Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    For mye Cognac, ja da kommer ALT automatisk da. . . :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.894
    Ja du vet jo at jeg ikke er til å stole på. . . :rolleyes: Halisunerende og autistisk raver jeg rundt oppe på lydloftet og innbilder meg det ene og det andre. Men gøy har jeg det i allefall. . .;)
    Ja, og i tillegg plager du jo ingen mens du har det gøy med deg selv....øøøhhh...nå tok tastatourettes over her...gøy FOR deg selv var meningen å skrive.
    Med for mye cognac kommer IKKE alt av seg selv (jmfr. tidligere anfall av tastatourettes i starten av innlegget mhp å ha det gøy med seg selv, alternativt sammen med ANDRE). Man bør definitivt ha forlagt både sin androgyne telefon og læfftoffen så man holder puselankene langt unna ebay, amazon og dess like sine nettsider i det cognac tåken tykner til både på loft og i kjeller.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    På besøk.


    Vis vedlegget 393436


    Vis vedlegget 393437


    Vis vedlegget 393438

    2 generasjoner gammel modell med uorginale stikk. Gjør en veldig god jobb, og sammen med mine nyervervede treklosser under riaaen hevet jeg presantasjonsnivået et hakk. Kabelen er så langt bare på test, men gir grunn for ettertanke. . .:rolleyes:
    Treklossene har stort sett danket ut både Taocene, Nordost sine spike m.m. Her et lite bilde.


    Vis vedlegget 393441


    Forbedringen gjalt først og fremst en gjevnere frekvens gjengivelse, og bedre bass definisjon. Kabelen er satt i strøm forsyningen til Aresen.

    Ha en fortreffelig kveld.
    Den kabelen så meget kjent ut:)
    Lykke til med testingen.

    mvh
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    På besøk.


    Vis vedlegget 393436


    Vis vedlegget 393437


    Vis vedlegget 393438

    2 generasjoner gammel modell med uorginale stikk. Gjør en veldig god jobb, og sammen med mine nyervervede treklosser under riaaen hevet jeg presantasjonsnivået et hakk. Kabelen er så langt bare på test, men gir grunn for ettertanke. . .:rolleyes:
    Treklossene har stort sett danket ut både Taocene, Nordost sine spike m.m. Her et lite bilde.


    Vis vedlegget 393441


    Forbedringen gjalt først og fremst en gjevnere frekvens gjengivelse, og bedre bass definisjon. Kabelen er satt i strøm forsyningen til Aresen.

    Ha en fortreffelig kveld.
    Den kabelen så meget kjent ut:)
    Lykke til med testingen.

    mvh
    Aha, så du er forrige eier? :) Kabelen testes først og fremst på riaa og cd spiller. Liker den godt! Har du oppgradert til G5 Transparent, og er du fornøyd?
    Mvh.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    På besøk.


    Vis vedlegget 393436


    Vis vedlegget 393437


    Vis vedlegget 393438

    2 generasjoner gammel modell med uorginale stikk. Gjør en veldig god jobb, og sammen med mine nyervervede treklosser under riaaen hevet jeg presantasjonsnivået et hakk. Kabelen er så langt bare på test, men gir grunn for ettertanke. . .:rolleyes:
    Treklossene har stort sett danket ut både Taocene, Nordost sine spike m.m. Her et lite bilde.


    Vis vedlegget 393441


    Forbedringen gjalt først og fremst en gjevnere frekvens gjengivelse, og bedre bass definisjon. Kabelen er satt i strøm forsyningen til Aresen.

    Ha en fortreffelig kveld.
    Den kabelen så meget kjent ut:)
    Lykke til med testingen.

    mvh
    Aha, så du er forrige eier? :) Kabelen testes først og fremst på riaa og cd spiller. Liker den godt! Har du oppgradert til G5 Transparent, og er du fornøyd?
    Mvh.
    Stemmer. Jeg brukte den på riaa med flott resultat. Har byttet ut alle mine gamle TA powerlink til Reference Gen 5. Meget fornøyd med oppgraderingen. De nye konnektorene til Transparent er et stort fremskritt fra de gamle Wattgatene. De nye sitter som støpt både i vegg og apparat. Ang lydmessig endringer opplever jeg spesielt definisjon i bassområdet er vesentlig forbedret ift MM2x serien.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    Var innom Grumpy da han måtte ha litt hjelp fordi han hadde kommet i nærkontakt med noen i min bransje med hue et annet sted enn i faget. . .:rolleyes:. I den anledning fikk jeg noen godbiter av svart gull. En av dem var denne:


    IMG_0467.jpg



    IMG_0468.jpg



    Virkelig en nygelig liveplate!! Den nytes nå med en Coronas og Velux i åpen stilling slik at nabo ungene kan få litt skikkelig musikk opplæreng. . .:D Takker så meget Grumpy!!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... Coronas her også - i svenskeversjon riktignok men perfekt sommerøl og innkjøpt i anselige kvanta! Fortsatt god sommer!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er jeg som skal takke. Ditt besøk ble min (n)LYKKE :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.385
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ble både törst och sugen på Walz for Debby här jag sitter nu. Har varken Corona eller jappse-versionen hemma, så får ta och nöja mig med det jag har. Hushållningssaft (röd) och DOL sin version från 2015. Kos dig Petter! :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    Ble både törst och sugen på Walz for Debby här jag sitter nu. Har varken Corona eller jappse-versionen hemma, så får ta och nöja mig med det jag har. Hushållningssaft (röd) och DOL sin version från 2015. Kos dig Petter! :cool:
    Kose meg kan du være sikker på at jeg gjør! Du behøver jo ikke noe japse press, du som har fått deg Kuzma arm. . . Må innrømme at jeg misunner deg litt den der!:rolleyes:
    Nå er jeg i gang med denne klassikeren, også levert av Vinyl kongen fra Ammerud:


    IMG_0469.jpg



    Her er "Green Chimneys" min favoritt!! Vet ikke hvorfor, men jeg blir så jævlig godt humør av den låta!!;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    Denne får vente til i morgen.


    IMG_0470.jpg



    Jeg lukter kveldsmat som siver opp til lydloftet. Min bedre halvdel vet å signalisere når hun mener jeg har vært nok her oppe. . .:rolleyes: Bon apetitt!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    Denne får vente til i morgen.


    Vis vedlegget 394213


    Jeg lukter kveldsmat som siver opp til lydloftet. Min bedre halvdel vet å signalisere når hun mener jeg har vært nok her oppe. . .:rolleyes: Bon apetitt!
    Spilt gjennom denne i dag. Kan ikke si jeg ble sånn over meg av begeistring. Virker litt ferdig tygd og kjedelig. Dette er musikere man skal forvente mer av. Skal gi den mer spilletid fram over for å høre om det er meg som er litt treig, men det lovet ikke bra. . .:confused: Lyden var der i mot meget god!
    Som medisin mot kjedelig jazz satt jeg derfor på en gammel favoritt som bestandig retter opp humøret, selv om ikke lyden er på samme nivå;


    IMG_0471.jpg



    Denne gjengen her kan virkelig tingene sine!! Man snakker mye om Steve Gadd, men Peter Erskine er jammen ikke borte han heller, og hvis bassisten er Eddie Gomez tror jeg faktisk jeg ville foretrukket Erskine.:D

    Ha en fortsatt varm og fin sensommer kveld.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    IMG_0453.jpg



    Denne blir værende + noe annet snadder som kommer om en stund. . .
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.894
    Så deilig nlykke. Nok en fet slange til ormegården på hifiloftet.
    Gi oss i dag vår daglige kabel, og led meg ut i fristelse :cool:
    Ha en avbalansert og tilkoblet dag i det skumle arbeidslivet.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    Så deilig nlykke. Nok en fet slange til ormegården på hifiloftet.
    Gi oss i dag vår daglige kabel, og led meg ut i fristelse :cool:
    Ha en avbalansert og tilkoblet dag i det skumle arbeidslivet.
    Gi oss i dag vår daglige kabel, og led meg ut i fristelse, for lydloftet er mitt, makten og æren. Amen!;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    I dag er det min eldste sønn som bestemmer dagens gjøre mål, og da er det naturligvis fisking som gjelder. Oppe 5.30 og fikk et pent lite knippe med makrell.

    IMG_0479.jpg



    Som han deretter filerte og gjorde klar for frysing.

    IMG_0480.jpg



    Jeg fungerer som styrmann, og gjør bare som jeg får beskjed om. . .:rolleyes: Vakkert er det også!

    IMG_0478.jpg



    Nå er vi på land for å drikke kaffe og lage niste til ettermiddag/kveldsøkta.:cool: Nå skal vi visst prøve å få Torsk. . .
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    På søndag var nok et møte hos Liern. Husker ikke sist vi så hverandre, men mener det var i våres en gang. Denne gangen var det ikke vinylen som stod i fokus, men der i mot det digitale domene. Streaming ble sammenlignet med cd/sacd spiller (en blod trimmet sådan). Her er noen bilder.


    IMG_0490.jpg



    Hele anlegget i all sin prakt.


    IMG_0491.jpg



    Streameren. Aurender et eller annet. Liten men tung.


    IMG_0492.jpg



    Dac fra Music Fidelity.


    IMG_0494.jpg



    Cary 306 står midt mellom Aviden og hodetelefon forsterkeren fra Audio Valve.

    Prestasjonen var meget bra fra begge sider, men jeg tror Caryen var et hår vassere sånn sett under et. Morsomt og konstatere at cd spilleren ikke uten videre lar seg vippe av pinnen! :cool:

    Møter som disse er uvurdelig mht sammenligninger og vurderinger av nye og gamle produkter. Takk til Liern!!:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    Inspirert av Lierns tweake resultat på Caryen har jeg bestemt meg for en oppgradering av min Wadia på samme måte. Første skritt var å åpne topplokket og se hva som befant seg under det:


    IMG_0498.jpg



    IMG_0504.jpg



    IMG_0505.jpg



    IMG_0502.jpg



    IMG_0500.jpg



    IMG_0501.jpg



    Disse bildene ble sendt over til eksperten, og jeg fikk klar beskjed om at her var det en del som kunne gjøres. Ikke var det spesiellt dyrt heller, og han kan garantere et vesentlig lydløft. . . :D Så nå blir min digitale vulgaris sendt av gårde om kort tid, slik at eieren kan leve litt lenger med denne boksen som han tross alt liker ganske godt. . . I mellomtiden må jeg bare forholde meg til vinyl, akkurat som det er et problem!:rolleyes:
     

    Nemlonif

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Cary-spilleren til Liern er helt rå; den er jo oppgradert med diskrete klokker og andre viktige ting etter alle kunstens regler. Blant flere alternativer i testingen sammenlignet vi cd-signalet fra Cary og med strømmen fra Aurender begge gjennom MX-DAC'en. Som Aurender-eier mener jeg at dén gikk seirende ut med en noe mer tredimensjonal og rikere modellert lyd, men det kan være en smakssak. Dessverre har ikke Cary'en USB-inngang, og Aurenderen har ikke annet enn USB-utgang, så vi fikk ikke kjørt strømming gjennom Lierns dac. Dét ville antagelig ha tatt kaka, for selv om jeg har tweaket MX-DAC'en med Mundorf Evo singalkondensatorer og bygget ultrastøysvak strømforsyning til den, virker det som Liern har skapt en herlig juvel av Cary-dac'en. Spilleren står seg i kamp på flatmark, gitt! :cool:

    Forøvrig: Til de ærede medlemmer på sentralen som måtte nære kabelskeptiske holdninger: Vi prøvde ulike strømkabler i anlegget til Liern, på forskjellige steder, enten som strøm til en enkelt komponent, eller som strømgiver til hele anlegget gjennom filteret hans. (Audience, Transparent, AntiCable.) Hver gang kunne vi konstatere endringer og utviklinger, og at det ikke er likegyldig hvor man setter en gitt kabel. En kabel er en komponent, og samvirker med de andre komponentene i kjeden. Det var forbausende å oppleve at lydbildet så å si kunne klappe sammen og bli tilsløret av grå tåke ved å sette inn en underlødig kabel på kritisk sted. Slike tester har vi gjort en god del av etterhvert, og det gir innsikt i strømledernes betydning i anlegget, og er en utmerket måte å trene hifi-hørselen på, å utvikle øret. Erfaring trumfer ideologi, kan man si. :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    Cary-spilleren til Liern er helt rå; den er jo oppgradert med diskrete klokker og andre viktige ting etter alle kunstens regler. Blant flere alternativer i testingen sammenlignet vi cd-signalet fra Cary og med strømmen fra Aurender begge gjennom MX-DAC'en. Som Aurender-eier mener jeg at dén gikk seirende ut med en noe mer tredimensjonal og rikere modellert lyd, men det kan være en smakssak. Dessverre har ikke Cary'en USB-inngang, og Aurenderen har ikke annet enn USB-utgang, så vi fikk ikke kjørt strømming gjennom Lierns dac. Dét ville antagelig ha tatt kaka, for selv om jeg har tweaket MX-DAC'en med Mundorf Evo singalkondensatorer og bygget ultrastøysvak strømforsyning til den, virker det som Liern har skapt en herlig juvel av Cary-dac'en. Spilleren står seg i kamp på flatmark, gitt! :cool:

    Forøvrig: Til de ærede medlemmer på sentralen som måtte nære kabelskeptiske holdninger: Vi prøvde ulike strømkabler i anlegget til Liern, på forskjellige steder, enten som strøm til en enkelt komponent, eller som strømgiver til hele anlegget gjennom filteret hans. (Audience, Transparent, AntiCable.) Hver gang kunne vi konstatere endringer og utviklinger, og at det ikke er likegyldig hvor man setter en gitt kabel. En kabel er en komponent, og samvirker med de andre komponentene i kjeden. Det var forbausende å oppleve at lydbildet så å si kunne klappe sammen og bli tilsløret av grå tåke ved å sette inn en underlødig kabel på kritisk sted. Slike tester har vi gjort en god del av etterhvert, og det gir innsikt i strømledernes betydning i anlegget, og er en utmerket måte å trene hifi-hørselen på, å utvikle øret. Erfaring trumfer ideologi, kan man si. :)
    Hvilken av disse kildene som hadde trukket det lengste strået hvis signalet fra Aurenderen kunne kjøres ut gjennom dacen til Caryen, skal jeg ikke mene noe om. Men jeg har vel også en følelse av at dette kanskje vil vært det optimale. Dette får dere se og få en ordning på til neste møte!! :mad:;) Uansett lærerikt og konstatere hvilket potensiale det ligger i å kjøpe et ferdig produkt for så å tweake det opp til dette nivået som Liern her har fått til.

    Den delen av dagen vi testet strømkabler var jo helt festelig! Oppfattet denne delen av hifi interessen som et tilbakelagt stadie hvor jeg hadde invistert i greit nok utstyr, og det fikk være det. Snakker om å sove i timen!! Hver av disse kablene satte jo sin karakter på anlegget alt etter hvor man plasserte dem. Fasinerende! Kanskje man skulle nevne at dette ikke hadde noe med prisnivået på kabelen og gjøre. Den billigste varianten var jo klart bedre enn de som normalt stod i anlegget. Jeg tror vi her snakker om konstruksjons prinsipper som er bedre enn andre?
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Mye positiv omtale og spennende å være med på disse testene og da i mitt oppsett;D Helt enig i det som ble sagt om nettkablene, audience er en god kabel men må se seg litt forbikjørt av disse nyere teknologi kablene. Jeg har en teori om at det er støydempingen i kablen som spiller inn her, med et åpent kabeldesign uten skjerming og med en filtreringfunksjon på kabelen øker strøm /støyforholdet ! og det gir bedre dynamikk og økt headrom og det gir mindre støy inn på power og utlag på lyden ut. Men det er lett å tenke at det bare gjelder signal og ikke power. Nettkablene er en komponent i likhet med de andre komponentene, og den må ikke bagatelliseres i et godt oppsett.
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Blir spennende å se hva vi kan få til her. Ser at det er noen komponenter som helt klart bør byttes. :)
    Og vinylen kan brukes i mellomtiden . Det er fint :)


    Inspirert av Lierns tweake resultat på Caryen har jeg bestemt meg for en oppgradering av min Wadia på samme måte. Første skritt var å åpne topplokket og se hva som befant seg under det:


    Vis vedlegget 397398


    Vis vedlegget 397401


    Vis vedlegget 397403


    Vis vedlegget 397404


    Vis vedlegget 397405


    Vis vedlegget 397407


    Disse bildene ble sendt over til eksperten, og jeg fikk klar beskjed om at her var det en del som kunne gjøres. Ikke var det spesiellt dyrt heller, og han kan garantere et vesentlig lydløft. . . :D Så nå blir min digitale vulgaris sendt av gårde om kort tid, slik at eieren kan leve litt lenger med denne boksen som han tross alt liker ganske godt. . . I mellomtiden må jeg bare forholde meg til vinyl, akkurat som det er et problem!:rolleyes:
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Den kofferten så kjent ut...powerkabel eller...signal?
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Wow lekkert, gratulerer masse:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekker sak! Ikke vanskelig å skjønne eiergleden! Håper den tar deg enda et skritt videre :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.064
    Lekker sak! Ikke vanskelig å skjønne eiergleden! Håper den tar deg enda et skritt videre :)
    Takk! Ja den er lekker i den grad en kabel kan være lekker. . .:) Så langt har jeg ikke fått testet den i alle deler av anlegget, men på Cd og riaa hvor jeg prøvde den i går, hadde den stor betydning. Har en mistanke om at dens faste plass kommer til å være i rompa på riaaen, men skal først gjøre en grundig test på posisjoner ellers i anlegget. Morro å kjøpe noe som umidelbart virker som en "innertier".:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn