Grei platespiller for en ok sum

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.587
Antall liker
3.122
Torget vurderinger
0
Jeg vil ikke kjøpe en spiller jeg ender opp med å kaste dersom noe skjer.
Det er jo derfor vi kjøper 2 brukte spillere rimelig med samme PU-feste og 2 forskjellige cartridger....
Hvis den ene spilleren svikter.....har du fortsatt reserve-PU til den som fortsatt lever...... (y)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
DR BASS: Rega er et mer enn logisk valg der..Bare ikke gjør så mye tredjeparts modding. Original hevring og feks. Ortofon pickup holder i massevis❤ Musikk er garantert.
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.217
Antall liker
9.444
Torget vurderinger
2
….er jo slik mange av oss husker og brukte platespilleren den gang det var plater som gjaldt. Ingen drev med denne anale fiklingen da
Stemmer det.. kan såvidt erindre at vi en gang kjøpte ny stift til platespilleren en gang midt på 70-tallet -en grønn AudioTechnica kan ha vært en 95N . Det var det eneste som ble gjort i løpet av 20år. Rørene ble aldri byttet heller.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.637
Antall liker
21.422
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Helt all right, @BritFi. Dersom plug and play er greia står jeg ved anbefalingen min. Det er en gammel spiller som det er lett å finne rem til, og selgeren er kjent her inne.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.217
Antall liker
9.444
Torget vurderinger
2
Helt enig!
At noen noen tar den helt ut på målinger og alslags teorier er helt greit - Men det er ikke nødvendig for å spille musikk.
Godt poeng. En brukt Technics 1200mk?( evt oem klone) vil være rimelig idiotsikker , går til evig tid uten problem og headshellet tillater lett oppsett, spesielt med en AudioTechnica pickup hvor mal følger med. . Skru fast= ferdig.
edit: fulgte med på min AT altså, kanske ikke alle. Krever litt fantasi evt bruksanvisning .


FA9459A2-E2A8-44DE-80F6-3E96CE478E27.jpeg
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: bia

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.950
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Hva mener du med at den ikke er reparerbar? Jeg vil ikke kjøpe en spiller jeg ender opp med å kaste dersom noe skjer.
Kommer litt an på hvilken spiller du er interessert i jo. Der er mye hjelp å finne her om noe går galt, folk med ekspertise om elektronikk, strøm og tilpasset utstyr. Mange er redde for eldre Micro Seiki modeller f.eks. men der er en Facebook gruppe hvor en fra Holland restaurerer disse og det er helt fantastisk hva han (Micro Seiki) får til. Spillerne selges via poster i Facebook gruppen, han har ikke noen webside. De er også på Marktplaats.nl
Micro selv beregnet levetid på 80 år på de bedre modeller og jeg tror på det faktisk.
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.574
Antall liker
1.841
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Helt konkret så tenker jeg på den kenwood kd-500 da det er en i nærheten til salgs.
Jeg bare tenkte på om det var noe spesielt med denne som gjør at den ikke kan repareres?
Er ikke noe fan av bruk og kast, så hvis jeg kjøper noe så vil jeg helst ha det lenge, og reparere hvis noe blir ødelagt
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Helt konkret så tenker jeg på den kenwood kd-500 da det er en i nærheten til salgs.
Jeg bare tenkte på om det var noe spesielt med denne som gjør at den ikke kan repareres?
Er ikke noe fan av bruk og kast, så hvis jeg kjøper noe så vil jeg helst ha det lenge, og reparere hvis noe blir ødelagt

Jeg har hatt en sånn (eller var det en 600?). Vil ikke anbefale den. Det meste annet du får til prisen er bedre...
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.933
Antall liker
17.206
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Plug&play, analefikling?! Hva skal plugges og lekes med ved anale fikling? Skjønner nå at skal man fårstå seg på dette, så gjelder det å ha tunga på rett plass:p

Sånn, da er dagens kvote av dårlig humor oppbrukt!:cry:
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.762
Antall liker
5.415
Sted
Holmestrand
Hva mener du med at den ikke er reparerbar? Jeg vil ikke kjøpe en spiller jeg ender opp med å kaste dersom noe skjer.
Min lot seg ikke reparere. Jeg kommuniserte direkte med Kenwood, og jeg har reparert elektronikk selv i mange år. Får du noe slikt til en god pris er det greit, men med «vintage-påslag» ville jeg ha tenkt meg om.
Deler er gjerne også et problem.
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.574
Antall liker
1.841
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Takk for svar, får prøve å komme med et bud så ser jeg om det blir noe. Hvis ikke har jeg jo fått andre gode forslag her også, selv om det spriker litt.
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.066
Antall liker
3.481
Torget vurderinger
8
Det er lov å prute. Verste som kan skje er å få et nei.
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.574
Antall liker
1.841
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Hva er en fair pris for en slik? Uten vintage tillegg :)
Vil jo ikke skamby heller, det er det verste jeg vet på finn
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
DR BASS: Ca halv pris av oppgitt, imo..Vintage tillegg på de der er kraftig. På enkelte andre er det tilogmed såpass høyt at mellomlegget tilsvarer om du skulle gått fra ny Planar 3 til ny Planar 6..Det finnes gode, nye spillere også..
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.574
Antall liker
1.841
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Takk, jeg prøver og ser.
Ja er nok mye bra nytt også, er bare så mange forskjellige meninger så ikke lett.
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.066
Antall liker
3.481
Torget vurderinger
8
Hehe, ingen som tør å svare nå 😆
Jeg har vært borte fra hele hifien en god stund så jeg synes alt har blitt dyrt. Det viktigste er at det ser bra ut. Ser det ut som om det er gammelt og godt brukt er det ikke så mye å ha.
Burde klare å få den ned en høvding.
Bruk litt til å sonder markedet.
Kjøper du noe kurant på bruktmarkedet kan du selge uten å tape noe på det. Nytt er nytt, men det er halv pris hvis du skal selge igjen.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.762
Antall liker
5.415
Sted
Holmestrand
Takk for svar, får prøve å komme med et bud så ser jeg om det blir noe. Hvis ikke har jeg jo fått andre gode forslag her også, selv om det spriker litt.
Når det er sagt så var Kenwooden en fryd helt til den fant det for godt å gå over til varierende hastighet på permanent basis etter rundt 30 år.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.116
Antall liker
7.742
Sted
Oslo
Når det er sagt så var Kenwooden en fryd helt til den fant det for godt å gå over til varierende hastighet på permanent basis etter rundt 30 år.
Det er vel greia med vintage, er du litt nevenyttig, kan bruke en loddebolt og bytte noen komponenter selv kan de ha et langt liv.
Omtrent som en veteranbil.
Om ikke kan det bli en dyr fornøyelse, for ikke å si katta i sekken!
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.762
Antall liker
5.415
Sted
Holmestrand
Det er vel greia med vintage, er du litt nevenyttig, kan bruke en loddebolt og bytte noen komponenter selv kan de ha et langt liv.
Omtrent som en veteranbil.
Om ikke kan det bli en dyr fornøyelse, for ikke å si katta i sekken!
Og i mitt tilfelle holdt det ikke med verken loddebolt, elektronikkunnskaper og en heil deil erfaring.
Derfor bør man være litt skeptisk til å satse på såkalte klassikere hvis det ikke er billig, og man kan og vil ta sjansen på et tap. Som regel så finnes det nyere alternativer som gjør jobben til en grei pris.
 

kjellbjarne

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2008
Innlegg
5.112
Antall liker
3.645
Torget vurderinger
4
Teac 4d lydglede, har 1000 plater som ligger i sauna
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.116
Antall liker
7.742
Sted
Oslo
Og i mitt tilfelle holdt det ikke med verken loddebolt, elektronikkunnskaper og en heil deil erfaring.
Derfor bør man være litt skeptisk til å satse på såkalte klassikere hvis det ikke er billig, og man kan og vil ta sjansen på et tap. Som regel så finnes det nyere alternativer som gjør jobben til en grei pris.
Evig eies kun det tapte?
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.116
Antall liker
7.742
Sted
Oslo
Som 16åring hadde jeg sommerjobb til 15kr timen.
En budget spiller kosta vel 1.000.-
Nå tjener vel alle kidsa minst 150kr timen, og nå for 10.000.- får du noe mye bedre enn jeg kjøpte på 70tallet.
Så relativt ække dagens priser så ille gærne.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Hvis du finner en Nottingham Analogue Studio i din prisklasse, så er selve grunnkonstruksjonen så solid at det nesten ikke får gått i stykker, og selve motoren er en egen modul og kan lett byttes uten at det koster en formue.

Spørsmålet er vel om de finnes i den prisklassen, selv om jeg har sett drivverk for 8-9 tusen for noen år siden. Men om du gjør har du spiller i mange år framover.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.762
Antall liker
5.415
Sted
Holmestrand
Som 16åring hadde jeg sommerjobb til 15kr timen.
En budget spiller kosta vel 1.000.-
Nå tjener vel alle kidsa minst 150kr timen, og nå for 10.000.- får du noe mye bedre enn jeg kjøpte på 70tallet.
Så relativt ække dagens priser så ille gærne.
Mener jeg ga snaut 4000kr for min rundt 1975, og det var uten arm, så min var vel en KD550.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.314
Antall liker
10.846
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Det som menes med ikke reparerbart på Kenwood KD-500 (og andre eldre dd spillere) er om IC og slikt tar kvelden. Det kan ikke repareres, og reservedeler er tilnærmet unobtanium. Heldigvis er det sjelden at det går galt med slikt. De fleste problemene med de er reparerbare. Det skiftes lagerolje for sjelden i slike spillere, så det er noe jeg ville gjort ved anskaffelse.
@Voff sier rett som det er at han ble veldig skuffet over sin, men mange andre inklusive vinylguru @Rudi har hatt gode erfaringer med sine. Jeg og. Personlig syns jeg at prisen på 6000 er litt høy, men ser på hifishark at prisene er høyere nå enn da jeg kjøpte min for 2 år siden..
 
Sist redigert:

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.587
Antall liker
3.122
Torget vurderinger
0
Det ligger en platespiller på Finn til grei pris:

Vintage platespiller - Sony PS-11

Kan den anbefales?
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.950
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Der er mange flere lekre spillere på dba.dk, om du skal dit!
Hadde en Luxman PD-375, med vacuum og en Ortofom OM30, kjøpt ny for 4000,-, skulle gjemt den bort istedet for å overlate den til min søster, kunne lett fått over det dobbelte for den, om vacuumet virket fortsatt da.
 
Sist redigert:

Steinar.Sv

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2019
Innlegg
1.966
Antall liker
4.669
Torget vurderinger
1
Finnes jo en Micro Seiki MB-14 på Finn til to lapper... Kan sikkert prutes ned litt.... ikke så langt unna heller...
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.762
Antall liker
5.415
Sted
Holmestrand
Der er mange flere lekre spillere på dba.dk, om du skal dit!
Hadde en Luxman PD-375, med vacuum og en Ortofom OM30, kjøpt ny for 4000,-, skulle gjemt den bort istedet for å overlate den til min søster, kunne lett fått over det dobbelte for den, om vacuumet virket fortsatt da.
Å utstyre sin søster med en anstendig platesnurre gir deg ett tonn med karma. 💝
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.574
Antall liker
1.841
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Det som menes med ikke reparerbart på Kenwood KD-500 (og andre eldre dd spillere) er om IC og slikt tar kvelden. Det kan ikke repareres, og reservedeler er tilnærmet unobtanium. Heldigvis er det sjelden at det går galt med slikt. De fleste problemene med de er reparerbare. Det skiftes lagerolje for sjelden i slike spillere, så det er noe jeg ville gjort ved anskaffelse.
@Voff sier rett som det er at han ble veldig skuffet over sin, men mange andre inklusive vinylguru @Rudi har hatt gode erfaringer med sine. Jeg og. Personlig syns jeg at prisen på 6000 er litt høy, men ser på hifishark at prisene er høyere nå enn da jeg kjøpte min for 2 år siden..
Takk for svar, ja at deler ikke lenger produseres er jo forståelig og ikke noe man får gjort noe med.
Kan få kjøpt en for 4k, da begynner det vel å ligne noe?
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.834
Antall liker
1.417
Sted
Steinkjer
Tror jeg betalte ca 3000 for min kenwood kd 500 med sme improved 2 arm for en del år siden.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.762
Antall liker
5.415
Sted
Holmestrand
Denne da?
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.314
Antall liker
10.846
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Klarer ikke finne denne på finn
Fordi han staver det Mikro med k..
Takk for svar, ja at deler ikke lenger produseres er jo forståelig og ikke noe man får gjort noe med.
Kan få kjøpt en for 4k, da begynner det vel å ligne noe?
4k er en grei pris. KD-500 ble levert uten arm, så pris henger sammen med hvilken arm som står på. KD-550 har kenwoods egen, som slett ikke er å kimse av. Det er en slik jeg har.
 
Topp Bunn