GM 70

frode n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.07.2010
Antall liker
356
Torget vurderinger
1
Etter at jeg mistet litt piffen på vårparten i fjor, tok jeg frem prosjektet i romjulen.
Etter å ha sett på prosjektet med nye øyne, forstod jeg at måten jeg hadde bygget rørdelen ( driver og utgangsrør ) gjorde det vanskelig og måle spenninger, samt reparasjoner og forandringer.
Jeg besluttet og bygge om denne delen og synes det er mer luft og åpning til driver og utgangsrør nå
DSC_0853.JPG
.

I fjor loddet jeg først på alle strømledningene til glødingene til EZ80, EY500, 6DE7, og GM70, og finjusterte de til oppgitt volt.

Nå i januar har jeg begynt å prøve høyvolt til bias, driver og utgangsrør. Begynte med det jeg gruet meg mest til, B+ til GM70. Uten røret i, men med 30 K bleeder motstand til jord, var B+ ca 990 VDC. Her virker alt ok.

Da jeg setter i begge EZ80 likeretterne, så lyser ikke det ene røret som går til 9105 choken. Dette er til driver røret, og spenningen stemmer ikke i følge hva Mr Gary Dews oppga.

Det jeg lurer på er om jeg har misforstått kretstegningen. Jeg synes det ser ut som pinne 3 og 4 er koblet i sammen på begge rørene. Dette har jeg gjort på begge rørene.( se bilde under )

Har googla litt og kan ikke se noen sted at gløding og katode er koblet sammen. Har noen synspunkter på dette ?

frode n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.07.2010
Antall liker
356
Torget vurderinger
1
Bilder etter ombygging. Det som gjenstår er målepunkter til bias og montere topplokk med utgangstrafo
DSC_0854.JPG

VB

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2009
Antall liker
1.710
Godt å se at du er igang igjen. Egen tråd og greier. Var bekymret for at høyspenten hadde tatt deg :)

Topp Bunn