Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Liten tvil om at D90 er veldig mye for pengene, kanskje spesielt fordi den er såpass tipasningsdyktig og klar for dagens teknologiske utvikling.

    Jeg må igjen poengtere at mine observasjoner og dermed artikkelen jeg skrev, relaterte seg til at D90 måler tilnærmet perfekt, så spørsmålet da ble om den i min subjektive virkelighet dermed låter bedre enn dyrere og myyyyye dyrere DAC'er. Min opplevelse av musikk med D90 koplet opp ved siden av et par DAC'er som måler veldig mye dårligere var klar og absolutt, derav mine konklusjoner.

    Jeg står på at D90 er en av de beste DAC-kjøp man kan gjøre, av mange årsaker. Men i min subjektive virkelighet opplever ikke jeg den som "high end". :)
    Om jeg forstod det rett så kobla du til den via coax inngangen? Da forstår jeg at den kan virke litt uengasjerende spesielt om du også brukte den med aktiv volumkontroll? Testa dette selv og fikk da et litt sløvt resultat imo.

    Denne dacen viser seg fra sin gladaste side om man bypasser volumkontrollen, benytter seg av usb inngangen og gjerne mater den med 768 kHz filer eller DSD. Det er iallefall min opplevelse av den. Tviler heller ikke på at den spiller bra via I2S, men har ikke muligheten til å teste det selv. I dag vil nok merparten av de som kjøper denne bruke den med usb inngangen, så ikke rart om de har lagt ned ekstra mye krutt der. Den benytter seg av nyeste flaggskipet til XMOS.


    Edit:

    Dette er ikke en dac som skriker på oppmerksomheten din med utprega leading edge kvaliteter med påfølgende hopp i sofaen. Den suger deg heller sakte men sikkert inn i lydlandskapene og gir deg en følelse av å "være der". Så om man tilhører typen som liker lyd med mer leading edge kvaliteter så finns det dacer som har mer av dette. Har selv hatt både Hegel og Wadia som besitter mer av dette.
     
    Sist redigert:

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg står på at D90 er en av de beste DAC-kjøp man kan gjøre, av mange årsaker. Men i min subjektive virkelighet opplever ikke jeg den som "high end". :)
    Du vet, den må pares med skikkelig utstyr! ;-)

    Har ikke testet all verden, men hos meg leverer D90 og D70 helt supert!
    20200311_215443_resized.jpg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Om jeg forstod det rett så kobla du til den via coax inngangen? Da forstår jeg at den kan virke litt uengasjerende spesielt om du også brukte den med aktiv volumkontroll? Testa dette selv og fikk da et litt sløvt resultat imo.

    Denne dacen viser seg fra sin gladaste side om man bypasser volumkontrollen, benytter seg av usb inngangen og gjerne mater den med 768 kHz filer eller DSD. Det er iallefall min opplevelse av den. Tviler heller ikke på at den spiller bra via I2S, men har ikke muligheten til å teste det selv. I dag vil nok merparten av de som kjøper denne bruke den med usb inngangen, så ikke rart om de har lagt ned ekstra mye krutt der. Den benytter seg av nyeste flaggskipet til XMOS.


    Edit:

    Dette er ikke en dac som skriker på oppmerksomheten din med utprega leading edge kvaliteter med påfølgende hopp i sofaen. Den suger deg heller sakte men sikkert inn i lydlandskapene og gir deg en følelse av å "være der". Så om man tilhører typen som liker lyd med mer leading edge kvaliteter så finns det dacer som har mer av dette. Har selv hatt både Hegel og Wadia som besitter mer av dette.
    FYI, jo jeg kjørte den også med USB og bypass (m. bl.a. DSD fra harddisk), inn i Heed hodetelefonforsterker og Focal Elear hodetelefoner, side om side med to andre DAC'er.
    Som sagt: en av de beste DAC-kjøp man kan gjøre.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Du vet, den må pares med skikkelig utstyr! ;-)

    Har ikke testet all verden, men hos meg leverer D90 og D70 helt supert!
    Det jeg kanskje er mest glad for oppe i dette, er at min D90 fikk plass hos en som virkelig vet å sette pris på den! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.551
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    La oss ikke dra dette noe videre.. Mr. Rognlien påpeker at Topping leverer.
    Har noen testet dx7pro vs d90 som ren dac? Min dx7 synes jeg vokser voldsomt i anlegget mitt. Faktisk vil jeg påstå at denne boksen er noe av det beste av dac (om ikke den beste) som jeg har hatt i hus.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    La oss ikke dra dette noe videre.. Mr. Rognlien påpeker at Topping leverer.
    Har noen testet dx7pro vs d90 som ren dac? Min dx7 synes jeg vokser voldsomt i anlegget mitt. Faktisk vil jeg påstå at denne boksen er noe av det beste av dac (om ikke den beste) som jeg har hatt i hus.
    DX7pro bruker vel enn ess sabre chip i motsetning til akm i D90? Isåfall burde det være noen lydmessige forskjeller mellom de.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Ja, det nettopp derfor jeg lurte..
    Ettersom akm sin velvet serie med dac chipper har skussmål om å være mer på den laidbacke siden vil kanskje DX7pro være mer riktig for folk som ønsker et mer aktivt trampe takt forhold til gjengivelsen.
    Bare gjetter her nå siden ess chipene pleier å være mer "på" enn akm. Men har lest at nyeste generasjon ess nærmer seg mer akm i toppen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.551
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer nok litt i forhold til testen jeg hadde mot rme adi-2 dac, der var rme litt mer rolig.
    Både eier av rme og jeg ble forbauset over stålkontroll tvers gjennom det hele på dx7pro.
    I mitt system gjør min Topping minst like god jobb som ene.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Noen andre «fattigfolk» som meg som har E30 eller? Hva synes dere? E30 er også litt treg på input velger, og lyder IMØ best og mest riktig på USB. Tydeligvis egenskaper Topping DACs deler? I E30 sitter det en AKM da.

    Tilknyttet nå: UnitiQute satt opp som streamer for Spotify, iRadio, og TV lyd går også gjennom. Coax til Toppingen.
    Chromecast Audio optisk til Toppingen, Og PC tilknyttet via USB, ingen fæncy settings og/eller program. Spiller kun Spotify fra PC
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Har funnet ut at D90 responderer positivt på å prøve ut forskjellige nettkabler. Med Shunyata Black Mamba fikk den mer driv i framførelsen. F.eks med Sepultura's andre skive Schizophrenia fikk jeg en helt rett balanse mellom de ulike delene av lydbildet. Skinnet på hi-hat og cymbaler ble veldig riktig. Attacket på basstrommmene som ikke er miksa for høyt som på så mange nye skiver.

    Sånne innspillinger som dette minner meg om min egen ungdom og tiden med innspilling av kassett-demoer, gøy å få det til å låte som man syns det skal låte!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har funnet ut at D90 responderer positivt på å prøve ut forskjellige nettkabler. Med Shunyata Black Mamba fikk den mer driv i framførelsen. F.eks med Sepultura's andre skive Schizophrenia fikk jeg en helt rett balanse mellom de ulike delene av lydbildet. Skinnet på hi-hat og cymbaler ble veldig riktig. Attacket på basstrommmene som ikke er miksa for høyt som på så mange nye skiver.

    Sånne innspillinger som dette minner meg om min egen ungdom og tiden med innspilling av kassett-demoer, gøy å få det til å låte som man syns det skal låte!
    Må du ikke sei,at det er forskjell på kabler.
    Da kjem alle og forteller at produktet er feilkonstruert. 🤣
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Har funnet ut at D90 responderer positivt på å prøve ut forskjellige nettkabler. Med Shunyata Black Mamba fikk den mer driv i framførelsen. F.eks med Sepultura's andre skive Schizophrenia fikk jeg en helt rett balanse mellom de ulike delene av lydbildet. Skinnet på hi-hat og cymbaler ble veldig riktig. Attacket på basstrommmene som ikke er miksa for høyt som på så mange nye skiver.

    Sånne innspillinger som dette minner meg om min egen ungdom og tiden med innspilling av kassett-demoer, gøy å få det til å låte som man syns det skal låte!
    Hei der. Ser ut som at du også bruker Roon. Kan du bekrefte at Roon fungerer fint sammen med D90? Kommer den opp som Unidentified Device eller finner den ut at det er en D90 i andre enden? Vil kjøre fra en Raspberry Pi4 boks med Ropieee - USB ut og USB inn på D90en. Har du også MQA modellen? Kan du sende en skjermdump av signalveien på MQA fil om du har testet med Tidal Master album. Ja, jeg vet at MQA er ett lossy format ….. hadde foretrukket Qobuz om det var tilgjengelig i Norge. Dersom du ikke har MQA modellen av D90 er det kanskje andre der ut med erfaring?

    Vurderer en oppgradering til D90 MQA og vil da ikke bruke DACen som sitter internt i Denon PMA-2500NE lengre. Noen som har kjørt kombinasjonen Topping D90 og Denon PMA-2500NE? Kan da kjøre Denon som hel analog forsterker og bypasse de digitale kretsene.
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Hei der. Ser ut som at du også bruker Roon. Kan du bekrefte at Roon fungerer fint sammen med D90? Kommer den opp som Unidentified Device eller finner den ut at det er en D90 i andre enden? Vil kjøre fra en Raspberry Pi4 boks med Ropieee - USB ut og USB inn på D90en. Har du også MQA modellen? Kan du sende en skjermdump av signalveien på MQA fil om du har testet med Tidal Master album. Ja, jeg vet at MQA er ett lossy format ….. hadde foretrukket Qobuz om det var tilgjengelig i Norge. Dersom du ikke har MQA modellen av D90 er det kanskje andre der ut med erfaring?

    Vurderer en oppgradering til D90 MQA og vil da ikke bruke DACen som sitter internt i Denon PMA-2500NE lengre. Noen som har kjørt kombinasjonen Topping D90 og Denon PMA-2500NE? Kan da kjøre Denon som hel analog forsterker og buypasse de digitale kretsene.
    Hei! Jeg har MQA modellen. Har selv en streamer som er rpi basert, 3+. Pga nyeste xmos chipen så klarer ikke roon å se den via den. Fra Mac Mini USB så fungerer det fint. Der identifiserer Roon den som D90 MQA.

    Jeg syns det er mange MQA filer som låter veldig bra, bryr meg ikke så mye om alt folk sier om det. Screenshot_20201123-150121_Roon.jpg
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Hei! Jeg har MQA modellen. Har selv en streamer som er rpi basert, 3+. Pga nyeste xmos chipen så klarer ikke roon å se den via den. Fra Mac Mini USB så fungerer det fint. Der identifiserer Roon den som D90 MQA.

    Jeg syns det er mange MQA filer som låter veldig bra, bryr meg ikke så mye om alt folk sier om det. Vis vedlegget 677452
    Bummer …. så da kan jeg ikke bruke Ropieee boksen som streamer til D90MQA .... hmmmmm - kjipt.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Bummer …. så da kan jeg ikke bruke Ropieee boksen som streamer til D90MQA .... hmmmmm - kjipt.
    Nei nyeste xmos støtter ikke linux dessverre.. Var skuffa over dette jeg og. Men det låter vanvittig bra rett ut fra Macen så det er ikke så viktig for meg har jeg kommet fram til. Xmos xu 216 har veldig bra usb støtte fra Mac, og låter veldig rent. Men det er rart de ikke klarer å bygge inn linux støtte..
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Utfordringen er at dette skal være i stua og jeg ikke lyst til å sette opp en egen MAC eller PC der - vil ha det så lite og enkelt som mulig. Linux som Ropieee bruker til Raspberry Pi4 er en ypperlig løsning - men tydligvis ikke til Topping D90MQA enda. Tror vi det kan løse seg? Er det en HW utfordring med den nye XMOS modulen som ikke Linux kan takle?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Jeg har hatt litt kontakt med utvikleren av Allo streamere som bruker rpi 3+. Han sier det kommer litt an på kjernen i dacen. Hit or miss skriver han. Så man kan jo håpe på en løsning.. Men offisielt så er det ingen linux støtte.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ser fint D90MQA igjennom Pi4 som kjører Ropieee , men du ville vel slippe å ha en datamaskin ståendes ett eller annet sted. Har selv en gammel bærbar stående i garasjen for øyeblikket.

    tempImageQwolLh.jpg
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Ser fint D90MQA igjennom Pi4 som kjører Ropieee , men du ville vel slippe å ha en datamaskin ståendes ett eller annet sted. Har selv en gammel bærbar stående i garasjen for øyeblikket.

    Vis vedlegget 677471
    Her ser det jo ut til å fungere strålende - hvordan kan det stemme med det som Cundis skriver. Han sier at det ikke fungerer - her ser det ut til å fungere helt fint. Ikke noe problem å ha Ropieee boksen stående i en egnet eske. Helt topp! Det som jo er så greit med disse små Linux boksene er at de alltid fungerer og du slipper å ha en skjerm/tastatur/mus for å "fikse" ting og tang. Er det andre her som også får det til å fungere greit? Sikkert flere med tilsvarende løsninger.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Tror ikke det finnes noen klare svar på hvorfor det går, offisielt støttes ikke linux. Må være at rpi4 har en bedre kompabilitet enn rpi3..


    Edit:

    Dette minner meg om Hegel HD12 som jeg har hatt to stk av. Den første ble ikke sett i det hele tatt av roon via rpi3, den andre jeg hadde ble sett men ble begrensa til 48 kHz. Det samme gjaldt en HD25 jeg hadde som bruker samme usb chip, den ble ikke sett.
     
    Sist redigert:

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Tror ikke det finnes noen klare svar på hvorfor det går, offisielt støttes ikke linux. Må være at rpi4 har en bedre kompabilitet enn rpi3..


    Edit:

    Dette minner meg om Hegel HD12 som jeg har hatt to stk av. Den første ble ikke sett i det hele tatt av roon via rpi3, den andre jeg hadde ble sett men ble begrensa til 48 kHz. Det samme gjaldt en HD25 jeg hadde som bruker samme usb chip, den ble ikke sett.
    Er det flere der ute med Raspberry Pi4 og Ropieee som får det til å fungere med USB ut til D90MQA - skulle gjerne hatt noen flere enn 1 som har fått dette til å fungere greit.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Jeg spurte utviklerne av Allo om rpi3 vs rpi4 kompabilitet og fikk dette til svar. Ble ikke så mye klokere.

    Vis vedlegget 677525
    Ja dette avklarte ikke direkte kompabiliteten? Hmmmmm - veldig usikker på om jeg tar sjansen på å kjøpe inn en Topping D90 MQA til 8.990,- uten at jeg vet med sikkerhet at den vil fungere i oppsettet mitt slik jeg ønsker. Regner ikke med at det er noen i området mitt som jeg kan teste?

    Takk Cundis for at du sjekker opp her. Du nevnte Hegel HD12 her tidligere. Den kom vel i to utgaver? HD12 og HD12 DSD.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Ja dette avklarte ikke direkte kompabiliteten? Hmmmmm - veldig usikker på om jeg tar sjansen på å kjøpe inn en Topping D90 MQA til 8.990,- uten at jeg vet med sikkerhet at den vil fungere i oppsettet mitt slik jeg ønsker. Regner ikke med at det er noen i området mitt som jeg kan teste?

    Takk Cundis for at du sjekker opp her. Du nevnte Hegel HD12 her tidligere. Den kom vel i to utgaver? HD12 og HD12 DSD.
    Bare hyggelig, men nei det oppklarte dessverre ingenting.
    Du tror ikke du skulle kunne få kjøpe en i hfs butikken og teste om det funker og sende tilbake hvis det ikke funker? Kan jo ta en telefon og høre.

    Begge HD12 jeg hadde var DSD. Vet ikke om det har kommet to varianter?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.081
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det benyttes vel USB class2 og bør være plug´n play dersom man skal bruke USB inngangen på toppingen og en passende linux distro. Skjønner ikke helt det du sier om uforutsigbarhet og at pi versjon påvirker dette. At en ikke kan bruke linux når man f.eks. skal oppdatere firmware osv. er jo en annen ting riktignok.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Det benyttes vel USB class2 og bør være plug´n play dersom man skal bruke USB inngangen på toppingen og en passende linux distro. Skjønner ikke helt det du sier om uforutsigbarhet og at pi versjon påvirker dette. At en ikke kan bruke linux når man f.eks. skal oppdatere firmware osv. er jo en annen ting riktignok.
    Jo, usb class 2 er det. Samme problemet hadde jeg med Hegels nyere dacer som bruker litt nyere usb chipper. Jeg spurte Hegel om dette og de lover heller ikke linux kompabilitet.

    Ettersom det virker som problemet ligger hos meg som har rpi3 så dro jeg konklusjonen med pi versjon 3 vs 4 og kompabilitet. Evt at os'et også påvirker. Ropieee vs dietpi etc.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Mulig jeg da tar sjansen på ett kjøp her på Hifisentralen i morgen. Dersom det ikke fungerer og jeg må selge - farge Silver eller Svart - hva er lettest å selge videre? Silver passer best sammen med min Denon PMA-2500NE.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Det var så mye enklere med Hegel produktene. Der var alt de siste årene svart ....... når det gjelder DAC fra Hegel har jeg vært innom og testet/hatt i oppsettet mitt følgende modeller: Super, HD2, HD12, HD20 og HD25. Og de integrete DACene i H80, H90, H160 og Röst som jeg forstsatt har. Kanonbra forsterker.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Mulig jeg da tar sjansen på ett kjøp her på Hifisentralen i morgen. Dersom det ikke fungerer og jeg må selge - farge Silver eller Svart - hva er lettest å selge videre? Silver passer best sammen med min Denon PMA-2500NE.
    Jeg tror at svart er mer i vinden, men det kan være hipp som happ. Dessuten så er det nok ganske lett å selge D90 hvis det ikke skulle funke med et visst tap. Mange som er nysgjerrig på den. Og det er jo en god dac.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Sort selger nok raskest. Men du har jo 14 dagers angrerett etter norsk lov hvis du er forsiktig med den og innpakningen så den kan leveres tilbake i samme stand.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Vil få en Topping D10 om noen dager. Vil bruke den som et mellomledd(USB-link) til min DP 8.0 DAC, da den ikke har noen USB inngang. (Har brukt en Stello U3 til nå).Vil bruke coax utgangen på D10. Vil ha muligheten for å bruke DSD avspilling nå. Har muligheten for å bruke RCA analog utgangen direkte inn på forforsterkeren som ren DAC. Men må bruke en RCA/XLR kabel/overgang. Var på tanken å prøve en D90 med balansert mulighet, men har ikke plass i racket nå :)
    Det er selve anlogdelen på DP 8.0 som gjorde den den lød betydlig mere organisk enn den belcanto Dac'en jeg har, og så har den heller ikke separat strømforsyning. Noe som fjerner mye av nettstøyen, og som til eksempel gjør triangler og vibrafone klarere og et mere gjennomsiktig lydbilde. Forforsterker har som sagt stor betyning.
    Får prøve ut denne Topping D10 i første omgang, og se om det er et merke å anbefale.
     
    Sist redigert:

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    De er ikke akkurat store, e30 og l30. Nesten så man ikke ser de ved siden av en pc med 15,6" skjerm.
    20201121_222616.jpg
    Fin og klar lyd gir de ihvertfall ifølge junior🙂
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Det var så mye enklere med Hegel produktene. Der var alt de siste årene svart ....... når det gjelder DAC fra Hegel har jeg vært innom og testet/hatt i oppsettet mitt følgende modeller: Super, HD2, HD12, HD20 og HD25. Og de integrete DACene i H80, H90, H160 og Röst som jeg forstsatt har. Kanonbra forsterker.
    Dette har vi snakket om Trond :unsure:

    mvh
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Når det først nevnes Hegel så passer D90 veldig godt inn med min H90. Vet ikke hvordan det blir med Röst, men den er minst like bra som H90, dog litt mer analytisk har jeg inntrykk av?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn