Diverse God lyd i bil uten cd spiller.

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Antall liker
209
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har brukt Tidal i min Golf, der har jeg en del spillelister som er lastet ned på min Samsung. Den kobler seg automatisk på via Bluetooth slik som hos deg. Da er det bare å starte spillelisten og kjøre av sted. Du styrer volum på rattet som vanlig men du kan også skifte spor på rattet, noe som er genialt. Lyden er veldig bra, kan ikke sammenlignes med det forferdelig greiene fra DAB. Som det før er skrevet: Etter en stund vil du ikke savne CD spilleren selv om det hos meg låter hakket bedre. Kvaliteten blir vel bedre med kablet forbindelse. Lykke til og gratulerer med ny bil.

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.146
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
I min BMW bruker jeg 2 stk 256 GB USB-stick. Slike koster ikke stort i dag. En for klassisk og en for pop/rock. Fyllt dem med ALAC-filer. Bilstereoen (Harman Kardon) bruker mp3-tagene så jeg kan velge spor, artist, album whatever. Setter den til å spille spor og så på random play (unntatt på klassisk da - da spiller jeg selvfølgelig hele verk).
Bruker FAT-32 filsystem. Funker som f. Det gjør det sikkert i din bil også.
Har den store Harman pakka i den gamle lille BMW'n testet i kveld WAV på usb det gikk så det gren etter :)

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.146
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hvordan gikk det her ble du fornøyd med lyden ?
Ille nysgjerrig er jo bil til 1mill ++ ( 70-80K alene til bare Burmester pakka )

Mvh

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
6.009
Kan være muligheter for surround også - kan låte ganske så brukbart i en bil.

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
313
Sted
Tranby
Du trenger en NOS Alpine F1-Status CDA-7990 og en stikksag.
Eller bruk Tidal fra mobil.

H

Hifibasillen

Gjest
2014 A3 Sportback med B&O pakken låter så der, cd eller minnekort/usb er veien å gå på de fleste anlegg vil jeg tro, bassen skal oppgraderes (igjen) på B&O pakken for den er virkelig ikke god når volumet når morsomme nivåer.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Jeg husker nå at selgeren sa at hvis jeg brukte usb kabel til telefonen, så ville jeg kunne bla i alle bildene som er lagret i telefonen på den høyre skjermen i bilen også. Jeg synes det er kult at allerede nå så kommer det opp bilde av hvem som ringer på skjermen i bilen og med den egne ringetonene for hver kontakt......... men det er så mye rart på den nye bilen for ikke og snakke utrolig mange knapper jeg ikke har den vageste peiling på hva gjør....... MEN EN DAG....... DA skal jeg finne det ut.
Følelsen av å skulle styre et romskip der altså...

Topp Bunn