Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Som sagt, en syk mann.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Gratulerer! Dette blir spennende.
    Takk! Har jo hatt tanken i bakhodet en stund og delevis bestemt meg for at hvis anledningen kom skulle jeg slå til. Den kom og jeg klemte til! Har mailet en del med PMC for å avklare at ikke denne modellen er for stor for rommet. De hadde ingen betenkligheter, så da får jeg bare stole på dem og vente og se. . .:cool:
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Vi er vel alle syke :rolleyes:

    Gratulere med nye høyttalere!
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med et godt valg! Ser at de spiller ned til 17hz... Og med en dybde på 81 cm vil de nok ruve godt på lykkeloftet :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Vi er vel alle syke :rolleyes:

    Gratulere med nye høyttalere!
    Takk for det Eik! Vi må slutte å omtale vår audiofile adferd som syk. Vi er fornuftige, logiske og rasjonelle mennesker som bruker penger på å utvikle tilstedeværelse og dypere forståelse av musikk formidling! Kan ikke bli edlere enn det!:cool: Snakkes snart.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Gratulerer med et godt valg! Ser at de spiller ned til 17hz... Og med en dybde på 81 cm vil de nok ruve godt på lykkeloftet :)
    Ja de kommer til å gjøre mer ut av seg enn MBD2i som jeg har idag. Det skal være sikkert og visst!:) PMC mente jo også at jeg kanskje kunne ha litt lavere stativer hvis det var et tema. Hvor vidt de ordner det for meg er ikke avklart ennå, men det skulle jo ikke være noen stor sak og korte dem ned litt. . .
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    høyttaler-nevrosa skrev:
    Vi er fornuftige, logiske og rasjonelle mennesker som bruker penger på å utvikle tilstedeværelse og dypere forståelse av musikk formidling! Kan ikke bli edlere enn det!:cool: Snakkes snart.
    Ah, selve def av audio-psykose! :cool:

    Grattis med nytt gøytøy! Skal bli en fornøyelse å høre deg stønne opp hønsetrappa til loftet med nyervervelsen i lankene ! :D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    høyttaler-nevrosa skrev:
    Vi er fornuftige, logiske og rasjonelle mennesker som bruker penger på å utvikle tilstedeværelse og dypere forståelse av musikk formidling! Kan ikke bli edlere enn det!:cool: Snakkes snart.
    Ah, selve def av audio-psykose! :cool:

    Grattis med nytt gøytøy! Skal bli en fornøyelse å høre deg stønne opp hønsetrappa til loftet med nyervervelsen i lankene ! :D
    Du er plukket ut til en av bærerne!:D
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    lykkeliten skrev:
    Du er plukket ut til en av bærerne!:D
    Ouch ... nytter vel ikke å unnskylde seg med at ut resten av sesongen vil jeg komme til å være på bær-tur?

    Stiller opp! Just say when! Pizza & øl er vel selvsagt som slepe-tilskudd ;)

    Cheers!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Du med alle de maratonene i beina må da bare le av litt trappe bæring!?:) pizza m/tilbehør er en selvfølge!
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Svingte innom tråden din, lenge siden nå- satte umiddelbart kaffen i halsen ." bestilt pmc bb5" ?! må vel bare stille meg i rekken av gratulanter - Det DER ser da meget flott ut .

    - GRATULERER !

    mvh per morten
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Svingte innom tråden din, lenge siden nå- satte umiddelbart kaffen i halsen ." bestilt pmc bb5" ?! må vel bare stille meg i rekken av gratulanter - Det DER ser da meget flott ut .

    - GRATULERER !

    mvh per morten
    Takk Per Morten. Du får heller komme og drikke kaffe her når BB5 er på plass. Jeg garanterer ikke at du ikke setter kaffen i halsen nok en gang . . .😂🔊🍻
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Jeg kan va sherpa om det sammenfaller med fri uken?
    Heftig! Gratulerer med de nye, håper de snart er i hus slik at vi får en utfyllende rapport. :D
    Takk Baluba! Håper at de kommer i midten av desember, så etter den tiden lover jeg å komme med en detaljert rapport. PMC har jeg etter hvert lang erfaring med, og med hensyn til plassering og innspillingstid er ikke disse de vanskeligste i klassen. . . Så det tar ikke så lang tid etter de kommer at jeg vet hvor landet ligger.🤓
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan va sherpa om det sammenfaller med fri uken?
    Heftig! Gratulerer med de nye, håper de snart er i hus slik at vi får en utfyllende rapport. :D
    Takk Baluba! Håper at de kommer i midten av desember, så etter den tiden lover jeg å komme med en detaljert rapport. PMC har jeg etter hvert lang erfaring med, og med hensyn til plassering og innspillingstid er ikke disse de vanskeligste i klassen. . . Så det tar ikke så lang tid etter de kommer at jeg vet hvor landet ligger.������
    Julen kommer tidlig på lykkeloftet i år. ;D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Norsk audio Teknikk har tatt dem i innbytte. De legger dem vel ut går jeg ut ifra.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ok, behöver du fler svensksherper till den stora dagen så stiller jag med vita bomullshandskar och gott humör :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Jeg stiller - har meget lang og god erfaring som arbeidsleder! Også internasjonalt. "Svenskdødaren" ble jeg kalt.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Dæven du ennå større saker på loftet i annet treverk.
    Gratulerer med valget og motet til å fleske til.
    Hver nå forsiktig med JackX under bestigningen av Lykkeloftet :rolleyes:
    Mange hundre mil i beina er ikke det samme som hundrevis av tonn med knebøy og markløft under vesten vet du nlykke :cool:
    Hadde det ikke hvert for form og størrelse på høyttalerne tror jeg du hadde bært dem opp selv, gitt din egen grunntrening og fysikk.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Det er helt korrekt!!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Norsk audio Teknikk har tatt dem i innbytte. De legger dem vel ut går jeg ut ifra.
    Hørte noe om att det skulle komme ett par IB2 til salgs fremover idag hos NAT.
    Bruker du Transparent powercord'n på riaa eller har du flere?
    Jeg har ikke bestemt meg helt hvor de to Transparent powercordene skal ende opp, men nå bruker jeg dem på forforsterkeren der de gjør en fordømt god jobb! Har også brukt en på riaa og en på cd. Fungerte glimrende det også. Cd´n fikk kanskje det mest imponerende løftet.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Dæven du ennå større saker på loftet i annet treverk.
    Gratulerer med valget og motet til å fleske til.
    Hver nå forsiktig med JackX under bestigningen av Lykkeloftet :rolleyes:
    Mange hundre mil i beina er ikke det samme som hundrevis av tonn med knebøy og markløft under vesten vet du nlykke :cool:
    Hadde det ikke hvert for form og størrelse på høyttalerne tror jeg du hadde bært dem opp selv, gitt din egen grunntrening og fysikk.
    Takker så mye Powern!! Når man først skal fleske til er det jo greit å ha litt erfaring med merket fra før av.:)

    Tror kanskje du har rett at jeg ville bært dem opp alene hvis form og størrelse hadde vært en annen. Men med 104 cm høyde, 81 dybde og 430 bredde i en smal trapp med 360 grader sving er det nok utelukket å gjøre det . . .:rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.143
    Det har vært stille her den siste tiden. Dette fordi min far har vært syk de siste ukene. Han sovnet rolig inn torsdag kveld. Fred være med han.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn