Gjennomøfring av blindtest på signalkabel!

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
RoDa skrev:
Audiofile.

Hvis man ikke skal bedrive godkjent abx, hva i all verden skulle da hensikten være?
R
Beklager om jeg feiltolket deg. Men det har jo vært en svært vanlig innvendning mot abx, dette med stress og prestasjonsangst.
Hensikten slik jeg skisserte? Det var for å sjekke om man fortsatt hører forskjell under en blindtest, dersom denne utføres på samme avslappede måte som seende. Det måtte da vært av interesse for begge leire? Ikke som vitenskapelig bevis, men kanskje som et tankekors for den enkelte? (uansett hva nå resultatet måtte bli)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Morsom link! Fyren har et veldig godt poeng RoDa, det er noe med fokusen. Lyttefokus. Gammelt tema forsåvidt, men fortsatt like aktuelt i realiteten, om enn indiskutabelt på HFS da. Jmfr en tidligere tråd med vinkel på dette tema.

Mor er solid fokusert på innholdet i musikken, har aldri latt seg distrahere av "parametre" og klarer å identifisere alle kildene helt korrekt hver gang. Far er en audionerd, hører på luft og tomrom og klarer det aldri (unntatt et statistisk lykketreff første gang). Noe å tenke på for de som tror at lang lytte-/hifierfaring er det som teller. Jeg er sikker på at mor, som sannsynligvis gjenkjente alle kildene, også har minst like mye glede og utbytte av sin musikklytting.

Ikke nødvendigvis noe vitenskapelig belegg for å hevde noe som helst, men morsomt resultat verdt å ha ad notam like fullt.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
RoDa skrev:
Denne er jo litt morsom og kan kanskje si noe om innstilling og fokus når man lytter?

http://www.head-fi.org/forum/thread...-blind-test-3-cd-players-not-a-dbt-discussion

R
Siterer en kommentar:
"Perhaps simply listening to the most enjoyable sound, without being too overly analytical, is the secret to accuracy in listening tests?"

Kanskje et viktig poeng her? Vi lytter så intenst i slike settinger etter detaljer, at vi glemmer både helheten og musikken i seg selv.
Ser Vidar P er inne på noe av det samme.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.845
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Vidar P skrev:
Fyren har et veldig godt poeng RoDa, det er noe med fokusen. Lyttefokus. Gammelt tema forsåvidt, men fortsatt like aktuelt i realiteten, om enn indiskutabelt på HFS da. Jmfr en tidligere tråd med vinkel på dette tema.

Mor er solid fokusert på musikken, har aldri latt seg distrahere av "parametre" og klarer å identifisere alle kildene helt korrekt hver gang. Far er en audionerd, hører på luft og tomrom og klarer det aldri (unntatt et statistisk lykketreff første gang). Noe å tenke på for de som tror at lang lytte-/hifierfaring er det som teller. Jeg er sikker på at mor, som sannsynligvis gjenkjente alle kildene, også har minst like mye glede og utbytte av sin musikklytting.

Ikke nødvendigvis noe vitenskapelig belegg for å hevde noe som helst, men morsomt resultat verdt å ha ad notam like fullt.

Helt enig, VidarP!

Jeg synes også at når blindtestene kommer til sånne her resultat.....
http://www.matrixhifi.com/ENG_contenedor_ppec.htm
....så burde det spore til å finne andre metoder for å avdekke forskjellene.

For ingen, selv ikke "verstingene" på HFS walk the talk når det gjelder slikt utstyr.
Siden vi kanskje er enige om at de rimeligste bærbare cdspillerne ikke låter helt likt som top-of-the-line f.eks ML eller Naim, så kanskje kan vi tørre å tenke tanken at abx ikke forteller hele historien?

R

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hadde jeg trodd at abx fortalte hele historien så hadde jeg gladelig brukt den og kun den metoden i utvelgelse av eget utstyr, og vært veldig glad for muligheten.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Vidar P skrev:
Hadde jeg trodd at abx fortalte hele historien så hadde jeg gladelig brukt den og kun den metoden i utvelgelse av eget utstyr, og vært veldig glad for muligheten.
Vi bør vel kanskje være glade, dersom vi ikke føler behov for vitenskapelig testing hjemme i stuen?
Det er da nok av store forskjeller å konsentrere seg om, ut over de som er så små at det ikke er mulig å få bevist om de i det hele tatt eksisterer.
Tror de fleste her inne har et mer avslappet forhold til sitt eget anlegg, enn den vinkling som ofte kommer til syne i opphetede debatter.
Man kan bli så "audiofil", at man mister noe av musikkgleden.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette med lyttefokus er iallefall en av mine kjepphester og noe jeg forsøker å være veldig bevisst på selv. For eget bruk må jeg understreke. Det er forsåvidt sikkert en treningssak det også som alt annet, men aller mest handler det vel om å eksponeres for tanken på at man har tillagt seg noen lyttevaner først og fremst. Men som hifinerd så er det fort gjort å skli ned den glatteste løypa etter alle andre.

V

vredensgnag

Gjest
RoDa skrev:
Vidar P skrev:
Fyren har et veldig godt poeng RoDa, det er noe med fokusen. Lyttefokus. Gammelt tema forsåvidt, men fortsatt like aktuelt i realiteten, om enn indiskutabelt på HFS da. Jmfr en tidligere tråd med vinkel på dette tema.

Mor er solid fokusert på musikken, har aldri latt seg distrahere av "parametre" og klarer å identifisere alle kildene helt korrekt hver gang. Far er en audionerd, hører på luft og tomrom og klarer det aldri (unntatt et statistisk lykketreff første gang). Noe å tenke på for de som tror at lang lytte-/hifierfaring er det som teller. Jeg er sikker på at mor, som sannsynligvis gjenkjente alle kildene, også har minst like mye glede og utbytte av sin musikklytting.

Helt enig, VidarP!

For ingen, selv ikke "verstingene" på HFS walk the talk når det gjelder slikt utstyr.
Siden vi kanskje er enige om at de rimeligste bærbare cdspillerne ikke låter helt likt som top-of-the-line f.eks ML eller Naim, så kanskje kan vi tørre å tenke tanken at abx ikke forteller hele historien?

R
Har du prøvd? De i linken din har prøvd.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Vidar P skrev:
Dette med lyttefokus er iallefall en av mine kjepphester og noe jeg forsøker å være veldig bevisst på selv. For eget bruk må jeg understreke. Det er forsåvidt sikkert en treningssak det også som alt annet, men aller mest handler det vel om å eksponeres for tanken på at man har tillagt seg noen lyttevaner først og fremst. Men som hifinerd så er det fort gjort å skli ned den glatteste løypa etter alle andre.
Selv om dette er meget OT, så er det jeg tror du sikter til her brennaktuelt for mange av oss. Det å lytte mer til musikken enn til anlegget (om jeg tolker deg riktig)
Det er vel samtidig det som blir vanskelig i en abx setting? Hvordan kan man konsentrere seg om det som gagner helheten, når man intenst sitter og lytter etter detaljer for å avdekke eventuelle forskjeller?
Men nå vet likevel ikke jeg om en bedre vitenskapelig metode enn abx, for å avdekke forskjeller. Poenget er om disse eventuelle forskjeller automatisk betyr forbedringer?

Et tanke til slutt: Dersom et testpanel konkluderer med at testen er feil, dersom den ikke gir det resultat man forventer, hvilken hensikt har da testen i utgangspunktet?

P

Parelius

Gjest
Er ABX noe som forutsetter en spesiell måte å lytte på? Det er da vel fritt for enhver å lytte på hvilken måte han vil, trodde jeg. Eller sier ABX noe om hva du skal ha fokus på?

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Parelius skrev:
Er ABX noe som forutsetter en spesiell måte å lytte på? Det er da vel fritt for enhver å lytte på hvilken måte han vil, trodde jeg.
Når du skal prestere i et panel under en slik setting, tror jeg nok at du vil ha en tendens til å lytte litt krampaktig etter detaljer.
Det var da også grunnen til mitt forslag til en mer uformell setting, der man sikrer at man er like avslappet som under en normal seende test. For mange vil det kanskje medføre at det blir vanskelig sammen med andre, og at man heller tester hjemme hos seg selv. Det har imidlertid ingen stor relevans for andre enn deg selv..

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.650
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
En av tingene jeg har lyst til å måle som jeg synes er relevant er å be lytterne vurdere hvor sikre de er på sine egne resultater etter testen, men før fasiten.

Mvh
OMF

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.306
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
...

...
Med forbehold om at noe er «lost in translation», så er det et kroneksempel på et ubrukelig testdesign (ikke pga. testobjektene), og et veldig godt eksempel på hvorfor preferanser kun med den største forsiktighet bør gjøres gjenstand for «blindtest». Testen gir ingen svar på om det låter likt eller ulikt. ABX har aldri lagt opp til å fortelle hele historien, kun et svar på likt eller ulikt.

mvh
KJ

V

vredensgnag

Gjest
OMF skrev:
En av tingene jeg har lyst til å måle som jeg synes er relevant er å be lytterne vurdere hvor sikre de er på sine egne resultater etter testen, men før fasiten.

Mvh
OMF
Dette er det vanlig å spørre om i slike tester. Mike Lavigne ble spurt under sin test; Stereo Review spurte sitt store panel under sin forsterkertest; og Redbook/High-Rez deltakerne i den meget omfattende "oppløsningstesten" ble også spurt om dette.

Her kan man lese om ABX-tester - så unngås litt av den forvirringen som fortsatt synes å råde: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=16295

Og her er linken til Mike Lavignes kabeltest. Nå er det gått en del tid, folk har hatt anledning til å reflektere litt mer omkring kabler, og det kan være givende å lese Chris Wiggles rapport en gang til. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=941184

U

utgatt60135

Gjest
Karma skrev:
Parelius skrev:
Er ABX noe som forutsetter en spesiell måte å lytte på? Det er da vel fritt for enhver å lytte på hvilken måte han vil, trodde jeg.
Når du skal prestere i et panel under en slik setting, tror jeg nok at du vil ha en tendens til å lytte litt krampaktig etter detaljer.
Det var da også grunnen til mitt forslag til en mer uformell setting, der man sikrer at man er like avslappet som under en normal seende test. For mange vil det kanskje medføre at det blir vanskelig sammen med andre, og at man heller tester hjemme hos seg selv. Det har imidlertid ingen stor relevans for andre enn deg selv..
Veldig gode poenger, Karma. I en uformell setting kan man bruke tid på å finne ut hva man vil lytte etter i en test. Helheten eller enkelte parametre eller steder i rommet. Jeg prøvde ulike måter hvor det var lettest å avdekke forskjeller rett og slett. Spesifikk lytting fungerte bedre enn helheten for meg (traff rett på alle), men jeg hadde vært skeptisk til å gjort det 15 ganger eller noe slikt for "bevis" da hjernen etterhvert går i metning tror jeg. Det trengs en god del konsentrasjon til.

Jeg ser forøvrig ikke relevansen til "lytte etter musikken eller anlegget" i forhold til blindtesing. Det er vel et generelt tema som er personavhengig. Jeg har aldri hatt noe problem med å skifte fokus, men andre som har holdt på lengre med analytisk lytting kan sikkert ha større problemer. Jeg har aldri holdt på med kristisk lyttig over lang tid så å gå over til ren innlevelse i musikken går knirkefritt.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Lyngen skrev:
Jeg ser forøvrig ikke relevansen til "lytte etter musikken eller anlegget" i forhold til blindtesing.
Du har nok rett i at jeg her blander litt mellom ren blindtesting for å avdekke forskjell, og den form for lytting hjemme som konsentrerer seg om helhet.

Nordenstam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2010
Antall liker
3
Hei!

Har ikke lest hele tråden. Beklager om dette blir gjentagelser av tidligere poster.

Må bare påpeke den store nytten av å gjøre testen dobbelt blind. En person som bytter kabler bak et forheng for så å rope ut "nå er det ny kabel!" vil kunne røpe resultatet gjennom intonasjon i stemmen. Ditto om personen er synlig og vifter med f.eks. et flagg. Gestikulering, mimikk etc vil kunne avsløre resultatet på en måte som gjør at selv en døv person vil få 100% riktig. Derfor er dobbelt blind et krav for slike tester om de skal bli tatt seriøst. Den personen som står for kabelbyttet, og dermed vet resultatene, bør kommunisere med en annen person via en totalt anonym metode. Eller kommunisere med lytterne via en tilsvarende anonym måte. F.eks. lyse med en lommelykt på et avtalt sted og så kan lytterne rope ut eller lyse med lommelykt når de har notert sine resultater.

ABX lytting er vanskelig til tider. Har gjort en del tester på meg selv. Er lett med f.eks. Foobar med ABX plugin (begge deler gratis). Det har vist seg at den mest avslørende måten å høre smådetaljer, for min egen del, er "å lytte i sidehørselen". Det er litt som å prøve å se svake stjerner på nattehimmelen. Sidesynet har bedre følsomhet for små detaljer enn det lille feltet med klarsyn. Ved å se rett på stjernen forsvinner den, om jeg ser litt til siden kommer den tilbake igjen. Med lyd klarer jeg å høre små artifakter som ligger 10-15 dB lavere om jeg ikke lytter konkret etter artifakten(e) jeg vet er der. Å fokusere på helheten, prøve å høre en generell kvalitet i lyden, gir bedre resultater enn å prøve å høre hva jeg vet er der. Som den optimisten jeg er så velger jeg å tro at det er slik folk flest lytter. :)

Mvh,

Andreas Nordenstam

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.650
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Merkelig utvikling i denne saken.. ::)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Karma skrev:
Hvordan det ? Det er opprettet en egen tråd for de som VIL være med... Hadde du hatt noe praktisk å komme med kan du jo bare bli med.. Talk is cheap.. 8)

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
HCS skrev:
Karma skrev:
Hvordan det ? Det er opprettet en egen tråd for de som VIL være med... Hadde du hatt noe praktisk å komme med kan du jo bare bli med.. Talk is cheap.. 8)
Tenkte ikke på noe relatert til meg selv.
Men det var da OMF som hadde dette initiativet og la de opprinnelige planer? Nå kuttes han ut, uten at jeg i vert fall har registrert at han ikke ønsket å gjennomføre? Det kaller jeg i alle fall en litt underlig utvikling.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Karma skrev:
HCS skrev:
Karma skrev:
Tenkte ikke på noe relatert til meg selv.
Men det var da OMF som hadde dette initiativet og la de opprinnelige planer? Nå kuttes han ut, uten at jeg i vert fall har registrert at han ikke ønsket å gjennomføre? Det kaller jeg i alle fall en litt underlig utvikling.
Han har selv sagt at noen tur over for å praktisk være med kan han dessverre ikke gjøre. Initativet var hans så får andre ta seg av den konkrete gjennomføringen. Noe som vi satser på blir bra.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
OK.
Da er det selvsagt ikke grunnlag for mine kommentarer.
Flott at noen tar jobben. ;)

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.316
Torget vurderinger
1
En liten vri ble det jo, det skulle være en ABX nå blir det?
hvilke kabler som skal testes og hvordan testprosedyren skal være, er det kun oss som skal være med på testen som avgjør
………

I tillegg er det tydeligvis ikkeså lett å få innpass :-\ jeg har tilbudt ørene mine men de er muligens ikke gode nok eller så er det min holdning til kabler?

Roald skrev:
Det er som vanlig på sentralen…en haug med tastaturkrigere som får kalde føtter når man må ut av hjemmets trygge rede :p

Om de andre deltakerne holder ut en kveld med en som mener kabelhysteriet er den lengstlevende svindelen innen hifi kan jeg bidra med et par ører

Eneste betingelsen er at jeg kan lytte på en selvvalgt låt da min erfaring med kabler gjør at jeg forventer minimale eller ingen forskjell

Mvh Roald
Sentralen er ikke det spor bedre enn resten av samfunnet jævlig mye prek og lite handling på ett forum dedikert til lyd der enhver kabeldebatt får fingrene til å løpe over tastaturet og moderatorene til og svette er det f”*¨;%”! Pinlig at man etter 6mnd ikke en gang har klart å sette en dato.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg har tatt med meg endel folk og stikki, slik at vi kan foreta en mindre pretensiøs test - uten at man blinker til hverandre med lommelykt, osv.

roald:
jeg har notert at du er interessert i å delta som lytter, men jeg mener at lyttekaninene bør være folk som tror de kan høre forskjell på kabler. du skjønner sikkert hvorfor. du hadde nok funket bedre som kontrollør, men nå har mbare meldt seg og vi har nok folk.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roald skrev:
En liten vri ble det jo, det skulle være en ABX nå blir det?
hvilke kabler som skal testes og hvordan testprosedyren skal være, er det kun oss som skal være med på testen som avgjør
………

I tillegg er det tydeligvis ikkeså lett å få innpass :-\ jeg har tilbudt ørene mine men de er muligens ikke gode nok eller så er det min holdning til kabler?

Roald skrev:
Det er som vanlig på sentralen…en haug med tastaturkrigere som får kalde føtter når man må ut av hjemmets trygge rede :p

Om de andre deltakerne holder ut en kveld med en som mener kabelhysteriet er den lengstlevende svindelen innen hifi kan jeg bidra med et par ører

Eneste betingelsen er at jeg kan lytte på en selvvalgt låt da min erfaring med kabler gjør at jeg forventer minimale eller ingen forskjell

Mvh Roald
Sentralen er ikke det spor bedre enn resten av samfunnet jævlig mye prek og lite handling på ett forum dedikert til lyd der enhver kabeldebatt får fingrene til å løpe over tastaturet og moderatorene til og svette er det f”*¨;%”! Pinlig at man etter 6mnd ikke en gang har klart å sette en dato.
Ingen som har nektet deg vel? Lite vits i sutre slik, send en pm til caneles så er muligheten kanskje der. Ørene dine mer enn gode nok.. 8)

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.316
Torget vurderinger
1
Nå er det ikke snakk om sutring er bare generelt lei av den ufattelige tafattheten man må forholde seg til over alt ;)

Når det gjelder svar 265 vil jeg bare si at på 6mnd har man minst 1440 timer utenom søvn og jobb klarer man ikke å sette av 4 timer til en slik test hjelper det ikke å skylde på at man har et liv

PRIORITERING

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Roald skrev:
Nå er det ikke snakk om sutring er bare generelt lei av den ufattelige tafattheten man må forholde seg til over alt ;)

Når det gjelder svar 265 vil jeg bare si at på 6mnd har man minst 1440 timer utenom søvn og jobb klarer man ikke å sette av 4 timer til en slik test hjelper det ikke å skylde på at man har et liv

PRIORITERING

hvem er tafatt?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.650
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Canales skrev:
de som fremdeles vil være med på opplegget til omf og forholde seg til gnålekoret, må selvfølgelig bare fortsette i denne tråden og få testen gjennomført.
Forhistorien til denne tråden var en av disse mange trådene om det var forskjell på kabler eller ikke.I denne kabeltråden (Har ikke lenger link til den, men det har kanskje noen annen) sa 65Finger seg villig til å stille opp i en skikkelig blindtest. Derfor opprettet jeg denne tråden.

Nå har Canales opprettet en ny tråd, og jeg ser at 65Finger deltar der, og har vel i grunn ikke tenkt mer på det enn at han er happy med at Canales overtar. Jeg synes vel det er litt trist om man man i denne testen velger en prosedyre som ikke holder vann, men det er selvsagt opp til testdeltakerne å avgjøre!

Mvh
OMF

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
OMF skrev:
Canales skrev:
de som fremdeles vil være med på opplegget til omf og forholde seg til gnålekoret, må selvfølgelig bare fortsette i denne tråden og få testen gjennomført.
Forhistorien til denne tråden var en av disse mange trådene om det var forskjell på kabler eller ikke.I denne kabeltråden (Har ikke lenger link til den, men det har kanskje noen annen) sa 65Finger seg villig til å stille opp i en skikkelig blindtest. Derfor opprettet jeg denne tråden.

Nå har Canales opprettet en ny tråd, og jeg ser at 65Finger deltar der, og har vel i grunn ikke tenkt mer på det enn at han er happy med at Canales overtar. Jeg synes vel det er litt trist om man man i denne testen velger en prosedyre som ikke holder vann, men det er selvsagt opp til testdeltakerne å avgjøre!

Mvh
OMF

jeg tok over rett og slett for å få testen gjennomført. og det vil den bli, om jeg så må kjøre rundt og plukke opp hver eneste deltager.
prosedyren vil jeg diskutere direkte med de som skal delta. det skal være et opplegg som er tidsmessig og praktisk gjennomførbart, og som både lyttere og kontrollører føler seg komfortabel med.

det at denne tråden har holdt på i et halvt år uten at testen er gjennomført, viser vel ganske klart at tastaturstyring fra bergen og med gud og hvermann på hfs som rådgivere ikke funker.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.316
Torget vurderinger
1
ufattelige tafattheten man må forholde seg til over alt Blunker
Det favner ganske vidt men ingen nevnt ingen glemt, 1440 timer klarer man ikke og prioritere 4 av disse til noe som stadig setter sentralen i fyr og flamme synes jeg ikke det er ufint å snakke om tafatt

Men nå har jeg bedre ting å gjøre kabel engasjerer bare sånn passe og foreløpig er hele greia ganske tynn suppe

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.650
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Canales skrev:
jeg tok over rett og slett for å få testen gjennomført. og det vil den bli, om jeg så må kjøre rundt og plukke opp hver eneste deltager.
prosedyren vil jeg diskutere direkte med de som skal delta. det skal være et opplegg som er tidsmessig og praktisk gjennomførbart, og som både lyttere og kontrollører føler seg komfortabel med.

det at denne tråden har holdt på i et halvt år uten at testen er gjennomført, viser vel ganske klart at tastaturstyring fra bergen og med gud og hvermann på hfs som rådgivere ikke funker.
Godt å vite at alt er i trygge hender nå!

Mvh
OMF

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Roald skrev:
Det favner ganske vidt men ingen nevnt ingen glemt, 1440 timer klarer man ikke og prioritere 4 av disse til noe som stadig setter sentralen i fyr og flamme synes jeg ikke det er ufint å snakke om tafatt

Men nå har jeg bedre ting å gjøre kabel engasjerer bare sånn passe og foreløpig er hele greia ganske tynn suppe

kan du ikke samle folk og gjennomføre en test, da?
det skal jeg gjøre.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roald skrev:

har null problemer med å være tafatt :) en del ting som er kommet i veien. Men du er tydeligvis veldig opptatt av dette. Tafatt at du ikke har satt av 4 timer til gjennomføring selv. Døgnet har 24 timer som du selv sier

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.316
Torget vurderinger
1
Slik anlegget mitt er satt opp er det ikke egnet til test av annet en kabelen mellom pc og dac og den må være 4meter lang. En test som medfører flytting på utstyr, spesielt høyttalere mellom byttene er ubrukelig.

Men om noen mener de besitter en kabel for spdif som overgår alt og er 4 lang gi en lyd så er ikke det noe problem og gjennomføre en test.

Når det gjelder mitt engasjement for testing av kabel er det minimalt, om man tviler på det er det bare og telle antall innlegg på kabelhjørnet.

Det som engasjerer er alt pisspreiket som blir servert og spesielt når det blir servert fra autoriteter innen hifimiljøet :mad:

Hele kabeldebatten skulle hvert lagt død for lenge siden så man kunne konsentrert seg om ting som virkelig betyr noe.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg skrev dette i den nye "blindtest"-tråden, men det ble uglesett, så det kommer herver her i stedet:

Bx skrev:
Canales skrev:
denne tråden er kun for de som skal delta eller kunne tenke seg å bidra i form av kabellån, logistikk, etc.
folk som ikke skal delta, kan fortsette å diskutere i den andre tråden.
innlegg fra uvedkommende vil bli slettet.
Er det lov å spørre om hva dere har tenkt å undersøke?
Hvis denne skal "ta over" for den andre forsøkte planlagte blindtesten, synes jeg den burde kjøres som en korrekt og statistisk uangripelig ABX, slik som planlagt der. Hvis ikke, blir det bare en kapring av deltakerne i OMF's planlagte test.

Selvsagt er det fritt ferm å kjøre egne blindtester for alle, men da er det litt drøyt å si "Jeg tar over kontrollen her", og så forandre hele opplegget.

Topp Bunn