Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.224
    Sted
    Østfold
    Tenker å kaste Unidisc SC ut, og D70 inn. Jeg tviler ikke på at det blir en betydelig oppgradering, ikke minst å få et display som leverer mer enn 1 lumen, og en boks som ikke støyer, men er den det eneste opplagte valget under 10k? Tenker RME ADI2 har flere funksjoner men de har spart litt mer på DAC-delen. Tenker vel 100 ohm ut på RCA er maks av hva jeg kan akseptere (=D70).
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Hva tenker Fluefiskeren så langt om D70S? Fornøyd med kjøpet? Det er i hvert fall jeg. Mvh Jarl
    Ja, jeg er knallfornøyd med den, både sammen med cd-transporten, og ikke minst med Qobuz fra computeren! Klar og fin lyd med godt rytmisk driv og masse detaljer, og god punch og fylde i bassen. Bredden på lydbildet er også bra. Imponerende ytelse til den prisen.
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Ja, jeg er knallfornøyd med den, både sammen med cd-transporten, og ikke minst med Qobuz fra computeren! Klar og fin lyd med godt rytmisk driv og masse detaljer, og god punch og fylde i bassen. Bredden på lydbildet er også bra. Imponerende ytelse til den prisen.
    He he... som jeg selv skulle ha sagt det! Prøver ut Qobuz jeg og, og har endt opp med å si ha det til Tidal. Mvh Jarl
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    He he... som jeg selv skulle ha sagt det! Prøver ut Qobuz jeg og, og har endt opp med å si ha det til Tidal. Mvh Jarl
    Det gjorde jeg også etter å ha testet litt. Ingen tvil om at Qobuz leverer en bedre totalpakke. Fikk forøvrig hyggelig svar fra Qobuz også da jeg etterspurte noen plater som ikke lå der. De takka for tipsene, og ba meg fortsette å si fra hvis det er ting jeg ikke finner. Så katalogen blir nok utvidet hvis vi er flinke til å "mase".🙂
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Tenker å kaste Unidisc SC ut, og D70 inn. Jeg tviler ikke på at det blir en betydelig oppgradering, ikke minst å få et display som leverer mer enn 1 lumen, og en boks som ikke støyer, men er den det eneste opplagte valget under 10k? Tenker RME ADI2 har flere funksjoner men de har spart litt mer på DAC-delen. Tenker vel 100 ohm ut på RCA er maks av hva jeg kan akseptere (=D70).
    Tenker å kaste Unidisc SC ut, og D70 inn. Jeg tviler ikke på at det blir en betydelig oppgradering, ikke minst å få et display som leverer mer enn 1 lumen, og en boks som ikke støyer, men er den det eneste opplagte valget under 10k? Tenker RME ADI2 har flere funksjoner men de har spart litt mer på DAC-delen. Tenker vel 100 ohm ut på RCA er maks av hva jeg kan akseptere (=D70).
    Med fare for slagside siden jeg har Toppingen selv, tror jeg at D70S står seg meget godt i prisklassen du antyder. Sentralen har vel og åpent kjøp i 14 dager... Oppfatter Toppingen som nøytral og ufarget👍 Mvh Jarl
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.061
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg også som Topping-venn med en A50 hodetelefonforsterker
    Forsterket medlemskapet med en E30 DAC til HeadFi-kroken på sommerhuset i dag, der den primært skal betjene A50 og en Hifiman HE400i 2020, i tillegg til diverse testobjekter av hodetelefoner.
    P50 neste? Vi får se om det dukker opp "an offer I can`t refuse" på Finn... :)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Synd at ikke Topping har kommet med en ny utgave av Topping DX7 Pro med litt bedre hodetelefonforsterker. Jeg savner sårt min gamle RME ADI-2 DAC FS som hodetelefonforsterker/DAC ved PCen etter at den måtte inn i stereoanlegget som DAC/DSP/Pre i stedet. Topping har jo ekstremt godtytende enheter i den rimeligste klassen nå, men da må jeg ha flere enheter noe jeg helst vil unngå. PC lydkortet mitt greier rett og slett ikke å drive mine Hifiman Sundara'er til noe mer enn en del under middels lyttevolum på 100% volum, og det jeg får ut er ikke akkurat overbevisende heller.

    Urk.. kanskje det blir enda en RME - men så kjedelig da gitt!
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Synd at ikke Topping har kommet med en ny utgave av Topping DX7 Pro med litt bedre hodetelefonforsterker. Jeg savner sårt min gamle RME ADI-2 DAC FS som hodetelefonforsterker/DAC ved PCen etter at den måtte inn i stereoanlegget som DAC/DSP/Pre i stedet. Topping har jo ekstremt godtytende enheter i den rimeligste klassen nå, men da må jeg ha flere enheter noe jeg helst vil unngå. PC lydkortet mitt greier rett og slett ikke å drive mine Hifiman Sundara'er til noe mer enn en del under middels lyttevolum på 100% volum, og det jeg får ut er ikke akkurat overbevisende heller.

    Urk.. kanskje det blir enda en RME - men så kjedelig da gitt!
    prøv et evga nuaudio 2 kanals kort da. de koster jo like mye som en e30 dac. med mulighet for og bytte ut opamper er det og. det er det beste lydkortet jeg har hørt. og koster ikke allverden. evga kortet syntes jeg var myeee bedre en et asus stx. "ps viktig med god psu i pc"!!! men jeg har lyst til og teste ut en e30 og se hvordan det låter i forhold.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.224
    Sted
    Østfold
    Da ble det vist en D70 fra Hifisentralen sin nettbutikk. Blir spennende dette. Endelig støyfritt, forvrengningsfritt, driver det meste og synlig display. Hva mer kan man ønske seg?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Synd at ikke Topping har kommet med en ny utgave av Topping DX7 Pro med litt bedre hodetelefonforsterker. Jeg savner sårt min gamle RME ADI-2 DAC FS som hodetelefonforsterker/DAC ved PCen etter at den måtte inn i stereoanlegget som DAC/DSP/Pre i stedet. Topping har jo ekstremt godtytende enheter i den rimeligste klassen nå, men da må jeg ha flere enheter noe jeg helst vil unngå. PC lydkortet mitt greier rett og slett ikke å drive mine Hifiman Sundara'er til noe mer enn en del under middels lyttevolum på 100% volum, og det jeg får ut er ikke akkurat overbevisende heller.

    Urk.. kanskje det blir enda en RME - men så kjedelig da gitt!
    Grusomt så kresen...
    Jeg er meget godt fornøyd med hodetelefonutgangen på min dx7pro (har testet mot langt dyrere saker, og den gjør minst like god jobb). Ingen problem med hverken HiFiMan he400i-2020 eller Sennheiser hd600.
    Denne vs rme adi-2 dac.. Dx7pro gjør like god jobb på alt, minus som forforsterker, der er rme mange hakk bedre.
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg bestilte faktisk en RME til.. ville ha mulighet til å legge på EQ på hodetelefonene uten å måtte sloss med PC programvare for å få EQen til å gjelde for all lyd, uansett software eller modus.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.224
    Sted
    Østfold
    Der kom den jo!

    Knipset et par bilder jeg. Beklager til alle dere der ute som hater bilder:

    Konfekteske fra Topping
    2021-04-26 19.11.43.jpg


    Skikkelig stuffing
    2021-04-26 19.12.02.jpg


    Veldig skikkelig stuffing
    2021-04-26 19.12.20.jpg


    Strømkabel, USB-type B-kabel, BT-antenne og et par ørsmå lommebibler.
    2021-04-26 19.13.13.jpg


    Og en liten lett fjernkontroll i plast. Den føltes bedre i hånda straks den fikk batterier i seg.
    2021-04-26 19.13.41.jpg


    Veldig pent og skikkelig utført kabinett.
    2021-04-26 19.14.28.jpg


    Og frontplate i aluminium, skrueløs design.
    2021-04-26 19.15.03.jpg


    Av med folien på displayet.
    2021-04-26 19.15.29.jpg


    Ingen ting å utsette på detaljkvaliteten her.
    2021-04-26 19.15.38.jpg


    Den klarer 768kHz, men tror jeg holder meg på max 600 til den er skikkelig kjørt inn.
    2021-04-26 19.15.57.jpg


    Elegant til å være et produkt i denne prisklassen. Mye mer elegant enn min gamle Linn.
    2021-04-26 19.16.09.jpg


    Skikkelig utført bakside også. Litt logistikk å få plass til alt her.
    2021-04-26 19.17.33.jpg


    Av med plastpropper og på med BT-antenne (som jeg sikkert aldri kommer til å bruke).
    2021-04-26 19.19.55.jpg



    So far, so good. Deilig å ha noe som bare virker, er stille når det skal, og er konstruert av noen uten foliehatt på hodet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer J.R.
    Satser på du blir fornøyd.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Der kom den jo!

    Knipset et par bilder jeg. Beklager til alle dere der ute som hater bilder:

    Konfekteske fra Topping
    Vis vedlegget 717510

    Skikkelig stuffing
    Vis vedlegget 717511

    Veldig skikkelig stuffing
    Vis vedlegget 717512

    Strømkabel, USB-type B-kabel, BT-antenne og et par ørsmå lommebibler.
    Vis vedlegget 717513

    Og en liten lett fjernkontroll i plast. Den føltes bedre i hånda straks den fikk batterier i seg.
    Vis vedlegget 717514

    Veldig pent og skikkelig utført kabinett.
    Vis vedlegget 717515

    Og frontplate i aluminium, skrueløs design.
    Vis vedlegget 717516

    Av med folien på displayet.
    Vis vedlegget 717517

    Ingen ting å utsette på detaljkvaliteten her.
    Vis vedlegget 717518

    Den klarer 768kHz, men tror jeg holder meg på max 600 til den er skikkelig kjørt inn.
    Vis vedlegget 717519

    Elegant til å være et produkt i denne prisklassen. Mye mer elegant enn min gamle Linn.
    Vis vedlegget 717520

    Skikkelig utført bakside også. Litt logistikk å få plass til alt her.
    Vis vedlegget 717521

    Av med plastpropper og på med BT-antenne (som jeg sikkert aldri kommer til å bruke).
    Vis vedlegget 717522


    So far, so good. Deilig å ha noe som bare virker, er stille når det skal, og er konstruert av noen uten foliehatt på hodet.
    Eg meiner at min D70S profitterte på å bli satt i DAC-modus. Eg er spent på om du opplever det samme. 😊

    Edit: Kilden min er for tida ein gammel laptop med Windows 10, kobla til D70S med USB. Musikken er rippa cd-plater - 44,1 - 16bit.

    Displayet viste 48 kHz. Etter at eg stilte pc’en om til 44,1 -16bit, opplevde eg også ei endring - subjektivt til det betre. 😊

    Mvh Arild 😊
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Synd at ikke Topping har kommet med en ny utgave av Topping DX7 Pro med litt bedre hodetelefonforsterker. Jeg savner sårt min gamle RME ADI-2 DAC FS som hodetelefonforsterker/DAC ved PCen etter at den måtte inn i stereoanlegget som DAC/DSP/Pre i stedet. Topping har jo ekstremt godtytende enheter i den rimeligste klassen nå, men da må jeg ha flere enheter noe jeg helst vil unngå. PC lydkortet mitt greier rett og slett ikke å drive mine Hifiman Sundara'er til noe mer enn en del under middels lyttevolum på 100% volum, og det jeg får ut er ikke akkurat overbevisende heller.

    Urk.. kanskje det blir enda en RME - men så kjedelig da gitt!
    Topping DX7 Pro fungerer utmerket som hodetelefonforsterker her i huset, både med Focal Elegia hos meg og Focal Utopia hos kona. Prøv et par andre hodetelefoner og se om ikke alt blir bedre.
    For det andre, hvilket lydkortet du har på PC har da ingen betydning i forhold til DX7 Pro. Kjører du lyden gjennom den fra USB så er det jo den som er lydkortet.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Topping DX7 Pro fungerer utmerket som hodetelefonforsterker her i huset, både med Focal Elegia hos meg og Focal Utopia hos kona. Prøv et par andre hodetelefoner og se om ikke alt blir bedre.
    For det andre, hvilket lydkortet du har på PC har da ingen betydning i forhold til DX7 Pro. Kjører du lyden gjennom den fra USB så er det jo den som er lydkortet.
    eneste som har noe og si er psu i pc'n. er det et dårlig switching psu vil det gå ut over kvaliteten på portene og . er min erfaring. etter 20år med pc lyd.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Topping DX7 Pro fungerer utmerket som hodetelefonforsterker her i huset, både med Focal Elegia hos meg og Focal Utopia hos kona. Prøv et par andre hodetelefoner og se om ikke alt blir bedre.
    For det andre, hvilket lydkortet du har på PC har da ingen betydning i forhold til DX7 Pro. Kjører du lyden gjennom den fra USB så er det jo den som er lydkortet.
    Jeg tror du misforsto innlegget mitt. Da jeg skrev innlegget hadde jeg ingen form for hodetelefonforsterker/DAC tilkoblet PCen og måtte derfor plugge hodetelefonene rett i PCens innebyggede lydkort som en interimløsning til jeg hadde landet på en ny løsning.

    Jeg tviler ikke på at DX7 Pro fungerer ypperlig! Jeg har aldri testet den, men vurderte den på grunn av god pris. Når jeg likevel endte opp med RMEen så var det av andre årsaker som jeg beskrev. Sundaraene jeg har nå har godt av litt EQ i bunn og med RMEen får jeg løst dette i hardware uavhengig av kilde, pluss at jeg har veldig gode erfaringer med det produktet fra før.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Synes Topping (dx7pro) fungerer like godt som RME adi-2 dac både som hodetelefonforsterker og dac, men som forforsterker så er RME et hav bedre. Så har RME eq pluss annet snacks som dx7pro ikke har.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.224
    Sted
    Østfold
    Det stemmer på en såkalt prikk...
    Så da har man med andre ord en buffer og volum etter, og da rangerer man vel strengt tatt forskjellen på interface mellom den og power og mellom DAC og power. Om man da ikke har hatt begge deler i kjeden hele veien og dermed rangerer forskjellen i gainstruktur?
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Så da har man med andre ord en buffer og volum etter, og da rangerer man vel strengt tatt forskjellen på interface mellom den og power og mellom DAC og power. Om man da ikke har hatt begge deler i kjeden hele veien og dermed rangerer forskjellen i gainstruktur?
    Jepp - sakser fra Soundnews

    Skjermbilde hints Topping.PNG
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.224
    Sted
    Østfold
    Jeg sliter med å tro at dette gjør noen forskjell. Det er to grunner til det. For det første er volumkontrollen i DAC-en noe av det beste som kan lages. For det andre er det ingen forskjell på max volum og disabled volum når det kommer til programmering av chippen og dens virkemåte. Det er bare at man blokkerer tilgangen.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    @arild Betyr ikke det at den ikke da fungerer som volumkontroll?
    Ser at dette er besvart, men bekrefter det eg også. 😊

    Det å stille om pc’en frå 48 - 16bit til 44,1 - 16bit over USB, som jo var det musikken var rippa som, meiner eg var høyrbart. Og synlig i displayet på D70S. Så ingen blindtest altså.

    Å koble ut pre-delen ikkje fullt så åpenbart. Men er det nokon som med tyngde kan bekrefte eller avkrefte om det har noko for seg, så er det deg @Snickers-is! Så eg ventar spent... 😊

    Mvh Arild 😊
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.224
    Sted
    Østfold
    Hehe, @arild, jeg har ikke noen annen innretning for å styre volum her, så jeg er redd en slik test blir på seriøst høyt nivå. Tror ikke jeg har vært over -15dB så langt, så med det utstyret jeg har her nå er jeg redd en slik blindtest utgår med særdeles høye kneløft.

    Forøvrig har jeg ikke PC tilkoblet. Dermed styres Fs av streamer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn