Som i et tidligere innlegg fÞr her sÄ gjÞr jeg et forsÞk pÄ litt mere rusling nedover memory lane

Blir ikke yngre og minnet svekkes fort i min alder sÄ fint Ä ha ting pÄ trykk

Min platespiller perioden startet tidlig og sluttet ganske tidlig. Fra ca 1970-1990 (ca 13-33Är), da hadde CD-platen gjort skikkelig inntog i Norge og man ville jo fornye seg
Min fĂžrste spiller var en Garrard med en Tandberg sĂžlvsuper 10 og et par Tandberg talere jeg ikke husker navnet pĂ„đ„č
Konfirmasjons pengene fikk vinger selv om alt ble kjĂžpt brukt
Vis vedlegget 1117616
Vis vedlegget 1117617
Husker at i sÞlvsuperen satt det rÞr, sÄ var tidlig pÄ det kjÞret

Dette regjerte pÄ gutterommet mens man ennÄ bodde hjemme
SÄ flyttet man til GjÞvik pÄ hybel for Ä starte pÄ ingeniÞr hÞyskolen (som det sÄ fint hete den gangen) og der ble det fort at man ble dratt inn i et slags hi-fi-miljÞ og da rÞk alt jeg hadde flyttet med meg pÄ bruktmarkedet.
Da kom det fÞrst en Lenco 75 og en Lenco integrer amp (2x20w) inn pÄ hybelen.
Vis vedlegget 1117633
Vis vedlegget 1117634
SÄ gikk Tandberg talere ut til fordel for en Seas 3-veis selvbygg. Mye nÞyaktig jobbing med kasser hjemme hos far og med et brukbart resultat om jeg mÄ si det sjÞl

Husker godt jeg sa woow, dette var andre greier
Under den tiden ble L75 byttet med en L78 og det kom ogsÄ en Tandberg kassettspiller TCD 300 inn. Min far hadde en kjenning som jobbet pÄ Tandberg sÄ av den grunn kunne denne Êrverves med studielÄn/sommerjobb
Vis vedlegget 1117636
Vis vedlegget 1117637
Da ble anlegget sÄnn ut studietiden, pengene rakk itte lenger
NÄr man etter hvert ble uteksaminert og var en tur innom forsvaret sÄ var man jo heldig Ä kunne klive rett inn i arbeidslivet, var enklere den gangen enn i dag

Da tjente man jo egne penger og klĂžen slapp itte taket

Da ble min siste platespiller kjĂžpt inn, en Tecknics SL 1200 direktedriftâŠ.woow fĂžlte man seg da!
Vis vedlegget 1117647
Og men selvbygget til Seas holdt stand ennÄ sÄ ble det woow et par ganger til
En brukt Accuphase E-202 og en ditto brukt TEAC A-7010 spolebÄnd spiller fikk ogsÄ plass. Da rÞyk bÄde Lenco integret og Tandberg kassettspiller ut
Vis vedlegget 1117651
Vis vedlegget 1117652
Vis vedlegget 1117653
SĂ„nn ble det helt til familieliv og smĂ„barn tok mye av livet og plassenđ„č Da gikk alt ut dĂžra og en 10 Ă„rs periode med strĂžmlinje formet dansk elektronikk fikk innpass. Den gangen kun radio, kassett og cd greier

Vis vedlegget 1117658
Vis vedlegget 1117659
Vis vedlegget 1117660
Og sĂ„nn ble det ut det Ă„rhundreâŠ..en meget fin og god tid

Men paradis varer dessverre ikke evig og som mange andre endte det opp med skilsmisseđ„ČâŠ..og nytt bosted (dagens).
Og da kom klÞen tilbake men det fÄr jeg sette meg ned Ä memorere litt mere pÄ, hÄper jeg klarer Ä huske

Om dette blir kjedelig er det jo bare Ă„ scrolle videre

Men fortsettelse fĂžlger en vakker dag
gismo