Gode ny-produserte rør!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BerntJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.401
    Antall liker
    185
    Normalt regnes rundt 2000 timer på vanlige rør og 10 000 timer på Longlife. Varierer veldig, men begynner lyden å høres "død" er det på tide å bytte. VH. Bernt
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    En rørtester vil si det meste om tilstanden.
    Nesten like bra er å sjekke at spenningene på de forskjellige elektrodene stemmer med det opprinnelige.
    Så lenge alt stemmer, er røret "friskt".
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    En rørtester vil si det meste om tilstanden.
    Nesten like bra er å sjekke at spenningene på de forskjellige elektrodene stemmer med det opprinnelige.
    Så lenge alt stemmer, er røret "friskt".
    Vel, jeg har et lite brukt TFK ECC802S/6189 som måler ok eller nytt på to rørtestere, men som låter daft og forvrengt. Byttet ut med flere rør både NOS, nyproduserte og velbrukte RCA, Tung-Sol o.l. De måler også ok og låter flott! Mine ørers konklusjon er at TFK røret er defekt selv om tester sier ok.

    Artig med rør! ;-)
     

    BerntJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.401
    Antall liker
    185
    På de gode rørtesterne kan du måle om det er lekasjestrømmer mellom eletrodene og gløding. Mulig ditt TFK har noe sånt. VH. Bernt
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    På de gode rørtesterne kan du måle om det er lekasjestrømmer mellom eletrodene og gløding. Mulig ditt TFK har noe sånt. VH. Bernt
    Den ene gjør det. Det eneste den ikke gjør er å vise mA/V (eller microohms), men etter en utregning så kan det beregnes også.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er mullard nos rør det er snakk om. Vet ikke om dem er longlife. Hehe.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Hvordan vil du sammenligne golden dragon trustworthy ecc83 med mullard nos?
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Har sammenlignet Psvane sin 12AX7-T mot mine NOS Mullard og Telefunken de siste ukene. Faktisk foretrekker jeg Psvane i en Line Magnetic 216. Litt mere oppløst, men fortsatt småvarm med mellomtone gløden til mine NOS rør. Helt klart et merke jeg skal teste mere fra fremover. Pussig at mine opplevelser spriker litt med trådstarter, men antar at annen forsterker vil uansett endre totalinntykket.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Har sammenlignet Psvane sin 12AX7-T mot mine NOS Mullard og Telefunken de siste ukene. Faktisk foretrekker jeg Psvane i en Line Magnetic 216. Litt mere oppløst, men fortsatt småvarm med mellomtone gløden til mine NOS rør. Helt klart et merke jeg skal teste mere fra fremover. Pussig at mine opplevelser spriker litt med trådstarter, men antar at annen forsterker vil uansett endre totalinntykket.
    Vet ikke hvor lenge du har spilt og type Psvane rør du har, men har som sagt testet tøret i 3 forskjellige posisjoner i signalkjeden og savner lettflythet og 3D i lydbildet. Pressisjonen i lydbilder er heller ikke god. Men, lyd er subjektivt - så du kan ha like rett som meg! :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Psvane 12ax7 ble fullstendig gruset av GD Thrustworty i mine Mc275 amper. På alle parameter.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Har sammenlignet Psvane sin 12AX7-T mot mine NOS Mullard og Telefunken de siste ukene. Faktisk foretrekker jeg Psvane i en Line Magnetic 216. Litt mere oppløst, men fortsatt småvarm med mellomtone gløden til mine NOS rør. Helt klart et merke jeg skal teste mere fra fremover. Pussig at mine opplevelser spriker litt med trådstarter, men antar at annen forsterker vil uansett endre totalinntykket.
    Vet ikke hvor lenge du har spilt og type Psvane rør du har, men har som sagt testet tøret i 3 forskjellige posisjoner i signalkjeden og savner lettflythet og 3D i lydbildet. Pressisjonen i lydbilder er heller ikke god. Men, lyd er subjektivt - så du kan ha like rett som meg! :)
    De har ca 120 timer på seg nå. Det er T-Series jeg bruker. Psvane har mange rør, så ikke sikkert vi lytter på de samme. T-Serien er de mest kostbare og leveres i et lite etui. ($99 for et par med 12AX7) De har mange andre rimeligere rør som jeg ikke kjenner.
    Kjøpte de etter å ha lest flere halleluja tråder på forumer i USA.

    12ax7T_600-159x300.jpg
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Psvane 12ax7 ble fullstendig gruset av GD Thrustworty i mine Mc275 amper. På alle parameter.
    Har bestilt et sett. Spent på om de er så gode som tilbakemeldingene.
    Psvane sin T-serie ble jo tatt i mot med åpne armer av entusiaster i USA, men mulig lydpreferansen er annerledes der borte :)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Har sammenlignet Psvane sin 12AX7-T mot mine NOS Mullard og Telefunken de siste ukene. Faktisk foretrekker jeg Psvane i en Line Magnetic 216. Litt mere oppløst, men fortsatt småvarm med mellomtone gløden til mine NOS rør. Helt klart et merke jeg skal teste mere fra fremover. Pussig at mine opplevelser spriker litt med trådstarter, men antar at annen forsterker vil uansett endre totalinntykket.
    Vet ikke hvor lenge du har spilt og type Psvane rør du har, men har som sagt testet tøret i 3 forskjellige posisjoner i signalkjeden og savner lettflythet og 3D i lydbildet. Pressisjonen i lydbilder er heller ikke god. Men, lyd er subjektivt - så du kan ha like rett som meg! :)
    De har ca 120 timer på seg nå. Det er T-Series jeg bruker. Psvane har mange rør, så ikke sikkert vi lytter på de samme. T-Serien er de mest kostbare og leveres i et lite etui. ($99 for et par med 12AX7) De har mange andre rimeligere rør som jeg ikke kjenner.
    Kjøpte de etter å ha lest flere halleluja tråder på forumer i USA.

    Vis vedlegget 198931
    Nøyaktig det samme røret jeg har, se innlegg #65.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Ett av rørene jeg ikke har fått testet og som jeg har litt forventninger til er det nyproduserte "Tung-Sol". Det skal ha fått endel gode tilbakemeldinger...
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Psvane 12ax7 ble fullstendig gruset av GD Thrustworty i mine Mc275 amper. På alle parameter.
    Samme erfaring.
    Veldig interessante disse GD Thrustworthy rørene. Koster hele £15 pr rør fra UK + frakt, så om den er så bra er det et funn til prisen.
    Noe forøvrig Psvane også blir omtalt av flere brukere. F.eks: PSVANE 12AX7′s are fantastic tubes! – Blog | TONEAudio MAGAZINE
    Jeg deler fortsatt samme syn på Psvane mot mine NOS, så mulig mitt anlegg (ører) prioriterer andre egenskaper :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Kan godt være at amerikanere har en litt annen lydfilosofi enn oss, men når ett rør som psvane eller andre maskerer og er så lite detaljert og dynanisk ( i forhold til f,eks GD TW ), da er valget enkelt for min del.

    Nå er vel de fleste nyproduserte rør i noenlunde samme gate, men det finnes heldigvis noen få som skiller seg ut.

    Og ja, GD TW er ett funn til prisen når en kjøper de fra England.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Kan godt være at amerikanere har en litt annen lydfilosofi enn oss, men når ett rør som psvane eller andre maskerer og er så lite detaljert og dynanisk ( i forhold til f,eks GD TW ), da er valget enkelt for min del.

    Nå er vel de fleste nyproduserte rør i noenlunde samme gate, men det finnes heldigvis noen få som skiller seg ut.

    Og ja, GD TW er ett funn til prisen når en kjøper de fra England.
    Med all respekt for andres meninger kan jeg bare ikke forstå dette Musicman. Selv på La Scala II, som er er svært avslørende låter Psvane rørene mere oppløst i toppen en mine gode å langt mere kostbare NOS Philips og Mullard rør. Ikke er de svake på dynamikk eller. Dog mangler Psvane litt av den «magiske» mellomtone gløden. Kan nesten lure på om deres rør er defekte? Jeg vet at Psvane hadde store problemer en periode og flere klaget på forum i US, men dette har løst seg den siste tiden.

    Om ønskelig kan mine Psvane lånes når jeg får i hus GD TW om en uke eller to.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Guiguang er en av de som har vært med lengst ja, og burde ha best forutsetning til å lage gode rør. De har noen heldige utgaver bl.a. 300B og 805, men 12AX7-T som de leverer i luksusinnpakning og "individuelt måleblad" har de ikke vært heldig med etter min erfaring.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Merkelig dette. Jeg har godt resultat med Genalex ecc83 i min rogue m-180. Har også testet Tele <> 12ax7. Kunne tenke meg å teste TAD 7025 cryo. Hvor handler jeg dette billigst? Vh Geir

    Høsten og vinteren er lang, viser det seg. Mye vann har rent i elva - ting tar tid - endel nytt utstyr har kommet i hus parallelt med rørtestingen, bl.a. ny pu (AT33EV), ny step-up (Audio Innovations S1000 silver) og "ny" arm (Linn Ittok LV2). For å unngå å lure meg selv så er ting gjentatt flere ganger mht rørtestingen. For å referere til bildet lengre oppe så kan jeg starte med:

    Psvane 12AX7-T: Innvendig oppbygning er usymmetrisk, litt sånn kastet inn i glassformen... lyden er litt sånn der; ren, klemt, 2D, lite nerve, lite støy.
    Karakter: 3 (1).

    JJ ECC83: Et lite lyspunkt og en av overraskelsene nevnt tidligere. Røret spiller på en yndig og magisk måte om det brukes som inngangsrør til RIAA eller linjenivå. Som driver og i krets med høyt effektuttak så faller det litt gjennom. Jeg bruker ordet magisk - utrolig nok - og det henspeiler på mitt førsteinntrykk da jeg hørte det i RIAA'en; "Kanskje det er et liv etter Telefunken..." :)
    Karakter: 4 (2)

    "Genalex" ECC83: Her har vi ett av testens to svarte får. Det holder overhodet ikke spec på ECC83. Tar ofselig lang tid i oppvarming, scorer "bad" på mine 2 rørtestere. Jeg kjøpte faktisk en rørtester til for å forsikre meg om at testutstyret var å stole på. Samme måleverdier. Tok kontakt med leverandør og gjorde han oppmerksom på dette. Han hørte ikke på det øret og svarte en masse svada (ikke norsk).
    Karakter: Ingen.

    "Mullard" ECC83: Sorte får nr. to! Samme elendige resultat. Skulle tro de var lagd på samme fabrikk.....og det var de! Noe må være riv ruskende galt. Her kjøpte jeg 2 NOS Mullard ECC83 60-talls for å kontrollmåle. Kanonmålinger og kanonlyd!
    Karakter: Ingen.

    Golden Dragon ECC83T Trustworty: Den sikre vei om du ikke går for NOS. Har NESTEN den samme sprudlende lyden som originalen, men bare nesten. Men har samme musikalitet i mine ører. Mangler bare litt sprut. Det kan bli bedre etter flere timer spilling, kanskje.
    Karakter: 5 (3)

    TAD 7025WA: Som nyprodusert rør, helt greit egentlig. Litt bedre enn Psvane, men ikke på høyde med JJ eller GDT. Litt uslepet i lyden selv etter innspilling.
    Karakter: 3+ (1)

    TAD 7025/ECC83 CRYO: Den andre overraskelsen! Dette røret spilte godt rett ut av esken. Med en del innspilling blir det bare bedre og bedre! Ikke helt TFK, men vel så godt som det andre ref.røret EI ECC83 Silver! Det ikke mindre enn rett og slett fabelaktig - til å være nyprodusert rør. Mangler litt på 3D enda, men med enda mere spilling så kanskje...? :)
    Karakter: 6 (4)

    P.S. Jeg er litt usikker på om TAD CRYO fortjener bedre enn GDT, men GDT er spilt litt lengre og er en akseptert gjest i min signalvei - jeg HÅPER at TAD CRYO kan bli ørlite bedre etterhvert og DA er GDT slått på målstreken...

    Karaktergiving: 1-6 hvor 6 er best gitt i forhold til dagens rørproduksjon. (Tall i parentes: Karakter gitt i forhold til referanse (TFK ECC83)).
    "Testen" tar ikke hensyn til levetid, noe som sikkert er et tema i forhold til dagens dårligere produksjonsmaterialer enn tidligere.
    Rørene er testet i to rørtestere, testet som RIAA inngang, preamp utgang, effektforsterker inngang. Alle var befriende støysvake!
     
    Sist redigert:

    oyvharal

    Medlem
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    Disse gryo behandlede rørene, er det bare tull og tøys? eller er de lydmessig bedre? Noen med erfaring?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Disse gryo behandlede rørene, er det bare tull og tøys? eller er de lydmessig bedre? Noen med erfaring?
    Spør du meg, svarer jeg ja.
    For å få et mest mulig riktig svar, bør en spørre en metallurg. De har greie på hva som skjer med metall strukturer ved temperaturbehandling.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg fikk noen like filmkondenstorer cryohehandlet og noen uten cryobehandling en gang i tiden. Jeg klarte ikke å skille dem fra hverandre.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Har ca 60 timer på GD ECC83T nå. Fine og åpne i klangen. Håper dog de myker opp litt i mellomtonen. Hos meg er de foreløpig litt for lik SS forsterkerne mine i mellomtonen (små hard) Psvane og mine andre NOS rør er bedre i mine ører sånn sett, men skal gi GD endel timer til. Blir de hakket mere smooth i øvre mellomtonen er de svært gode VFM.
     
    Sist redigert:

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Var den til meg?
    vh Geir
    Vurdert å teste EAT ecc83-røret?
    Var til kabeldragern, men hvis noen andre testet det, hadde det vært interresangt å høre hva som menes om det.
    Jo, var inne på å teste denne tidligere. Nå er det derimot sommer (7gC i dag...) så det må bli til høsten. Sommeren brukes til andre aktiviteter :)

    Kommer også tilbake med oppdatert omtale av alle rørene etter en lengre brukstid/innspilling. Kanskje noe forandrer seg....?
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Har ca 60 timer på GD ECC83T nå. Fine og åpne i klangen. Håper dog de myker opp litt i mellomtonen. Hos meg er de foreløpig litt for lik SS forsterkerne mine i mellomtonen (små hard) Psvane og mine andre NOS rør er bedre i mine ører sånn sett, men skal gi GD endel timer til. Blir de hakket mere smooth i øvre mellomtonen er de svært gode VFM.
    I mine ører er det spesielt 3D, plassering og imaging som er brukbart på GD ECC83T - mye bedre enn Psvane. Jeg har noen NOS rør som IKKE lever opp til GD....
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Har ca 60 timer på GD ECC83T nå. Fine og åpne i klangen. Håper dog de myker opp litt i mellomtonen. Hos meg er de foreløpig litt for lik SS forsterkerne mine i mellomtonen (små hard) Psvane og mine andre NOS rør er bedre i mine ører sånn sett, men skal gi GD endel timer til. Blir de hakket mere smooth i øvre mellomtonen er de svært gode VFM.
    I mine ører er det spesielt 3D, plassering og imaging som er brukbart på GD ECC83T - mye bedre enn Psvane. Jeg har noen NOS rør som IKKE lever opp til GD....
    Spesielt at det låter så annerledes i mine ører på min Line Magnetic 216A forsterker. Gikk tilbake til Psvane i kveld og vips var nærheten og varmen i vokal tilbake. Nå står artisten foran meg igjen med rom akustikken i innspillingen som brer seg ut og utenfor høyttalerne. GD ECC83T låter fortsatt for hardt og flatt etter ca 90 timer for min smak, samt at de mangler den mellomtone realismen jeg får fra Psvane og Telefunken NOS rørene.

    Enten er smaken (prioriteringene) vår helt annerledes. Eller er det defekte rør, som spiller oss en puss? Eller er det andre forsterker konstruksjoner som gjør at oppfatningen er så sprikende? Høyttalere spiller jo selvsagt en stor rolle. Jeg bruker nå rør forsterken på Sonus Faber Minima samt et sett med Klipsch RF-52II for når jeg ønsker å dra på litt ekstra i mannehulen på hele 12kvm.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det er såpass mange komponenter i en forsterker at rør alene ikke kan ta skylda eller få æren for alt.
    De er enklere å bytte enn andre komponenter.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har fått testa en del ecc83. Det er for det meste "pulls", men noen nyere fra yoguslavia (gammelt tlfk utstyr) og et par helt nye golden dragon som jeg kjøpte hos motron. De er kun brukt 20-30 timer. Så langt ser det ut som tfk, mullard, philips etc ofte måler som nye eller nesten der oppe, selv om de ser virkelig godt brukte ut. Yogu rørene er helt i bunn eller skjeive selv om de ikke er så mye brukt, og GD er halvtrette selv om de er helt nye.
    Det beviser ikke noe, men det kan vel se ut som det er en tendens til at gamle rør holder lenger.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Apropos gamle rør; husker jeg engang kjøpte en Fisher receiver fra 60 tallet med originale Fisher-rør (TFK). Disse rørene måler den dagi dag over NOS og de er jevne mellom triodehalvdelene mens nye rør måler som regel ujevnt og blir daffe i lyden relativt fort.
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    165
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Merkelig dette. Jeg har godt resultat med Genalex ecc83 i min rogue m-180. Har også testet Tele <> 12ax7. Kunne tenke meg å teste TAD 7025 cryo. Hvor handler jeg dette billigst? Vh Geir
    Jeg handlet her:
    7025 WA TAD Cryo HIGHGRADE Premium Selected - 12AX7 | eBay
    Takker for tips i tråden min...

    Vil jeg kunne bruke disse i min EL34 single ended 2x12W?
    Og om du kjenner til gode EL34 rør som jeg kan parre disse med er jeg takknemelig, jeg trenger 2 rør av hver...driver og effekt blir det vel.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Tilbakemelding fra en som forsøkte nye rør i sin Counterpoint forforsterker:
    RE: Rør til forforsterker Counterpoint
    Golden Dragon rørene (6922/6DJ8) fra Mortron var ekstremt vellykket i min forforsterker.
    Dette ble julaften…
    Oppløst lydbilde med fin diskant.

     
    Vennlig hilsen
    Christian Fredrik

     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Merkelig dette. Jeg har godt resultat med Genalex ecc83 i min rogue m-180. Har også testet Tele <> 12ax7. Kunne tenke meg å teste TAD 7025 cryo. Hvor handler jeg dette billigst? Vh Geir
    Jeg handlet her:
    7025 WA TAD Cryo HIGHGRADE Premium Selected - 12AX7 | eBay
    Takker for tips i tråden min...

    Vil jeg kunne bruke disse i min EL34 single ended 2x12W?
    Og om du kjenner til gode EL34 rør som jeg kan parre disse med er jeg takknemelig, jeg trenger 2 rør av hver...driver og effekt blir det vel.
    Om din forsterker bruker ecc83/12ax7 så kan 7025 brukes. Når det gjelder EL34 så er jeg litt rusten til å kunne gi gode råd rundt det røret. Men, det er noen av disse nyproduserte EL34 rørene som har det med å kortslutte og drar med seg katodemotstanden - husker ikke hvilket fabrikat. Søk på nettet etter gode EL34. Sist jeg holdt på med de rørene så var det EL34 Precision som var gode.... det er lenge siden (rørene som Audio Innovations brukte...)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn