gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da er det siste furuhelvete i denne kåken under bearbeiding😉 Dette er det «gamle hifi-rommet» oppe, for de som har vært her, som nå får noen strøk👍🏼

    A8E25182-6741-4567-BF1A-ADF59AE2070F.jpeg


    Tak er tungt å male, selv om man ennå er «ung og sprek😎»……..så tette pauser er meget viktig😅🤣

    196CD894-184B-4D91-BDC5-EDAF66616F8C.jpeg


    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kvistlakk, heftgrunn, blir så fint atte 👍👍👍
    Ikke minst i fyringssesongen så det ikke blir sprekker 😎👏
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Woow…. Denne var nydelig!!
    Et håndverk man sjelden ser, presisjon og detaljer i perfekt utførelse. Finish som kun Sf klarer å få til😉🤣
    Trukket i lekkert skinn på alle sider og en nydelig tretopp i Wenge, kunne ikke fåes i Graphite som Guarneriene.

    979CEFEA-51A1-418A-936C-3D28164A159A.jpeg
    5F72C28F-40B6-40A4-9EF1-52E1AF1F75D8.jpeg
    C57B812D-8A87-4CE1-BF0D-811203D63F2F.jpeg
    6C1F1574-5B4D-46D4-BBCE-2E38C22EDA2E.jpeg
    4943C66A-484A-480B-A787-6219985FD096.jpeg


    Uten å ha hørt en eneste dyp tone…happy☺

    gismo
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt større enn de to forrige😎
    Pakket ut og test plassert, prøver den på høyre side først for ikke å få den rett under vindu på venstre side👍🏼 Men skal nok testes på begge sider lell, blir ikke foran i front som enkelte bruker….🤪 Blir spennende med mikrofon og DSP for korrigering på 1m avstand foran og etterpå fra lytteposisjon😉
    31D01E36-FFA1-46AA-ACE4-F6FECE81651A.jpeg


    Men reiser bort i morgen tidlig…. Så både test og tuning får nok vente til uka😉🎼

    E781D98B-0DFD-4B4F-A2EE-9E60AF4ED1F7.jpeg
    66E105CF-B52D-41CC-819B-799E681AFF9C.jpeg


    Er jo forsåvidt plass til en på hver side også😎😉🤪

    gismo
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med ny SF sub 👍 Bør vel gjøre seg godt lydmessig. Ser pent ut i oppsettet og den der 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med lekker sub (selv om jeg synes tullingene burde kunne levert den i graphite). Gleder meg til å høre mer når du får gått i gang over helgen. I min uendelige godhet velger jeg å overhøre ironien mot eliten som plasserer subber symmetrisk 😄
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Grattis med lekker sub (selv om jeg synes tullingene burde kunne levert den i graphite). Gleder meg til å høre mer når du får gått i gang over helgen. I min uendelige godhet velger jeg å overhøre ironien mot eliten som plasserer subber symmetrisk 😄
    Befriende å itte tilhøre eliten😎….Da har man litt friere tøyler lissom😅🤣🤣

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så fin at ho itte trøng å være glup en gong 😁😁
    Glup er ho nukk itte🤪….men ho har faktisk en «liten hjerne» som tenker og utfører litt på egenhånd😎🤣🎼 Men ei grei dame for de som heller litt mot lakk&lær….

    gismo
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Da
    Grattis med lekker sub (selv om jeg synes tullingene burde kunne levert den i graphite). Gleder meg til å høre mer når du får gått i gang over helgen. I min uendelige godhet velger jeg å overhøre ironien mot eliten som plasserer subber symmetrisk 😄
    Vel, selv proletarer (som meg) som definitivt tilhører underklassen (på flere vis) - ser nytten av symmetri i hifi-stereo🙄🤗

    Det sagt, det var da et absolutt smykke av en basskasse, Grattis så mye🎉 OG lykke til med implementering og integrering- artig (og noen ganger frustrerende) del av moroa det🤞 K
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser bra ut, Gismo. 👌
    Denne er det dsp på, og da vil jeg tro at man lettere finner egnet plassering.
    Antagelig vil det gå både vinter og vår før du har skrudd deg ferdig, men det er jo noe av moroa. (?)
    Forstår likevel at stereonevrosene allerede har banket på. 🙈 Husk at en god, er bedre enn ingen, og også bedre enn to dårlige. Akkurat som med kvinnfolk. 🤪
    Enten får du gjøre som meg , og leve lykkelig i et monogamt subforhold eller så blir det vel å legge ut Caddyn på Finn. 🙈😆
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Ser bra ut, Gismo. 👌
    Denne er det dsp på, og da vil jeg tro at man lettere finner egnet plassering.
    Antagelig vil det gå både vinter og vår før du har skrudd deg ferdig, men det er jo noe av moroa. (?)
    Forstår likevel at stereonevrosene allerede har banket på. 🙈 Husk at en god, er bedre enn ingen, og også bedre enn to dårlige. Akkurat som med kvinnfolk. 🤪
    Enten får du gjøre som meg , og leve lykkelig i et monogamt subforhold eller så blir det vel å legge ut Caddyn på Finn. 🙈😆
    Kommer stadig ny informasjon Blues, vet ikke om du vil utdype erfaringen med "to dårlige kvinnfolk"? 🤔🤐

    Ulikt stereosubber, er jeg for seriemonogami- DOG fryktelig mye dyrere å skifte beite, enn å bytte hifi🥴 (erfart). K
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker for hyggelige ord, sterke meninger og erfaringer😉 Skal ta de med meg videre i både hifi-livet og the reel life☺ På begge fronter er nok erfaringer høstet tidligere….. men det er noe eget ved fagfolk😎🤣

    Rakk å få koblet opp og hørt at det var liv i boxen i dag morges….. og det var det👍🏼💪
    Blir spennende dette, sitte i sweetspot å styre alt fra en app….😇☺🎼

    D587039E-E5AE-4292-9D0B-BFE996ABCDBA.jpeg
    A7C16940-0D3E-4D5A-850E-8BE790A46479.jpeg


    Ha ei fin helg☺

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt tilbake til disse «elite gutta» som velger å plassere sub i front foran rack😅
    På en kort time på morgenen i dag rakk jeg så vidt å teste at den funket og lekte litt med EQ og diverse parametere, dette kan nok jobbes en del med senere skjønte jeg fort😎

    Men tilbake til plassering, jeg har jo hatt 2 veggmonterte REL ca 1 m bak hoved høyttalerene med meget godt resultat etter mitt synspunkt.
    Nå da jeg kjører 1 sub så testet jeg litt på både venstre og høyre side av rack og som nok vil bli løsningen sånn jeg opplevde det. Hvilken har jeg også litt formening om men kommer tilbake til dette, har nok med stuens øvrige utforming/eksteriør å gjøre😉

    Men front plassering, som man skulle mene og tro er ideelt, blir det ikke hos meg. Det hørte jeg allerede etter kun 2-3 låter. Sub bør ikke stå lenger frem enn max på linje med hovedhøytalere eller gjerne litt bakenfor.
    Grunnen er at da jeg lyttet med den sub plassering hos meg så opplever jeg et slags forstyrrende slør/hindring av tonene fra de øvrige elementer (diskant/mellomtone) fra hovedhøytslere. Vi snakker om veldig lite men allikevel sånn at jeg kunne ane dette så vidt. Ble bedre da jeg flyttet den på en av sidene og en aning bak frontlinjen. Kan ikke forklare hvorfor jeg opplevde dette sånn, kanskje noen andre kan eller at det er en teori her med bølge lengder etc??? ….men jeg blir nok ikke å finne i «elite-gjengen» gjeldende «frontsymetrisk» sub plassering😎😇🤣

    Ellers har jeg det helt fint….Gravis III imponerer umiddelbart med rask og hurtig prestanda og dyp bass i jerngrep!! Gode forutsetninger for å integrere sømløst med Guarneri Memento 😉🤣

    076CB37E-93BD-4BAE-A68D-4B279BE9329C.jpeg


    gismo
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn