Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Fikk akkurat en E30 inn i dag som skal erstatte en Hegel HD11. Hegel-en var helt fin-fin, men jeg fikk solgt den for mer enn jeg ga for den, og så tenker jeg at det har skjedd litt siden på de ni-ti årene siden HD11 kom ut. Så langt er jeg fornøyd med E30. Liker at den er så liten, og at den her dimbart display MED ORANSJE TEGN! Jeg er så dritalei blått «laserlys». Dette er dust og fint - og passer fint til de oransje pærene på Luxman-en min.
    Gratulerer! Digger min også, oransje lys mot gul-ish i YBA.
    Husk å sett den i DAC mode. Lyder best da, og du får Bit i displayet istedenfor volum.(Som blir disabled)
    Til slutt matche med filtervalg:)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Eg har spurt @Høvdingen om Topping vil komme med eit cd-drivverk og ein streamer. Han virka skråsikker på at det ikkje ville komme noko cd-drivverk.
    Men var meir håpefullt usikker på om det ville bli tilbudt ein streamer. Han hadde ikkje fått nokon signal om noko sånt. Men venta spent på hva Topping ville sleppe til høsten.

    Sjølv trur eg nok at streamer er eit produktsegment Topping alt no har kompetanse til å utvikle!? Og sidan streaming nok er framtida, er vel spørsmålet heller om når dei kjem med noko slikt, og i kva modell-segment.

    Mitt ynskje ville sjølvsagt være ein S70S, utan dac, som naturleg makker til D70S? 😉

    Mvh Arild😊
    Jeg har lagt ut svar fra Topping eng gang tidligere. Her er deres svar angående streamer.
    "We have noticed that there is strong demand for such products, so we are indeed studying such products. Since this requires a relatively long period, we cannot launch products in the short term. Our first player product will focus more on playing SD cards."
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg bruker PC og USB inn på DAC. Trenger ikke noe streamer. Ser streamere til rundt 100k. Allt for mye for noe sånt. Jeg er veldig fornøyd med Roon og Qobuz til å spille musikk. Vannvittig bra til å formiddle musikk sammen med Topping produktene 🙂
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.289
    Torget vurderinger
    2
    Bruker ett program på iPhone som heter Noise Exposure. Får mer bass på D90 selv når jeg la den ett par db under D70 og D30 Pro.

    Bruk heller 5 kroningen på noe fornuftig som f.eks. 1 desiliter Hansa Pils🍺
    hva var lydsignalet , musikk, pink noise, sinus?
    Hadde vært interessant å se måling direkte på utgangen av dacene. Finnes vel ingen DACer som avviker hørbart i frekvensrepons i bassen så hva er det da som foregår? Utgangsmotstand? Kondensator på utgangen?. Var spenningen ut den samme? Takk for en ny app, jeg anbefaler AudioTools , men det finnes mange
     
    Sist redigert:

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    mer bass på lavere nivå, skeptisk :D
     
    X

    X186841

    Gjest
    Helt uhøytidelig og amatørmessig lytting syntes å avdekke en fyldigere bass på D90 både med og uten ullsokker.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Gratulerer! Digger min også, oransje lys mot gul-ish i YBA.
    Husk å sett den i DAC mode. Lyder best da, og du får Bit i displayet istedenfor volum.(Som blir disabled)
    Til slutt matche med filtervalg:)
    Takk, takk. Ja, leste en anmeldelse hvor de nevnte dette med å sette den i DAC-modus. Har foreløpig bare brukt filter 4 - anmelderen anbefalte det, men jeg skal ta litt grundigere lytting etter hvert for å vurdere de andre også.

    Så langt kan jeg ikke skjønne annet at dette må være voldsomt mye valuta for pengene.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja dette er mye lyd for pengene, jeg har nå l30, dx3pro og dx7pro. Vurderer en dx3pro til feriehuset også.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Har et lite problem med avspilling fra laptop til Topping D70S via usb. Det kommer myke kneppelyder ganske ofte hvor musikken stopper i ca 1/4 sekund, Har installert seneste driver(V5) på laptop. PC er ganske ny så dette overasker meg. Har noen et forslag til hva jeg kan prøve for å unngå dette? PC står bare en meter unna Altibox fiber og målte nedlasting til 53Mbps
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    Det er sånt som typisk skjer på en i2s-bus om du har en konflikt mellom klokker som ikke er 100% i synk. Det kan være at du har noen valgmuligheter mellom hva slags protokoll du skal kjøre, hvilken enhet som er master clock og liknende. Dette problemet er normalt ikke på SPDIF fordi det er asynkront, så det er mulig du kjører synkron overføring der.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Det er sånt som typisk skjer på en i2s-bus om du har en konflikt mellom klokker som ikke er 100% i synk. Det kan være at du har noen valgmuligheter mellom hva slags protokoll du skal kjøre, hvilken enhet som er master clock og liknende. Dette problemet er normalt ikke på SPDIF fordi det er asynkront, så det er mulig du kjører synkron overføring der.
    Takker for hjelp. Er ikke så veldig flink med disse tingene. Noen forslag til hvor jeg kan bestemme enheten som skal være master clock?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    Takker for hjelp. Er ikke så veldig flink med disse tingene. Noen forslag til hvor jeg kan bestemme enheten som skal være master clock?
    Nei, jeg har stort sett bare vært borti dette på elektronikknivå, altså når det brukes internt på et kretskort mellom chipper. Jeg har aldri prøvd i2s over USB, og jeg vil også advare om at det kan hende jeg er fullstendig på jordet med denne forklaringen. Men som sagt, jeg kjenner igjen problemet fra synkroniseringskonflikt på i2s-bus. Men jeg vet jo ikke om det er i2s du kjører, og jeg aner egentlig ikke hva den inngangen har støtte for.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Nei, jeg har stort sett bare vært borti dette på elektronikknivå, altså når det brukes internt på et kretskort mellom chipper. Jeg har aldri prøvd i2s over USB, og jeg vil også advare om at det kan hende jeg er fullstendig på jordet med denne forklaringen. Men som sagt, jeg kjenner igjen problemet fra synkroniseringskonflikt på i2s-bus. Men jeg vet jo ikke om det er i2s du kjører, og jeg aner egentlig ikke hva den inngangen har støtte for.
    Hei
    Avinstallerte Topping driveren, restartet pc og plugget inn usb til pc. Nå er det mye bedre men fortsatt ett og annet "hikk"
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Hei
    Avinstallerte Topping driveren, restartet pc og plugget inn usb til pc. Nå er det mye bedre men fortsatt ett og annet "hikk"
    Nå er det vel folk spør om hvordan og hva du spiller? Tidal, Spotify, Qobuz, NAS. CD kvalitet eller Hi-res?
    F.eks. kan du spille av musikkfiler lagret på PC'n uten hikke?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det vel folk spør om hvordan og hva du spiller? Tidal, Spotify, Qobuz, NAS. CD kvalitet eller Hi-res?
    F.eks. kan du spille av musikkfiler lagret på PC'n uten hikke?
    Ja, det stemmer...
    Kan du fortelle hvordan og hva du spiller? Tidal, Spotify, Qobuz, NAS. CD kvalitet eller Hi-res?
    F.eks. kan du spille av musikkfiler lagret på PC'n uten hikke?
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Spiller Qobuz. Fungerer prikkfritt via CCA men som sagt så hikker det når jeg spiller med PC via usb.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Spiller Qobuz. Fungerer prikkfritt via CCA men som sagt så hikker det når jeg spiller med PC via usb.
    Enkelte d/a konvertere kan hikke litt, men jeg har testet samtlige Topping modeller, og jeg har ikke en eneste gang hørt noen antydning til noe hikking ved tilkobling til PC via USB. Det er nok en viss fare for at dette kan skyldes din pc.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Grunnen til at jeg ville prøve med pc er full oppløsning til 192khz men det er samme problem med cd kvalitet på streamingen
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Enkelte d/a konvertere kan hikke litt, men jeg har testet samtlige Topping modeller, og jeg har ikke en eneste gang hørt noen antydning til noe hikking ved tilkobling til PC via USB. Det er nok en viss fare for at dette kan skyldes din pc.
    Er knallfornøyd med Topping og tror ikke at det er den som er problemet. Overføringen kødder det nok til og det er det jeg trenger hjelp til
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    En slik "hikkopp" pleier ofte å være feil driver.
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.289
    Torget vurderinger
    2
    Jepp , nå har også jeg en Topping , nemlig E30 . Passer supert for å ta lyden fra TV/ dekoder til tv anlegget. nettop hørt en nydelig konsert fra DigitalConcerthall Berliner filharmonien. Nydelig lyd selv på beskjedent anlegg , bare funker.
    Billigdacen fra eStore virket bare en dag, fornøyd med det så jeg måtte kjøpe en Topping .;)
    44CC6653-D78B-484F-9349-CC04A6791DF5.jpeg
     
    Sist redigert:

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    En slik "hikkopp" pleier ofte å være feil driver.
    Mitt problem burde vel heller vært postet i en annen avdeling, ikke meningen å "forsøple" Toppingtråden med mitt problem. Byttet til en eldre pc, lastet inn driver og så fungerer alt bare helt nydelig. Fikk først 44,1 i displayet på D70 men etter å ha klikket av for "wasapi" i undermenyen på streaming options så viser D70 192khz på det høyoppløste materialet. Gammelt er ikke så gæli allikevel....
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Takk, takk. Ja, leste en anmeldelse hvor de nevnte dette med å sette den i DAC-modus. Har foreløpig bare brukt filter 4 - anmelderen anbefalte det, men jeg skal ta litt grundigere lytting etter hvert for å vurdere de andre også.

    Så langt kan jeg ikke skjønne annet at dette må være voldsomt mye valuta for pengene.
    Min står også på 4, fulgte selv råd. Hørte ikke forskjell uansett, hehe! Gamle ører ja, men virker være minimalt og lydsignaturen fra E30 er uansett den samme synes jeg. Upgrade spøkelset har gitt seg, og det er vel et godt tegn.
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Noen som har slått til og fått seg D30 Pro? Noen lytteinntrykk så langt? Mvh Jarl
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er så fornøyd med L30 at jeg bestilte meg en ... L30 til...
    Screenshot_20210513_123303.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Målinger av Topping d90se prototype.
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Målinger av Topping d90se prototype.
    Impressive! Vet du hva slags dac chip som sitter i denne? Mvh Jarl
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    Det skulle komme en ny ess med spenningsbuffer også. Spennende å se om de velger å ta i bruk den.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Men ellers så kunne jeg tenke meg en E30 - hvis det er slik at den på en enkel måte kan få tv lyden inn på hifien??
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Bruker dei 1 eller 2 dac-chips..?

    Mvh Arild 😊
    De bruker 1 stk. dac-chips.

    Litt av poenget er å holde prisen på et relativt lavt nivå, men samtidig bli kvitt ESS-humpen og produsere målinger som vil sette ny "rekord". Jeg refererer kun til hva Topping selv sier.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    Åja den ja, trodde folk var ferdige med den for en stund siden. Det er lenge siden man klarte å lage ess-dacer som tangerte chip-dataene nå selv om det gikk en stund før man knekte koden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn