gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.697
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    De høyttalerne er ikke laget for å spille bass, men de spiller bass bedre enn de fleste andre paneler på samme størrelse.
    Man kan savne noe man har sjøl, men det er ikke slik at det er bare suben som spiller bass. Langt i fra. Ellers har du noe å drive med mht gain deling og plassering i vinter... 🙈😆
    Jeg synes likevel at nivået (gain) var bedre nå enn sist jeg var hos deg.

Man kan fort bli villedet av å spille bare enkelte spor, for innspillinger er svært ulike.
    Det blir ofte for mye eller for lite.
    Still inn etter din musikk og smak.
    😊

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.242
    Torget vurderinger
    11
    Takk for i går, flott hus, flott anlegg, flott mat, flotte folk. Jeg ga deg litt tilbakemelding i går , så skjønte jeg at du følte du var på litt utur ang plassering og deling av subb.
    Ellers så sitter jeg og hører på siste Kvelertak, den bør du prøve :D:D:D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.102
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    De høyttalerne er ikke laget for å spille bass, men de spiller bass bedre enn de fleste andre paneler på samme størrelse.
    Man kan savne noe man har sjøl, men det er ikke slik at det er bare suben som spiller bass. Langt i fra. Ellers har du noe å drive med mht gain deling og plassering i vinter... 🙈😆
    Jeg synes likevel at nivået (gain) var bedre nå enn sist jeg var hos deg.

Man kan fort bli villedet av å spille bare enkelte spor, for innspillinger er svært ulike.
    Det blir ofte for mye eller for lite.
    Still inn etter din musikk og smak.
    😊
    Veldig enig med deg der blues! For disse spiller rimelig høvelig og overraskende god bass der nede helt ned til 40hz, dette høres tydelig uten sub’er.
    Men allikevel opplever jeg en liten tilbakeholdenhet i øvrebass/nedre mellomtone i forhold til tidligere talere.
    Men de blomstrer og kommer til sin fulle rett i mellomtone og topp, vokaler bergtar meg og detaljer og nyanser oppover gir meg nye flotte lytte opplevelser😉👍🏼🎶
    I tillegg til stor scene og plassering i det totale lydbilde😊

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.102
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Takk for i går, flott hus, flott anlegg, flott mat, flotte folk. Jeg ga deg litt tilbakemelding i går , så skjønte jeg at du følte du var på litt utur ang plassering og deling av subb.
    Ellers så sitter jeg og hører på siste Kvelertak, den bør du prøve :D:D:D
    Takker og meget hyggelig srtorp😉
    Kvelertak er nok dessverre ikke helt i min gate, hørte litt…..det ble med det😎😅🤣

gismo

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spela du med diskant inn eller ut nå Gizmo?

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    25.358
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er avstanden til frontvegg - avstand mellom dem og avstand til lytterposisjon?
    Hva merker du mest av forandring av plassering med sub? Personlig så hadde jeg slitt uten rew og minidsp eller noe annet som kan kjøre delay.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Godt at Sinatra falt i smak da, enig, Betty Davis kan være friskt for de fleste. Kuriosa, hun var gift med
    Miles Davis, skal visstnok ha vært litt for mye for han.
    Må få takke @gismo for en hyggelig dag, flott servering(her er det mange som har noe å lære)
    Napoleons kaken ble spist på approbert vis, på kant med gaffel, dessverre oppserverte jag enkelte av gjestene
    med teskje og kaken liggende. Skal ikke nevne navn.
    Anlegget får mer enn godkjent fra meg, koste meg.
    Tiden gikk fort i hyggelig selskap, en stund siden sist. Kommer gjerne igjen.
    Mvh vinyl-mannen ®

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.102
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Ser at nokre av besøket ønska litt meir mellomtone. Det får man med diskant inn. Men no er det no du som skal like lyden.. Eg likte de også best totalt sett med diskant ut.
    Blir nok flere «flyttinger» før jeg faller helt til ro😎….. men det viktigste er at jeg finner «min lyd» på «min musikk»…… så får andre mene hva de vil😉🤣
    Blir ofte et kompromiss i eget hode hvor man velger det som gir mest 👍🏼…… også må man svelge noen 👎🏻…..😉😊

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.102
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Hvordan er avstanden til frontvegg - avstand mellom dem og avstand til lytterposisjon?
    Hva merker du mest av forandring av plassering med sub? Personlig så hadde jeg slitt uten rew og minidsp eller noe annet som kan kjøre delay.
    Seint svar men endog😎
    Avstand til front vegg ca 120cm
    Mellom diskant-diskant 290cm
    Fra taler til lytteposisjon ca 290cm
    Altså en gyllen trekant😉
    Sub’er er nå rykket bak til start, noe rommet liker bedre.

Om jeg hadde skrudd bort meg…JA😅
    Masse parametere i software til disse sub’ene, hadde lekt meg med mye rart og de lagrer ikke mindre enn 8 innstillinger pr sub, og de blir stående på den siste om man ikke endrer når man går ut😎😅
    Så der gikk to trivelige kvelder med lyttebesøk de siste 14 dager rett i dass😅🥹🤣

gismo

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    25.358
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Omtrent samme avstand som jeg har på mine Magnepaner da altså.
    Har du brukt rew? Den gir i så fall masse informasjon.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.102
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Omtrent samme avstand som jeg har på mine Magnepaner da altså.
    Har du brukt rew? Den gir i så fall masse informasjon.
    Nei kun ørene og magefølelsen😉
    Sitter nå å nyter en låt fra spillisten etter siste besøk, herlig låt og lyd😉🎶
    IMG_9684.jpeg

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.102
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Kaffe koppen(e) ble i dag tilegnet en lytt på @bluesbreaker siste vinylkjøp hos Arild.
    Måtte jo høre hva den gutten driver med😎
    Miles Davis/Marcus Miller har et eksperimentelt uttrykk på dette albumet, kanskje lite tilgjengelig men med stort og innimellom spennende lydbilde! Digitallyden er helt ok. Syns dette sporet satte tydeligst spor etter seg😉🎶

IMG_9692.jpeg

☕ gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.697
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er soundtrack til denne filmen :
    Siesta_Film.jpg

Det er vel noe av grunnen til at musikken blir litt annerledes. Det er mer lydcollager enn rene melodier. Men fint å høre på.
    Og topp musikere :
    Screenshot_20230918_123010.jpg

Har ikke fått vaska plata mi ennå, men er spent på hvordan vinyl låter vs digital kilde på denne. Innspillingen som sådan har nok gått igjennom flere digitale prosesser, men forskjeller på mediet er det helt sikkert.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.102
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Dette er soundtrack til denne filmen :
    Vis vedlegget 952590
    Det er vel noe av grunnen til at musikken blir litt annerledes. Det er mer lydcollager enn rene melodier. Men fint å høre på.
    Og topp musikere :
    Vis vedlegget 952593
    Har ikke fått vaska plata mi ennå, men er spent på hvordan vinyl låter vs digital kilde på denne. Innspillingen som sådan har nok gått igjennom flere digitale prosesser, men forskjeller på mediet er det helt sikkert.
    Den spilte bra på digitalis her blues, veldig morsomt å høre på da, altså lyd, mix og produksjon, men musikk på tradisjonelt vis er det jo lite av😉
    Mye bra folk ser je👍🏼

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.393
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I og med at rødvinen var vellykket; her er et nytt tips for å score noen ekstra poeng hos kjæresten. Sinikka er fra Finnskogen 😊

IMG_1565.jpeg

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.447
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    I og med at rødvinen var vellykket; her er et nytt tips for å score noen ekstra poeng hos kjæresten. Sinikka er fra Finnskogen 😊

Vis vedlegget 952624
    Sinikka er eldste søsken i en flokk på 4. Jeg gikk 12 år på skolen med hennes yngste bror. Mora var fra Finland (Karelen) og faren var vestlending. Han kom til Grue som Forstmester.
    Å si at hun er Finnskoging er å ta i.. Hun har vokst opp en kilometer fra meg her på Kirkenær. Hun ble derimot veldig opptatt av skogfinsk kultur, og identifiserer seg som Skogfinne (som det så fint heter nu om dagen...)
    Veldig kulturrik familie, hun har en bror som også er musiker. 😉👍🎶

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.102
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Sinikka er eldste søsken i en flokk på 4. Jeg gikk 12 år på skolen med hennes yngste bror. Mora var fra Finland (Karelen) og faren var vestlending. Han kom til Grue som Forstmester.
    Å si at hun er Finnskoging er å ta i.. Hun har vokst opp en kilometer fra meg her på Kirkenær. Hun ble derimot veldig opptatt av skogfinsk kultur, og identifiserer seg som Skogfinne (som det så fint heter nu om dagen...)
    Veldig kulturrik familie, hun har en bror som også er musiker. 😉👍🎶

M
    Vi får krone kommentaren tell M med dette flagget da👍🏼

IMG_8396.jpeg

gismo

M

musicus

Gjest
    Uten å ha sjekket så bruke jo pm audio og daCapo å selge litt vinyl også, og gjør de det, er det jo sjanser for å få med seg ett ex! fra messa mener jeg!

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn