gismo`s musikk-stue

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt rusling ned memory lane i dag, sĂ„nt Ă„ gjĂžre som pensjonistđŸ˜ŽđŸ˜…đŸ€Ł

Inn memory of Weiss DAC 202😉

Jeg hadde vel lite separat dac erfaring da denne kom inn. Flere gode cdp med dac inkludert hadde jeg jo hatt (gjennom mine 10-15-Ă„r med kun cd) men sĂ„ kom streaming og da mĂ„tte man jo lĂžfte den biten litt med eksterne dac’erđŸ˜…đŸ€—

Hadde vel en Rega og en Moon fĂžr Weiss’n slapp til. Den gjorde litt vei i vellinga hjemme syntes jegđŸ€Ł Ikke pĂ„ noen brutal mĂ„te men med en forfinet fremferd😊

IMG_9882.jpeg
    IMG_9881.jpeg

NĂžytral, ufarget, ingen rĂ„tass men dynamisk og meget opplĂžst og fant frem bĂ„de detaljer og nyanser pĂ„ en mĂ„te gismo itte hadde hĂžrt fĂžr😅

IMG_9838.jpeg

IMG_9864.jpeg

Pr i dag har jeg ingen ekstern dac men 2 stk dac’er
.. begge sitter integrert i hhv Michi X5 og HiFi Rose RS150b.
    Disse er forskjellige og kan med et tastetrykk enkelt veksles mellom. Bruk anslÄs til ca 30% Michi og ca 70% Rose.

Skal ogsĂ„ minnes litt om cdp’er, i alle fall de jeg mener var oppegĂ„ende😅, da jeg fĂ„r Ă„nden over mĂŠđŸ˜‰đŸ€Ł

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da var «kosekroken» klar, veranda sopt, mĂžbler og bord vasket, 2 putekasser fylt men ingen puter ute ennĂ„ da😎 Heller ikke slĂ„tt opp parasollen đŸ˜…đŸ€Ł
    VĂ„ren er i anmarsâ˜€đŸ˜ŽđŸ™đŸ»
    HÄper den bare fortsetter!!

Andre enden, spisekroken avventes litt😉

IMG_9883.jpeg

IMG_9884.jpeg

IMG_9885.jpeg

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    69.686
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye mimring her.
    Snart pĂ„ tide med nye eventyr? 😉😊

Mitt favorittbilde av Gismo. đŸ„°
    CIMG5143 (2).jpg

Gismo og Nattevakten av Rembrandt pĂ„ Rijksmuseum, Amsterdam. 🙂 Foto @bluesbreaker

IMG_20210408_092125 (1).jpg

Bare HC (RIP) som har humor der. 😆😎
    Fra Hilversum 1. Foto @_RoDa_
    De gravalvorlige sitter og hÞrer toppmodellen til Wilson Benesch, og det lÄter bare sÄnn passelig.
    Kan nok delvis relateres til kollektiv hangover i lyttepanelet. 🙈

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tilbake og pĂ„ plass foran alteret
..đŸźđŸŽ¶

EST utgir mye pĂ„ ACT
..lyd kan de og volumet styrer jeg selv
ingen Ă„ ta hensyn tell
. Dette svinger, herlig bass og god smekk innimellomđŸ€ŁđŸ‘đŸŒ
    Det ble litt «monday wonderland» .😉

IMG_9993.jpeg

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gismo’s lille hifi reise (del1)

Som i et tidligere innlegg fĂžr her sĂ„ gjĂžr jeg et forsĂžk pĂ„ litt mere rusling nedover memory lane😊
    Blir ikke yngre og minnet svekkes fort i min alder sĂ„ fint Ă„ ha ting pĂ„ trykkđŸ˜…đŸ€Ł

Min platespiller perioden startet tidlig og sluttet ganske tidlig. Fra ca 1970-1990 (ca 13-33Ă„r), da hadde CD-platen gjort skikkelig inntog i Norge og man ville jo fornye seg😅

Min fĂžrste spiller var en Garrard med en Tandberg sĂžlvsuper 10 og et par Tandberg talere jeg ikke husker navnet pĂ„đŸ„č
    Konfirmasjons pengene fikk vinger selv om alt ble kjþpt brukt😉

IMG_9998.jpeg

IMG_0001.jpeg

Husker at i sĂžlvsuperen satt det rĂžr, sĂ„ var tidlig pĂ„ det kjĂžretđŸ˜ŽđŸ€Ł Dette regjerte pĂ„ gutterommet mens man ennĂ„ bodde hjemme😊

SÄ flyttet man til GjÞvik pÄ hybel for Ä starte pÄ ingeniÞr hÞyskolen (som det sÄ fint hete den gangen) og der ble det fort at man ble dratt inn i et slags hi-fi-miljÞ og da rÞk alt jeg hadde flyttet med meg pÄ bruktmarkedet.

Da kom det fÞrst en Lenco 75 og en Lenco integrer amp (2x20w) inn pÄ hybelen.

IMG_9995.jpeg

IMG_9999.jpeg

SĂ„ gikk Tandberg talere ut til fordel for en Seas 3-veis selvbygg. Mye nĂžyaktig jobbing med kasser hjemme hos far og med et brukbart resultat om jeg mĂ„ si det sjĂžlđŸ‘đŸŒ
    Husker godt jeg sa woow, dette var andre greierđŸ€Ł

Under den tiden ble L75 byttet med en L78 og det kom ogsĂ„ en Tandberg kassettspiller TCD 300 inn. Min far hadde en kjenning som jobbet pĂ„ Tandberg sĂ„ av den grunn kunne denne ĂŠrverves med studielĂ„n/sommerjobb😉

IMG_9997.jpeg

IMG_0002.jpeg

Da ble anlegget sĂ„nn ut studietiden, pengene rakk itte lenger😎

NĂ„r man etter hvert ble uteksaminert og var en tur innom forsvaret sĂ„ var man jo heldig Ă„ kunne klive rett inn i arbeidslivet, var enklere den gangen enn i dagđŸ‘đŸŒ
    Da tjente man jo egne penger og klþen slapp itte taket😅
    Da ble min siste platespiller kjþpt inn, en Tecknics SL 1200 direktedrift
.woow fþlte man seg da!

IMG_9980.jpeg

Og men selvbygget til Seas holdt stand ennĂ„ sĂ„ ble det woow et par ganger til😅

En brukt Accuphase E-202 og en ditto brukt TEAC A-7010 spolebĂ„nd spiller fikk ogsĂ„ plass. Da rĂžyk bĂ„de Lenco integret og Tandberg kassettspiller utâ˜ș

IMG_9984.jpeg

IMG_9983.jpeg

IMG_9987.jpeg

SĂ„nn ble det helt til familieliv og smĂ„barn tok mye av livet og plassenđŸ„č Da gikk alt ut dĂžra og en 10 Ă„rs periode med strĂžmlinjeformet dansk elektronikk og talere fikk innpass. Den gangen kun radio, kassett og cd greierđŸ˜‰đŸ€Ł

IMG_9961.jpeg

IMG_9962.jpeg

IMG_9960.jpeg

Og sĂ„nn ble det ut det Ă„rhundre
..en meget fin og god tidđŸ€— Men paradis varer dessverre ikke evig og som mange andre endte det opp med skilsmisseđŸ„Č
..og nytt bosted (dagens).

Og da kom klĂžen tilbake men det fĂ„r jeg sette meg ned Ă„ memorere litt mere pĂ„, hĂ„per jeg klarer Ă„ huskeđŸ˜ŽđŸ˜…đŸ€Ł

Om dette blir kjedelig er det jo bare Ă„ scrolle videre😉
    Men fortsettelse fþlger en vakker dag😊

gismo

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.161
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Som i et tidligere innlegg fĂžr her sĂ„ gjĂžr jeg et forsĂžk pĂ„ litt mere rusling nedover memory lane😊
    Blir ikke yngre og minnet svekkes fort i min alder sĂ„ fint Ă„ ha ting pĂ„ trykkđŸ˜…đŸ€Ł

Min platespiller perioden startet tidlig og sluttet ganske tidlig. Fra ca 1970-1990 (ca 13-33Ă„r), da hadde CD-platen gjort skikkelig inntog i Norge og man ville jo fornye seg😅

Min fĂžrste spiller var en Garrard med en Tandberg sĂžlvsuper 10 og et par Tandberg talere jeg ikke husker navnet pĂ„đŸ„č
    Konfirmasjons pengene fikk vinger selv om alt ble kjþpt brukt😉

Vis vedlegget 1117616

Vis vedlegget 1117617

Husker at i sĂžlvsuperen satt det rĂžr, sĂ„ var tidlig pĂ„ det kjĂžretđŸ˜ŽđŸ€Ł Dette regjerte pĂ„ gutterommet mens man ennĂ„ bodde hjemme😊

SÄ flyttet man til GjÞvik pÄ hybel for Ä starte pÄ ingeniÞr hÞyskolen (som det sÄ fint hete den gangen) og der ble det fort at man ble dratt inn i et slags hi-fi-miljÞ og da rÞk alt jeg hadde flyttet med meg pÄ bruktmarkedet.

Da kom det fÞrst en Lenco 75 og en Lenco integrer amp (2x20w) inn pÄ hybelen.

Vis vedlegget 1117633

Vis vedlegget 1117634

SĂ„ gikk Tandberg talere ut til fordel for en Seas 3-veis selvbygg. Mye nĂžyaktig jobbing med kasser hjemme hos far og med et brukbart resultat om jeg mĂ„ si det sjĂžlđŸ‘đŸŒ
    Husker godt jeg sa woow, dette var andre greierđŸ€Ł

Under den tiden ble L75 byttet med en L78 og det kom ogsĂ„ en Tandberg kassettspiller TCD 300 inn. Min far hadde en kjenning som jobbet pĂ„ Tandberg sĂ„ av den grunn kunne denne ĂŠrverves med studielĂ„n/sommerjobb😉

Vis vedlegget 1117636

Vis vedlegget 1117637

Da ble anlegget sĂ„nn ut studietiden, pengene rakk itte lenger😎

NĂ„r man etter hvert ble uteksaminert og var en tur innom forsvaret sĂ„ var man jo heldig Ă„ kunne klive rett inn i arbeidslivet, var enklere den gangen enn i dagđŸ‘đŸŒ
    Da tjente man jo egne penger og klþen slapp itte taket😅
    Da ble min siste platespiller kjþpt inn, en Tecknics SL 1200 direktedrift
.woow fþlte man seg da!

Vis vedlegget 1117647

Og men selvbygget til Seas holdt stand ennĂ„ sĂ„ ble det woow et par ganger til😅

En brukt Accuphase E-202 og en ditto brukt TEAC A-7010 spolebĂ„nd spiller fikk ogsĂ„ plass. Da rĂžyk bĂ„de Lenco integret og Tandberg kassettspiller utâ˜ș

Vis vedlegget 1117651

Vis vedlegget 1117652

Vis vedlegget 1117653

SĂ„nn ble det helt til familieliv og smĂ„barn tok mye av livet og plassenđŸ„č Da gikk alt ut dĂžra og en 10 Ă„rs periode med strĂžmlinje formet dansk elektronikk fikk innpass. Den gangen kun radio, kassett og cd greierđŸ˜‰đŸ€Ł

Vis vedlegget 1117658

Vis vedlegget 1117659

Vis vedlegget 1117660

Og sĂ„nn ble det ut det Ă„rhundre
..en meget fin og god tidđŸ€— Men paradis varer dessverre ikke evig og som mange andre endte det opp med skilsmisseđŸ„Č
..og nytt bosted (dagens).

Og da kom klĂžen tilbake men det fĂ„r jeg sette meg ned Ă„ memorere litt mere pĂ„, hĂ„per jeg klarer Ă„ huskeđŸ˜ŽđŸ˜…đŸ€Ł

Om dette blir kjedelig er det jo bare Ă„ scrolle videre😉
    Men fortsettelse fþlger en vakker dag😊

gismo
    Super gjennomgang, sĂ„ mange morsomme ting, likĂŠrt! 👏😊

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker Lagga, fĂ„r vel kjĂžre pĂ„ videre nĂ„r man fĂžrst har startet pĂ„ reisen
.. selv om minne/husk blir en stadig stĂžrre utfordringđŸ˜…đŸ€Ł

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Noen formiddager er det bare deilig Ă„ «vugge» sĂŠ gjennom noen blues lĂ„ter tell et par/tre kaffekopperđŸ˜ŠđŸźđŸŽ¶

IMG_0008.jpeg

IMG_0007.jpeg

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Fridag og fint bĂ„de ute og inne☀🇳🇮

IMG_0052.jpeg

IMG_0057.jpeg

Midt pÄ dagen kaffe med et par norske tekster.
    Den fĂžrste er kanskje pĂ„ vei tell Ă„ bli gjenkjennbar etter som Ă„ra gĂ„r
.đŸ˜…đŸ€Ł
    Blir vel itte lettere Ă„ ha med Ă„ gjĂžra
😎
    Men et sted drĂžmmer vi kanskje alle om

Odd er jo en ordkunstnerđŸ‘đŸŒ

IMG_0054.jpeg

Den andre er jo tanker man ofte streifer innom som en aldrende forelder
..Sigrid har satt sĂ„ fine ord pĂ„ detđŸŽ¶đŸŒč

IMG_0055.jpeg

Ha en fin 1. mai đŸŒș

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Deilig med sol og lette bakgrunnstonerâ˜€đŸŽ¶
    For det mĂ„ vel vĂŠre sĂ„nn at alle mĂžblerte hjem har et uteanleggđŸ˜ŽđŸ˜‰đŸŽ¶

Riktig nok kun maritime Pioneer innfelt i taket, men deilig musikk fra kontoret strĂžmmer utđŸ€—

IMG_0061.jpeg

IMG_0059.jpeg

IMG_0062.jpeg

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt Bjella til formiddags kaffenđŸ‘đŸŒđŸź
    Ei god tekst og en litt «pÄ» innspilling, med en veldig tung bassgang, men her skjer mye, nok Ă„ fĂžlge med pÄ .tross ei forholdsvis rolig lĂ„tđŸ˜‰đŸ˜…đŸŽ¶

IMG_0069.jpeg

Etter hvert mĂ„ man vel komme sĂŠ innpĂ„ Skogen, fin vĂŠr og bĂ„lpanne kos / grilling venterđŸ€—đŸ”„â˜€

Go hélj😊

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gismo’s lille hifi reise (del2)

Avsluttet vel del1 ca 1999, da ble davÊrende bolig solgt og alt B&O gikk pÄ brukt en.
    Litt bohem liv et par/tre Är fÞr nÄ vÊrende bolig ble kjÞpt 2001.
    Da kom ogsĂ„ hifi interessen gradvis tilbake og man startet litt forsiktig med noe «den gang nytt» fra Kina, gunstige priser og mye gode omtaler fristet😉

Da ble dette Xindak settet kjĂžpt inn, det var kun cdp som fristet og ampen var forholdsvis kraftig og velspillende.
    Xindak Muse Deluxe 1.0 og XA6950 amp.

IMG_9920.jpeg

IMG_9917.jpeg

Under denne «nye oppstart perioden» hold man seg til hifi som ikke kostet skjorta men som funket noen lunde godt😉
    HĂžytalere ble derfor 2 forskjellig stativerene fra XTZ 99.25 og 99.26. Bra ifht pris og sub hadde man ikke tenkt pĂ„ ennĂ„đŸ˜…

IMG_9939.jpeg

IMG_9958.jpeg

Den gang ble det et dedikert hifi-rom i 2 etg pĂ„ huset, var itte aktuelt med hifi i stua dessverređŸ˜…đŸ€Ł
    Det var kun ca 15m2 og hadde jo sine utfordringer men holdt ut der helt ca til 2015, da kom jeg ned i stua og opplevde en ny lydverden, rom betyr myeđŸ‘đŸŒđŸŽ¶

Etter et par/tre Är «i hulen» med Xindak sÄ startet klÞen igjen og da ble blikket rettet mot Parasound og Marantz cdp.

Parasound P5 pre og A21 effekttrinn samt en Marantz SA-15S1.

IMG_9933.jpeg

IMG_9922.jpeg

IMG_9930.jpeg

Talere under denne perioden ble fokus pĂ„ gulvstĂ„ende og noksĂ„ stort og tungt😎
    Det ble Usher CP 6311 som kom inn.

IMG_9944.jpeg

Spilte med fyldig stor og fin lyd, mellomtone og bass var meget likanes men litt for mye pĂ„ i toppen og over tid ble det litt «slitsomtÂ»đŸ˜‰ Marantz cdp likte jeg svĂŠrt godt. Parasound settet var vel greit nok det ogsĂ„đŸ˜Š

Er ikke sikker pĂ„ hvor vi er nĂ„, men trolig rundt 2006 en gang, dette fikk ogsĂ„ spille en stund fĂžr klĂžen kom tilbakeđŸ˜…đŸ€Ł
    Innser at denne reisen blir lang og mye mere omfattende enn beregnet😎

Tar en ny pause men fortsettelse fþlger i (del 3)😊

gismo

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.977
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Dette var en god ide gismo :) Moro Ă„ se hva folk har hatt oppgjennom tiden .
    Hadde samme cd spiller for mange Är siden sammen med dac 5 fra Xindak :) Var godt fornÞyd en stund

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Etter Ă„ ha vĂŠrt en tur her (mĂ„ jo pĂžnte sĂŠ litt da’n skal mĂžte blues seinere i vikun😎) sĂ„ er man hjemme ved «gismodromen» igjenđŸ‘đŸŒđŸŽ¶

IMG_0172.jpeg

En kaffe og litt varsom Klang var gĂžtt Ă„ hĂžre nĂ„đŸźđŸ˜‰

IMG_0175.jpeg

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.499
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    To deilige herlige lĂ„ter tell formiddags kaffenđŸźđŸŽ¶đŸ‘đŸŒ

IMG_0181.jpeg

IMG_0182.jpeg

En gitar magiker Ă„ nyte og et herlig live opptak med stemningđŸ€—

gismo

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.604
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Det var Thaimassasjen til hÞyre i bildet du hadde vÊrt pÄ?

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn