Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Har tenkt og kjøpe disse
    [h=1]Harbeth 40.1 hva kan du si om disse ?[/h]
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    De er veldig bra, og du bør høre dem hos noen som har dem. Bassen kan bli dominerende, men det er nok rom- og forsterkeravhengig. Lite rom og rør er mer problematisk enn stort rom og transistor. Forsterkeren må ha kontroll, disse krever litt mer av forsterkeren enn toveis-Harbethene. Jeg har selv etterfølgeren 40.2 som er litt mer moderne i lyden, og litt mindre krevende. Bruker transistor. Det er en tradeoff: jeg kunne gjerne ønsket enda varmere lyd (som 40.1), men er glad for at bassen ikke blir for mye i min 25 kvm stue. Med litt EQ er det nær perfekt. Veldig godt fornøyd. Tipper samme gjelder 40.1, men da med litt andre justeringer.
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.749
    Antall liker
    868
    Torget vurderinger
    35
    S

    SAH

    Gjest
    Harbeth C7 ES-3

    Harbeth C7ES-3 er kommet i hus. Svært godt førsteinntrykk, både visuelt og lydmessig. Litt lyst treverk mot det jeg har vært vant til, men venner seg sikkert til det etter hvert. Hvis ikke, så får jeg vel lakkere de i en mørkere farge, slik at det bli en MX- versjon :) Beklager dårlig mobilbilde.
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med flotte og vellydende høyttalere!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Er på vei inn i ny og større stue på nyåret. Det blir 45 m2 rektangulært rom
    For stort for M30.1?

    Og har noen sammenlignet Shl5 kontra M30.1?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Er på vei inn i ny og større stue på nyåret. Det blir 45 m2 rektangulært rom
    For stort for M30.1?

    Og har noen sammenlignet Shl5 kontra M30.1?
    Jeg følte at min stue ble for stor for M30.1 da jeg hadde de, og den er 45 kvm, 9 x 5 meter. Fikk dessverre ikke prøvd shl5 i samme stue da de ble solgt rett før vi flyttet inn, men jeg mistenker at den vil fungere bedre.

    Dette gjaldt forøvrig kun musikk som krever litt volum og trykk. Enklere musikk med mindre instrumentering fungerte utmerket.
     

    winfriend

    Medlem
    Ble medlem
    16.03.2014
    Innlegg
    6
    Antall liker
    14
    Sted
    Røyken
    Jeg har to set ups med M30.1 (12th Aniversary) og P3ESR-2. Gjerne les Harbeth's November Newsletter : "In your words - Harbeth owners speak"

    Winfried
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Tror neppe det blir dårlig lyd uansett hva du havner på :)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Tenkte bare å komme med en anbefaling av en rimlig og veldig god ht-kabel som jeg selv bruker på mine m30.
    Den ble valgt etter anbefaling fra Alan Shaw, og jeg mener dette er veeeeeeeldig mye for penga������

    https://www.amazon.co.uk/Van-Damme-Professional-Twin-Axial-268-545-060/dp/B0034K9SG0

    Kabler i samme serie er faktisk benyttet som internkabling i endel Harbeth modeller.

    Vis vedlegget 412515

    mvh
    I know, har det i mine i følge Allan. Glemte å nevne det������

    Er vist 2.5 kvadrat inn i dem, men jeg gikk opp til 4 kvadrat utvendig.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Harbeth C7ES-3 er kommet i hus. Svært godt førsteinntrykk, både visuelt og lydmessig. Litt lyst treverk mot det jeg har vært vant til, men venner seg sikkert til det etter hvert. Hvis ikke, så får jeg vel lakkere de i en mørkere farge, slik at det bli en MX- versjon :) Beklager dårlig mobilbilde.
    Flotte høyttalere som gir masse musikk glede.
    Litt vemodig og sende dem avgårde, men ser de gikk til et godt hjem:)

    PS. disse har ikke sett sol lys, så de mørkner nok litt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAH
    S

    SAH

    Gjest
    Harbeth C7ES-3 er kommet i hus. Svært godt førsteinntrykk, både visuelt og lydmessig. Litt lyst treverk mot det jeg har vært vant til, men venner seg sikkert til det etter hvert. Hvis ikke, så får jeg vel lakkere de i en mørkere farge, slik at det bli en MX- versjon :) Beklager dårlig mobilbilde.
    Flotte høyttalere som gir masse musikk glede.
    Litt vemodig og sende dem avgårde, men ser de gikk til et godt hjem:)

    PS. disse har ikke sett sol lys, så de mørkner nok litt.
    Forstår godt at det var vemodig å sende så fine høyttalere i fra seg, men de er kommet til et "godt hjem"-så ingenting å bekymre seg for. Takk for en flott handel :)
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Grattis SAH. Du kommer til å spille mye musikk i tida som kommer. Dette er formidlere av klasse.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Hjemmekino uten senterkanal med to harbethhøyttalere som utgangspunkt

    Postet mesteparten av denne i en tråd om overgang fra stereo til surround:
    Jeg benytter ikke senter i det hele tatt i stua: kjører 4.1 med en Denon surround (3808?) og Dali Fazon (små bak og noen større foran, samt en liten SA sub (8"). Det fungerer knall: når man stiller inn på ikke senter, så går senterlyden til frontene. Denon romkorreksjon gjør en strålende jobb.


    Håper å få på plass følgende i løpet av januar/februar:
    Skal bygge litt bedre oppsett i flerbruksrom: 4.1.4 med Denon 4200x som skal få drahjelp av en god effektforsterker til frontene. Kjører
    Harbeth c7es3 i front, og noe langt rimeligere (flatt og/eller innbygd) bak og i taket. Gleder meg. En senter vil gjøre det dyrere og mer komplekst, samt ikke klare å henge med på den fantastiske lydkvaliteten fra Harbethene. Blir subwoofer i tillegg.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Harbeth er 40 år i år og det kommer en nyhet 6. Januar virker det som. Blir spennende å følge med på hva det blir. Det er vel compact 7 som er den eldste i line-upen?
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    C7ES3 er den eldste ja, er vel fra 2006 eller 2007, og en av mine favoritter. Har bestilt et ekstra par til bruk i planlagt enkel hjemmekino, ref post 2059
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    well done Beetlebug :) Gratulerer med flotte høyttalere som virkelig spiller Mmmusikk som få andre :)

    er det shl5 du har skaffet deg ? :)
    det jeg har hørt av shl5 er veldig bra ihvertfall :)
    mvh
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Henger meg på å gratulerer med flotte høyttalere.
    Selv har jeg for ikke altfor lenge skaffet meg et par Shl5 i Tiger Ebony :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    well done Beetlebug :) Gratulerer med flotte høyttalere som virkelig spiller Mmmusikk som få andre :)

    er det shl5 du har skaffet deg ? :)
    det jeg har hørt av shl5 er veldig bra ihvertfall :)
    mvh
    Mange takk og korrekt, Harbeth shl5 på Skylan stativer. Strøkne eksemplarer som ble kjøpt av et forummedlem tidligere i vinter og som har stått å spilt hos min bror siden. I julen fraktet han dem motvillig til vår hytte hvor spenningsnivået var høyt da jeg ikke hadde hørt SHL5 i kombinasjon med Mcintosh siden jeg besøkte KJ West One i London. Hos meg så spiller dem stort, elegant og flott når dem ble plassert noenlunde riktig. Gang på gang tok jeg meg i å spille høyere en noengang tidligere uten noen form for ubehag eller utoner. Foten trampet takten, høyrehånden løftet glasset og hadde det ikke vært for ørene så hadde smilet gått rundt. Endelig har jeg Harbeth og eiergleden er enorm!

    Mvh
    BB
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har disse: SKY 4P 18 - Skylan - stands og dem er 43cm høye. Totalhøyde fra gulv til toppen av høyttalerne er 106cm.



    Istedenfor Spikes så benytter jeg disse som er skrudd fast med 6mm skruer i de originale mutterne: Gummifot med skive - CLAS OHLSON | Clas Ohlson


    På de to fremre gummiføttene bruker jeg en medium tykk skive mellom gummifoten og stativet for å få en liten vinkel. Med denne løsningen kan jeg enkelt flytte dem frem og tilbake på gulvet. Mellom stativ og høyttalere foretrekker jeg Blue Tack.

    Mvh
    BB
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    De stativene der så jo knall ut. Jeg har noen andre typer på vei som er 40cm høye. Med noe i mellom stativene og høyttalerne samt noen under stativene vil dem nok bli ganske likt her og. Bare å glede seg til enn kan flytte inn igjen. Leiligheten blir pusset opp og blir som ny.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Hei alle Harbeth venner,

    Jeg er for tiden svært inspirert av mine Harbeth høyttalere og det er nesten slik at jeg vurderer å ta noen feriedager for å kunne fyre i peisen, sette på mine favoritter og deretter bare forsvinne inn i musikken mens jeg lar skjegget gro.

    Denne vennetråden er nå på 104 sider og med 2070 innlegg og med noen søk så viser det seg at stativer har blitt diskutert tidligere. Derfor starter jeg med å beklage hvis temaet stativer og Harbeth er diskutert ferdig tidligere.
    Som dere kan se på bildene over så har jeg valgt å bruke tunge, massive stativer som i tillegg er dempet med sand. Jeg binder høyttalerne til stativene med Blue Tack og stativene står koblet til gulvet med gummiføtter. I det siste har jeg lest meg noe opp på HUG forumet (Harbeth User Group) og det som gjør det forumet nokså interessant er at Alan Shaw er aktiv deltaker. På HUG finner man denne tråden som startet i 2006;

    Stands for your Harbeths - Harbeth: made in the UK since 1977 - the world's most natural sounding loudspeakers

    I starten av tråden er Alan Shaw nokså ukritisk til stativer. Så lenge dem er praktiske, har riktig høyde og ser greie ut så duger dem. Så dukker Skylan opp og en god stund virker det som om Skylan er det foretrukne alternativet blant Harbeth eiere. Men etterhvert begynner man å diskutere Open Frame stativer og igjen er Alan noe skeptisk til "raklevorne pinglestativer" men i dag vet vi at dette har snudd og reiser man på messer så kan man finne TonTräger på samme stand som Harbeth:

    Sitat Alan Shaw i 2014:

    Forget all about some kind of synergy between the 'thin wall' cabinets and the stands. For a start, the M30/M30.1, and for that matter the P3ESR, are really not thin-wall cabinets as the C7/SHL5/M40 are: they are both relatively rigid boxes.

    This stand/cabinet issue is all in the mind. I'm sure of that because an accelerometer on the cabinet would surely reveal almost no energy leaking trough the cabinet and being available to interact with the stand. Select the stand primarily on the basis of height, then relative inertness when flicked with a pen or similar, them costmetics, then price and availability. Don't forget that if you have childen and animals that has to be given top priority when selecting a stand.


    Sitat Beste Hifi Anlagen. Hier wird Musik zum Erlebnis i 2014:

    Hello Mr. Shaw... nice to see you in the Discussion! Maybe we can send you Reference Stand for testing in your Rooms.(??)

    I do have a 3 Year old daughter too, and the Stand are very well-designed so they have a perfect stand. We love the Harbeth Speakers like i said often. And why should we make this effort of designing and testing (and distributing) when we just could sell any Stand on the Market??

    We love that Speakers, and we NEVER got out more of them. Especialy the 5 and the 40 and the Monitor 30.1 sound unbelivable on our Stand.

    For us at hifi-bauernhof it is a Heart-Thing to do this.... Because we are interested in Music and not in Marketing.. Just like Harbeth....

    We would be happy when you one Time listen your Harbeth on a Reference Stand!
    If you want one pair... Connect us.. We send a pair for testing...


    TonTräger trestativ koster fra 10 000 til 12 000,- og for å med en gang lukke diskusjoner om importavgifte og lønningsnivå så spør jeg dere med mer erfaring en meg:

    Er det virkelig en forskjell på Open Frame stativer sammenliknet med feks Skylan? Hvis ja, hvilke forskjeller er det snakk om?

    TonTräger ser unektelig bra ut:









    Sitat hifi-bauernhof.de;

    We tried different Stands for the different Harbeth Models. And we did lots of listening tests with different stands. Sometimes it felt like the Harbeths are a little bit braked. Not really fast and open. The Timing also got lost one some other stands. Especially with Speaker which have a "working Cabinet" like Harbeth or Spendor you have to Control the Vibations of the Cabinet and use it for an Advantage. So if you built a Stand which is very light, but very stable you reach the goal.

    We also tested different sorts of Wood to get the BEST out of it. (The differences are UNBELIVABLE)
    Believe us... this Stand is a Masterpiece....

    Mvh
    BB
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Jeg bestemte meg for at dette måtte jeg finne ut av så jeg googlet litt videre og fant en del interessant info. På side 60 i denne tråden ser jeg at noen har brukt understellet til en Ikea krakk og dermed gikk turen til nærmeste varehus etter jobb i dag. En halvtime senere befant jeg meg i garasjen med 4 krakker og litt diverse andre saker til den nette summen av 440 kroner:



    Jeg skrudde først en "prototype" men ble ikke fornøyd med løsningen:



    Så jeg mekket en annen versjon som jeg gikk for:



    Og etter en rask tur med lakksprøyten så ser dem nå slik ut der dem henger til tørk:




    Dem får duge som et eksperiment inntil videre. Planen er først prøve dem uten noen form for knotter, gummi og liknende for deretter montere noen M6 islagsmuttere og så forsøke spikes mot gulvet/plate og så følge opp med knotter under høyttalere mot stativet.

    Krakken er Oddvar og understellet er 30x30x44. Ferdig montert og lakkert så veier dem hele 2.6kg

    Mvh
    BB
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Dette så kjent ut ja BB ;)

    Gratulerer med kule hjemmelagede stativer i budsjettklassen !
    Ser du modifiserte litt for å få de stivere men de fungerte absolutt brukbart i original versjon også, men syns din mod gjør seg bedre visuelt.

    Oddvar passer jo utrolig bra i målene til SHL5 og høyden er også bra, husk det er den vanlig diskanten som skal være i ørehøyde når du lytter og ikke superdiskanten øverst.
    Jeg brukte de med noen gummierte puter mot gulvet og Holfi dempeputer mot HT, testet ikke med spikes.

    Syns det lydmessig fungerte bra, men ville ha noe som så litt lekrere ut derfor endte jeg på Foundation stativene.
    Jeg tilhører den skolen som mener at de litt større Harbeth modellene (og andre tynnveggende konstruksjoner) bør stå på Open Frame stativer, men jeg har aldri testet dette i praksis selv. Har f.eks aldri hørt Skylan som mange skryter av. Men logikken synes jeg tilsier Open Frame ;)

    Tonträger er pent, men jeg syns prisen er altfor stiv for 12 utfreste trebiter som er limt sammen........
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Dette så kjent ut ja BB ;)

    Gratulerer med kule hjemmelagede stativer i budsjettklassen !
    Ser du modifiserte litt for å få de stivere men de fungerte absolutt brukbart i original versjon også, men syns din mod gjør seg bedre visuelt.

    Oddvar passer jo utrolig bra i målene til SHL5 og høyden er også bra, husk det er den vanlig diskanten som skal være i ørehøyde når du lytter og ikke superdiskanten øverst.
    Jeg brukte de med noen gummierte puter mot gulvet og Holfi dempeputer mot HT, testet ikke med spikes.

    Syns det lydmessig fungerte bra, men ville ha noe som så litt lekrere ut derfor endte jeg på Foundation stativene.
    Jeg tilhører den skolen som mener at de litt større Harbeth modellene (og andre tynnveggende konstruksjoner) bør stå på Open Frame stativer, men jeg har aldri testet dette i praksis selv. Har f.eks aldri hørt Skylan som mange skryter av. Men logikken synes jeg tilsier Open Frame ;)

    Tonträger er pent, men jeg syns prisen er altfor stiv for 12 utfreste trebiter som er limt sammen........
    Takk for inspirasjonen Liotheles! Tanken min er å prøve Oddvar og hvis det viser seg at lyden endrer seg i en retning jeg setter pris på så vurderer jeg å kjøpe eller sveise noen Open Frame stativer som er mer skreddersøm til min Harbeth.

    Ulempen med lette stativer er den at jeg flytter høyttalerne frem når jeg skal lytte noe mer aktivt for så å sette dem tilbake. Dette blir en noe mer delikat balanseøvelse med Open Frame uten noen for Blue Tack.

    Apropos Tonträger, jeg legger merke til at Alan Shaw er politiker og ikke en eneste gang nevner han noe om at lyden påvirkes. Selv ikke i "promo" videoen:

    https://vimeo.com/157734238

    Mvh
    BB
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Tontrager er fine, men helt uten justeringsmuligheter i tilfelle man har litt skjevt gulv. Ser ikke så bra ut å bruke gatecafébordmetoden med servietter under det ene benet på stativer til 10 000 kroner. Det er litt nedsig. Men det er lokalproduserte stativer, laget av mennesker med kjærlighet til faget, så det er nok en av grunnene til at AS bifaller produktet.

    Jeg hadde Skylan på mine shl5, og det fungerte utmerket, annet enn at det hele ble seende litt massivt ut. Til M30.1 jeg hadde kjørte jeg IKEA-mekk slik du prøver nå, med superspikes i bunn. Fungerte fint det også.

    Jeg tror at man med god samvittighet kan velge det stativet man vil uten at det har så mye å si for lyden. Jeg ville valgt et tyngre stativ f.eks hvis jeg hadde hund eller barn f,eks. Og et åpent stativ hvis jeg ønsket et litt lettere utseende på det hele.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Koster ikke all verden å få en smed til å sveise en kopi av nå nedlagte Foundation Stands, heller, om man liker den looken. Det gjør jeg, fornøyd med mine.

    Her med mål: Kimber Kable, Harbeth high-end produkter f�r hem och studio
    Veldig pent oppsett Carter. Jeg hørte diverse Harbeth modeller med Devialet i London. Der sverget dem til Harbeth i kombinasjon med enten Mcintosh eller Devialet. Jeg har plenty med firkantrør i garasjen og det er enkel sak å sveise dem sammen men det blir straks mer kostbart når dem skal blåses og pulverlakkes. Foundation sine er (var) Kina produksjon. Koster 5 frimerker og 2 klistermerker å produsere der borte. Dessverre gidder ikke gutta i Canada å ta inn flere.

    Mvh
    BB
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Digger rommet og oppsettet, Carter 8)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Ref spørsmålet:

    "Ulempen med lette stativer er den at jeg flytter høyttalerne frem når jeg skal lytte noe mer aktivt for så å sette dem tilbake. Dette blir en noe mer delikat balanseøvelse med Open Frame uten noen for Blue "

    Jeg har laget egne trehøyttalerstativer til mine Harbets. Bruker filtknotter under stativene så de kan flyttes enkelt, og gummiknotter opp mot høyttaler (noe som fulgte med et møbel en gang) som fungerer som filt men som har friksjon mot høyttaler. Stabilt og fleksibelt
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Ref spørsmålet:

    "Ulempen med lette stativer er den at jeg flytter høyttalerne frem når jeg skal lytte noe mer aktivt for så å sette dem tilbake. Dette blir en noe mer delikat balanseøvelse med Open Frame uten noen for Blue "

    Jeg har laget egne trehøyttalerstativer til mine Harbets. Bruker filtknotter under stativene så de kan flyttes enkelt, og gummiknotter opp mot høyttaler (noe som fulgte med et møbel en gang) som fungerer som filt men som har friksjon mot høyttaler. Stabilt og fleksibelt
    Takk for tips! Dåpen for mine trestativ blir til helgen og jeg har pakket ned stæsj for å teste ut. Kan nevne;

    - gummiknotter
    - gulvbeskytter i filt
    - kork klosser
    - islagsmuttere
    - Vanlige spikes
    - Soundcare Superspikes

    Nu jävlar skal teoriene testes ut............!

    Mvh
    BB
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Noen som aner priser på de nye 40 års jubileumsmodellene?
    Finner ikke noe hos Hagto Audio.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn