Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    K.H. skrev:
    ottone skrev:
    .........
    Forresten har jeg kommet til å lure på om ett par Harbeth egentlig er nok for en voksen mann.
    Ett hus bør jo ha mer enn to rom, og musikk har alle krav på.
    -og vips, der var jeg ferdig med å lure på det.
    ...og da blir det?
    Ingenting bestemt, har bare sluttet å lure ;)
    Trenger kanskje nytt hus først?
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.263
    Antall liker
    3.112
    Torget vurderinger
    3
    Liotheles skrev:
    Gratulerer Festus!

    Du har absolutt noe å glede deg til :)
    Bestilt fra Maxwell? Lang leveringstid?

    Har selv vært Harbeth eier i et par uker og klarer ikke å la være å spille musikk ;)
    Takk for det Liotheles.
    Ja bestilt hos maxwell Trond i KrSand, 6 mnd leveringstid.
    Hadde et par M30 på hjemlån og har hatt compact 7 tidligere. M30 ga meg virkelig mye og spilte nydelig
    sammen med Sugden.
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    God kveld til alle dere Harbetheiere.

    Jeg sitter og kjeder meg med Portugal-Norge og bedriver derfor litt hifisurfing. Jeg har nylig kjøpt et par SHL5, men grunnet flytting har jeg ennå ikke lyttet til dem. Tenkte kanskje at jeg fikk litt tid til å sette opp anlegget i morgen og tittet derfor innom Harbeth User Group. Der leste jeg et innlegg fra Alan Shaw: http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?41-Harbeth-SHL5-specific/page2) hvor han sier at for kraftige forsterkere kan ødelegge høyttalerne (side to i SHL5-specific). Forsterkeren min er en Bryston 14B som er oppgitt til et sted mellom 500-600 watt. Mange skriver pene ting om kombinasjonen Harbeth og litt svakere Brystonforsterkere, men jeg ble litt skeptisk (og litt forundret) da jeg leste hva Shaw skrev.
    Noen tanker omkring dette fra dere som bruker Harbeth her i Norge?

    På forhånd takk
    Veleik
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Festus skrev:
    Har bestilt M30 ;D og jeg veeeeeenter........... ;D
    Gratulerer en masse med fantastiske høyttalere!
    Helt klart min favoritt, bortsett fra M40.1
    Lykke til!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kjekt å se at Harbeth brer om seg.
    Lykke til med M30, Festus!

    Her er et par P3ES2 mini-monitorer på vei, skal brukes som praktisk arbeidsredskap for flere muikkinteresserte og "avlastning" for rør og elektrostater i et lite rom på loftet. Ikke alle i familien syns det er gøy med strømbryter på hver høyttaler og rør-monoblokker uten av/på-knapp.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    veleik skrev:
    God kveld til alle dere Harbetheiere.

    Jeg sitter og kjeder meg med Portugal-Norge og bedriver derfor litt hifisurfing. Jeg har nylig kjøpt et par SHL5, men grunnet flytting har jeg ennå ikke lyttet til dem. Tenkte kanskje at jeg fikk litt tid til å sette opp anlegget i morgen og tittet derfor innom Harbeth User Group. Der leste jeg et innlegg fra Alan Shaw: http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?41-Harbeth-SHL5-specific/page2) hvor han sier at for kraftige forsterkere kan ødelegge høyttalerne (side to i SHL5-specific). Forsterkeren min er en Bryston 14B som er oppgitt til et sted mellom 500-600 watt. Mange skriver pene ting om kombinasjonen Harbeth og litt svakere Brystonforsterkere, men jeg ble litt skeptisk (og litt forundret) da jeg leste hva Shaw skrev.
    Noen tanker omkring dette fra dere som bruker Harbeth her i Norge?

    På forhånd takk
    Veleik
    Gratulerer med Harbeth SHL5, Veleik!
    Flotte HT som du sikkert kommer til å få mye glede av.

    Slik jeg tolker Alan er det vel mer snakk om at man ikke trenger så mange watt'ene for å drive dem enn at mange watt ødelegger dem? Men det er klart at når du har så mye guffe bak volumkontrollen din så må du jo bruke den med sunn fornuft, akkurat som når du kjører en Ferrari ;)

    Fint om du skriver litt om hvordan du opplever kombinasjonen når du har fått koblet opp Harbeth'ene
    :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle Harbeth venner

    Jeg har i en tid nå hatt gleden av å være eier av et par Harbeth SHL5.
    De erstattet et par gode B&W 805S og jeg var i utgangspunktet ute etter et par gulvstående men når jeg kom over disse tilnærmet nye eksemplarene av en av Alan Shaws beste konstruksjoner bare måtte jeg slå til. Størrelsesmessig er de jo som voksne gulvstående der de ruver godt over meteren på sine 44cm høye stativer.

    Jeg hadde ikke hørt denne modellen tidligere, men basert på hva jeg hadde lest og det jeg hadde hørt av Compact 7 ES-3, M40.1 og P3ESR så tok jeg sjansen.

    Og etter en tids bruk er jeg av den oppfatning at Harbeth og Mr. Shaw gjør veldig mye riktig. Deres filosofi basert på BBC's erverdige historie som en viktig bidragsyter til HT teknologi og videreføring av dette arbeidet er noe Mr.Shaw har utført på en fabelaktig måte. For eksempel tror jeg ikke det er mange høyttalerprodusenter som bruker SÅ mye tid til lyttetesting som nettopp han, noe som gir trygghet for at det menneskelige øret kommer godt overens med hans kreasjoner og at de fungerer utmerket på nesten all type musikk.

    Oppsummert kan jeg vel si at lyden er detaljert, organisk, naturlig og med en nydelig sammenheng mellom frekvensene, men det mest imponerende er likevel at dette låter bare MUSIKK!!! og jeg kan sitte i timesvis og bare nyte tonene som triller ut. Lyttetretthet er et fremmedord.

    Jeg bruker SHL5 i en normal rektangulær stue på 7,3 x 4,2m, plassert på kortvegg med 1,4m til frontbaffel og 0,7m til sidevegger. Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert også.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Litt kosebilder med Harbeth gjør seg når det er sommer. Mine p3es2 ligger og venter.

    Her fra Parmenter Sound, New Zealand:


    Monitor 30 med Quicksilver V4 monoblokker


    SHL5, Leben og Nelson Pass
    ed: ser nå at Hagto har vist dette bildet før. Men skitt, det er så fint at vi tåler et gjensyn.
     

    Vedlegg

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.811
    Antall liker
    2.802
    Torget vurderinger
    1
    ....kjempefint rack i de bildene. Noe som kjenner igjen hva dette er??
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hyggelig med bilder.
    Har noen selv liggende på skrivebordet. Husker ikke hvilke som jeg har lagt inn før så jeg legger likegodt alle ut:
     

    Vedlegg

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Liotheles skrev:
    Hei alle Harbeth venner

    Jeg har i en tid nå hatt gleden av å være eier av et par Harbeth SHL5.
    De erstattet et par gode B&W 805S og jeg var i utgangspunktet ute etter et par gulvstående men når jeg kom over disse tilnærmet nye eksemplarene av en av Alan Shaws beste konstruksjoner bare måtte jeg slå til. Størrelsesmessig er de jo som voksne gulvstående der de ruver godt over meteren på sine 44cm høye stativer.

    Jeg hadde ikke hørt denne modellen tidligere, men basert på hva jeg hadde lest og det jeg hadde hørt av Compact 7 ES-3, M40.1 og P3ESR så tok jeg sjansen.

    Og etter en tids bruk er jeg av den oppfatning at Harbeth og Mr. Shaw gjør veldig mye riktig. Deres filosofi basert på BBC's erverdige historie som en viktig bidragsyter til HT teknologi og videreføring av dette arbeidet er noe Mr.Shaw har utført på en fabelaktig måte. For eksempel tror jeg ikke det er mange høyttalerprodusenter som bruker SÅ mye tid til lyttetesting som nettopp han, noe som gir trygghet for at det menneskelige øret kommer godt overens med hans kreasjoner og at de fungerer utmerket på nesten all type musikk.

    Oppsummert kan jeg vel si at lyden er detaljert, organisk, naturlig og med en nydelig sammenheng mellom frekvensene, men det mest imponerende er likevel at dette låter bare MUSIKK!!! og jeg kan sitte i timesvis og bare nyte tonene som triller ut. Lyttetretthet er et fremmedord.

    Jeg bruker SHL5 i en normal rektangulær stue på 7,3 x 4,2m, plassert på kortvegg med 1,4m til frontbaffel og 0,7m til sidevegger. Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert også.
    Et par bilder av oppsettet:
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Lekkert! Vil ha Harbeth!
    Ingen utenkelig tanke for meg heller, men prisene er litt stive. Ser at noen bruker rør. Vil det si at Harbeth har en snill impedansekurve?
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    baluba skrev:
    Brasse skrev:
    Lekkert! Vil ha Harbeth!
    Ingen utenkelig tanke for meg heller, men prisene er litt stive. Ser at noen bruker rør. Vil det si at Harbeth har en snill impedansekurve?
    Hei baluba

    De er en meget let belastning for forstærkeren uden vanskelige impedansdyk. Dertil har jeg indtryk af at Harbeth er meget konservative med opgivelsen af følsomheden. Selvom Harbeth generelt er en let belastning for mange forstærkere, syntes jeg dog at man får mest ud af SHL5-erne med en musikalsk forstærker med en god kraftig strømforsyning.

    Indtil fornyeligt har jeg således benyttet Audio Research VSi60 (2x50 Watt) rørforstærker sammen med SHL5. Lød rigtig, rigtig fint. Men den måtte se sig slået af Tyske Symphonic Line La Musica i en direkte "head to head" sammenligning. La Musica er en velbygget, integreret transistorforstærker med en noget større strømforsyning end Audio Researchen og 2x100 Watt i 8 ohm. Det har givet en meget mere dynamisk, detaljeret og fremfor alt naturlig gengivelse. Mere kontrol og understregning af SHL5-ernes strålende musikalitet uden antegnelser af lyttetræthed!

    Harbeth kan parres med mange typer af forstærkere. Det er korrekt. Men der er nogle løsninger der alligevel giver et mere overbevisende slutresultat, end andre. Når vi taler synergi og parring med det øvrige udstyr, er Harbeth SHL5 er ikke anderledes fra andre højttalere på dette område. Det er selvfølgelig et spørgsmål om temperament og smag. Jeg kan godt lide overskud og kontrol over enhederne, derfor syntes jeg at Harbeth performer bedst med en rigtig god, strømstærk forstærker. Her er min egen La Musica fra Symphonic Line et rigtig godt bud.

    Jeg kan kun anbefale Harbeth til andre musikelskere. Glæden er STOR ved disse højttalere ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig lesning. Eventuelle høyttalere for meg må matches med min MT-3, som garantert kommer til å utgjøre kraftverket i anlegget i flere år fremover. Nye høyttalere og en ekstra DAC er det som trengs for at jeg er kommet til godt nok.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hva slags høyttalere har du nå Baluba?
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Flotte de! Men er enig i at Harbeth har høyttalere til begjær. :)

    Harbeth, Tannoy Prestige og Klipsch Heritage, omtrent der ser jeg at jeg plasserer meg mtp utseende.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, de ser bra ut og låter fint også. Men de er faktisk litt store i lyden til mitt rom og min elektronikk. Det var opprinnelige planer som ikke har blitt fullført som gjør at jeg fortsatt spiller på dem, og akkurat nå trives jeg faktisk godt med det de står for. Lar den nye DAC-en få glede meg en stund nå, for hele systemet har jo fått et løft med ny kilde. Det blir jo litt som å bli kjent med det igjen, så jeg kan ta det litt med ro en stund til. Alltid lurt å bli vant med lyden før man gjør nye skifter. Det tok jeg meg ikke tid til da jeg var ung.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Hei baluba

    Jeg har ikke hørt din forstærker. Men kan se at man kan switche mellem triode og pentode med henholdsvis 2x18W og 2x40W. Det er jo altid rart at have den mulighed. Jeg er ikke i tvivl om at din forstærker kan trække et sæt Harbeth, da de ikke vil være nogen hård belastning.

    Mange kører eks. med små Leben rørforstærkere på Harbeth og er meget glade for denne kombination. Når det er sagt vil der være begrænsninger, om man vil det eller ej. Der ingen tvivl om at lavere effekt og strømforsyningen altid vil sætte sine begrænsninger. Det er nu engang realiteterne og den fysiske lov man ikke kommer uden om.

    Da ingen af os lytter ens, må det være et spørgsmål om individuelt temperament og smag. Personligt kan jeg godt lide overskud da jeg mener at det giver fuld basis og mulighed for, at udnytte potentialet fra udstyret fuldt ud. Blandt andet dynamik og kontrol. Igen er der mange der udelukkende lytter ved mere moderate niveaer og derfor ikke har samme behov. Det er smag og behag :)

    Hvordan et sæt Harbeth lyder på din forstærker er der kun en vej til at finde ud af. Du må ud og få lyttet til noget Harbeth. Er sikker på at de ikke vil skuffe dig :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det har du sikkert rett i, Flight. Men det er litt langt til forhandler, og jeg er ingen potensiell kunde på en god stund enda. Det begrenser seg økonomisk i noen få år fremover, for agendaen er litt annerledes i en periode. Men jeg har tro på Harbeth på rør. MT-3 er en solid og velbygd forsterker som jeg nok kommer til å beholde, men en tilsvarende fra Leben kunne også vært artig. Jeg liker Leben, og jeg liker EL34. Og jeg liker høyttalere som liker EL34.

    Greit med den switchen, ja. Det hjelper for mellomtonen å spille i "triode". Den blir åpnere, og i alle fall ikke mindre søt. Varm og deilig er MT-3 uansett. Ikke at den er vintage, med avrulling i topp og bunn, men den er heller ikke nøytral og transete. En moderne forsterker med litt av sjelen til vintage vil jeg hevde, altså i pose og sekk for en håndfull sølvmynter.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjører en Naim Supernait på mine Harbies nå og synes det fungerer strålende. En rimelig strømsterk 80 watter og lydmessig en meget god match med Harbeth har jeg latt meg fortelle av de som har testet litt forskjellig.

    Jeg besitter imidlertid også en ganske brukbar integrert rørforsterker (Audio Innovation S500) som jeg benytter på Klipsch i anlegg 2 og den skal jeg selvfølgelig teste på Harbies'ene mine etterhvert.

    Blir spennende fremover ;)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Javel sjæf ;)
    Rapport kommer, men det tar litt tid før jeg kommer så langt
    Imens nyyyyter jeg MUSIKK på mine Harbies ;D
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Lige et billede af Monitor 30 på Tyske Liedtke stands. Syntes faktisk Liedtke laver nogle ret flotte produkter. Kunne godt finde på at købe et sæt til mine SHL5 med tiden 8)
     

    Vedlegg

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Finnes et ganske stort utvalg av stativer for Harbeth ser det ut for. Jeg må vel vurdere å bytte ut mine spraylakkerte Ikea krakker på sikt, selv om jeg synes de fungerer urovekkende godt. :D

    Disse er de jeg personlig liker best:

    • http://www.foundationstands.com/models/shl5.html
    • http://store.acousticsounds.com/d/16008/Sound_Anchor-Stand_for_Harbeth_HL5_-_3_Post_16quot_tall_pair-Speaker_Stands
    • http://www.signals.uk.com/somethingsolidat.html
    • http://www.skylanstands.com/stands.htm


    Finnes forresten 14 sider å lese om emnet på Harbeths hjemmesider

    http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?62-Stands-for-your-Harbeths

    Alan Shaw mener hovedsaken med stativ er at de er stødige og at de løfter høyttalerne til riktig høyde, men han har vel et godt øye til hans venn Noel i Skylan har jeg forstått ;)
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Alan har vel gjort et poeng av at harbeth er voicet av ham på IKEA lack, som sikkert er de krakkene du har? Så du burde være ganske nære det som var tiltenkt lydmessig ;)

    Personlig synes jeg something solid er veldig pene, kler Harbeth veldig godt.

    Jeg liker også bedre open-frame lydmessig. Det er noe som flyter bedre når også bunnplaten får svinge fritt.

    E
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    baluba skrev:
    Rapport forventes. :)
    Smør deg med litt tålmodighet, på høsten en gang setter jeg opp Harbeth P3ES2 med AN DAC3, Quad II og AI L2 pre. Gleder meg, har tro på at det kan bli kos. Rapport følger nok, men uten deadline.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    leik skrev:
    Alan har vel gjort et poeng av at harbeth er voicet av ham på IKEA lack, som sikkert er de krakkene du har? Så du burde være ganske nære det som var tiltenkt lydmessig ;)

    Personlig synes jeg something solid er veldig pene, kler Harbeth veldig godt.

    Jeg liker også bedre open-frame lydmessig. Det er noe som flyter bedre når også bunnplaten får svinge fritt.

    E
    Det er selvfølgelig en smagssag som kan diskuteres. Syntes Something Solid ser ok ud, men er ikke lige min smag. Foundation syntes jeg personligt er kønnere i alt sin enkelthed. Dog er jeg ikke begejstret for deres finish med synlige svejsninger. Derimod har Liedtke lavet endnu en flot model, blot i open frame til bla. Harbeth. Syntes den er vellykket designmæssigt og ser også stabil og solid ud. Hvordan den performer er selvfølgelig det store spørgsmål?... Syntes Liedtke laver nogle elegante løsninger på det visuelle plan :)
     

    Vedlegg

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Enig i at de der var veldig flotte.
    Og bedre detaljert enn SS ser det ut som. Det er vel noe med pris også?
    SS er iallefall prisgunstige.

    Hva slags stands bruker du til dine?

    Jeg har muligens et par brukte shl5 på hånden, så kan hende jeg trenger stands etterhvert. Vi får se. Jeg spiller med en Leben i dag, så fristelsen for å prøve harbeth er stor. Iallefall hvis jeg skal gå etter Word on the internet... Ikke at det sier allverdens, det må vel bare testes.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    leik skrev:
    Enig i at de der var veldig flotte.
    Og bedre detaljert enn SS ser det ut som. Det er vel noe med pris også?
    SS er iallefall prisgunstige.

    Hva slags stands bruker du til dine?

    Jeg har muligens et par brukte shl5 på hånden, så kan hende jeg trenger stands etterhvert. Vi får se. Jeg spiller med en Leben i dag, så fristelsen for å prøve harbeth er stor. Iallefall hvis jeg skal gå etter Word on the internet... Ikke at det sier allverdens, det må vel bare testes.
    Liedtke standeren koster omkring 549 euro + fragt for et sæt. Jeg bruger de specialfabrikerede "Adeptus" standere fra Amfora i DK. Det er en også en open frame konstruktion. Jeg har valgt Soundcare Superspikes mellem stander+højttaler samt mellem stander+gulv. Det fungerer faktisk super godt. De koster 3500,- danske kroner for et sæt. Det er samme model som på dette billede.
     

    Vedlegg

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    leik skrev:
    Enig i at de der var veldig flotte.
    Og bedre detaljert enn SS ser det ut som. Det er vel noe med pris også?
    SS er iallefall prisgunstige.

    Hva slags stands bruker du til dine?

    Jeg har muligens et par brukte shl5 på hånden, så kan hende jeg trenger stands etterhvert. Vi får se. Jeg spiller med en Leben i dag, så fristelsen for å prøve harbeth er stor. Iallefall hvis jeg skal gå etter Word on the internet... Ikke at det sier allverdens, det må vel bare testes.
    Dette må du jo bare slå til på leik, shl5 er fantastisk gode og Leben er etter sigende strålende match :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Likte de derre Liedtke, Flight. Openframe og stødige er to viktige faktorer syns jeg.
    Noen som vet om det er norsk forhandler på disse?
     

    K.V.S

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.04.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    10
    leik skrev:
    Enig i at de der var veldig flotte.
    Og bedre detaljert enn SS ser det ut som. Det er vel noe med pris også?
    SS er iallefall prisgunstige.

    Hva slags stands bruker du til dine?

    Jeg har muligens et par brukte shl5 på hånden, så kan hende jeg trenger stands etterhvert. Vi får se. Jeg spiller med en Leben i dag, så fristelsen for å prøve harbeth er stor. Iallefall hvis jeg skal gå etter Word on the internet... Ikke at det sier allverdens, det må vel bare testes.
    Jeg har også tenkt de baner med Leben og Harbeth da jeg bruker en Leben cs-600, har derfor handlet inn Skylan stands til shl-5 som bare venter på å bli brukt. Mangler ht... ikke lett å finne shl-5 på brukten..
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Nei det er sikkert at det er langt mellom dem. Jeg har ventet en stund...
    Men jeg jobber med saken. Forhåpentligvis går det i orden.

    Må prøve å finne ut noe om liedtke ja.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    leik skrev:
    ..........
    Jeg har muligens et par brukte shl5 på hånden, så .....fristelsen for å prøve harbeth er stor. Iallefall hvis jeg skal gå etter Word on the internet... Ikke at det sier allverdens, det må vel bare testes.
    Slå til med en gang!!
    Disse er etterspurt, lang venteliste på nyproduserte, og skulle du ikke være fornøyd blir du kvitt dem raskt uten tap.
    Jeg har hatt mine et par år, aldri vurdert å selge, men har likevel en liste av interesserte kjøpere.
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal nok gjøre det rette.
    Spørsmålet er bare om den andre parten gjør det samme...


    ottone skrev:
    leik skrev:
    ..........
    Jeg har muligens et par brukte shl5 på hånden, så .....fristelsen for å prøve harbeth er stor. Iallefall hvis jeg skal gå etter Word on the internet... Ikke at det sier allverdens, det må vel bare testes.
    Slå til med en gang!!
    Disse er etterspurt, lang venteliste på nyproduserte, og skulle du ikke være fornøyd blir du kvitt dem raskt uten tap.
    Jeg har hatt mine et par år, aldri vurdert å selge, men har likevel en liste av interesserte kjøpere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn