeg forbinder med 30.1. Men vi er alle forskjellige. Jeg monterte opp min enkle oppsett i ny stue i går og det må nok jobbes litt med plassering
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Sørlandet
    Da var vi tilbake igjen etter en aldeles fortreffelig helg på hytta. Værmeldingen slo til med flott innevær og jeg gledet meg til å prøve ut mine nye cheap`o style høyttalerstativ a la Ikea.

    Først måtte jeg jo få opp varmen i både hytta og i forsterken;



    Høyden på Oddvar var nøyaktig lik Skylan slik jeg har satt dem opp med gummiunderlag:



    Så da var det bare å løsne Blue Tac`n uten å risikere å ødelegge noe;



    Startet som sagt med Oddvar uten noen form for underlag under stativ og under høyttaler. Harbeth SHL5 er 32.2cm bred og Oddvar er 30. Toppen på Skylan er 32cm bred. Oddvar hadde nok tatt seg bedre ut med topp og bunnplate men det får blir en annen gang.



    Etter noen låter så satte jeg på Super Spikes og gummiunderlag noe som førte til at stativet ble gode 5cm høyere en Skylan





    Etter noen timer med aktiv lytting var det på høy tid med noe mat. 4 fristende ryper i gryta og en god ale i glasset:





    Så er tiden inne for å dele noen lytteinntrykk. La oss starte med det praktiske først, Oddvar uten noen for underlag fungerer ikke på vårt heltre gulv. Det blir rett og slett for ustabilt og må "fores" opp for å stå akseptabelt. Med spikes/super-spikes så løser man dette og man kan enkelt vatre stativet opp. Hva da med lyden? Med Oddvar så føles lyden mer åpen mens bassen er noe mindre tilstede. Jeg er ikke flink til å beskrive lyd men hvis dere ser for dere en liten person som spiller på en kassegitar plassert langt ut på låret. Deretter ser dere for dere en langt større person med kassegitaren plassert helt inne i fanget med kroppen sin tett på gitarkassa. Omtrent slik føles forskjellen på stativene. Forståelig eller helt dustete? Forskjellen er tydeligst på akustisk musikk og vi begge kunne høre dette. På dynamisk musikk er forskjellen mindre tydelig og da likte vi begge bassen bedre med høyttalerne plassert på Skylan. Er Oddvar bedre en Skylan? Smaken er som baken men for prisen så er dem vel temmelig uslåelig. Forskjellen ER der og det gjør at jeg beholder dem for å enkelt kunne bytte når jeg føler for det.

    Mvh
    -BB-
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.267
    Antall liker
    3.286
    Torget vurderinger
    49
    Stressende er ikke et ord jeg forbinder med 30.1. Men vi er alle forskjellige. Jeg monterte opp min enkle oppsett i ny stue i går og det må nok jobbes litt med plassering
    Stram og monitoraktig var det jeg sa, stressende er vel noe helt annet.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med fantastiske 40.1, Crosswind. Veldig positiv rapport om 40.2, ja, som understrekes av at han faktisk kjøper dem som sine nye referansehøyttalere. Har dem selv og sier meg enig. Dessuten er det et intervju med eier og designer Alan Shaw innfelt i anmeldelsen.


    Ny ägare av ett par majestätiska Harbeth, nämligen 40.1. Köpte i den förbindelse januari-numret av TAS för att läsa om efterföljaren 40.2.

    Litt av en rapportering! Artikelförfattaren Paul Seydor köpte ett par til sig själv som sina nya refernshögtalare.

    Harbeth Monitor 40.2 Loudspeaker | The Absolute Sound
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.260
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei
    Vil bare informere om at jeg har laget helt ny nettside. Dere finner den ved å trykke på 'se min butikk' under avataren min til venstre.
    Jeg har gjort den mer personlig, og lettere å holde oppdatert selv. Jeg har laget blogg, fotoalbum, meget spennende bruktsider, gjestebok osv
    Mvh Torry
     

    ksr

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.02.2009
    Innlegg
    96
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    1
    I dag klokken 13:30 spillede vi det første nummer på Harbeth Super HL5 plus: Saint-Saëns "Le carnaval des animaux" med Arthur Fiedler og Bostons Pops i en indspilning fra 12. juni 1963 på cd. Derefter fulgte Tony Bennett i en optagelse fra Carnegie Hall fra 2. juni 1962 på vinyl. Netop de indspilninger har været med på en meget lang jagt efter nye højttalere. Skønt helt nye og langt fra indspillet lyder HL5 allerede helt fremragende. Om jeg har forstået det ret på folk herinde, så bliver de kun bedre over tid. Den største overraskelse har dog indtil videre været, hvor godt musikken fra server via Raspberry pi og Hegel HD25 lyder.

    Valget stod til allersidst mellem HL5 og Monitor 30.1. HL5 vandt med en meget lille marginal. Bl.a. på en lidt venligere præsentation og fordi husets frue kunne svare på sms og skrive mails med lyden af HL5 i baggrunden. Lige netop i den situation gjorde Monitor 30.1 lidt mere opmærksom på sig selv. Hun vil gerne koncentrerer sig om en ting ad gangen. Skulle galt være må jeg bare købe Monitor 30.1 til det andet anlæg. Egentlig var valget meget enkelt. Begge modeller var så gode, at ingen kunne være utilfreds om det blev den ene eller den anden.

    I aften bliver middagen enkel. HL5 kalder.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    En fantastisk god følelse. Gratulerer!
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.838
    Antall liker
    10.640
    Torget vurderinger
    10
    Hei

    En bekjent (pensjonist og trompetist, kan ikke garantere om hørselen er tip top) av en kollega har kjøpt et par nydelige 30.1 i tiger finish med sandfylte skyline stativer.

    Han har eldre Rega forsterker og Rega toploader CD spiller.

    Kollegaen tok med seg sin Hegel H80 forsterker med innebygget DAC.

    Han forteller at Rega CD spillern låt bedre med Hegel dacen.

    Hegel forsterkern hadde, naturlig nok, et strammere grep, bedre bass og mer oppløst lydbilde.

    Han beskrev høyttalerne som varme.

    (Jeg har ikke hørt på systemet og driver med særdeles ukvalifisert konsultasjon)



    Mitt spm er:Kan man forvente vesentlig bedre lyd enn Hegelen med en brukt rørforsterker i 8K klassen. F eks Melody, Jolida, LM etc?


    Han har også en Rega RP6 med original MM pickup. Har noen forslag til riaa som er god nok for oppsettet?
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Også i denne vennetråden er nok meningene og erfaringene delte om transistor vs rør på tross av at designer Alan Shaw er av den oppfatning at Harbeths radial-elementer forvrenger så lite (så mye mindre enn alle andre elementer) at det ikke er behov for rør som maskerer feil som skyldes mellomtoneelementer. Er forsterkeren av god kvalitet og kraftig nok, så er det godt nok.

    Jeg bruker en eldre Arcam Solo Movie (2x50w) med c7 på hytta, skal bruke Roksan Kandy K2 effekttrinn til c7 som front-ht i hjemmekinoen (Denon X4200 receiver som forforsterker), og Burmester 956mk2 med 40.2 i stua. Alt transistor og alt fungerer strålende (venter på ht til hjemmekinoen, men Roksanen kommer til å gjøre en super jobb med dem).

    Selv 2x25w med Arcam Solo Mini fungerer med c7, selv om jeg anbefaler å gå opp til 2x50 på c7. Oppfatter både M30.1 og P3 som mer strømkrevende enn C7, så ville gått for minimum 2x50w, men gjerne 80-100w. Det er ingen fare med for kraftige forsterkere.

    Jeg kan ikke gi råd om riaa, for har bare testet 3 forskjellige, men Rega sin egen MM Riaa fungerer fint i et oppsett med Rega MM hos mine foreldre i et enkelt system. Rimelig og grei. Vet ikke hvor godt potensial det er i den. Selv bruker jeg en Avid Pulsare hjemme med Lyra Kleos på en Rega RP6. Det låter flott.

    Mitt spm er:Kan man forvente vesentlig bedre lyd enn Hegelen med en brukt rørforsterker i 8K klassen. F eks Melody, Jolida, LM etc?


    Han har også en Rega RP6 med original MM pickup. Har noen forslag til riaa som er god nok for oppsettet?
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Selv 2x25w med Arcam Solo Mini fungerer med c7, selv om jeg anbefaler å gå opp til 2x50 på c7. Oppfatter både M30.1 og P3 som mer strømkrevende enn C7, så ville gått for minimum 2x50w, men gjerne 80-100w. Det er ingen fare med for kraftige forsterkere.



    Mitt spm er:Kan man forvente vesentlig bedre lyd enn Hegelen med en brukt rørforsterker i 8K klassen. F eks Melody, Jolida, LM etc?


    Han har også en Rega RP6 med original MM pickup. Har noen forslag til riaa som er god nok for oppsettet?
    Du må ikke blande strøm og Watt.
    Din Arcam solo som gir 2x25 watt har nok f,ex en vesentlig mindre strømforsyning enn min Sugden a21ia mk2 selv om den gir like mange watt ut.

    Jeg prøvde en LM forsterker på mine Shl5 når jeg eide de. Dette var modellen med 845 rør så den kan ikke sammenlignes med en LM modell til 8K brukt.

    En forsterker jeg tror kunne fungert er min egen Sugden, men den har ikke rør som kjent. Det ligger/lå en på børsen til 8500,-
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Det stemmer nok, Griffenfeldt, at evnen til å levere nok strøm gjerne betyr vel så mye som oppgitt effekt. Men Harbeth høyttalere har ganske snille impedansekurver som ikke faller under 6 Ohm (unntaket er vel noen eldre M40-modeller), og dermed trekker de ikke så mye strøm at de knekker forsterkere med moderate strømforsyninger. Harbeth er derimot ikke spesielt effektive, så de trenger en del effekt. Produsenten anbefaler 50w per side (minimum 25w), og noe mer for toppmodellen 40.2
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hei
    Vil bare informere om at jeg har laget helt ny nettside. Dere finner den ved å trykke på 'se min butikk' under avataren min til venstre.
    Jeg har gjort den mer personlig, og lettere å holde oppdatert selv. Jeg har laget blogg, fotoalbum, meget spennende bruktsider, gjestebok osv
    Mvh Torry
    Er en slik link lovlig altså? :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.838
    Antall liker
    10.640
    Torget vurderinger
    10
    Selv 2x25w med Arcam Solo Mini fungerer med c7, selv om jeg anbefaler å gå opp til 2x50 på c7. Oppfatter både M30.1 og P3 som mer strømkrevende enn C7, så ville gått for minimum 2x50w, men gjerne 80-100w. Det er ingen fare med for kraftige forsterkere.



    Mitt spm er:Kan man forvente vesentlig bedre lyd enn Hegelen med en brukt rørforsterker i 8K klassen. F eks Melody, Jolida, LM etc?


    Han har også en Rega RP6 med original MM pickup. Har noen forslag til riaa som er god nok for oppsettet?
    Du må ikke blande strøm og Watt.
    Din Arcam solo som gir 2x25 watt har nok f,ex en vesentlig mindre strømforsyning enn min Sugden a21ia mk2 selv om den gir like mange watt ut.

    Jeg prøvde en LM forsterker på mine Shl5 når jeg eide de. Dette var modellen med 845 rør så den kan ikke sammenlignes med en LM modell til 8K brukt.

    En forsterker jeg tror kunne fungert er min egen Sugden, men den har ikke rør som kjent. Det ligger/lå en på børsen til 8500,-
    Da ble det Sugden som hadde riaa innebygget :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Sørlandet
    Jeg gjør mitt for å holde Harbeth tråden levende. Denne esken kom nylig inn i stua:

    Harbeth.jpg


    Og jeg er nå nye eier av to flotte Harbeth P3ESR Special Edition i Rosewood som er samme finish som jeg har på mine SHL5. Igjen må jeg takke en forumdeltaker for handelen og for at dem fremstår temmelig nøyaktig som beskrevet. Planen er å ha dem på hytta sammen med ett Cyrus anlegg men jeg har foreløpig koblet dem opp hjemme for å teste dem og for å sammenlikne dem med mine LS3/5A.

    Mvh
    BB
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Harbeth C7ES3 på plass som fronthøyttalere i hjemmekino uten senter

    Da er C7 på plass i hjemmekinoen (tiger ebony). Takk til Hagto for leveransen. Roksan Kandy K2 effekttrinn til c7 som front-ht i hjemmekinoen (Denon X4200 receiver som forforsterker)

    Ble forresten 6.1.2 med DLS Flatbox unntatt Harbeth i front.


    Håper å få på plass følgende i løpet av januar/februar:
    Skal bygge litt bedre oppsett i flerbruksrom: 4.1.4 med Denon 4200x som skal få drahjelp av en god effektforsterker til frontene. Kjører
    Harbeth c7es3 i front, og noe langt rimeligere (flatt og/eller innbygd) bak og i taket. Gleder meg. En senter vil gjøre det dyrere og mer komplekst, samt ikke klare å henge med på den fantastiske lydkvaliteten fra Harbethene. Blir subwoofer i tillegg.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn