Gjennomøfring av blindtest på signalkabel!

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Jeg foreslår at hver av deltagerne velger en sang som de mener har egenskaper som presenterer:
-Holografi (dybde/bredde i lydbilde)
-mikrodynamikk (høyt detaljnivå i diskant, som lette anslag på hi-hat, puste/blåselyder)
-Makrodynamikk (stram og god bassgjengivelse, der man bla hører anslag på basstromme eller kontroll i større klassiskverk)

Disse sporene blir kuttet opp i stykker på 1-1,5min som blir satt sammen med en 3-5 sekunders pause.

Skjemaene inneholder spørsmål om hver sang hvor man ifra 1-10 rangerer diskantgjengivelse, bass, 3D, mellomtone.

4 ekstra felt som anviser hvor man satt under test og en privatsesjon hvor man sitter i sweetspot og hører egen låt. Dette skjer i 2 omganger (slik man får de forskjellige kablene... blindt selvfølgelig).
...og ikke minst som anviser hvilken kategori man selv tilhører. ..og erfaring..

Man skulle nesten også vært til ørelege for å fått fastslått hørsel??

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.619
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Canales skrev:
kablene må måles på forhånd slik at vi vet at de måler likt.
det er nemlig et poeng her. ellers hadde det ikke vært spesielt vanskelig å høre forskjell på f.eks. mit og et par sprengtråder.
Phhhøiii ;D

Et lite tips:
Prøv ut dette hjemme, bytt ut dine egne med metervare fra Biltema.
Dere kommer til å drite dere så loddrett ut at det gjør vondt hvis dere tror dere kommer til å høre forskjell blindt! :D

Husk nå på Soedal, Trompetnerd og ikke minst Mike Lavigne. ;)
Synes det er tøft at dere gjør dette, men tror det blir bløtt i trusa. :-X

R

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
OMF skrev:
Har du mulighet til å stille som kontrollør på denne testen...?
Har dere noen nye momenter eller hypoteser dere vil teste?
Hvis ikke, må jeg er være nok litt enig med RoDa her, selv om jeg ikke synes at ABX er noe å få våte bukser av. Om dere tror dere kommer til å få radikalt annerledes resultater ved å benytte samme metode som alle de andre som har prøvd, tror jeg dere kommer til å bli skuffet.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hvor mange her inne er det som holder til i Oslo? Det må da være en smal sak å gjennomføre dette om folk ønsker det.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
RoDa skrev:
Dere kommer til å drite dere så loddrett ut at det gjør vondt hvis dere tror dere kommer til å høre forskjell blindt! :D

R

ingen grunn til bløte truser, imo.
hører jeg ikke forskjell blindt, så er det for meg ingen forskjell.
verre er det igrunnen ikke.

hvordan andre velger å tolke resultatene fra testen har jeg ingen forhold til.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.619
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Jeg bare tror, Canales, at dette er så jævli tøft å gjøre for folk uten trening at dere vil slite med å høre forskjell på ringeledning og Oblivion.
Sånn sett synes jeg dere skal velge kabler som dere synes er stor forskjell på seende, da får dere en indikasjon på hvor forferdelig vanskelig det er å skille dem blindt.

R

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Har utført 2 blindtester tidligere. Skal vi gjøre det enkelt kan vi teste digitalkabler. har 3 innganger for slike på DAC/PRE. Det viktigste er å finne ut hvor lange sekvenser. sist ble det ca 25 sekunder per kabel. 2 minutter er imo alt for lang tid. Min er faring er at noe mer enn 10 repitisjoner er for slitsomt og lange pauser mellom seriene er viktig. det går jo an å AB teste også. Uansett resultat er det ikke verdens undergang. Kjøpt er kjøpt og spist er spist. en siste ting, vi er voksne mennsker. Trenger ikke en politimann tilstede

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
RoDa skrev:
Jeg bare tror, Canales, at dette er så jævli tøft å gjøre for folk uten trening at dere vil slite med å høre forskjell på ringeledning og Oblivion.
Sånn sett synes jeg dere skal velge kabler som dere synes er stor forskjell på seende, da får dere en indikasjon på hvor forferdelig vanskelig det er å skille dem blindt.

R

jeg ser ikke bort ifra at du har rett, men selv har jeg et avslappet forhold til dette her.
helst skulle jeg ha kjørt kimber pbj og nordost blue angel eller black knight, for disse kablene klarte jeg fint å skille i en blindtest for mange herrens år siden.
uansett, omf og finger får velge kabler. jeg stiller som lyttekanin, og jeg blir ikke stresset hvis jeg ikke hører noe forskjell. det er jo bare ledningstumper vi snakker om, hehe.

dersom vi får et nullresultat, så kommer "målemafiaen" til å bruke resultatene fra testen som nok et bevis for at alle kabler låter likt, mens den andre banden ("kabeltroende") vil beskylde oss for å ha dårlig hørsel. og får vi et positivt resultat, så vil det bli rabalder med motsatt fortegn.
derfor kan jeg ikke forholde meg til hvordan folk tolker resultatene og hva de brukes til.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.165
Torget vurderinger
4
Canales skrev:
RoDa skrev:

R

jeg ser ikke bort ifra at du har rett, men selv har jeg et avslappet forhold til dette her.
helst skulle jeg ha kjørt kimber pbj og nordost blue angel eller black knight, for disse kablene klarte jeg fint å skille i en blindtest for mange herrens år siden.
uansett, omf og finger får velge kabler. jeg stiller som lyttekanin, og jeg blir ikke stresset hvis jeg ikke hører noe forskjell. det er jo bare ledningstumper vi snakker om, hehe.
Mot at en eller annen betaler porto kan jeg sende et par black knight med en lengde på 1m og RCA terminert.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Er det mulighet til å få prøvd ut mine egne DIY kabler i denne blindtesten for å få verifisert at det statistisk sett ikke er hørbar forskjell på disse og på f.eks. Nordost Odin?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Canales skrev:
RoDa skrev:

R

ingen grunn til bløte truser, imo.
hører jeg ikke forskjell blindt, så er det for meg ingen forskjell.
verre er det igrunnen ikke.

hvordan andre velger å tolke resultatene fra testen har jeg ingen forhold til.

Det er godt å lese at i det minste noen legger åndsfriske mengder prestisje i dette. Jeg tror Canales har rett: Uavhengig av resultatet vil verden gå videre i sin skjeve gang, han vil fortsatt kunne ferdes blant folk uten hverken sjikanøse tilrop eller jubelbrøl. Kun noen veldig få vil mene at dette er det største siden Manhattanprosjektet og drømme om våte truser, velte seg i skadefryd, ta helt av i lykkerus over at "det var jo forskjell, forskjell at last, forskjell at last, God o'mighty, we found the forskjell at last".

tror totte, men han tar ofte lett på ting

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
2.057
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
totte skrev:
Det er godt å lese at i det minste noen legger åndsfriske mengder prestisje i dette. Jeg tror Canales har rett: Uavhengig av resultatet vil verden gå videre i sin skjeve gang, han vil fortsatt kunne ferdes blant folk uten hverken sjikanøse tilrop eller jubelbrøl. Kun noen veldig få vil mene at dette er det største siden Manhattanprosjektet og drømme om våte truser, velte seg i skadefryd, ta helt av i lykkerus over at "det var jo forskjell, forskjell at last, forskjell at last, God o'mighty, we found the forskjell at last".

tror totte, men han tar ofte lett på ting
Se her Totte…Komiteen har utstyrt alle deltagere med ’’State of the art’’ måleutstyr for at kablene skal måle helt likt og tillegg custom laget skjerm for å unngå enhver ytre påvirkning…. all in the name of Science! ;D

Mvh,
TAS

Vedlegg

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
frans skrev:
Er det mulighet til å få prøvd ut mine egne DIY kabler i denne blindtesten for å få verifisert at det statistisk sett ikke er hørbar forskjell på disse og på f.eks. Nordost Odin?
Om det er XLR så kan jeg få til at du gjør denne sammenligningen i Oslo når du vil.

D

DL

Gjest
Uansett resultat av denne testen, så vil nok motsetningene vedvare.

En meget intressant konsekvens er hvor mange av lytterne som skifter mening.
Hold oss oppdatert på hvilke av disse lytterne som selger sine dyre kabler til fordel for "gratiskabler" og hvilke som evt. oppgraderer som følge av testens resultater.

Om det finnes forskjeller er jo greit nok å undersøke, men kansje like viktig er hvor store forskjeller det er.
Er forskjellene er små, så vil det ofte være bortkastet å bruke penger på det.

Hva med å supplere denne testen med ett skifte av kilde, eller kansje noe virkelig morsomt, å teste strømkabelen og pluggene til denne :)
En god kabel med etc M1e/F1 fra Oyaide vs en standardkabel levert med kilden, kan i mange anlegg være noe av den rimeligste endringen av kabler man kan gjøre, og mange vil nok bli meget overrasket over resultatet :)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.611
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Jeg har i grunn forståelse for at det kan være interessant å teste mye forskjellig, men for å holde arbeidsmengde på et rimelig nivå så vil denne testen kun omhandle to singalkabler - Oblivion og no name XLR.

Jeg har kladdet et førsteutkast til en testprosedyre.

Tar gjerne kommentarer på denne!
12 gjennomføringer.

Hva gjør vi med musikk:
Hva vil dere høre på og hvor lenge....? Skal det brennes en CD med flere kutt...?

Mvh
OMF

Vedlegg

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.191
Torget vurderinger
1
Flott tiltakt OMF! Håper dere greier å gjennomføre dette.

Håper dere også gjør litt statistiske beregninger på tallmaterialet. For at en lytter skal greie et statistisk positivt resultat (95%) kreves 9 rette av 12. Kanskje en ide å øke til 13 repitisjoner for å gjøre dette litt enklere (dette krever også 9 rette)? http://en.wikipedia.org/wiki/ABX_test
Tross alt er også "objektivistene" mest interessert i positive tester...;)

Er litt rusten på statistikken sånn på sparket, men hvordan blir dette om man ser på totalresultatet, dvs 12x6(?) og tolker det som 72 forsøk?

PS: Mitt tips er negativt resultat og at ingen skifter mening om viktigheten av kabler... ;D

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.727
Artig bidrag, blir moro å høre om resultatet.

Gjennomførte selv en blindtest i mitt forrige anlegg med to vidt forskjellige høyttalerkabler rent konstruksjonsmessig (Nordost Frey og en eldre type Synergistic Research). Mente jeg hørte en relativt liten, men dog en greit hørbar forskjell på disse ved seende testing.

Jeg var 100% blind, var helt ute av rommet for hvert kabelbytte, kabel ble demontert og montert uanvhengig av bytte eller ei, og jeg lyttet til samme låt så mange ganger jeg ville for hver test.

Det ble et helt tilfeldig resultat på 6\12 riktige mener jeg å huske, men kjenner igjen noen av opplevelsene til den testen det ble linket til tidligere her. På et par punkter var jeg bombesikker på hvilken kabel som spilte, og da hadde jeg rett. Resultatet ble uansett det det ble, og det er godt nok for meg. Har samme høyttalerkabelen stående i mitt anlegg nå. ;)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
Kabelen fra elektrikeren var den beste ;D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
MML skrev:
Er litt rusten på statistikken sånn på sparket, men hvordan blir dette om man ser på totalresultatet, dvs 12x6(?) og tolker det som 72 forsøk?
Dersom man er 6 lyttere, så er dette den ENESTE måten å gjøre det på. Dersom man skal teste hørbarhet i forskjell på kablene, så skal det bestemmes på forhånd hvor mange ganger kablene skal prøves og alle gangene skal inngå i sluttresultatet. Det er helt feil å sette opp en test med 6 lyttere og 12 repetisjoner, og så kun plukke ut de 12 resultatene til den av lytterne som har flest rett. Det er like ille som å la en lytter prøve seg 6 ganger på samme test, og så basere resultatet på den beste av seriene. Desto flere lyttere man har, desto større er sannsynligheten for at en av dem klarer et tilsynelatende statistisk signifikant resultat, bare basert på tilfeldig gjetting.

Det blir litt som å gardere tippekupongen. Det er en ting å levere inn 6 ulike kuponger for 12 kamper, mens det er annerledes (og vanskeligere) å levere inn en kupong for 72 kamper. Statistisk er det selvfølgelig mye enklere å få mange rette i det første tilfellet enn i det andre.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Kan alle som har sterke meninger dukke opp på testen og sørge for at det går etter planen? Slik at INGEN kan si at gjennomførelsen var feil utført.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.611
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
roffe skrev:
MML skrev:
Dersom man er 6 lyttere, så er dette den ENESTE måten å gjøre det på. Dersom man skal teste hørbarhet i forskjell på kablene, så skal det bestemmes på forhånd hvor mange ganger kablene skal prøves og alle gangene skal inngå i sluttresultatet. Det er helt feil å sette opp en test med 6 lyttere og 12 repetisjoner, og så kun plukke ut de 12 resultatene til den av lytterne som har flest rett. Det er like ille som å la en lytter prøve seg 6 ganger på samme test, og så basere resultatet på den beste av seriene. Desto flere lyttere man har, desto større er sannsynligheten for at en av dem klarer et tilsynelatende statistisk signifikant resultat, bare basert på tilfeldig gjetting.

Det blir litt som å gardere tippekupongen. Det er en ting å levere inn 6 ulike kuponger for 12 kamper, mens det er annerledes (og vanskeligere) å levere inn en kupong for 72 kamper. Statistisk er det selvfølgelig mye enklere å få mange rette i det første tilfellet enn i det andre.
Det blir ikke helt riktig det der Roffe.....

Jeg har skrevet litt om dette før i tråden....man må definere om man ønsker å teste kollektivt eller individuellt.

Gjør man det individiuellt så er det binomisk fordeling med p=0,5 og n=12. Men man har da X-antall lyttere, og jo høyere x er jo større sannsynlighet er det for at en tipper riktig.
(Et godt eksempel på dette var det vel asbjbo som kom med hvor han hadde tatt en skoleklassem utstyrt alle med en mynt og slått kron/mynt. Alle som fikk mynt frøk ut. Til slutt stod bare en elev igjen som hade kastet en usannsynlig lang rekke kron. Hvorpa man spør "hvordan er du blitt så god til å slå kron?"

På den andre siden kan man kjøre det som et kollektivt forsøk hvor p=0,5 og n=12xX. I et slikt tilfelle vil man få et høyere antall "forsøk" og man trenger mindre rette for å ha et signifikant resultet.

LIkefullt vil jeg anbefale at det kjøres individuelle tester - antall testdeltakere blir uansett såpass lite at det ikke skulle rokke ved metoden.

Poenget er bare at man må bestemme seg på forhånd..., man kan ikke lete i dataene etterpå.....

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.611
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
På tide å bli litt konkrete....

Testlokale og sted: Oslo vest, 13 November 2010 klokken 1900 (??)
Vert: 65Finger
Testdeltakere: Canales, Erosloveking
Kontrollører: HCS

Testkabler: Oblibion + sort no name

Testmusikk - jeg foreslår at det brennes en CD med ønskede kutt.

VI trenger en kontrollør/kabelkobler til og noen flere lyttere.....

Mvh
OMF

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
OMF skrev:
På tide å bli litt konkrete....

Testlokale og sted: Oslo vest, 13 November 2010 klokken 1900 (??)
Vert: 65Finger
Testdeltakere: Canales, Erosloveking
Kontrollører: HCS

Testkabler: Oblibion + sort no name

Testmusikk - jeg foreslår at det brennes en CD med ønskede kutt.

VI trenger en kontrollør/kabelkobler til og noen flere lyttere.....

Mvh
OMF
Jeg er med. Kan sikkert være kabelkobler om ingen er det enda.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
OMF skrev:
roffe skrev:
MML skrev:

Jeg har skrevet litt om dette før i tråden....man må definere om man ønsker å teste kollektivt eller individuellt.

Gjør man det individiuellt så er det binomisk fordeling med p=0,5 og n=12. Men man har da X-antall lyttere, og jo høyere x er jo større sannsynlighet er det for at en tipper riktig.
(Et godt eksempel på dette var det vel asbjbo som kom med hvor han hadde tatt en skoleklassem utstyrt alle med en mynt og slått kron/mynt. Alle som fikk mynt frøk ut. Til slutt stod bare en elev igjen som hade kastet en usannsynlig lang rekke kron. Hvorpa man spør "hvordan er du blitt så god til å slå kron?"

På den andre siden kan man kjøre det som et kollektivt forsøk hvor p=0,5 og n=12xX. I et slikt tilfelle vil man få et høyere antall "forsøk" og man trenger mindre rette for å ha et signifikant resultet.

LIkefullt vil jeg anbefale at det kjøres individuelle tester - antall testdeltakere blir uansett såpass lite at det ikke skulle rokke ved metoden.

Poenget er bare at man må bestemme seg på forhånd..., man kan ikke lete i dataene etterpå.....

Mvh
OMF
Uansett hvor få testdeltakere det er snakk om, så blir det som å levere inn flere tippekuponger. For å kunne påstå i etterkant at den personen av flere som fikk flest rett ikke fikk det på grunn av tilfeldigheter, så bør da evt. den personen som fikk et resultat som tilsynelatende er statistisk signifikant gjennomføre enda en test for å bekrefte at det ikke var tilfeldigheter.

Husker for mange år siden at det ble gjennomført noen blindtester i et dansk blad, der resultatet var at en av over 10 lyttere fikk 9 av 10 rett... Han ble da fremhevet som en man med gode evner til å høre forskjell, mens resten av panelet ikke hadde så gode evner... For meg blir det litt som den kron/mynt-kastende klassen...

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
roffe skrev:
OMF skrev:
roffe skrev:
MML skrev:

Mvh
OMF
Uansett hvor få testdeltakere det er snakk om, så blir det som å levere inn flere tippekuponger. For å kunne påstå i etterkant at den personen av flere som fikk flest rett ikke fikk det på grunn av tilfeldigheter, så bør da evt. den personen som fikk et resultat som tilsynelatende er statistisk signifikant gjennomføre enda en test for å bekrefte at det ikke var tilfeldigheter.

Husker for mange år siden at det ble gjennomført noen blindtester i et dansk blad, der resultatet var at en av over 10 lyttere fikk 9 av 10 rett... Han ble da fremhevet som en man med gode evner til å høre forskjell, mens resten av panelet ikke hadde så gode evner... For meg blir det litt som den kron/mynt-kastende klassen...
Møt opp da roffe så er vi sikker på at det går bra!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
æsj! Skulle mer enn gjerne vært med, men hele helga rundt den 13 Nov. er jeg ute og farter. :-\

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
13. nov. passer fint for min del, jeg er klar.

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.588
Den statistiske analysen må være uavhengig av hva dere mente på forhånd hva dere testet for.
Det er altså ikke nødvendig å bestemme på forhånd hverken antall tester eller om det skal være en individuell eller gruppetest.

En må bare ha det klart for seg forskjellen mellom;
- sannsynligheten for at et spesifikt individ skal få et resultat
- sannsynligheten for at et tilfeldig individ av mange skal få et resultat
jfr. forskjellen mellom den individuelle sannsynligheten for å vinne Lotto, og det faktum at en av alle spillerne som regel vinner
- sannsynligheten for at en gruppe får et resultat
Evnen til å høre forskjell på kabler kan være generell, eller mer individ spesifikk; noen kan det, andre ikke. Kanskje.

En må også ta hensyn til effekten av tid;
- der kan være en lære effekt, slik at en skårer bedre etter hvert
- eller skåre dårligere etter hvert som en blir trøtt og uoppmerksom og lei av hele testen

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Skink_123 skrev:
Møt opp da roffe så er vi sikker på at det går bra!
Jeg kan med 99% sikkerhet si at jeg ikke har tid, med mindre testen foregår i Halden.

Driver med sær jobbpendling til Oslo i ukedagene, samt at jeg har påtatt meg ansvar for en rekke fritidsaktiviteter for barna både i ukedager og helger.

Ellers skulle jeg tatt deg på ordet. :)

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg har heller ikke tid. Om en ikke finner tid er det ikke verdt det for de, men da skjønner jeg ikke hvordan de kan finne tid til å diskutere dette på nettet.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ok, nok pjatt om lottokuponger og annet drit.
hvem skal være med og bidra direkte ifbm denne blindtesten?
de som ikke skal bidra kan igrunnen holde kjeft og sitte pent på sidelinjen og se på.
så får dere heller tolke resultatet slik det passer dere i etterkant.

omf: har du ting på stell? kommer du over til oslo for å ta tak i dette, eller blir det med prating fra bergen?
jeg må ha beskjed senest søndag om det blir noe av dette eller ikke, slik at jeg kan planlegge helgene fremover.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg har og satt av dagen til testen. Jeg har sagt nei til å jobbe flere ganger nå kun på grunn av dette.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.191
Torget vurderinger
1
Det er som vanlig på sentralen…en haug med tastaturkrigere som får kalde føtter når man må ut av hjemmets trygge rede :p

Om de andre deltakerne holder ut en kveld med en som mener kabelhysteriet er den lengstlevende svindelen innen hifi kan jeg bidra med et par ører

Eneste betingelsen er at jeg kan lytte på en selvvalgt låt da min erfaring med kabler gjør at jeg forventer minimale eller ingen forskjell

Mvh Roald

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.284
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roald skrev:
Det er som vanlig på sentralen…en haug med tastaturkrigere som får kalde føtter når man må ut av hjemmets trygge rede :p

Om de andre deltakerne holder ut en kveld med en som mener kabelhysteriet er den lengstlevende svindelen innen hifi kan jeg bidra med et par ører

Eneste betingelsen er at jeg kan lytte på en selvvalgt låt da min erfaring med kabler gjør at jeg forventer minimale eller ingen forskjell

Mvh Roald
Toppers om du blir med Roald...Gleder meg til dette på tross av 25 mil tur retur og start på jobb 0630 dagen etter.. :)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.611
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Canales skrev:
omf: har du ting på stell? kommer du over til oslo for å ta tak i dette, eller blir det med prating fra bergen?
jeg må ha beskjed senest søndag om det blir noe av dette eller ikke, slik at jeg kan planlegge helgene fremover.
Jeg har vel igrunn klarlagt ganske tydelig at jeg ikke flyr enkommelig til Oslo for å gjennomføre dette. Så mitt bidrag blir prosedyren og forsåvidt å dra i gang denne tråden.

Hvorvidt det blir noe av avhenger først og fremst på vertskapet og om folk stiller. Foreløpig er litt dårlig oppmøte synes jeg - men det er fullt mulig å gjennomføre testen med kun 2 lyttere.

Mvh
OMF

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.284
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Er 3 nå ..Eros, Canales og Roald..Høres det ok ut OMF ?

Topp Bunn