Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Husk at vi har en Sternstunde til gode da...:D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Det er4 det det er snakk om ja....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Ja - du bestemmer!!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Det er godkjent - sjekke detaljene på matta! Takk for sist forresten, neste gang døgner vi'n - med mere god vin og med masse femti- og sekstitallsjazz samt klassiske perler, det ble det jo ikke tid til! Bæltrivelig var det :D Rakk jo bare halve Stern katalogen også...
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Det er godkjent - sjekke detaljene på matta! Takk for sist forresten, neste gang døgner vi'n - med mere god vin og med masse femti- og sekstitallsjazz samt klassiske perler, det ble det jo ikke tid til! Bæltrivelig var det :D Rakk jo bare halve Stern katalogen også...
    Overraskende god kvalitet på disse bildene ja. Takk for sist! Neste gang døgner vi og sørger for at det ikke står noe på programmet neste dag!:cool: Skrev en liten stemnings rapport i bloggen din. . . Sier vel alt om hvordan jeg hadde det!;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    You're too kind! Men en ånkli Sternstunde var det - savnet ikke vinyl en gang :cool: En forbrytelse å stenge av akkurat når en er kommet i "sonen" men slik er det jo av og til.

    Må si jeg liker de PMS høttalerne eller hva de heter, vakre som få, coole også og med god lyd - men så har jeg alltid likt den ATC dome midrange saken også. Tror aldri jeg har hørt dårlig lyd fra en høyttaler med de montert.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    iPhone er et utmerket kamera. Alle de utsøkte bildene du har sett fra JackX, meg og andre er tatt med en slik. Power og RES pleier derimot å drasse på tungt utstyr. Bare dager igjen nå!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    iPhone er et utmerket kamera. Alle de utsøkte bildene du har sett fra JackX, meg og andre er tatt med en slik. Power og RES pleier derimot å drasse på tungt utstyr. Bare dager igjen nå!
    Godt å vite! Gleder meg veldig! :cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    iPhone er et utmerket kamera. Alle de utsøkte bildene du har sett fra JackX, meg og andre er tatt med en slik. Power og RES pleier derimot å drasse på tungt utstyr. Bare dager igjen nå!
    Jeg har nå sikret meg med en Sony Xperia Z5 Compact snakkofon med et temmelig kvikt fotoprogram innmontert. Hovedkamera blir mitt kjære Nikon 300s speilrefleks med litt obejektivstæsj og blitz. Så svikter hovedkamera, så har jeg alltids min androgyne følgesvenn. Man leker ikke amatørfotograf vet du Erlandsen :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    I helgen gikk jeg min faste "Jeløyatur" i anledning besøk hos mine foreldre. Med ny mobil/bedre kvalitet kunne jeg konstatere at våren er kommet et godt stykke lengere enn da jeg gikk turen sist.

    IMG_0011.jpg


    Skogbunnen begynner å leve. . .

    IMG_0012.jpg


    Sauene kommer ut for og være der de skal være.

    IMG_0017.jpg


    Og allèen er snart i ferd med å springe ut.

    IMG_0021.jpg


    Vakkert!!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Er det forresten noen som har så peiling på kondensatorer at de kan foreslå hvilket merke dette er? De sitter i First Sounden og har ingen informasjon på sidene slik det er vanlig. . .:confused: Har tatt noen nærbilder så det kanskje var noen som kjente igjen noen særtrekk. . . ;)

    IMG_0023.jpg



    IMG_0024.jpg


    IMG_0022.jpg


    Tips taes imot med stor takk!!:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Jeg har vært i München. . .:cool:


    IMG_0211.jpg


    Her fikk jeg endelig kommet på nært hold av Kuzma. Fasinasjonen er stor!

    IMG_0205.jpg



    IMG_0206.jpg



    IMG_0208.jpg



    IMG_0207.jpg



    IMG_0209.jpg


    Dessverre ble det ingen annen lyddemo av disse deilige produktene enn liit lytting via hodetelefoner, noe som ikke er min favoritt versjon! Men uansett flott å få se disse spillerne i virkeligheten. :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flotte bilder!!!
    Jeg er fremdeles skjev i nakken etter å ha forsøkt Audeze klokkene hos Kuzma ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Hehehe...det ante meg at du kom til å falle i staver nede hos Kuzma :cool:
    Onkel Finn insisterte jo på at dere hadde en jobb å gjøre :rolleyes: kanskje han hadde i tankene å få deg ut på glattisen?
    Tåler vi noen "close-ups"?

    DSC_7781.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Vyger er yberkul!


    IMG_0049.jpg


    Denne var jo kanskje en enda mer moderne versjon. . .;)
    IMG_0051.jpg



    Også har vi jo denne klassikeren!:D

    IMG_0174.jpg


    Det anlegget denne stod i fikk jeg forøvrig litt hakeslepp av.:rolleyes:

    IMG_0173.jpg


    IMG_0171.jpg


    Har ikke sans for denne kåringen av "messens beste lyd", men her var vi i alle fall inne blant èn av de fem beste rommene jeg fikk besøkt.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Her var det en del grelle borerigger ute og gikk.
    Kaiser Kawero Classic har en lydgjengivelse man enten liker eller ikke tåler.
    Første gang jeg hørte godsakene på selsamme messe i 2013 forspent bulgarske Thrax forsterkerutstyr (pre, og 2 300B monoblokker), og eksterne Duelunfilter smeltet jeg helt der jeg satt. Jeg måtte tilbake til rommet 2x til i løpet av messa før jeg gav meg :cool:

    På messa i 2010 spilte Thrax gutta på Wilson Sasha

    DSC03313.jpg

    Monoblokkene

    DSC03314.jpg

    ..og preampen fra den gang da.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Borrerigger eller spekefjøler, begge har hver sin estetikk.

    Denne f.eks. falt jeg helt for!!


    IMG_0093.jpg



    IMG_0094.jpg



    Her snakker vi minimalisme som fungerer!!:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Kaweroene gledet jeg meg til å høre på Hortenmessa, men den demoen var for min del et langt gjesp. Det var derfor fint å få et totalt annet inntrykk i München.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Av alle monstrene her inne er Bergmann i særklasse vakrest i mine øyne. Fulgt av Royal400 med "100-tommers" arm. Lengste jeg kan huske å ha sett noengang.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Borrerigger eller spekefjøler, begge har hver sin estetikk.

    Denne f.eks. falt jeg helt for!!


    Vis vedlegget 380680

    Her snakker vi minimalisme som fungerer!!:cool:

    Estetisk ja, men ar du noe tro på opphenget av loddet bak med kun ei fiske sene!?
    Det virket særdeles snodig på meg mhp instilling av VTA og andre vriene vinkler for å få korrekt sporing.
    Ellersmessig har jeg jo nesten det spekefjøl aralet med Firebirden.
    Ja, jeg bruker`n som det :cool:
    Jævelig oppskrytt det der å spille plater se :rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Av alle monstrene her inne er Bergmann i særklasse vakrest i mine øyne. Fulgt av Royal400 med "100-tommers" arm. Lengste jeg kan huske å ha sett noengang.
    Bergmann har jeg hatt hjemme på lån, og de ER vakre! Synd modellene som var utstilt i München ikke spilte i noe system. . .:rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Borrerigger eller spekefjøler, begge har hver sin estetikk.

    Denne f.eks. falt jeg helt for!!


    Vis vedlegget 380680

    Her snakker vi minimalisme som fungerer!!:cool:

    Estetisk ja, men ar du noe tro på opphenget av loddet bak med kun ei fiske sene!?
    Det virket særdeles snodig på meg mhp instilling av VTA og andre vriene vinkler for å få korrekt sporing.
    Ellersmessig har jeg jo nesten det spekefjøl aralet med Firebirden.
    Ja, jeg bruker`n som det :cool:
    Jævelig oppskrytt det der å spille plater se :rolleyes:
    Teknisk sett har jeg tenkt til å innspisere denne spilleren hos Håvar Snapa hvis han har fått den inn. Skal gi deg rett i at den ikke ser tilitsvekkende ut, men jeg har sett rare ting i denne hobbyen før som senere har vist seg å fungere helt utmerket.
    Se nå og få Firebirden opp å gå! Spill og kos deg isteden for den evindelige pendlingen. . .:rolleyes:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    :cool::cool::cool::cool::cool: Hvordan klarte du å få tatt så mange bilder UTEN en flokk nerder rundt anleggene? Stått opp tidlig?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Jeg så meg rundt å så stygt på alt som nærmet seg. . .:D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Fuck All mener du vel, Cash..? :rolleyes:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Se her ja, det er førstereisgutten sin det som har skjønt det.
    Mange fine bilder av tiff toff anlegg nlykke :cool:
    Hadde jeg kunnet velge fritt fra øverste hylle, så hadde anlegget på bilde nr.6 i innlegg nr.871 blitt med hjem i SORT utgave.
    På den annen side hadde jeg levd lykkelig med Quad ESL-2912 og Luxmann oppsettet til en brøkdel av prisen ;)

    DSC_0129.jpg


    Dette spilte ringer rundt mangt et hifi korrekt anlegg i mine ører.
    Det var forsterkeriet til venstre i bildet, inkludert stereoblokka på gulvet som ble benyttet under vår seanse med anlegget som vi etter hvert fikk styre selv.
    Det bøttet inn med folk da Espen L og undertegnede dro frem den ene musikalske perlen etter den andre 8)
    Hvilken oppløsning, "inner sound", tonal korrekthet, tydelighet, gjenkjenbare klangvalører på stemmer og instrumenter, timbre på strenger, utklingning, sorthet, start og stopp osv. Endelig var jeg kommet hjem til meg selv.
    Dog går det nok å få sparket ennå mer liv og kontant gjengivelse i de store panelene med 100-150 watt til pr kanal.
    Potensialet svarer endelig til forventningene etter mye fomling med ESL-988/989/2904/2905.
    ESL-2912 er i en annen liga, og er tettere på ESL-63 sin mellomtone gjengivelse.
    Førnevnte modeller har manglet noe av varmen og strukturen til gammer`n, så da har det aldri blitt noe kjøp.
    Men nå ble jeg urolig dypt inne i mitt Quad lønnekammer :rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Fine bilder Petter:) Fikk du hørt på orange Focal oppkoblet med?
    Hadde 20 fine minutter foran dette anlegget. Fin delikat sammenheng med god punch nedetil! Hørte også Focals egen demo med Naim, og det var også meget bra!


    IMG_0136.jpg


    Focal hadde i det heletatt en meget informativ og god stand.


    IMG_0138.jpg



    IMG_0139.jpg


    :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Se her ja, det er førstereisgutten sin det som har skjønt det.
    Mange fine bilder av tiff toff anlegg nlykke :cool:
    Hadde jeg kunnet velge fritt fra øverste hylle, så hadde anlegget på bilde nr.6 i innlegg nr.871 blitt med hjem i SORT utgave.
    På den annen side hadde jeg levd lykkelig med Quad ESL-2912 og Luxmann oppsettet til en brøkdel av prisen ;)

    Vis vedlegget 380842

    Dette spilte ringer rundt mangt et hifi korrekt anlegg i mine ører.
    Det var forsterkeriet til venstre i bildet, inkludert stereoblokka på gulvet som ble benyttet under vår seanse med anlegget som vi etter hvert fikk styre selv.
    Det bøttet inn med folk da Espen L og undertegnede dro frem den ene musikalske perlen etter den andre 8)
    Hvilken oppløsning, "inner sound", tonal korrekthet, tydelighet, gjenkjenbare klangvalører på stemmer og instrumenter, timbre på strenger, utklingning, sorthet, start og stopp osv. Endelig var jeg kommet hjem til meg selv.
    Dog går det nok å få sparket ennå mer liv og kontant gjengivelse i de store panelene med 100-150 watt til pr kanal.
    Potensialet svarer endelig til forventningene etter mye fomling med ESL-988/989/2904/2905.
    ESL-2912 er i en annen liga, og er tettere på ESL-63 sin mellomtone gjengivelse.
    Førnevnte modeller har manglet noe av varmen og strukturen til gammer`n, så da har det aldri blitt noe kjøp.
    Men nå ble jeg urolig dypt inne i mitt Quad lønnekammer :rolleyes:
    Sorry, men jeg fikk ikke hørt dette oppsettet. Ser jo aldeles fortreffelig ut!!! Skjønner godt at du fortsetter med noe du vet hva er.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.148
    Litt flere anlegg:


    IMG_0175.jpg




    IMG_0176.jpg



    IMG_0180.jpg



    IMG_0188.jpg




    IMG_0118.jpg




    IMG_0116.jpg




    IMG_0198.jpg




    IMG_0201.jpg




    IMG_0203.jpg



    IMG_0199.jpg


    Rockport med Apsolare og Kronos var vel den kombien som traff meg mest midt mellom øya. Her manglet det ikke særlig mye bortsett fra at prisen medførte ukvemsord. . .:rolleyes:
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn