Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23

    MEGET gode komponenter som nesten aldri er å finne!

     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.705
    Antall liker
    3.811
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Etter min mening et godt kjøp, særlig ettersom det står en V15III på den. Hadde jeg ikke hatt 4 gamle Dualer stående, ville jeg nok... 704-en har flott arm, fin DD, og halvautomatikk som gjør at du kan sovne fra den glatt og elegant.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.783
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Etter min mening et godt kjøp, særlig ettersom det står en V15III på den. Hadde jeg ikke hatt 4 gamle Dualer stående, ville jeg nok... 704-en har flott arm, fin DD, og halvautomatikk som gjør at du kan sovne fra den glatt og elegant.
    Ser ikke den pickupen litt «annerledes» ut? Mente Shure V-15 så slik ut:
    4B288DB8-5FAC-497F-8F92-CB61F19D0975.jpeg
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.705
    Antall liker
    3.811
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Samma innmaten, men Shure laget flere serier for Dual, M91, V15III osv, med en spesiell klipsfesting som går rett på Dual TK/"headshells". LM (Low-Mass) er koden for det på V15III. Fordel for Dual-spillere, da det bare er å klipse på, uten å tenke på justering. Dog - for de V15IIIene jeg har sett med den fatningen, går standard 1/2" montasjen tapt. Dermed kan det være vanskelig å montere på andre spillere. Stanley trekropp er et godt alternativ i så fall, da som sagt innmaten er lik, og det tar et par minutter med skarp kniv/ skalpell å fikse. Skal sjekke om jeg har en slik klipsmontasje å ta bilde av. Stay tuned.
    Edit: Øverst er en pickup med den seneste klomontasjen, nederst er en litt tidligere pickupkropp, fra en V15III, tror jeg, med en litt annen fikseringsmåte. Jeg har ikke en hel V15III med Dual klomontasje, da jeg har satt dem i Stanleykropper. folder1.jpg
    folder1.jpg
    Enda en edit: Her er en V15III (uten stift) L-M. Denne har i tillegg til Dualklipset skruehull for 1/2". De ble brukt for ekstra festing i Dual-TK-en; klipset må skjæres vekk for bruk i en std 1/2"- montasje. Dessuten er de gjenget for 2mm skruer, og ikke 2,5mm.
    folder1.jpg
    folder2.jpg
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.783
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Samma innmaten, men Shure laget flere serier for Dual, M91, V15III osv, med en spesiell klipsfesting som går rett på Dual TK/"headshells". LM (Low-Mass) er koden for det på V15III. Fordel for Dual-spillere, da det bare er å klipse på, uten å tenke på justering. Dog - for de V15IIIene jeg har sett med den fatningen, går standard 1/2" montasjen tapt. Dermed kan det være vanskelig å montere på andre spillere. Stanley trekropp er et godt alternativ i så fall, da som sagt innmaten er lik, og det tar et par minutter med skarp kniv/ skalpell å fikse. Skal sjekke om jeg har en slik klipsmontasje å ta bilde av. Stay tuned.
    Edit: Øverst er en pickup med den seneste klomontasjen, nederst er en litt tidligere pickupkropp, fra en V15III, tror jeg, med en litt annen fikseringsmåte. Jeg har ikke en hel V15III med Dual klomontasje, da jeg har satt dem i Stanleykropper. Vis vedlegget 906520
    Vis vedlegget 906521
    Enda en edit: Her er en V15III (uten stift) L-M. Denne har i tillegg til Dualklipset skruehull for 1/2". De ble brukt for ekstra festing i Dual-TK-en; klipset må skjæres vekk for bruk i en std 1/2"- montasje. Dessuten er de gjenget for 2mm skruer, og ikke 2,5mm.
    Vis vedlegget 906528
    Vis vedlegget 906529
    Man lærer noe hver dag hvis man bare er litt nysgjerrig. 🤗
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    Utrolig nok så er ikke disse solgt 😱

    EA7444D1-BE75-46E9-BF1D-4102574183BA.png
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Noen som fikk seg et ok anlegg til en ok pris🫣
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Kjør inflasjons kalkulator, og vi er på en åttendedel av nyprisen? Pruting er mulig også. Er vel vekta som er i veien for at de ikke er solgt. Jeg kjøper aldri høyttalere som veier over 70 kg.

     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.783
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Kjør inflasjons kalkulator, og vi er på en åttendedel av nyprisen? Pruting er mulig også. Er vel vekta som er i veien for at de ikke er solgt. Jeg kjøper aldri høyttalere som veier over 70 kg.

    Har ikke hørt slike, men for en kg-pris på 217 kr 108,50 kr så tror jeg du får mye vellyd/kr her i forhold til hva man oppnår med mye annet?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Kjør inflasjons kalkulator, og vi er på en åttendedel av nyprisen? Pruting er mulig også. Er vel vekta som er i veien for at de ikke er solgt. Jeg kjøper aldri høyttalere som veier over 70 kg.

    Korleis vil eit par Vera 400/1000 respondere på disse høgtalerane tru @Armand ?

    Det var vel store Krell/ML/DP som vart anbefalt då disse høgtalerane var nye.

    Mvh Arild 😊
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Mer Wilson på billigsalg, denne gangen til rundt 1/4 av nypris. Men en nyere modell.
    Med tanke på de fullstendig hodeløse high end prisene for tida, så er bruktmarkedet virkelig attraktivt. Suselyden han snakker om har jeg en sterk følelse av at oppstår utenfor høytt.

     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Korleis vil eit par Vera 400/1000 respondere på disse høgtalerane tru @Armand ?

    Det var vel store Krell/ML/DP som vart anbefalt då disse høgtalerane var nye.

    Mvh Arild 😊
    Bare en kort kommentar; disse ligger rundt 8 Ohm og 90 dB. Ganske overkommelig. Ellers er Google og produsentens nettsider et hjelpemiddel. Men jeg tror de er solgt nå.

    Jeg bare minner politiet om at trådstarter har sagt at litt diskusjon rundt tipsene her er ok, bare det ikke tar helt av. Vi er mennesker, ikke maskiner som må følge en protokoll slavisk. Livet blir så jævlig kjedelig hvis man skal være korrekt hele tida. OT ferdig.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Veldig rimelig, pruting er nok mulig også. Fjernkontroll mangler men dette løses lett med en Harmony etc. Jeg ville nok insistert på å få testet den kjapt, kanskje med noe medbrakt utstyr.

     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    395
    Antall liker
    443
    Sted
    Brøttum
    "Kuppet" ble tilbakelevert i dag, dette er 25-30 år gamle (billige) elementer med varierende kvalitet og lagring. Verdiløst i mine øyne, mulig man kan selge det løst for litt mer enn prisforlangende, personlig har jeg ikke ork/tid til å gjøre det for noen hundrelapper. ;)
    Essensen er vel at ikke alt er så bra som det virker.
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.708
    Antall liker
    895
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    sjelden jeg har sett disse på salg. Legacy audio illusion.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.131
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bare minner politiet om at trådstarter har sagt at litt diskusjon rundt tipsene her er ok, bare det ikke tar helt av. Vi er mennesker, ikke maskiner som må følge en protokoll slavisk. Livet blir så jævlig kjedelig hvis man skal være korrekt hele tida. OT ferdig.
    Handler ikke om å leke politiet her....
    Hvor mange diskusjonsposter tenker du er greit her før en fortsetter videre på diskusjons-tråden?
    Noen synes en ekstra kommentar er mer enn nok, andre kan holde på ut i det uendelige.
    Synes personlig dette blir bare rot. Da kan vi like så godt droppe den andre tråden som er knyttet til denne.
    Det greie med denne tråden er kort og konsist anbefaling til gode kjøp. Snakket rundt kan tas på den andre tråden, det er min personlige mening.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Handler ikke om å leke politiet her....
    Hvor mange diskusjonsposter tenker du er greit her før en fortsetter videre på diskusjons-tråden?
    Noen synes en ekstra kommentar er mer enn nok, andre kan holde på ut i det uendelige.
    Synes personlig dette blir bare rot. Da kan vi like så godt droppe den andre tråden som er knyttet til denne.
    Det greie med denne tråden er kort og konsist anbefaling til gode kjøp. Snakket rundt kan tas på den andre tråden, det er min personlige mening.
    Det handler om den folkelige måten å være på. Om man hele tiden skal tenke på hva som er strengt korrekt så kveler du den naturlige samtalen.
    En to-tre poster frem og tilbake må kunne gå an, så kan moderator henstille om at diskusjonen flyttes om ikke folk gjør det selv. Det blir dessuten det klart mest oversiktlige. Om man går rett over på en annen tråd og kommenterer tips som er lagt ut her så er det mer rotete synes jeg. Jeg gjentar igjen at LMC tidligere har sagt at litt diskusjon er ok. Om trådstarter har ombestemt seg, så beklager jeg og vi får holde oss til å bare poste tips her uten en eneste kommentar utenom, det er greit det. Jeg synes forøvrig at denne utenomdiskusjonen forstyrrer mye mer enn noen relevante ordvekslinger om tipsene her.
     
    Sist redigert:

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.575
    Sted
    Hamar
    Dette er jo helt kokosbananas.

     

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Mer Wilson på billigsalg, denne gangen til rundt 1/4 av nypris. Men en nyere modell.
    Med tanke på de fullstendig hodeløse high end prisene for tida, så er bruktmarkedet virkelig attraktivt. Suselyden han snakker om har jeg en sterk følelse av at oppstår utenfor høytt.

    Har hatt flere fine ting til salgs til en god pris denne selgeren, men av en eller annen grunn svarer han ikke på henvendelser selv om jeg ser meldingene mine er lest. Jeg har kun topp-karakterer på finn og satt med penger på konto klar for å handle av karen, men neida. Helt tyst. Rart folk gidder bryet med å legge ut annonser i det hele tatt når de ikke vil selge.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Har hatt flere fine ting til salgs til en god pris denne selgeren, men av en eller annen grunn svarer han ikke på henvendelser selv om jeg ser meldingene mine er lest. Jeg har kun topp-karakterer på finn og satt med penger på konto klar for å handle av karen, men neida. Helt tyst. Rart folk gidder bryet med å legge ut annonser i det hele tatt når de ikke vil selge.
    Fikk svar av han en gang, det som er greia er at han forventer mer enn det som oppgis-Det er startprisen.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Det er selger som bestemmer reglene på Finn, men det kan være utrolig frustrerende for kjøper. Har det kommet inn bud ? Er det mange budgivere ? Når avsluttes auksjonen ? I dette tilfellet står det «selges høystbydende» .
    Kan hende den lave utgansgprisen har skapt så mye interesse at selger ikke rekker å svare alle ?
     

    Audio107

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2012
    Innlegg
    221
    Antall liker
    184
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Påskeferie?
    Har selv hatt kjøpere på annonser som sender mld etter midnatt og er sure da jeg ikke svarer, eller når jeg er på jobb
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Hva med disse? Ser solide ut. Røske ut filter, et par Beyma eller noe som oppgradering og skikkelige dsp forsterkere. Men konevennlige var de ikke.

     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.596
    Antall liker
    3.134
    Torget vurderinger
    0
    Det er selger som bestemmer reglene på Finn, men det kan være utrolig frustrerende for kjøper. Har det kommet inn bud ? Er det mange budgivere ? Når avsluttes auksjonen ? I dette tilfellet står det «selges høystbydende» .
    Kan hende den lave utgansgprisen har skapt så mye interesse at selger ikke rekker å svare alle ?
    Finn.no funker veldig bra (y)
    Ved flere anledninger med "Fiks Ferdig" har jeg Vippset betaling på mange tusen kroner og responsen fra selger er totalt fraværende.
    Noen dager senere er pengene tilbake på konto...... 😭
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn