Hammershaugs hifi-loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har nok ikke «mørk rød-utgaven», Cash. Synes det var dyrt nok med standard svart. Det kan jo være at selger har missa, så jeg kommer til å sjekke i kveld. Han hadde forresten missa en gang. Jeg kjøpte utgaven som var mastret hos Gedmal Galvanic Ltd., men fikk denne: https://www.discogs.com/Joy-Division-Closer/release/11696271
    Sistnevnte har høyere medianverdi hos Discogs, så jeg lot det ligge.

    God helg!
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Hva er det de driver med i dag? Hva har gått tapt? 50% av alle nye vinylutgivelser er belemret med enten statisk støy, forvrengning, warp eller trange og usentriske spindelhull. Eller en kombinasjon av disse.
    Ja, dessverre er det mye slurv og dårlig/mangelfullt håndverk som preger dagens vinylproduksjon. Kostnader og kvantitet trumfer kvalitet i alle ledd hos en del produsenter. I tillegg er produksjonsmateriellet ved en del fabrikker slitt og burde vært oppgradert/skiftet ut.
    Godt at det er enkelte som leverer. Bare synd at det er så uforutsigbart. Fairytales er jo et godt eksempel på det.
    Fairytales har jeg hørt så mye på CD at jeg har droppet å kjøpe den på LP. I tillegg er jeg redd for støy på slike sarte innspillinger, men du mener at 2018-utgaven er safe bet?

    God helg!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Fairytales har jeg hørt så mye på CD at jeg har droppet å kjøpe den på LP. I tillegg er jeg redd for støy på slike sarte innspillinger, men du mener at 2018-utgaven er safe bet?

    God helg!
    Endret - se #366 :)
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.933
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fairytales er jo et godt eksempel på det.
    Fairytales har jeg hørt så mye på CD at jeg har droppet å kjøpe den på LP. I tillegg er jeg redd for støy på slike sarte innspillinger, men du mener at 2018-utgaven er safe bet?

    God helg!
    Vet ikke. Har ikke sjekket ut den siste utgivelsen. Mitt poeng var at det er uforutsigbart med hvilke kvalitet man får - selv fra anerkjente selskap. Den forrige "hastighetskorrigerte" re-issuen ble vel trukket tilbake da klagene om kvalitet ble temmelig massive, for så å re-slippes i nytt, forbedret opplag - om jeg forsto det rett.[/QUOTE]

    Jeg har orginal pressing fra 82, lyder fantastisk .)

    mvh
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Oi, her ble det litt sitatfeil i innleggene.

    Her er mitt korrigerte innlegg:

    Vet ikke. Har ikke sjekket ut den siste utgivelsen. Mitt poeng var at det er uforutsigbart med hvilke kvalitet man får - selv fra anerkjente selskap. Den forrige pitchkorrigerte re-issuen ble vel trukket tilbake da klagene om kvalitet ble temmelig massive. Den re-slippes i nytt, forbedret opplag i begynnelsen av desember.

    En riktig god helg til deg også.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Du har helt rett ang Closer:) Sjekk den mot lyset og se om du har den i dark red translusent vinyl! isf er verdien en god del. Jeg har Unknown Pleasures og Closer i slik vinyl også standard sort i orginal presser:rolleyes:
    https://www.discogs.com/Joy-Division-Closer/release/1453325
    https://www.discogs.com/sell/release/9538176?ev=rb
    Og der slo svenske-genet inn:cool:
    Det er tydeligvis ikke tilfeldig at nicket er Cash. Selv platene skal vurderes og måles etter potensiell salgsverdi - og ikke lytteverdi;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du har helt rett ang Closer:) Sjekk den mot lyset og se om du har den i dark red translusent vinyl! isf er verdien en god del. Jeg har Unknown Pleasures og Closer i slik vinyl også standard sort i orginal presser:rolleyes:
    https://www.discogs.com/Joy-Division-Closer/release/1453325
    https://www.discogs.com/sell/release/9538176?ev=rb
    Og der slo svenske-genet inn:cool:
    Det er tydeligvis ikke tilfeldig at nicket er Cash. Selv platene skal vurderes og måles etter potensiell salgsverdi - og ikke lytteverdi;)
    Og der tar du helt feil igen ptb:p:D Historien er den att jeg hade selv standard orginal pressene sort og vit plate.
    Fikk arvet noen plater etter min samboer's onkel når han gikk bort der fantes en av var sort/vit album, når jeg skjekket dem viste deg sig att han hade translucent black/red av begge albumene:eek: gudene skall vite hvor han kjøpt disse? knappest i Norge! han var en del i London 70-80t må ha kjøpt dem der, men det får jeg desverre ikke vite nå.
    Ville aldrig selv kjøpt disse translucent pressene allt for høye priser! Men mine ex brukes og spilles det er det nok ikke mange som gjør med dem!
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Filler´n. Hater å ta feil. Godt det er ytterst sjelden det skjer:rolleyes:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Jeg er nogenlunde oppegående i Svensk språk og er "inne" i enkelte skrøner og ordtak (har jo jobbet med svenske kollegaer i +/- 35 år), men den var ny:)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    ^ Jeg er nogenlunde oppegående i Svensk språk og er "inne" i enkelte skrøner og ordtak (har jo jobbet med svenske kollegaer i +/- 35 år), men den var ny:)
    Det er lugnt ptb:) har nesten lust og gi deg en plate til din kalender så den blir av:D skall ikke spamme mer i hammer's tråd nå:rolleyes:
    God helg til begge:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Dette er på ingen måte spamming, bare moro.

    Ble forresten en hyggelig innledning til helga. Mye bra folk på besøk fredag kveld - foran platespilleren. Utøvende musikere, Tidal-bror og musikknerder. Kaffe, øl og vin. Ivar Medaas, Serge Gainsbourg, Joy Division, Steve Young og Earle Hooker fløt sammen som den naturligste ting i verden.

    Lørdag fløt heller dårlig. Lå i sengen hele dagen med årsverste migreneanfall. Livet mitt føles av og til som et langt nullsumspill.
    Håper dere opplevde flere positiver enn negativer i den våte helga som akkurat rant bort.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Selv platene skal vurderes og måles etter potensiell salgsverdi - og ikke lytteverdi;)
    Det ene utelukker vel ikke det andre.

    Jeg synes det er litt stas, jeg, når jeg med andakt og følelse setter på en plate verdt 3-4000. Selvsagt litt skummelt også. Tenk å være uheldig med akkurat DEN! Alt skal selvsagt spilles. Hvis man lar være å spille plater pga. verdien, er noe galt i prioriteringene, men at det er artig å holde styr på verdien av samlingen sin er vel ikke noe å skamme seg over?
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Selv platene skal vurderes og måles etter potensiell salgsverdi - og ikke lytteverdi;)
    Det ene utelukker vel ikke det andre.

    Jeg synes det er litt stas, jeg, når jeg med andakt og følelse setter på en plate verdt 3-4000. Selvsagt litt skummelt også. Tenk å være uheldig med akkurat DEN! Alt skal selvsagt spilles. Hvis man lar være å spille plater pga. verdien, er noe galt i prioriteringene, men at det er artig å holde styr på verdien av samlingen sin er vel ikke noe å skamme seg over?
    Klart det er stas å ha litt sjeldne ting. Derav høy verdi. Solgte ei norsk LP-plate for 10.000 for litt siden. Det var litt trist, men den ble aldri spilt, så angrer ikke.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Selv platene skal vurderes og måles etter potensiell salgsverdi - og ikke lytteverdi;)
    Det ene utelukker vel ikke det andre.
    Går ut fra at du fikk med deg at det var en ;) i det innlegget og dermed (forsøk på) ironisk humor direkte rettet mot @cash/nick.

    Synes også selv det er litt moro at enkelte skiver i samlingen representerer litt verdi på markedet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Selv platene skal vurderes og måles etter potensiell salgsverdi - og ikke lytteverdi;)
    Det ene utelukker vel ikke det andre.
    Går ut fra at du fikk med deg at det var en ;) i det innlegget og dermed (forsøk på) ironisk humor direkte rettet mot @cash/nick.

    Synes også selv det er litt moro at enkelte skiver i samlingen representerer litt verdi på markedet.
    Jada.

    Men "den som kun tar spøk for spøk", etc. ;)
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Stille og rolig i denne tråden for tiden. Nesten et år siden forrige post. Saken er at tiden ikke strekker til, og at anlegget ikke trenger verken justering eller oppgradering. Det spilles musikk! Mye musikk. HiFi er bare et redskap som havner i bakgrunnen for tiden, og bra er vel det?

    Platesamlingen vokser ukontrollert som en ondartet svulst. Hyllene fylles og bunkene på gulvet krabber utover. CD-samlingen spres ut i verden på løpende bånd, PayPal-kontoen fylles opp - og tømmes. Gammel vinyl kommer i retur, vaskes, katalogføres, spilles og lagres. En evig runddans.

    Vurderer en slankekur for å få plass til mer svart gull. Ønsker ikke å ende opp som en eremitt med plater fra gulv til tak... Kanskje jeg stiller på platemessa i Lillestrøm til våren. Det var gøy sist, selv om salget gikk litt trått. Solgte for et par tusenlapper - og kjøpte for omtrent det samme. Selvsagt.

    I vinter har jeg en annen hobby som kommer litt i veien for hifi og musikk, men vinteren er lang.




    Sent from my iPad using Tapatalk
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    2.504
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Fine bilder og tråd , men siste varmet hjertet mitt , og det blir absolutt ikke feil med en v11. Jeg elsker den maskinen , den går på skinner og så er det noe med motor karakteren og lyden av de store " guzziene.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Fine bilder og tråd , men siste varmet hjertet mitt , og det blir absolutt ikke feil med en v11. Jeg elsker den maskinen , den går på skinner og så er det noe med motor karakteren og lyden av de store " guzziene.
    Takk for den. Ja, det er absolutt noe med motoren på en Guzzi. Det elektriske sier vi ikke så mye om. Har hatt Guzzi før, men aldri en big block. Fantastisk kjøretøy som drar som et lokomotiv. Lyden er pur hifi[emoji1]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Kommer til å bestille en ny. Samme type. Ser ingen grunn til å bytte ut DL-103R. Å rette opp ei nålefane er vel ikke akkurat noe en skal drive med...
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.933
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den er lei :( du er ikke alene om å ha gjort det dessverre og som du sier så er det en veldig god pu som du ikke trenger å oppgradere med det første :)

    mvh
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Har tenkt tanken mange ganger, at før eller siden kommer det til å skje, men en søndag morgen - uten rusmidler - hadde jeg ikke trodd:D
    Ja, er veldig godt fornøyd. Spiller ofte gamle førstepressinger og da er det greit å unngå fine slipinger som plukker opp alt av støy. Bedre det enn å trekke ut de siste mikrodetaljene imho. Emosjonene ligger ikke i detaljene.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Jeg ser at pickup'en din har gjort seg klar til Pride... :LOL: Du får trøste deg med at det ikke er en 70k sak som koster det halve å reparere.... men trist uansett liksom.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Haha! Denon pride edition har det blitt. Kommer aldri til å bruke 70k på en PU. Hadde blitt nevrotisk av mye mindre enn det.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Haha! Denon pride edition har det blitt. Kommer aldri til å bruke 70k på en PU. Hadde blitt nevrotisk av mye mindre enn det.
    Vet om en som kverket TO slike....... o_O o_O Da gjelder det å ha kasko!
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Langt mellom postinger i denne tråden min, men det er faktisk en del å melde. Har i lengre tid drevet med langtidstest av Harbeth C7ES3 og SHL5+, på en rekke forskjellige forsterkere, på mye forskjellig musikk. Blir veldig mange variabler og for egen regning påstår jeg at dagsform, øresus og emosjonell status betyr mer enn små endringer i oppsett dag for dag. For de som følger Harbeth-tråden har sikkert noen ventet på noen svar. Konklusjoner. Jeg skal prøve å komme dit i løpet av jula, men bare for å komplisere bildet enda mer så har jeg akkurat investert i en ny forsterker. Stor og varm, fra solens rike.

    For spesielt interesserte, her er noe av musikken jeg spiller når jeg evaluerer: Harbeth, Harbeth, Forte!
    Aller mest går det i vinylavspilling.

    God førjulstid til dere!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Da er det bare å gratulere! Dette er lekre produkter. Tipper matchen er god med Harbeth.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Da er det bare å gratulere! Dette er lekre produkter. Tipper matchen er god med Harbeth.
    Takk, Fosse. Bare Posten ikke f*cker opp så blir det forhåpentligvis en harmonisk jul med mange klangfarger og delikate overtoner.
    Håper preampen din er klar til jul?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Mitt spiller i beste velgående. Om du får ditt sendt i original emballasje så går det fint, mottok en Accuphase klasse A sak for ikke lenge siden. Dette går nok fint!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Langt mellom postinger i denne tråden min, men det er faktisk en del å melde. Har i lengre tid drevet med langtidstest av Harbeth C7ES3 og SHL5+, på en rekke forskjellige forsterkere, på mye forskjellig musikk. Blir veldig mange variabler og for egen regning påstår jeg at dagsform, øresus og emosjonell status betyr mer enn små endringer i oppsett dag for dag. For de som følger Harbeth-tråden har sikkert noen ventet på noen svar. Konklusjoner. Jeg skal prøve å komme dit i løpet av jula, men bare for å komplisere bildet enda mer så har jeg akkurat investert i en ny forsterker. Stor og varm, fra solens rike.

    For spesielt interesserte, her er noe av musikken jeg spiller når jeg evaluerer: Harbeth, Harbeth, Forte!
    Aller mest går det i vinylavspilling.

    God førjulstid til dere!
    Ah..... da går jeg til innkjøp av noe godt juleleske og venter i spenning på din lektyre.

    På forhånd takk!

    -BB-
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    To år går fort. Her spilles det musikk! Harbeth SHL5+ og Luxman L-550AXII er og blir min endestasjon når det gjelder hifi. Ok, det er det nok ikke alle som tror på:)
    Det kommer likevel til å skje store ting på utsyrsfronten i tiden fremover. Både Luxman og Harbeth blir værende, så la meg kalle det et sidesprang.

    Tenkte bare å ønske dere alle en fin, fredfylt julehøytid, fyllt av himmelske musikkopplevelser.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Høyttaler skal det bli. Mitt første bygg. Alle deler unntatt kryssfineren og delefilterkomponenter er nå på plass. Kryssfineren kommer på mandag. Delefilterkomponeneter ble bestilt fra analoghifi.no, men lar vente på seg. Ingen hast heller, for jeg jobber sakte.

    Litt spesielt, men jeg starter med avstivinger, for mål på kabinett har jeg omsider landet.

    IMG_3158.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn