gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei godt folk! :)

    Blir lett inspirert av alle flotte anleggstråder her på sentralen.
    Kanskje på tide med egen ::)

    Populært med sånne "bilde-teasere" har jeg merket meg, så da kan jeg vel begynne med en sånn.

    446150ccf561470b0f6c671a922075651.jpg


    gismo
     
    Sist redigert av en moderator:

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.281
    Antall liker
    2.244
    Torget vurderinger
    4
    gismo`s lille musikk-hule

    Spennende!
    Kan det være en Audionet cd-spiller...?
     
    R

    RoDa

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Fin start!
    Men så må du fortsette...... :D :D

    R
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Keep it coming! ;D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa og om.s....må jeg ;D
    Da kilde er avslørt får vi vel videre ja....

    Et bilde til av kilden..... ;)
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    RoDa og om.s....må jeg ;D
    Da kilde er avslørt får vi vel videre ja....

    Et bilde til av kilden..... ;)
    Gjerne! og om du gidder, noen tanker/opplevelser rundt bruken av BDRC på VIPén vs uten? testet aldri det selv men har div erfaringer med Finite Elemente Ceraball/pucks etc.. ;D...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Og et til...beklager bildekvaliteten (her er det kun Sony Ericsson mob som tar bilder desverre :p)
    Og jammen dukket det opp noe på hyllen under også.....
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    gismo skrev:
    RoDa og om.s....må jeg ;D
    Da kilde er avslørt får vi vel videre ja....

    Et bilde til av kilden..... ;)
    Gjerne! og om du gidder, noen tanker/opplevelser rundt bruken av BDRC på VIPén vs uten? testet aldri det selv men har div erfaringer med Finite Elemente Ceraball/pucks etc.. ;D...

    mvh
    Kan prøve på det oms., selv om jeg ikke har en hel sides avhandling å komme med ;)
    Det er forskjell helt klart, men etter min mening kun små marginelle endringer, men i positiv retning :)
    Også syns jeg de visuelt tar seg godt ut ;D samtidig som de gir mere "luft rundt" komponenten og det tror jeg er sunt... 8)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Gjerne! og om du gidder, noen tanker/opplevelser rundt bruken av BDRC på VIPén vs uten? testet aldri det selv men har div erfaringer med Finite Elemente Ceraball/pucks etc.. ;D...

    mvh
    om.s:

    BDR cones bruker jeg under alle komponenter, i tillegg har jeg disse også under rack og HT.
    Men så til bruken av disse under kilden (VIP).
    Isolert sett, bruk uten eller med cones under kilden alene har jeg desverre ikke testet.
    Men bruk uten noen cones, altså ikke under komponeter og heller ikke under racket har jeg direkte sammenlignet.
    Og da har jeg en klar oppfatning om at summen av disse (4stk under rack og ditto 4 stk under alle komponenter ;))
    gir meg et helt klart "oppstrammet" lydbilde. Fokuset på detaljer blir mere skjerpet (tydligere/klarere), detaljeringen i nedre mellomtone og bass blir bedre. Bassen i seg selv blir også en aning tørrere (snart så det støver av den ;D) Nei da, men det er litt som om et slør av litt ullenhet og udefinert rumlepreg blir tatt vekk, huff dette er jammen ikke godt å sette gode ord på ::) , men håper at du i et heldig øyeblikk skjønner hva jeg prøver å formiddle ;D

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Men så til neste boks i racket....
    Når den ankom sitt nye hjem, så den sånn ut på kjøkkenbordet :)

    Da hadde denne hatt et tidligere liv hos en hyggelig HiFi skribent, som også frekventerer her på sentralen.
    Og den hadde hatt et godt hjem, for den var så skinnende flott der den stod ;D
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    om.s skrev:
    Gjerne! og om du gidder, noen tanker/opplevelser rundt bruken av BDRC på VIPén vs uten? testet aldri det selv men har div erfaringer med Finite Elemente Ceraball/pucks etc.. ;D...

    mvh
    om.s:

    BDR cones bruker jeg under alle komponenter, i tillegg har jeg disse også under rack og HT.
    Men så til bruken av disse under kilden (VIP).
    Isolert sett, bruk uten eller med cones under kilden alene har jeg desverre ikke testet.
    Men bruk uten noen cones, altså ikke under komponeter og heller ikke under racket har jeg direkte sammenlignet.
    Og da har jeg en klar oppfatning om at summen av disse (4stk under rack og ditto 4 stk under alle komponenter ;))
    gir meg et helt klart "oppstrammet" lydbilde. Fokuset på detaljer blir mere skjerpet (tydligere/klarere), detaljeringen i nedre mellomtone og bass blir bedre. Bassen i seg selv blir også en aning tørrere (snart så det støver av den ;D) Nei da, men det er litt som om et slør av litt ullenhet og udefinert rumlepreg blir tatt vekk, huff dette er jammen ikke godt å sette gode ord på ::) , men håper at du i et heldig øyeblikk skjønner hva jeg prøver å formiddle ;D

    gismo
    Jeg tror jeg oppfatter hva du sierganske godt gismo, hyggelig å se ett helt Audionet oppsett igjen ;) ;D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    gismo skrev:
    om.s skrev:
    Gjerne! og om du gidder, noen tanker/opplevelser rundt bruken av BDRC på VIPén vs uten? testet aldri det selv men har div erfaringer med Finite Elemente Ceraball/pucks etc.. ;D...

    mvh
    om.s:

    BDR cones bruker jeg under alle komponenter, i tillegg har jeg disse også under rack og HT.
    Men så til bruken av disse under kilden (VIP).
    Isolert sett, bruk uten eller med cones under kilden alene har jeg desverre ikke testet.
    Men bruk uten noen cones, altså ikke under komponeter og heller ikke under racket har jeg direkte sammenlignet.
    Og da har jeg en klar oppfatning om at summen av disse (4stk under rack og ditto 4 stk under alle komponenter ;))
    gir meg et helt klart "oppstrammet" lydbilde. Fokuset på detaljer blir mere skjerpet (tydligere/klarere), detaljeringen i nedre mellomtone og bass blir bedre. Bassen i seg selv blir også en aning tørrere (snart så det støver av den ;D) Nei da, men det er litt som om et slør av litt ullenhet og udefinert rumlepreg blir tatt vekk, huff dette er jammen ikke godt å sette gode ord på ::) , men håper at du i et heldig øyeblikk skjønner hva jeg prøver å formiddle ;D

    gismo
    Jeg tror jeg oppfatter hva du sierganske godt gismo, hyggelig å se ett helt Audionet oppsett igjen ;) ;D ...

    mvh
    Flott om.s ;D og som tidligere sagt snakker vi jo om de små marginelle forskjeller, du får absolutt ikke noen ahh..nytt oppsett opplevelse, men positive endringer :)
    Og om ikke jeg tar helt feil så er det vel på det nivået de fleste av oss driver å strever??

    For som jeg opplever blandt venner og andre som "ikke er rammet av vår sykdom", da du nevner f.eks sånne tiltak/endinger, får jeg oftest et spørrende tomt blikk med kommentaren...tulling ;D ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Jeg tror jeg oppfatter hva du sierganske godt gismo, hyggelig å se ett helt Audionet oppsett igjen ;) ;D ...

    mvh
    Og da om.s så treffende sier som han sier....kan jeg vel like godt hive ut en bilde av hele racket ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    om.s skrev:
    gismo skrev:
    om.s skrev:
    Gjerne! og om du gidder, noen tanker/opplevelser rundt bruken av BDRC på VIPén vs uten? testet aldri det selv men har div erfaringer med Finite Elemente Ceraball/pucks etc.. ;D...

    mvh
    om.s:

    BDR cones bruker jeg under alle komponenter, i tillegg har jeg disse også under rack og HT.
    Men så til bruken av disse under kilden (VIP).
    Isolert sett, bruk uten eller med cones under kilden alene har jeg desverre ikke testet.
    Men bruk uten noen cones, altså ikke under komponeter og heller ikke under racket har jeg direkte sammenlignet.
    Og da har jeg en klar oppfatning om at summen av disse (4stk under rack og ditto 4 stk under alle komponenter ;))
    gir meg et helt klart "oppstrammet" lydbilde. Fokuset på detaljer blir mere skjerpet (tydligere/klarere), detaljeringen i nedre mellomtone og bass blir bedre. Bassen i seg selv blir også en aning tørrere (snart så det støver av den ;D) Nei da, men det er litt som om et slør av litt ullenhet og udefinert rumlepreg blir tatt vekk, huff dette er jammen ikke godt å sette gode ord på ::) , men håper at du i et heldig øyeblikk skjønner hva jeg prøver å formiddle ;D

    gismo
    Jeg tror jeg oppfatter hva du sierganske godt gismo, hyggelig å se ett helt Audionet oppsett igjen ;) ;D ...

    mvh
    Flott om.s ;D og som tidligere sagt snakker vi jo om de små marginelle forskjeller, du får absolutt ikke noen ahh..nytt oppsett opplevelse, men positive endringer :)
    Og om ikke jeg tar helt feil så er det vel på det nivået de fleste av oss driver å strever??

    For som jeg opplever blandt venner og andre som "ikke er rammet av vår sykdom", da du nevner f.eks sånne tiltak/endinger, får jeg oftest et spørrende tomt blikk med kommentaren...tulling ;D ;D
    Jepp! mye slikt jeg ser det med hvorfor og hvordan (tweaker) vi holder på med denne galskapen, ikke minstfra kjenninger man snakker med ;D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Også kom pakken med FedEx idag...
    Rart at selv om man har rundet et 1/2 århundre, så er det like spennende hver gang pakker dukker opp ;D

    Et "brand new pair" Purist Audio Design Aqueous Anniversary HT kabler, som jeg er meget spent på :)
    De trenger sine drøye 100t ifølge PAD, så noe nirvana blir det sikkert ikke i helga, men litt kos og pusling med reterminering (8 stk WBT-0681 Nextgen Spader 8,1mm skal på) blir det vettu 8)

    gismo
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa skrev:
    In cable heaven? :eek:
    Er vel ikke akkurat i himmelen Rolf, men er artig med pakker lell ;D
    PAD kabelen blir spennende, men skal være jæskla god da, om det skal være en oppgradering ifht HT Pro 9+....
    Men leste denne testen og fikk samtidig en godt tilbud....så da tok jeg sjansen ;)
    Omtale: http://www.positive-feedback.com/Issue39/pad_aqueous.htm

    gismo
     
    R

    RoDa

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Hehe, det der var jo som å lese om Pro9+? :D
    Blir spennende å høre hva du finner ut, selv blir jeg like "blown away" hver gang jeg kobler tilbake til HarmTech etter å ha hørt en periode med andre kabler. De spiller så stort, mektig og blomstrende at jeg anser meg høyttalerkabelferdig. ;D

    Men du? Kjøp deg et ordentlig kamera? Anlegget ditt fortjener bedre bilder enn mobil. ;)

    R
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Her skjer det saker ja, ser frem imot å lese dine inntrykk av PAD kabelen :D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Her skjer det saker ja, ser frem imot å lese dine inntrykk av PAD kabelen :D ...

    mvh
    Inntrykk kommer etterhvert om.s, men som du vet t.t.t. ;D

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa skrev:
    De spiller så stort, mektig og blomstrende at jeg anser meg høyttalerkabelferdig. ;D

    Men du? Kjøp deg et ordentlig kamera? Anlegget ditt fortjener bedre bilder enn mobil. ;)

    R
    RoDa:
    Veldig enig i din beskrivelse av Harm Tech kablene, de åpner alle sluser og gir deg masser av alt ;D
    Og i de nedre oktaver er de voldsomme :eek:
    Gjeldende kamera så vurderes dette helt klart, og spesiellt når men ser dine bilder ;)
    Men her spiller nok mannen bak en viss rolle også ;D

    gismo
     
    C

    Cyber

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Du er stadig på vei ser jeg, som nevnt andre steder, flott anlegg! Har ikke fått lyttet mye til AP, men må få gjort det en dag, flott design!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    cybervision_ skrev:
    Du er stadig på vei ser jeg, som nevnt andre steder, flott anlegg! Har ikke fått lyttet mye til AP, men må få gjort det en dag, flott design!
    Jo da, er på vei Cyber ;)
    Men har vel blitt litt sånn at veien har blitt til mens jeg har gått den ;D
    Takk for hyggelig kommentar!

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    PAD AA pakket ut, ferdig reterminert og fått noen fattige timer med musikk ;)
    Endog...forfriskende og fortryllende....lover meget bra! ;D

    gismo
     
    R

    RoDa

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    ..forfriskende og fortryllende....
    ...og et annet sted skriver du: "...så presterer disse kabler helt oppsiktsvekkende"

    Nå må du fortelle litt mer om hvordan disse kablene låter! ;)


    Spennende dette 8)


    R
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa skrev:
    gismo skrev:
    ..forfriskende og fortryllende....
    ...og et annet sted skriver du: "...så presterer disse kabler helt oppsiktsvekkende"

    Nå må du fortelle litt mer om hvordan disse kablene låter! ;)


    Spennende dette 8)


    R
    t t t 8)
    Kommer noe mere etter hvert RoDa, men først skal her spilles time etter time etter.... ;D ;D

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Da ble det et impuls kjøp av ennå mere PAD kabler 8)
    Skal bli meget artig å teste et flott sett ferdig innspilte PAD Venustas som nå er på vei fra "broder-landet".
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    gismo`s lille musikk-hule

    Spennede tråd ! Gleder meg til å høre mere om kablene. Audionet cd spillere har imponert meg før , det kan jeg si !

    Flotte komponenter.....Når kommer "omtalen " Av høyttalerne?

    Mvh Espen
     
    R

    RoDa

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Masse kabler og lite bilder av oppsettet? Hmm...
    Trur nesten jeg må svinge innom og ta noen bilder i det jeg fyker forbi til helga..... :D

    R
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    Da ble det et impuls kjøp av ennå mere PAD kabler 8)
    Skal bli meget artig å teste et flott sett ferdig innspilte PAD Venustas som nå er på vei fra "broder-landet".
    Venustas? ;D ;D ;D der har du mye godt i vente, en meget meget god kabel, jeg holdt på å kjøpe den selv, men kom i skade for å teste storebror Protheus Provectus, jeg anbefalte for noen uker siden en kompis her i Gbg å teste den på sitt Accuphase oppsett og han leverte den ikke tilbake.... ;D

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa skrev:
    Masse kabler og lite bilder av oppsettet? Hmm...
    Trur nesten jeg må svinge innom og ta noen bilder i det jeg fyker forbi til helga..... :D

    R
    Gjør det! og la oss andre få se litt også ;) ;D ;D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    ssm skrev:
    Spennede tråd ! Gleder meg til å høre mere om kablene. Audionet cd spillere har imponert meg før , det kan jeg si !

    Flotte komponenter.....Når kommer "omtalen " Av høyttalerne?

    Mvh Espen
    Takk for det Espen.
    Er dessverre i en periode der jeg har fått alt for lite tid til anlegget. Derfor har det gått tregt med innspilling og fin lytting til de nye PAD ht kablene. Men som alt annet går det i røkk og napp 8) og det kommer etter hvert.
    Blir også litt artig å teste disse PAD Venustas mellom pre og effekt.
    Spiller jo idag på 2 sett WA Coanda og det skal være en god kabel om dagens Coanda RCA skal ut ;D
    Mellom kilde og pre bruker jeg en WA Coanda XLR og den vet jeg ikke om noen gang blir byttet med noe annet ::)

    Høytalerne er vel ikke så mye å si om, er vel omtalt av flere tidligere og i det senere også fått en "utbredelse" her på sentralen grunnet kampanjer og gode tilbud på OHFC :)
    Men kan vel kort si at disse er vel den modell fra AP som har fått litt "party" faktor beskrivelse av enkelte andre.
    I den grad en AP høytaler kan få denne beskrivelse... ;D Tja, så kan vel det være Scorpio 8)
    Men jeg opplever at det er stort potensiale i disse kassene og matchet med god elektronikk så spiller disse flott på veldig mange områder.
    Jeg lever enn så lenge lykkelig med mine Scorpio, selv om jeg ser at det er vel her en eventuell oppgradering vil komme.

    Dag
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa skrev:
    Masse kabler og lite bilder av oppsettet? Hmm...
    Trur nesten jeg må svinge innom og ta noen bilder i det jeg fyker forbi til helga..... :D

    R
    Ikke så mye kabler her RoDa, 2 sett Coanda ic, et sett Pad ht, noen Sine strømkabler ::)
    Også ventes Pad Venustas (som nevnt) fra om.s sitt "oppholdsland" denne uka ;D

    Problemet er heller at VIP (kilden) er på "kostnadsfri ferietur" i Tyskland. Eric F på Pilar kom med tilbud om dette da jeg syns den hadde en ørliten ulyd ved forflytning av lesehode f.eks mellom spor på cdèr. Noe jeg ikke hadde på min tidligere ART spiller.
    Da takket både jeg og VIP ja takk til en sånn ferie ;D ;D
    Så fortiden nytes musikk på stueoppsettet ;) Derfor går det litt tregt med innspilling av nye PAD ht kabler osv.
    Når det gjelder besøk/bilder er du hjertelig velkommen RoDa, ville vært veldig artig og hyggelig å hilse på både deg og ditt kamera ;)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.375
    Antall liker
    31.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Venustas? ;D ;D ;D der har du mye godt i vente, en meget meget god kabel, jeg holdt på å kjøpe den selv, men kom i skade for å teste storebror Protheus Provectus, jeg anbefalte for noen uker siden en kompis her i Gbg å teste den på sitt Accuphase oppsett og han leverte den ikke tilbake.... ;D

    mvh
    Hei om.s, hørtes iallefall flott ut det med din kompis :D
    Men det var i hans oppsett og ikke mitt, men et godt utgangs punkt er alltid bra!
    Blir artig å teste disse mellom pre og eff.trinn.
    Men først må VIP G2 komme tilbake fra "utenlands reise" ;D ;D

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn