Grei platespiller for en ok sum

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.600
Antall liker
1.861
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Tips til hvor man kan kjøpe? Holdt på å bestille et par hundre fra ebay uk istad, helt til jeg så hva det kom på i nok. Syns det er mye å betale 7kr pr plate.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.594
Antall liker
3.130
Torget vurderinger
0
Tips til hvor man kan kjøpe? Holdt på å bestille et par hundre fra ebay uk istad, helt til jeg så hva det kom på i nok. Syns det er mye å betale 7kr pr plate.
Fikk tips her inne og bestilte fra CDON.....kr. 3,- pr.stk. LP innerfodral Vit / Plast/papper-fodral för vinylskivor (100-p)
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.600
Antall liker
1.861
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Da fikk jeg humminguru i dag og har fått vasket noen plater. Dæven, det ble andre saker :)
Kjøpte også antistatiske sleeves fra arkivprodukter.
Sliter med at de "store" med papir er for stort for coveret og blir helt krøllete.
De avrunda i plastikk funker fint.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.049
Antall liker
2.507
Tips til hvor man kan kjøpe? Holdt på å bestille et par hundre fra ebay uk istad, helt til jeg så hva det kom på i nok. Syns det er mye å betale 7kr pr plate.
Jeg venter på en slik pakke for å teste

De har dem også i sort og kremfarget.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.594
Antall liker
3.130
Torget vurderinger
0
Sliter med at de "store" med papir er for stort for coveret og blir helt krøllete.
De avrunda i plastikk funker fint.
Valgte hvite med antistatisk plast innvendig OG avrundete hjørner - anbefales (y)
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.594
Antall liker
3.130
Torget vurderinger
0
cdon.....etter tips her inne på Sentralen (y)
Kan ha vært parti-vare.... :unsure:
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.361
Antall liker
35.096
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Valgte hvite med antistatisk plast innvendig OG avrundete hjørner - anbefales (y)
Jeg kjøpte også 100stk av disse på cdon for en god stund tilbake, var på tilbud, husker ikke hvor mye med det kostet ikke rare greiene.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.594
Antall liker
3.130
Torget vurderinger
0
Jeg kjøpte også 100stk av disse på cdon for en god stund tilbake, var på tilbud, husker ikke hvor mye med det kostet ikke rare greiene.
Total 338 kr inkl. frakt (299 + 39)
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

andwig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2020
Innlegg
98
Antall liker
33
Sted
Råde
Må børste støv av platene, har ikke snurret vinyl på en stund.
Trenger en ok spiller jeg kan bruke, har ikke lyst til å putte altfor mye penger i dette, men kan strekke meg til 5-6-7k for en spiller (brukt eller ny)
Trenger også en phono forsterker da min forforsterker ikke har platespiller inngang.
Er så sykt mye på finn så jeg sliter ærlig talt med å finne ut hva som er verdt å ha og ikke.
Helst en spiller jeg kan ha lenge og kanskje oppgradere etterhvert hvis jeg får dilla.
Thorens. 125, 126, 320, 321. Fine musikkformidlere alle sammen
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.049
Antall liker
2.507
Fikk endelig pakke med inner sleeves fra iMusic. Har stått på vent til Soen albummet kom til lager.
De virker ha riktig størrelse på to testpatene så langt.
1669682040461.png

Man må selv klippe hjørner om det behøves. Jeg foretrekker dem med helt hjørne da de oppleves lettere smetter forbi limkanten i pappen når jeg starter føre sleeve inn.
 

jonne4

Fersking
Ble medlem
16.04.2012
Innlegg
4
Antall liker
2
Torget vurderinger
0
Med en annen spiller så unngår du VTA og slipper skruing.
Garanti er så meget - min Luxman fra 1977 har garantert ikke hatt behov for garanti/service fram til i dag.......kun litt smøring av pots for hastighet.....etter 40 år.....
Har ikke bytta reim på min Luxman pd 350 enda,hatt den i 20 år.
 
  • Liker
Reaksjoner: bia
Topp Bunn