Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    I og for seg enig, men på en måte er det befriende med produsenter som lager høyttalere - rett og slett. :)
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Du kommer til å elske m30.1. Fantastiske! høyttalere. Har plassert de oppå noen modifiserte IKEA-stativ (skittentøyskurv tror jeg) fungerer såpass bra at jeg vet ikke om jeg gidder å oppgradere på en stund. Spent på inntrykkene dine om m30.1. Ikke meningen å virke panegyrisk, men de er virkelig gode :)
    - Kanskje som Bentley med 175-dekk, som sikker fungerer ...uk, Men 275-dekk i norske Flytende Dynamiske "kjøre-Opplevelser" tror jeg Føles SVÆRT annerledes av noen...- som har prøvd !?

    Mvh. Lyden av enda flere Opplevelser med Harbeth
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hei i Harbeth tråden

    Tenkte litt omkring 30.1 og hvordan de spiller rytmisk rock f.eks krautrock som ofte kjører musikken med bass og trommer.
    Klart at man skal lenge lete etter et lyd f.eks. som altec 515 i front horn gir for sånn musikk men man må dessverre leve med kompromisser.
    Harbeth har helt annerledes spillestil men jeg har alltid hatt en stor svakhet for engelsk lyd.
    Men der finnes høyttalere med midtbass energi som kan gi enorm glede med sånn type av musikk, de gamle engelske klarte det godt "i små doser".
    Har prøvet C7 i stuen og de var på mange måte den riktige høyttalere for meg men de var litt for snill i midt/øvre-bass område. Har lyttet til 40.1 hos en venn og synes de er veldig fine men nok for store og dyre for meg. Hørte SHL5 for mange år siden i København men det var så dårlig rom at lyden var ikke fin. Var så i København siste sommer og fikk hørt 30.1 og synes de spilte bedre bass en hva jeg husker fra C7. De spilte helt nydelig men det var kun 1 time jeg fikk hørt på de og synes ikke jeg fikk dannet helt total bilde av hvordan de lyder.

    Fint hvis noen som har hatt de i lengre tid kan fortelle meg hvordan de er i henhold til energi i midd og øvre bass området og sammen med rytmisk rock som krautrock?

    Ønsker en ærlig tanker rundt dette mer en super subjektivt "hype-Harbeth" svar :)
    Jeg ville hatt kjøpt C7 i sin tid hvis de var litt mindre snill i dette område. Hører alle type av musikk men det er viktig for meg at det er litt energi også, så man kan nyde musikk som Kraut.
    ingen som har mening om dette?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Nja. Altså så ille er det ikke. Riktig høyde og stødige er de også. Når det er sagt er stativer noe jeg nok kommer til å handle inn, men prøver å tenke ut hvordan man kan skaffe seg et sett foundation stativ.

    Når det kommer til kraut er neu det eneste bandet jeg har et visst forhold til. Og det funker meget bra, synes jeg. Harbeth har ikke siste ord i makrodynamikk, men de er naturlig dynamiske. Og på klang er de nærmest uslåelige. Jeg hadde tidligere et par tannoy dc10t som trykket særdeles bra, men som manglet mye av det andre som gjør musikken engasjerende forbi "det trøkker bra" stadiet. Jeg har tidligere forklart det som om man med harbeth slipper at lyden må kjempe seg ut av høyttalerene, den flyter og svever.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Hei V&V,

    Jeg kjenner dessverre ikke musikken din, men er selv ganske allsidig. Jeg er nå på hytta hvor C7-ES3 har fast plass. Jeg kjenner ikke igjen fra din beskrivelse at de er snille i øvre bass. De slår egentlig ganske godt i det området, gitt at man her snakker om en moderat stor stativhøyttaler med ett 8" element. Mulig at du har hørt dem på uegnet forsterkeri? Her spiller de på Arcam Solo Movie, og det er en glimrende match (2x50w transistor, alt-i-ett boks). Synes de passer veldig godt med rock, gitt at man spiller på naturlige nivåer.

    M30.1 vs C7: jeg har i dag fått satt opp mine nye M30.1 der hvor C7 normalt spiller. M30.1 skal hjem til hovedanlegget. Har bare fått hørt ca en halv time, men førsteinntrykket tyder på at de er ganske like hverandre. Begge har samme naturlige stemmegjengivelse og gode sammenheng nedover i hele mellomtone-bassområdet. De slår ganske enkelt knockout på langt dyrere konstruksjoner. Hvis det er noen forskjeller så er de små. C7 har nok litt bedre punch pga sitt litt større kabinett, ulempen er nok til gjengjeld at bassen kan boome litt i mindre/dårlig dempede rom. Jeg har ikke sett på dette som noe problem, men gøy. m30.1 er nok enda litt mer raffinert, og har bedre diskant (soft dome Excel fra SEAS). Hvilken Ht er best? - så klart for tidlig å si, men basert på min kjennskap til C7 og dagens førsteinntrykk av M30.1: Totalt sett fremstår M30.1 som hakket hvassere, spesielt om man lytter mye til akustisk musikk. Men om rock står på menyen tror jeg C7 er enda morsommere, selv om det er brukbar punch i M30.1, også. Begge spiller engasjerende og troverdig. Du går ikke feil med noen av dem.

    Jeg synes Fry beskriver det meget godt i posten over.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Liten oppdatering etter mer lytting via M30.1 etter å ha fått dem hjem i hovedanlegget. De er gode, men jeg lurer på om jeg faktisk liker balansen i C7-ES3 bedre (som jeg har på hytta). M30.1 er nok den mest frempå høyttaleren fra Harbeth, og ligner sånn sett mer på andre høyttalermerker. C7, derimot, skiller seg ut med en mindre audiofil musikkformidling. P3ESR som jeg hadde innom mens jeg ventet på M30.1 befinner seg mellom C7 og 30.1 hva gjelder balanse. Nyansene er uansett små.
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Liten oppdatering etter mer lytting via M30.1 etter å ha fått dem hjem i hovedanlegget. De er gode, men jeg lurer på om jeg faktisk liker balansen i C7-ES3 bedre (som jeg har på hytta). M30.1 er nok den mest frempå høyttaleren fra Harbeth, og ligner sånn sett mer på andre høyttalermerker. C7, derimot, skiller seg ut med en mindre audiofil musikkformidling. P3ESR som jeg hadde innom mens jeg ventet på M30.1 befinner seg mellom C7 og 30.1 hva gjelder balanse. Nyansene er uansett små.
    - Får du anledning til å lytte til M30, så tror jeg du vil bli MEget Overrasket ! ???

    Mvh. Lyden av Opplevelser av min egen M30-Referanse...
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Interessant med dine beskrivelser av C7 vs M30.1. C7 er vel av Shaw beskrevet som all-rounderen og den høyttaleren som anbefales som utgangspunkt. Jeg har ikke hørt de selv, men de er utvilsomt noe for seg selv.

    Jeg er enig i at M30.1 er mer "hifi-korrekt", enn f.eks shl5, men uten å miste det som gjør Harbeth så uimotståelige i utgangspunktet, nemlig det varme, deilige, silkemyke grunntone-/mellomtoneområdet. Diskant og overgangen mellom denne og mellomtone passer min smak bedre også.

    P3esr som jeg også hadde i påvente av M30.1 syntes jeg manglet en del av den flyten som M30.1 og shl5 har, men det skal sies at rommet er 45 kvm som nok er i overkant for disse skoeskene.

    Shl5 er nesten en full-range høyttaler, men er noe unyansert i bunn. M30.1 er ikke full range, faktisk lengre fra enn spesifiskasjonene skulle tilsi mellom disse høyttalerne, men de spiller fantastisk i hele området de dekker.

    Av den grunn supplerer jeg med en sub i bunn, delt aktivt i Lyngdorf Tdai2200 på 45 Hz med 24 db filter. Har ikke måleinstrumenter, men ved sveip høres ingen store topper eller kansellasjoner fra ca 20 hz og opp til 200 hz. Med Room Perfect sys det sømløst sammen og jeg hører ikke overgangen, eller reagerer på at det står en sub i hjørnet. Det eneste den bidrar med er rominformasjon og det ekstra lille trykket som mangler med M30.1 alene. Sluttresultatet er veldig bra.

    Det hadde vært artig om du prøvde C7 i hovedanlegget og se hva du syntes da :)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Har fått hørt litt mer på M30.1 nå, og de brilljerer på det de er gode på. Det eneste som mangler er litt mer punch og dypbass, og det kan trolig fikses ved å integrere en eller to sub(er) som du har gjort, Fry. Det kan være jeg skal gå den veien. Lyttet litt til Leonard Cohen på lavt volum i dag tidlig, og da er M30.1 i sitt ess; en veldig god start på dagen (til og med stram og småpunchy bass)

    Ellers har jeg fått lyttet litt til de nye SHL5 Plus. Det ble et fint bekjentskap både med flotte høyttalere, en hyggelig vert og ny og gammel musikk. Både rom og elektronikk er såpass ukjent at jeg ikke kan uttale meg for mye, men det låt fint og naturlig uten at noen områder stakk seg ut. Det større kabinettet bidrar åpenbart til at bassen går dypere og/eller blir mer dynamisk enn i M30.1. Takk til verten for gjestfriheten
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Shl5 plus skulle jeg gjerne hørt. Mer pondus grunnet overraskende mye større kabinett. Liker dimensjonene på c7 og m30.1 bedre, men alle er jo forskjellige varianter av strålende. drømmen er m40.1, men de er svære.
     

    Hæææ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2014
    Innlegg
    143
    Antall liker
    70
    Hei idag fikk jeg tilbud om å prøve disse høyttalerne av en bekjendt som skal selge.Har spilt nå i 3 timer og har bestemt med for å kjøpe.Lyden er ;D.Forsterkeren er av typen Marantz.Stativer skal jeg lage selv i 28 mm kobberrør.Skal legge ut bilder når de er ferdige.

    image.jpg
    image.jpg
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer! Shl5 er strålende høyttalere. Mye å se frem til med de.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Noen som kan si litt om hvilke lydmessige forbedringer det har blitt på shl5 pluss kontra den forrige shl5?

    mvh Andreas
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei.

    Noen som kan si litt om hvilke lydmessige forbedringer det har blitt på shl5 pluss kontra den forrige shl5?

    mvh Andreas

    Hei Andreas

    De nye SHL5plus har fått det nye 8" Radial mellomtone/bass elementet som er bedre enn det gamle elementet på de aller fleste områder. De har fått nesten helt nydesignet delefilter. Dette har ført til enda jevnere frekvensgang, mer oppløste og åpne, behageligere høyfrekvensavgivelse, liit mer lettdrevne, mer dynamiske, og litt fastere og hurtgere bass.

    mvh Torry
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Noen som kan si litt om hvilke lydmessige forbedringer det har blitt på shl5 pluss kontra den forrige shl5?

    mvh Andreas

    Hei Andreas

    De nye SHL5plus har fått det nye 8" Radial mellomtone/bass elementet som er bedre enn det gamle elementet på de aller fleste områder. De har fått nesten helt nydesignet delefilter. Dette har ført til enda jevnere frekvensgang, mer oppløste og åpne, behageligere høyfrekvensavgivelse, liit mer lettdrevne, mer dynamiske, og litt fastere og hurtgere bass.

    mvh Torry

    Takk for god tilbakemelding. Tror jeg må prøve å få en lytt på dem i løpet av året. Har SHL5 nå og er veldig fornøyd, men om fristelsen blir for stor kan det jo hende det blir oppgradering.

    Om ikke det går å oppgradere de jeg har selv med nye basser og delefilter? Vet du om det er mulig og gjøre det Torry?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei.

    Noen som kan si litt om hvilke lydmessige forbedringer det har blitt på shl5 pluss kontra den forrige shl5?

    mvh Andreas

    Hei Andreas

    De nye SHL5plus har fått det nye 8" Radial mellomtone/bass elementet som er bedre enn det gamle elementet på de aller fleste områder. De har fått nesten helt nydesignet delefilter. Dette har ført til enda jevnere frekvensgang, mer oppløste og åpne, behageligere høyfrekvensavgivelse, liit mer lettdrevne, mer dynamiske, og litt fastere og hurtgere bass.

    mvh Torry

    Takk for god tilbakemelding. Tror jeg må prøve å få en lytt på dem i løpet av året. Har SHL5 nå og er veldig fornøyd, men om fristelsen blir for stor kan det jo hende det blir oppgradering.

    Om ikke det går å oppgradere de jeg har selv med nye basser og delefilter? Vet du om det er mulig og gjøre det Torry?

    Nei det er ikke mulig med oppgradering, det gjør de ikke hos Harbeth.
    Jeg har ikke selv sammenliknet den gamle og den nye side ved side men hører likevel tydelig at jeg liker den nye bedre enn den gamle. Om det er verd mellomlegget tør jeg ikke uttale meg om.
    En kunde lånte med de nye fra demoen min på messen i Horten og sammenliknet med de gamle sine. Han var tydelig på at de nye var såpass bedre enn hans gamle at han kjøpte de nye av meg.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Noen som kan si litt om hvilke lydmessige forbedringer det har blitt på shl5 pluss kontra den forrige shl5?

    mvh Andreas

    Hei Andreas

    De nye SHL5plus har fått det nye 8" Radial mellomtone/bass elementet som er bedre enn det gamle elementet på de aller fleste områder. De har fått nesten helt nydesignet delefilter. Dette har ført til enda jevnere frekvensgang, mer oppløste og åpne, behageligere høyfrekvensavgivelse, liit mer lettdrevne, mer dynamiske, og litt fastere og hurtgere bass.

    mvh Torry

    Takk for god tilbakemelding. Tror jeg må prøve å få en lytt på dem i løpet av året. Har SHL5 nå og er veldig fornøyd, men om fristelsen blir for stor kan det jo hende det blir oppgradering.

    Om ikke det går å oppgradere de jeg har selv med nye basser og delefilter? Vet du om det er mulig og gjøre det Torry?

    Nei det er ikke mulig med oppgradering, det gjør de ikke hos Harbeth.
    Jeg har ikke selv sammenliknet den gamle og den nye side ved side men hører likevel tydelig at jeg liker den nye bedre enn den gamle. Om det er verd mellomlegget tør jeg ikke uttale meg om.
    En kunde lånte med de nye fra demoen min på messen i Horten og sammenliknet med de gamle sine. Han var tydelig på at de nye var såpass bedre enn hans gamle at han kjøpte de nye av meg.

    Takker for info, da tygger jeg litt på det og får se om jeg får lyttet på de nye ved anledning??????
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Noen her som har hørt devialet og harbeth? Ser at mine m30.1 er SAM-ready og er fryktelig nysgjerrig på hva det evt kan gjøre. Og om det beholder alt som er så bra i utgangspunktet.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Devaliet SAM er som en en dsp i blinde (døve?) hvor rommet er like ukjent som for høyttalerkonstruktøren når han gjør sine avveininger. Altså en dårlig idé som kun gir en alternativ voicing av høyttalerne dine. Kan jo ha flaks å treffe om du ikke er fornøyd med voicingen fra høyttalerfabrikken. Harbeths designer Alan Shaw tar det faktisk personlig at Devaliet har tillatt seg å levere en justert voicing av hans ht uten å spørre ham først.

    Ser derfor på SAM som en ren markedsføringsgimmick som ikke appellerer til meg. Dsp uten å måle rommet må da per definisjon være verdiløst med mindre høyttaleren er feilkonstruert, noe Harbeth ikke er.

    Noen her som har hørt devialet og harbeth? Ser at mine m30.1 er SAM-ready og er fryktelig nysgjerrig på hva det evt kan gjøre. Og om det beholder alt som er så bra i utgangspunktet.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Devaliet SAM er som en en dsp i blinde (døve?) hvor rommet er like ukjent som for høyttalerkonstruktøren når han gjør sine avveininger. Altså en dårlig idé som kun gir en alternativ voicing av høyttalerne dine. Kan jo ha flaks å treffe om du ikke er fornøyd med voicingen fra høyttalerfabrikken. Harbeths designer Alan Shaw tar det faktisk personlig at Devaliet har tillatt seg å levere en justert voicing av hans ht uten å spørre ham først.

    Ser derfor på SAM som en ren markedsføringsgimmick som ikke appellerer til meg. Dsp uten å måle rommet må da per definisjon være verdiløst med mindre høyttaleren er feilkonstruert, noe Harbeth ikke er.

    Noen her som har hørt devialet og harbeth? Ser at mine m30.1 er SAM-ready og er fryktelig nysgjerrig på hva det evt kan gjøre. Og om det beholder alt som er så bra i utgangspunktet.

    Jeg er på ingen måte misfornøyd. Tvert i mot. En av grunnene til at jeg ser på Devialet er at den vil erstatte en del bokser i stua. Jeg har hørt Devialet 200 ved et par anledninger og den imponerer. Aldri hørt på harbeth dog. Og det hadde vært interessant å prøve. En helt reell effekt med Devialet og f.eks Lyngdorfen jeg har i dag er at forsterkeren er helt tyst, det er "ingen" støy/sus som når høyttaleren, og det er merkbart kontra forsterkere som gir slik støy. Alan Shaw er en konstruktør av ypperste klasse, og jeg er tilbøyelig i å være enig i mye av kritikken hans mot forskjeller i forsterkere. Men at han sitter på den hele og fulle sannhet angående effekten av f.eks SAM tviler jeg på. Jeg har troen på en sunn blanding av skepsis og nysgjerrighet. SAM f.eks skader det ikke å prøve, og så får man heller uttale seg i etterkant. Det er langt fra sikkert at det gjør høyttaleren noe bedre, men det gjør den sikkert annerledes.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Kan ikke si så mye om Devaliet. Har kun hørt det en gang, og det var faktisk på en Harbeth. Ikke en lydsignatur som frister meg (litt tørt og sterilt, kanskje), men det er mulig jeg bare har fordommer mot klasse D som jeg misliker fra bilstereo. Jeg er heller ikke interessert i å kjøre analoge kilder via AD og deretter DA konvertering. Men klart det er besnærende med 1 boks.

    Enig med deg om Alan Shaw: en fremragende og kunnskapsrik konstruktør, men han har ikke nødvendigvis enerett på sannheten om alle temaer. Han argumenterer alltid logisk, og baserer seg på kunnskap og testing, så han er nok vanskelig å argumentere mot.

    Tilbake til SAM. Benytt heller romkorreksjon/EQ via et avspillingsprogram som f.eks JRiver eller Amarra. Da har du mulighet til å tilpasse til ditt eget rom. SAM gir bare en alternativ voicing. Ikke farlig for deg, som du skriver, men kanskje skadelig for dine høyttalere? - hva tror du SAM gjør for å vekke brukerens oppmerksomhet? - jeg ville gjette bass boost på såpass små høyttalere, noe som kan redusere levetiden på elementene. Dessuten fullstendig unødvendig siden du allerede har en god subwoofer. Men det skader nok ikke å prøve kortvarig. Skal ikke ta fra deg gleden om du liker Devaliet, men det er ikke for meg.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Skal ikke forsvare Devialet, har hatt 3 stk og solgt alle.
    Men slik jeg har forstått SAM, så demper den ytterfløyene etterhvert som volumet økes, blir som en auto loudness funksjon, og nøye avstemt for ikke og overbelaste elementene.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Da har jeg hatt en Devialet på prøve og for å konkludere først: Det er en meget meget god forsterker/dac/riaa osv. Absolutt noe jeg vurderer i fremtiden. Det var egentlig mer av alt kontra Lyngdorfen. Mer liv, mer luft, alt var mer ekte og levende. Veldig imponerende og den passet Harbethene utmerket. Også ser den fantastisk ut og det teller mer enn jeg liker å innrømme.

    Når det kommer til SAM må jeg (dessverre) gi oes rett. Det fungerte i hvert fall ikke for meg. Jeg lurer på om tynnveggkonstruksjonen til Harbethene absolutt ikke er laget for dette da lyden ble betraktelig mer boksete med SAM enn uten. Mulig det er at de resonansene som vanligvis ikke høres på grunn av generelt lydnivå øker i volum fordi bassen heves så mye. Så Alan Shaw hadde all mulig grunn til å være skeptisk (igjen).

    Det som også var bra på Devialeten er muligheten til å digitalt dele mellom Harbethene og sub, og en sub er et tilnærmet must sammen med M30.1 etter min mening. I hvert fall når man først har hørt det koblet sammen på en god måte.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    SHL5 tilsalgs her på sentralen. Ikke ofte dette skjer så benytt muligheten folkens :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    SHL5 tilsalgs her på sentralen. Ikke ofte dette skjer så benytt muligheten folkens :)
    Nei, og det varer ikke lenge heller :)
    Hehe..... kjøper allerede meldt sin interesse ser jeg :)
    Satt du prisen litt for lavt?
    ;)
    Ikke antyd noe sånt. Det kan være han ikke kommer det så lenge han lever. :)
    Jeg solgte en RIAA alt for lavt for et par år siden. Angrer som en hund. Kommer ALDRI over det.

    Har Liotheles oppgitt hva han har oppgradert til?? Og årsaken til oppgraderingen - for å få mer bass?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Det er Ottone som har solgt, ikke meg.
    Aldri i verden!!! :D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ser ut som en begravelse......;)
    JA, men så blir det fødsel istedet.

    "...to get details from the R&D centre about the new model we know they're working on for The High End show in Munich (14-17 May), is like trying to get blood out of a stone... they're not giving any details away... so we'll have to wait..."

    Da kan man spekulere i hva de skal komme med nå.
    Noe helt nytt, som en gulvmodell?
    Eller en "40.1 light", til å fylle gapet mellom SHL5 og 40.1?
    Kanskje til og med en prestisjefylt ny toppmodell?
    Hvis det er i den tyngre ende kan min shortlist bli not so short. Og det kan havne flere 40.1 på brukten.
    Jo det er lov å drømme litt.
     
    Sist redigert:

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    459
    Sted
    Jar
    Tidsmessig er det vel tid for ny versjon av Compact 7, jf. tidligere livssyklus for hver versjon? Tipper det som kommer er Compact 7 ES-4.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Tidsmessig er det vel tid for ny versjon av Compact 7, jf. tidligere livssyklus for hver versjon? Tipper det som kommer er Compact 7 ES-4.
    Ja, det ser jo ikke så stort ut, med mindre de lurer alle og kreasjonen egentlig er inne i podiet som pappesken står på. Kunne vært kult med en virkelig diger Harbeth med bass nedi under 20 hz.:)
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Ikke akkurat hverdagskost, så dette blir spennende. Tipper en ny versjon av C7.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Spennende. Hmmm. Bassmodul for p3esr? sub? Mest sannsynlig ny c7, men den er jo ikke så veldig gammel heller..
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    459
    Sted
    Jar
    Er det noen her som har prøvet Leben 600 CS sammen med Compact 7? Jeg har fått med meg at Leben 600 CS er en glimrende kombinasjon med SHL 5, men 7'eren er vel noe tyngre å drive (samme følsomhet, men noe mer krevende impedanskurve)? Har virkelig fått lyst til å prøve denne kombinasjonen hjemme, men det er litt "pes" å få ordnet det praktisk. Greit å sjekke andres erfaringer før jeg setter i gang:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn