Ekstremt interessert i lyd også disse.Musikkere er oftest mer opptatt av innholdet en selve lyden. Det er en utmerket evne.
Ekstremt interessert i lyd også disse.Musikkere er oftest mer opptatt av innholdet en selve lyden. Det er en utmerket evne.
Enig,kjenner flere musikkere som overhodet ikke har peiling på lyd.Musikkere er oftest mer opptatt av innholdet en selve lyden. Det er en utmerket evne.
De fleste er der, men ikke de jeg tenkte påEnig,kjenner flere musikkere som overhodet ikke har peiling på lyd.
O
Finnes nok de også jaDe fleste er der, men ikke de jeg tenkte på
Jeg har hatt de originale Pass Labs Aleph 2 monoblokkene. Det er riktignok en stund siden. Jeg gikk fra disse til Sonic Frontiers AMP2. Dem er ikke bedre enn mine F5 slik jeg husker det.Den F 5 V 3 Turbo jeg lavede var omtrent det dårligste jeg har hørt. Kanskje de 2 x 31 VDC på strømforsyningen var for Lidt. Jeg forærede modulerne til Lars Mikkelsen fra Mito Nord. Aleph 5 derimod er en virkelig god forstærker. Glæder mig til å høre Aleph 2 som forhåbentlig er færdig idag eller imorgen.
Den lille tiden jeg for tiden lytter til musikk vil jeg definitivt ikke ha denne presentert flatt og kjedelig. Da kan jeg like godt høre på Roberts-radioen min på kjøkkenet.Nyere klasse D trinn mangler 2 harmoniske forvregninger (og andre unoter) som lyttere har for en vane å like. Når disse mangler så beskriver flere at det låter muligens litt kjedelig og flatt og jeg er tildels enig. Jeg kan når som helst kan bytte mellom de forskjellige klassene og de har alle sine fordeler og ulemper. Best av alt låter det hos meg når jeg fòrer mitt klasse D effektrinn med en rør pre. Da får jeg det beste fra to verdener - masse dynamikk og krefter, lite varme i tillegg til 2 harmoniske forvregninger. Klasse D trinnet gjør ikke annet en å videreformidle det budskapet den får. Den hverken krydrer eller trekker fra.
-BB-
Ok så det er din erfaring fra dengang. I All beskedenhed så tror jeg min Aleph 2 bliver en hel del bedre end den originale. Der bliver ikke sparet på noget og jeg tror opbygningen bliver min bedste hidtil.Jeg har hatt de originale Pass Labs Aleph 2 monoblokkene. Det er riktignok en stund siden. Jeg gikk fra disse til Sonic Frontiers AMP2. Dem er ikke bedre enn mine F5 slik jeg husker det.
Ok så du tilfører varme og anden harmoniske via pre. Allright det er fair nok. Mange veje fører til Rom.Nyere klasse D trinn mangler 2 harmoniske forvregninger (og andre unoter) som lyttere har for en vane å like. Når disse mangler så beskriver flere at det låter muligens litt kjedelig og flatt og jeg er tildels enig. Jeg kan når som helst kan bytte mellom de forskjellige klassene og de har alle sine fordeler og ulemper. Best av alt låter det hos meg når jeg fòrer mitt klasse D effektrinn med en rør pre. Da får jeg det beste fra to verdener - masse dynamikk og krefter, lite varme i tillegg til 2 harmoniske forvregninger. Klasse D trinnet gjør ikke annet en å videreformidle det budskapet den får. Den hverken krydrer eller trekker fra.
-BB-
Dette mener jeg også har lest er tilfelle ved full balansert drift. Om det blir helt borte eller redusert husker jeg ikke.Nyere klasse D trinn mangler 2 harmoniske forvregninger (og andre unoter) som lyttere har for en vane å like. Når disse mangler så beskriver flere at det låter muligens litt kjedelig og flatt og jeg er tildels enig.
-BB-
Eg høyrer framleis 14 kHz,, så fullt så gale er det no ikkje. Uansett, det vert spennande å drive mbl med rør.Det er nok det man mener med "over the hill".
Du startet din hifikarriere når kildene knapt klarte gjengi lyd over 12 kilosykler. Nå som du har blitt en gammel mann hører du ikke lyder over 10.
Sonic frontiers Line3 og JM lab mezzo utopia... / Proac 2,5Ok så det er din erfaring fra dengang. I All beskedenhed så tror jeg min Aleph 2 bliver en hel del bedre end den originale. Der bliver ikke sparet på noget og jeg tror opbygningen bliver min bedste hidtil.
Hvilket anlæg benyttede du sammen med Aleph 2?
Eg og. Til gjengjeld har dei betre gehør. Hadde ein gong ein oboist-kamerat som brukte rundfil på senterholet på vinylplatene for å få vekk den plagsame wowen som kom av feil sentrering....Enig,kjenner flere musikkere som overhodet ikke har peiling på lyd.
O
Nå føler jeg at jeg har kjent deg lenge uten uten å truffet deg! Den anekdoten har du fortalt mange ganger. Vi begynner å bli gamle ArveEg og. Til gjengjeld har dei betre gehør. Hadde ein gong ein oboist-kamerat som brukte rundfil på senterholet på vinylplatene for å få vekk den plagsame wowen som kom av feil sentrering....