Retep skrev:
Fant ikke på noen annen overskrift siden mange kaller oss hifi folk for syke mennesker.... ;D
Uansett.
I de siste par ukene så har jeg ikke hatt noe behov eller lyst til å lytte på musikk. Og slik har det egentlig vert lenge. Har oppgradert ganske mye de siste 6mnd og har idag et oppsett som spiller meget godt. Alikevel så har jeg ingen lysst til å sette meg framfor anlegget.
Jeg har mere lysst til å gjøre andre ting. Som f.eks lese bøker, spille ps3, gjøre ting sammen med dama. Kino, besøke venner ol. Har ikke mange timer med fritid hver dag, men den tiden jeg har blir altså prioritert til andre ting enn hifi-en. Jeg hører på musikk men da som bakgrunnstøy når jeg gjør husarbeid eller lignende.
mange av kveldene sp sitter også frøkena mi og ser på tv, da det er mange serier som hun liker å følge med på. Dagens oppsett er for stort fysisk til å stå på noen andre rom enn i stua. Anlegget bir altså brukt til lyd fra tv.
Jeg har altså tv lyd til nypris på over 150k. Der er i vertfall snakk om overkill.
Jeg sitter her med tanker om å bare selge hele sulamitten og kjøpe et mye mindre oppsett med feks klipsch og rør. Kanskje en 10k eller noe slikt.
Det kan jeg plassere på andre rom og la de overskytende kronene ligge på konto til senere. På den måten så har jeg mulighet til bruk av anlegget på en helt annen måte. Og kan høre på musikk når hun ser på seriene sine.
Jeg legger ut denne tråden da jeg undrer på om noen andre har gjort dette og har hatt samme følelsen. Ingen intr for lyd og med et stort og flott oppsett som bare samler støv. Hvordan gjorde dere dette. Og har hifi intr kommet tilbake?
Mvh Peter
Jeg tror dette er noe du ikke behøver å gå til legen med, men jeg vet selvsagt ikke. :
Det er ikke helt sikkert det er djevelen som har skapt TVen heller. Jeg har vokst opp med TV som en fin ting og det funker også bra i dag å ha en titteboks i stua. Går an å legge opp regler eller tilpasse seg hverandre.

Her om dagen kom sønnen og lurte på om han kunne se på TV med høretelefoner mens jeg spilte musikk. :-X
Vil du selge for å prøve annet så er det selvsagt en farbar vei, bare pass på at overskuddet ikke forsvinner i sluket men settes av til fremtidig hifi.

Nedgradering eller "kutte ut hifi" er begge illusjoner som kan holde en stund......
Jeg vet ikke om det er rent positivt å flytte hifien i eget rom heller. På noen av svarene her så virker det som kjærringa er noe styggedom man skal komme seg unna for å kunne drive med egen hobby. Hva med ungene, bør de også plasseres slik at man slipper å omgås dem og kan drive med hobbyen? Kjærringa i stua med tv-serier, du på lytterommet med hifien og ungene på rommene sine for at de ikke skal forstyrre noen av dere... ;D ;D
Ser også poenget med disse føyelige konene som godtar alt og bare smiler. Men slike finnes da i oppblåsbar utgave som er billigere i drift? Neida, de smiler ikke, bare gaper... det er et poeng.
Om du bytter ofte eller sjelden, om du dyrker hobbyen foran anlegget eller bare nyter musikken, om du føler at det fortsatt ikke er perfekt selv om utstyret nå er flott og dyrt... Det er din greie og ditt valg. Enten fortsetter du (når gløden kommer tilbake) å bytte komponenter en etter en, eller så kan du selge alt og starte på et nytt prosjekt. Se på HEL, det er ikke begrensninger i hvor mange prosjekter du kan
starte
Til de som vil ha kjærringa mer interessert i hobbyen, er det seriøst?? Tenk å skulle krangle med kona om hva som skal inn av hifi!
"Jammen altså jeg vil ha den nye Trafomatic Aries i hvit som mteinum har, har du SETT hvor flott den matcher gardinene??"
Jeg er fascinert av de virkelig store musikk-konsumentene her inne. Hvordan de klarer å komme seg gjennom så mye musikk som de gjør og samtidig ha oversikt over alt det nye som kommer ut og hvor bra det er på en skala fra noe til noe annet som de selv har skapt for å skille seg ut fra 1-10 eller terningkast. Liker spesielt den der CABOWF som går fra en til ni istedet eller den som går fra 1 til 35. ;D
Uansett hva som skjer så vær du sikker på at denne hobbyen blir ikke borte. Er du interessert i god lyd til musikken din så er det en del av deg. Langt der inne i deg sitter det noe som du aldri kommer til å bli kvitt.
Det du har gjort med anlegget koblet til TVen tror jeg er en liten tabbe. :-X
Har selv prøvd dette og endt opp med kul TVlyd og dårligere musikklyd. Skill de to fra hverandre så kan det heller være ok TVlyd med et billigere oppsett og musikklyd som er plassert for nettopp det. Så kan heller hifien stå der på sitt egen sted / sin egen del av stuen og nytes når behovet melder seg.
Tenker du kanskje på at anlegget ditt er blitt så bra at det fortjener oppmerksomhet når du skal lytte på det?
På med dressen og fore det med deilig musikk det fortjener?
Var det en annen feeling med busjettanlegg enn du har nå nærmere hi-enden?
Uansett vil du alltid være en av oss lydfreaker og hvor sterk fokus hobbyen har vil gå i bølgedaler.
Er du sjuk så er også vi sjuke, er du frisk så er også vi friske. ;D