Diverse Gitarutstyr og stæsj

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Et todelt spørsmål til gitarfolket her inne - er det noen av dere som eier eller har vært borti Republic guitars? Er på jakt etter en resonator og Republic er for øyeblikket det mest aktuelle alternativet.

    Videre, noen andre tips om hva som er verdt å sjekke ut? En kompis av meg har en National tri-cone, og den er vel på et vis standarden. Helt uaktuelt prisnivå for min del, men skulle jo gjerne kommet så nær som mulig til lavest mulig pris. :)

    Epiphone eller Gretsch kan også være aktuelt, men da nærmer man seg Republic i pris allerede og da lener jeg mot sistnevnte.
    En bandkollega har en Tricone Classic - Relic Nickel fra Republic. Låter som ei kule!
    Hadde faktisk valgt den fremfor National.
    Selv har jeg en bisquit fra Gretsch, den når ikke Republic til knærne. Men dette er høyst subjektivt selvsagt.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Takk! 👍🏻 Stemmer bra med inntrykket jeg har - National er uansett for dyrt, og Republic er nok som du sier i en annen liga en Gretsch, Epiphone osv.
     

    zuzubolin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2010
    Innlegg
    211
    Antall liker
    101
    Snakker om utstyr og stæsj, litt artig hvor enkelt enkelte klarer å gjøre det. :)
    Den Martin-gitaren var ganske fin ... Man kan jo drømme, men selv om man hadde vunnet en betydelig mengde penger på lotto, er det ikke bare å kjøpe en.
    Visstnok bare laget 39 eksemplarer.
    000-42k-goro
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Snakker om utstyr og stæsj, litt artig hvor enkelt enkelte klarer å gjøre det. :)

    Har vel ikke akkurat et beundrende forhold til Clapton som gitarist, men har sansen for den enkle tanken. Kjører selv et relativt enkelt oppsett. Har skapet fullt av alskens pedaler, men fant til slutt lykken med kun en Boss EQ-200 i bruk mellom Gretsch’n og Magnatone forsterkeren. Suveren EQ, programmerbar og brukes også som boost. Kun på et par mer crunchy låter har jeg en Nordland ODR-C (en skjult perle av en overdrive imo) i arbeid.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Har vel ikke akkurat et beundrende forhold til Clapton som gitarist, men har sansen for den enkle tanken. Kjører selv et relativt enkelt oppsett. Har skapet fullt av alskens pedaler, men fant til slutt lykken med kun en Boss EQ-200 i bruk mellom Gretsch’n og Magnatone forsterkeren. Suveren EQ, programmerbar og brukes også som boost. Kun på et par mer crunchy låter har jeg en Nordland ODR-C (en skjult perle av en overdrive imo) i arbeid.
    HÆ!?? Har du ikke Metal zone!?
    Da kan man bruke EQen for å booste inn i metal zone. :D More is more. :D
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Den Martin-gitaren var ganske fin ... Man kan jo drømme, men selv om man hadde vunnet en betydelig mengde penger på lotto, er det ikke bare å kjøpe en.
    Visstnok bare laget 39 eksemplarer.
    000-42k-goro
    Fin gitar ja! 😍

    Syks det var artig at EC ike har klart å finne et pickupsystem for akustisk gitar han mener gir akseptabel lyd. Han insisterer på å bruke mic, tenker lydmannen ikke er så altfor happy med det. 😄

    Selv om jeg langt på vei er enig med Mr Clapton finnes det jo gode systemer, bra nok for meg i alle fall. Men en litt artig kontrast til mange audiofiles favoritt Nils Lofgren Acoustic Live, som liksom skal
    låte så innmari flott. 🤭
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Skal først teste Cream mot V30
    Dette var ikke helt enkelt. Å "memorere" for å sette ord på likhetene og forskjellene mellom de to elementene her, mens man spiller, ervanskelig, da de deler mye av grunnkarakteristikken.

    Tror jeg må spille inn snutter på Looper´n og
    a) Lytte direkte til de
    b) Gjøre opptak og spille av
    ...slik at jeg kun lytter - uten å spille samtidig.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Har lenge vært på jakt etter en stålstrenger til, bare for avvekslingens skyld. Landet til slutt på en Alvarez 12-fret dreadnought. Bortsett fra håpløst høy action er førsteinntrykket bra! Ligger villedende rundt 15’, fikk denne til litt under halvparten inkl. frakt og norsk moms. Ikke ille for heltre tvers igjennom. 😊👍🏻

    Selv om halsen er 44.5mm bred er den litt i slankeste laget, men det skal gå å venne seg til tror jeg.

    B0342729-0B0D-4029-A613-2F6F38F9A382.jpeg 59EA5A57-A06E-4716-B6F4-0A7AF05C04A1.jpeg 3AE9D618-4662-48F3-8C64-032868A3046B.jpeg
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    På jakt etter en akustisk selv, til et americana-prosjekt. Skal supplere nevnte resonator høyere opp (Republic Tricone Classic) og tenker derfor full mahogny for tilført varme. Vurderer Martin Streetmaster 000-15m. Noen her som har vært borti den?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har du fått kjørt en A/B test, og hvordan låter Alnico Cream vs. Alnico Gold.
    Kommer tilbake til dette, etter å ha testet og sammenliknet litt mellom de 2 i går kveld.
    Gjorde noen opptak, og lyttet gjentakende ganger på både Clean & med en Little Big Muff (nettopp kjøpt) i front.
    For å "spare" dere for min klimpring, kan jeg si at mine egen opptak og lytteopplevelser av de to sammenfaller med det som fremkommer i disse 2 sammenlikningene:


    Så her er det jo hvilke karakteristikk man ønsker som avgjør. De skiller jo relativt mye.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Kommer tilbake til dette, etter å ha testet og sammenliknet litt mellom de 2 i går kveld.
    Gjorde noen opptak, og lyttet gjentakende ganger på både Clean & med en Little Big Muff (nettopp kjøpt) i front.
    For å "spare" dere for min klimpring, kan jeg si at mine egen opptak og lytteopplevelser av de to sammenfaller med det som fremkommer i disse 2 sammenlikningene:


    Så her er det jo hvilke karakteristikk man ønsker som avgjør. De skiller jo relativt mye.
    Fikk en pent brukt/innspilt 12" Alnico Cream 16 ohm inn døra på onsdag. Nå har jeg sammelignet med min 12 " Alnico Gold..og Cream låter ikke så bright/hard i toppen ved bruk av overdrive. Veldig likt ved cleane innstillinger, men litt mer mellomtone fra Cream. På min Marshall Silver Jubile amp topp låt Alnico Cream vanvittig bra over hele spekteret etter mine preferanser. Her kan jeg bruke mer diskant fra Marshall forsterkeren som gir flotte overtoner i fra Cream uten at det blir for mye i toppen. Dette er ikke så lett å få til med Gold. Gold låter veldig bra med clean og litt "skrangle" lette overdrive settinger. Skulle jeg nå bare beholdt en av disse måtte det bli Alnico Cream...låter flott over hele mitt spekter fra clean til full overdrive , både med Stratocaster og Gibson Les Paul.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ikke uenig med deg - så langt for min del. Måtte jeg velge, så hadde Cream fått fast opphold fremfor Gold, etter foreløpige vurderinger.
    Nå har jeg den vanskelige oppgaven å velge ut 2 av de 3 elementene, men heldigvis er det ikke noe hastverk rundt beslutningen.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Den nevnte LBM´n jeg kjøpte for en billig penge forrige dagen:

    Vis vedlegget 851403
    Det der er en utrolig allsidig pedal, alt fra noenlunde clean overdrive til ren fuzz! Den kan vel konkurrere med Fuzzface lydmessig. Jeg blir ihvertfall å beholde min muff. :)
    David Gilmour brukte visstnok denne en stund også, ryktes at han også brukte en Boss HM-2 en stund feil (den er også allsidig fra clean overdrive til ren motorsag metal!). En HM-2 skal jo såklart stå på max på alle pots. :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke skjedd så mye her på gitarsiden som jeg kommer på siden min siste oppdatering, noen har kommet inn døra og noen gått ut. Ettersom dama fortsatt ikke tillater flere gitarer så har det jo blitt noen 412 stacks og amper, og pedaler her og der. Byttet ut fra Headrush til Line 6, har egentlig ikke noen god grunn på hvorfor, men hvorfor ikke.
    Også kom denne inn døra nylig:

    20220923_171900.jpg

    Kassegitar teller jo heller ikke, så det så! Dette er vel iphonens svar på gitar, touch screen med apper og wifi. Tok 3-4 min å sette den opp med bruker imot clouden. Gitar i carbon, liten og lett med overaskende mye lyd og bass. Lava Music ME 3, dette er 36" utgaven og synes egentlig den blir litt liten. Virker som et morsomt leketøy og ikke minst effektivt læremiddel da man kan bruke integrerte øvelser på scales, chords, timing og høre og gjenta toner. Effekter og looper innebyggd. Jackutgang er det også. Kjøpte en docking/stativ til den så den kan lade og stå der til vanlig. Man får nok bedre kassegitar til denne prisen lydmessig, men her slipper man å tenke på fukt og temperatur ihvertfall.
    Han her har en god gjennomgang av den:
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det der er en utrolig allsidig pedal, alt fra noenlunde clean overdrive til ren fuzz! Den kan vel konkurrere med Fuzzface lydmessig. Jeg blir ihvertfall å beholde min muff. :)
    Ja, selvom dette er Little Big Muff så har den karakteristikken til «originalen». I dag er det vel 4-5 forskjellige Big Muff’s i utvalget. Og, det har vært mange versjoner gjennom årene. Det er jo en egen web.side for BM:
    http://www.kitrae.net/music/music_big_muff.html
    David Gilmour brukte visstnok denne en stund også, ryktes at han også brukte en Boss HM-2 en stund feil (den er også allsidig fra clean overdrive til ren motorsag metal!). En HM-2 skal jo såklart stå på max på alle pots. :D
    Bjørn Riis sin web.side omhandler det meste om Gilmour og hans utstyr gjennom årene. Her om Big Muff:
    https://www.gilmourish.com/?page_id=79
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Skal teste ut treble bleed på en av gitarene.
    Har 1000pf kondensator og 4-5 motstander innenfor anbefalt ohm og teste med:
    IMG_3051 (2).JPG

    Her er det jo ingen fasitsvar (da hele den elektriske kjeden spiller inn), men det er anbefalt å teste med kondensatorverdier mellom 500pf til 1500pf og motstandverdier mellom 100kohm til 330 kohm. Og - serie, eller parallell har også innvirkning.
    For å gjøre testingen så enkel som mulig lodder jeg ledninger med klemmer på volumpot og legger ut under pickguard. Da kan jeg bytte ganske kjapt.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Treble bleed vs 50s wiring, er det ikke så?

    Spennende å høre åssen dette blir. Jeg er fristet til å gå for Fenders tone saver, kommer i både 250k og 500k versjon. Men mye penger, delekost kan ikke være mange tierne.

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Nei, det koster vel mer i porto ved forsendelse, enn vareverdi. Jeg hadde kondensatorer liggende, og en kompis hadde flere motstander, så for min del er det ingen kostnad. Det er en som averterer på Finn, men han ville ikke oppgi komponentverdiene :unsure: . Tror han tar 70,- for ferdig loddet (parallell) sett.
    Ser CDON og flere web.shops, eBay m.fl har til ulike priser.

    Her er litt informativt:
    https://www.premierguitar.com/diy/mod-garage/treble-bleed-mod
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har ikke helt kommet i gang med treble bleed "forskningen" - og det var kanskje like greit, da jeg kom over en artikkel om en PJD Guitars limited gitar, der de har benyttet denne saken her:

    Treblemaker.JPG
    Dvs varianten til venstre.
    Har nå vært i kontakt med han som bygger disse, og noen kit er på vei fra UK nå.
    Her kan man enkelt endre motstandsverdi og serie/paralell/kombi etter at enheten er montert. Kondensator enten lodder man direkte på print, eller lodder på kabel m/klyper - slik at man enkelt også kan teste ulike verdier før man bestemmer seg for en statisk verdi på denne. På enheten til høyre er det klemmer for å raskt også kunne "swoppe" kondensator. Ellers er de like. Den til høyre er fysisk så liten at den på en Strat kan plasseres f.eks på fjærbraketten til tremolo´n, slik at men har enkel tilgang under testing/endring.

    Prisen er hyggelige 14,5 GBP, som inkluderer kabler og pakke med 6 ulike kondensatorer.

    Nå gjør den jo ingen ting annet enn det en kobling av en statisk motstandsverdi og kondensatorverdi i enten serie, parallell, eller kombi gjør - men den gjør det enklere å teste seg frem til ønsket verdi - og evt endre "on the fly".
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Nylonstrenger er tydeligvis ikke helt lett å finne, i alle fall ikke om man har en del kriterier som minsker utvalget. Jeg måtte gi opp min nydelige Yamaha NTX3, halsen er og blir for smal for meg. Jeg kjøpte derfor en NCX3(C) som er i samme serie, men i mer klassisk utførelse - bredere hals og større kropp. Det glimrende pikcupsystemet er det samme. En nydelig gitar, som også låt helt supert akustisk. Veldig merkbart på lyden at kroppen er litt større. Dessverre kom mitt eksemplar med en irriterende buzz på H-strengen som jeg ikke ble kvitt. Prøvde strengeskift uten hell, så den gikk i retur. Kunne antagelig fikset dette hos en kyndig reparatør, men gidder ikke det på en splitter ny gitar. Veldig synd, for jeg likte denne.

    Så da endte jeg med denne fra Godin: https://www.thomann.de/se/godin_arena_pro_bb_cw_ds_qit.htm

    Om den ikke hadde innfridd hadde jeg runda 20.000 på neste alternativ som var en Alhambra, men det slipper jeg heldigvis. Denne fra Godin er særdeles flott å spille på, den akustiske lyden er bedre enn forventet den slanke kroppen tatt i betraktning, og plugget inn låter det også flott. Beskrivelsen til Thomann sier dual source, det stemmer ikke lenger. Mitt eksemplar har LR Baggs VTC system, Godin har gått over til det og skrotet sitt gamle dual source opplegg. Fint låter det, selv om jeg kanskje savner litt den ekstra luftige dimensjonen en mic gir. Nuvel, lever greit med denne her. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det tok litt tid gjennom tollbehandlingen, men i går kunne jeg hente pakken:

    IMG_3075.JPG
    Det er ikke store saken, så den får plass nær sagt hvor som helst. Måler 2,0x1,2x0,3 cm.
    Totalt ble stk pris kr. 284,-
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Litt Guitar Workshop i dag.

    Først bytte til Sperzel locking tuners:

    IMG_3084.jpg

    IMG_3085.jpg

    IMG_3086.jpg

    Så å lodde på Treblemaker´n:

    IMG_3089.jpg
    Den får fint plass der, og er da lett tilgjengelig for evt endringer.
    Har foreløpig loddet på kabel m/klyper så det er lett å bytte kondensator under testing. Det vil kanskje ta litt tid å teste, da det er en del valgmuligheter. Trinnløs justering av motstandsverdier og 5 kondensatorverdier, og alle de kombinasjonene kan velges i både serie, parallell og kombo.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Etter en del testing frem-og-tilbake, fortrinnsvis for å bestemme kondensatorverdi, er den nå "montert". Er festet kun med 2 små medfølgende biter borrelås.
    Endte på 1500pf da den (selvom det er små forskjeller) verdien virker å slippe igjennom mer av de lave frekvensene.
    Da kan jeg fortsette å tune motstandsverdiene via de små pot´ne og velge serie/parallell/kombo/av med dip-switchene:

    IMG_3090.jpg
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Ser ut som tøft opplegg det der. Jeg må få ut finger'n og få loddet inn tone saver her. Har fått justert sadel/strengehøyde på Alvarez'en om ikke annet, der var det jaggu meg mye å hente. Skjønner at man gjerne vil sende ut noe som funker i de fleste klimaer og temperaturer, men det får da være måte på! 2.5 - 3 mm har jeg tatt av sadelen, og det er fremdeles mer å gå på. Har i tillegg rettet halsen litt, så det nærmer seg så absolutt. (y)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Pass opp for udugelige og selvutnevnte gitar techs, hvem i all verden klarer å bruke 3mm når det vel er 3,4mm (inches) Fender brukes på truss rodden sin.

    Her er ihvertfall resultatet, rund umbrako som ikke kan skrus på:
    20221014_174226.jpg

    Ettersom dette måtte gjøres på den tunvinte måten så måtte det endel tålmodighet til og rens så ny skrue fikk plass:
    20221107_132422.jpg

    Skrue på plass, og ny plugg (biflex, toveis truss på amerikanske Fendere med skrue på hodet):
    20221107_143303.jpg

    Gode treskjæring verktøy er et must!
    20221107_145816.jpg
    Ca. Slutt resultat
    20221107_174402.jpg
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Jeg innstallerte nylig treblebleed over en P90-pickup. Kondensator og resistansverdiene ble valgt på slump. Ble ikke helt fornøyd, og vurderte teste ut andre verdier. Men etter å ha justert pickupen litt nærmere strengene føler jeg lyden sitter litt bedre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    For mye utstyr og stæsj, for lite gitar. Når så vi sist et bilde av en hel sånn en her i tråden? Hæ?
    Ba-da-BLING!!!! 🤩

    DSC01850.JPG

    Gretsch sin space-control bridge tror jeg aldri jeg har lest et positivt ord om, så jeg forventa daffe greier unplugged.
    FEIL! Denne synger som bare fy

    DSC01852.JPG

    Får kryssbytte litt med andre leker litt etterhvert, men enn så lenge er jeg blid i absolutt hele fjeset 🤓
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Og - noen ganger blir det ikke handel, selvom lysten kanskje er der :).

    Bilde1.png
    Har lenge hatt en tanke om at en Mesa Boogie V25 kunne vært interessant, og når det dukket opp en til salgs, ikke langt unna, så måtte jo den vurderes.

    Mesa Boogie har jo ikke vært tilgjengelig i Europa på lengre tid. Årsaken er de nye EU-kravene til sertifisering. Når de vil bli ferdig med dette vet man foreløpig ikke. Således er brukte Mesa´r "friskt" priset på bruktmarkedet, så også den som ble avertert.

    Når det heller ikke i denne sammenheng ville være mulig å låne med en slik hjem for å sammenlikne med mine 2 Engl´s, ble det å ty til andre måter å prøve å finne ut om Mesa´n kunne tilføre noe (ønsket) mer/annet enn de 2 andre.
    Det ble å bruke noen timer på ulike YT-videoer (a versus b) og lese meninger fra andre på ulike forum som hadde hatt både V25 og Ironball eller Fireball.

    Konklusjonen ble tilslutt - nope, ingen V25 (i hvertfall ikke i denne omgang):)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Den lille 15 watts rørforsterkeren fra DV Mark ble for puslete uoppmikket i live-sammenheng, særlig med andre musikere som MÅ spille på 11 hele tiden ... Den er nå solgt, og denne er kjøpt for å testes:



    45 watt i 8 ohm. Det er transistor, men den spiller høyt og rent, og den komprimerer litt, slik at du får litt rørfølelse. Den låter ikke sterilt. Overdrive-delen funker som en overdrive-effekt oppå clean-kanalen, ikke som en egen kanal. Forsterkeren spiller høyt i "clean-modus", men med en clean boost-pedal foran blir det grisehøyt. Masse headroom. Romklangen er ok-ish, men jeg bruker uansett egen romklangpedal

    Har bare testet den via kabinettet til 15-watteren jeg nå har solgt, og det låt supert. Det kabinettet er veldig lite (og lett og hendig), så det blir blitt "boxy" lyd. Derfor har jeg bestilt bygging av dette kabinettet:

    1671116247706.png

    1671116337591.png

    Det har målene 48,0 x 52,5 x 30,0 cm, er laget av 15 mm italiensk poppelfinér og veier bare 7 kg!

    Høyttaleren blir samme som satt i 15-watteren, nemlig et DV Mark neodymium-element jeg fikk kjøpt på Finn til 400 kr.

    1671116564787.png

    Det er superlett og spiller rent og nøytralt. Ingen farging.

    Med dette får jeg forsterkeren oppi pedalbrett-veska, som jeg har over skulderen, kabinett i en hånd og gitaren i andre. Gleder meg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn