gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som et fint rom å høre musikk i, Gismo!
    Og Ikke nok med det. Du har utstyr i en viss klasse også.. ;)

    Lover godt at det spiller i mindre rom også. Kanskje det er håp for flere :)

    Mvh
    Ole
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser ut som et fint rom å høre musikk i, Gismo!
    Og Ikke nok med det. Du har utstyr i en viss klasse også.. ;)

    Lover godt at det spiller i mindre rom også. Kanskje det er håp for flere :)

    Mvh
    Ole
    Koser meg der Elo:)
    Takk for hyggelig ord!

    gismo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Hei igjen
    På tide med fortsettelsen av hifibesøket
    Da vi kommer hjem til Sundkoien er det vi som blir skjelvende i buksebeina og må tørke litt kaldsvette. Dette er synet som møter oss i stua.

    DSC_4367.jpg


    Gutten har andre hobbyer, trofejakt er visst en av dem. Blues og jeg ser på hverandre. Vi er jo ganske sjeldne og utrydningstruede. Er det slik det skulle ende? Hjemme er det eneste som holder liv i meg at jeg ikke har gjeldsforsikring, men det får bli mellom kjærringa og meg. Denne karen har jo gevær.
    Blues og jeg var nok litt for sære for å henges på veggen, så fare over. Kan jo hende han var redd veggen skulle kollapse også, med tanke på vår samlede slaktevekt. Pizza eskene ble åpnet og vi nøt et nytt måltid sammen med husets gitar virtuos. Sundkoiens sønn har blitt utstyrt med godt stereoanlegg, Fender Stratocaster, Ibanez kassegitar og øver tre timer om dagen. Vi fikk en smakebit og skal se at Sundkoien snart kan pensjonere seg og leve på sønnens ”fame and fortune”.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Sundkoien og hans anlegg må dele stuen med resten av familien, noe som egentlig ikke er så merkelig. Anlegget har derfor ikke fått alterplass med akustiske tiltak og andre artefakter. Det er godt med plass og luft rundt anlegget.
    Sundkoiens anlegg er mer jordnært. Her gjelder sølvplater og det er det. Ikke vinyl, trådløse duppedipper og harddisker. Skikkelig KISS anlegg.
    Vi kan kikke litt og begynner med høyttalerne

    DSC_4348.jpg


    DSC_4349.jpg


    DSC_4347.jpg


    DSC_4371.jpg
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Litt mer godis

    DSC_4351.jpg


    DSC_4375.jpg


    DSC_4355.jpg


    Det var jo også noen folk her og det nytes i store drag

    DSC_4353.jpg


    Fra venstre: Gismo, Bluesbreaker og Sundkoien

    Som dere ser spilte vi litt musikk her også. Det var ikke bare spising.
    Det er ganske stor forskjell i lydsignatur på anlegget til Gismo vs. Sundkoien. Det høres godt at Sundkoien bruker rørforsterker. Bassen, fundamentet, er ikke like stramt og veldefinert som hos Gismo. Mykere i de nedre regioner. Det fornemmes også mer støy i lydbildet. Skvetter plutselig til når jeg hører velkjente, faretruende, rørlyder. Her er det rør som bør skiftes, noe han bekrefter.
    Prøver å se gjennom dette og lytter først på noen låter der Cary spilleren bruker rør i utgangen. På låtene vi spilte ble det litt for mye rør for min del. Greit på enkel musikk, men mer kompliserte sanger der det skjer mye ble detaljeringen lidende. Da vi bytter til transistor ble bassen strammet opp og detaljer kom tydeligere frem. Hele lydbildet ble endret til det bedre med mer luft og liv etter min mening. Denne funksjonen er god å ha. Å bytte til rørutgangen da innspillingene ikke gir nok kjøtt på beinet og bytte til transistor da det bikker andre veien er jo rene luksusen. Velge etter dagsformen kan jo være greit også.
    Anlegget spiller stort og fullfrekvent. Man blir lett dratt inn i det store lydbildet og musikken. Dette er et skikkelig allround anlegg og takler alt vi testet denne kvelden uten problemer. Vi koste oss skikkelig, noe som kan sees på bildene.
    Allikevel synes jeg det er vanskelig å evaluere anlegget da rørene ikke er som de burde. Vet av egen erfaring hvor stor rørforsterkeres endring av karakter er ved rørskifte. Det ble litt for mye romantisk rørlyd og hørbar forvrengning for min del. Jeg er helt sikker på at Rogue’n kan så mye mer og håper det ved en senere anledning, etter rørbytte, er mulig å få lytte til dette igjen.

    Jeg vil til slutt takke for en meget trivelig og artig hifi dag. Det er slik det skal være! Uformelt, høy takhøyde og med mye humor. Litt å tygge i skader heller ikke og det ble ivaretatt på beste måte. Du må takke madammen Gismo.
    Har sagt det flere ganger og nevner det igjsn. Er dere på mine trakter er det bare å ta turen. Blir egentlig sur hvis dere ikke gjør det.

    Mvh
    RBN
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ny digital forbindelse...

    Har en stund hatt lyst til å prøve noe annet i min digitale forbindelse mellom SBT og Weiss DAC202, vet ikke om dette vil være hørbart
    men kastet meg på en nå:)
    Da skal min Nordost få testet seg mot denne.

    Black Magic DIG-IT MKII SE

    f360f50efc264f0ef840499a07edc950.jpg


    Et skudd i blinde kanskje, men da har man i alle fall prøvd;)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker for meget flott "fortelling i bilder og ord" RBN, artig at sånne dager blir
    dokumentert sånn at vi ikke glemmer dem;)
    En takk til "side kommentator" bluesbreaker også! Så vidt jeg skjønner bærer turen
    neste gang opp i "fjellet" til blues-heimen, det skal bli artig:D
    Bare en kommentar, neste gang du tar et "familiebilde"....vekk meg og bluesbreaker åsså da....før du knipser:cool::cool:
    Herlig og stor takk RBN!!

    gismo
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Litt mer godis

    Vis vedlegget 242855

    Vis vedlegget 242856

    Vis vedlegget 242858

    Det var jo også noen folk her og det nytes i store drag

    Vis vedlegget 242859

    Fra venstre: Gismo, Bluesbreaker og Sundkoien

    Som dere ser spilte vi litt musikk her også. Det var ikke bare spising.
    Det er ganske stor forskjell i lydsignatur på anlegget til Gismo vs. Sundkoien. Det høres godt at Sundkoien bruker rørforsterker. Bassen, fundamentet, er ikke like stramt og veldefinert som hos Gismo. Mykere i de nedre regioner. Det fornemmes også mer støy i lydbildet. Skvetter plutselig til når jeg hører velkjente, faretruende, rørlyder. Her er det rør som bør skiftes, noe han bekrefter.
    Prøver å se gjennom dette og lytter først på noen låter der Cary spilleren bruker rør i utgangen. På låtene vi spilte ble det litt for mye rør for min del. Greit på enkel musikk, men mer kompliserte sanger der det skjer mye ble detaljeringen lidende. Da vi bytter til transistor ble bassen strammet opp og detaljer kom tydeligere frem. Hele lydbildet ble endret til det bedre med mer luft og liv etter min mening. Denne funksjonen er god å ha. Å bytte til rørutgangen da innspillingene ikke gir nok kjøtt på beinet og bytte til transistor da det bikker andre veien er jo rene luksusen. Velge etter dagsformen kan jo være greit også.
    Anlegget spiller stort og fullfrekvent. Man blir lett dratt inn i det store lydbildet og musikken. Dette er et skikkelig allround anlegg og takler alt vi testet denne kvelden uten problemer. Vi koste oss skikkelig, noe som kan sees på bildene.
    Allikevel synes jeg det er vanskelig å evaluere anlegget da rørene ikke er som de burde. Vet av egen erfaring hvor stor rørforsterkeres endring av karakter er ved rørskifte. Det ble litt for mye romantisk rørlyd og hørbar forvrengning for min del. Jeg er helt sikker på at Rogue’n kan så mye mer og håper det ved en senere anledning, etter rørbytte, er mulig å få lytte til dette igjen.

    Jeg vil til slutt takke for en meget trivelig og artig hifi dag. Det er slik det skal være! Uformelt, høy takhøyde og med mye humor. Litt å tygge i skader heller ikke og det ble ivaretatt på beste måte. Du må takke madammen Gismo.
    Har sagt det flere ganger og nevner det igjsn. Er dere på mine trakter er det bare å ta turen. Blir egentlig sur hvis dere ikke gjør det.

    Mvh
    RBN

    Takk for saklig og ærlig tilbakemelding, RBN! Som jeg nevnte er ikke alltid hifi'en i høysetet her hjemme, og nå er det absolutt på tide med smårør-bytte ;)
    Nye Genalex Gold Lion Premium er bestilt fra "the Tubestore" i dag, så neste gang du kommer innom vil jeg tro støynivået er lavere og dynamikken bedre! :D

    Ellers setter jeg pris på å få dokumentert at jeg er den mest våkne av trioen på bildet, kanskje alle årene som trofe-jeger har lært meg å holde et våkent blikk?

    Morten
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Genalex Gold Lion Premium

    Har en følelse av at dette kan være meget gode smårør for din amp Sundkoien;)
    Testet et sett i min Einstein og de var gode der også men foretrekker Tesla med små marginer.
    Jeg tenker da også spesielt på den lydsignaturen jeg vet du liker:)

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for herlige rapporter med tilhørende bilder, veldig moro å lese! Har jo selv hørt gismo sitt oppsett, var og varmet det opp bare dager før dere kærer. Tror dere er mer godt vant enn meg når dere vil ha mer overtoner, detaljer og luft der oppe på loftet, for jeg synes det er veldig oppløst som det er. Mener bestemt å kunne lukte at frøken Bremnes hadde spist joikakaker til frokost på innspillingsdagen.

    Har ikke vært så heldig å få høre sundkoien sitt, men både Chronos og D38 oser feelgood og varme ut fra bildene så jeg tror det fungerer både varmt og både godt.
    Ser frem til gjenbesøkene deres og håper på bilder og rapporter også derfra.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Takk for herlige rapporter med tilhørende bilder, veldig moro å lese! Har jo selv hørt gismo sitt oppsett, var og varmet det opp bare dager før dere kærer. Tror dere er mer godt vant enn meg når dere vil ha mer overtoner, detaljer og luft der oppe på loftet, for jeg synes det er veldig oppløst som det er. Mener bestemt å kunne lukte at frøken Bremnes hadde spist joikakaker til frokost på innspillingsdagen.

    Har ikke vært så heldig å få høre sundkoien sitt, men både Chronos og D38 oser feelgood og varme ut fra bildene så jeg tror det fungerer både varmt og både godt.
    Ser frem til gjenbesøkene deres og håper på bilder og rapporter også derfra.
    Du er hjertelig velkommen her, RoDa!

    Gismo geleider deg over brua neste gang :)

    M
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hans Theessink

    Fikk denne i hus i dag, herlig plate og god lyd:)
    Nå er 10 album av karen i arkivet;)

    cover.jpg


    flac
    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Keb`Mo`

    De to siste av denne karen kom også;)
    Dette er bare så grom-musikk!!

    front.jpg


    front.jpg


    flac

    Takker for tips bluesbreaker;)
    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei gutter!
    Får vel slenge på noen ord om besøket hos Sundkoien jeg også.

    Ser det er en del kommentarer på at gismo og u.t. lukker øynene da vi sitter i sofaen.
    Det dere ikke ser, men vi HØRTE, var Peter Green m.Les Paul og Marshall rør-kombo.
    Rart en blir salig?;)

    RBN sier noe om at det kan være fornuftig å bytte rør i Rogue`n.
    Det tenker jeg også. Skulle ønske mer klarhet og kontrast i lydbildet.
    Tror det kan være noe å hente der med å bytte rør, men jeg kjenner ikke ampen fra tidligere.

    Pro-Acene engasjerer så u.t. fikk rockefot.;) Når man stamper takta er det moro å høre musikk,-er det ikke det det skal være?
    Det er mulig Sundkoien har forsøkt annen plassering, men jeg har anlegget på stua sjøl, og vet at man ofte må ty til kompromisser når vedovnen står her og TV`n står der. Fruen skal sitte der og bikkja skal ligge her. Jeg vet akkurat åssen det er, men lurer på hvordan ProAcene hadde oppført seg på langveggen med mer plass rundt(?).

    Cary spilleren er en flott sak. Det er riktig som RBN sier, at det er veldig kjekt å kunne skifte på innstillingen med å spille med eller uten rør. Jeg ville nok gjort som Sundkoien og valgt med rør oftere enn RBN. Fint anlegg som kan spille musikk.-gjerne med litt fart i.-Led Zeppelin og Dave Alvin f.eks. ?!:cool::rolleyes:;)

    Vi som er for opptatte/late til å holde oss med egen tråd, vi låner plass hos gismo.
    (Sånn er det med den saken!)
    Jeg vil derfor gjerne takke Sundkoien også for at vi fikk en slik trivelig dag i Glåmdalen.

    Mvh bluesbreaker.

    Nå som det går mot jul:

     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei gutter!
    Får vel slenge på noen ord om besøket hos Sundkoien jeg også.

    Ser det er en del kommentarer på at gismo og u.t. lukker øynene da vi sitter i sofaen.
    Det dere ikke ser, men vi HØRTE, var Peter Green m.Les Paul og Marshall rør-kombo.
    Rart en blir salig?;)

    RBN sier noe om at det kan være fornuftig å bytte rør i Rogue`n.
    Det tenker jeg også. Skulle ønske mer klarhet og kontrast i lydbildet.
    Tror det kan være noe å hente der med å bytte rør, men jeg kjenner ikke ampen fra tidligere.

    Pro-Acene engasjerer så u.t. fikk rockefot.;) Når man stamper takta er det moro å høre musikk,-er det ikke det det skal være?
    Det er mulig Sundkoien har forsøkt annen plassering, men jeg har anlegget på stua sjøl, og vet at man ofte må ty til kompromisser når vedovnen står her og TV`n står der. Fruen skal sitte der og bikkja skal ligge her. Jeg vet akkurat åssen det er, men lurer på hvordan ProAcene hadde oppført seg på langveggen med mer plass rundt(?).

    Cary spilleren er en flott sak. Det er riktig som RBN sier, at det er veldig kjekt å kunne skifte på innstillingen med å spille med eller uten rør. Jeg ville nok gjort som Sundkoien og valgt med rør oftere enn RBN. Fint anlegg som kan spille musikk.-gjerne med litt fart i.-Led Zeppelin og Dave Alvin f.eks. ?!:cool::rolleyes:;)

    Vi som er for opptatte/late til å holde oss med egen tråd, vi låner plass hos gismo.
    (Sånn er det med den saken!)
    Jeg vil derfor gjerne takke Sundkoien også for at vi fikk en slik trivelig dag i Glåmdalen.

    Mvh bluesbreaker.

    Nå som det går mot jul:

    My home is your home bluesbreaker!!;)

    Flott beskrivelse bluesbreaker, kjenner anlegget over tid og tror at det kommer nye rør hvert øyeblikk
    og da for vi litt annet perspektiv på både klarhet og kontraster vil jeg tro;) (bare den gutten putter inn alle de nye rørene på en gang nå da, du skjønner han driver og lagrer og sparer litt åsså:cool::cool:)
    Enig med du om at her er det lett å få "fot", og spesielt på musikk med litt fart og driv, da kan det svinge skikkelig der på andre siden av dalen:D
    Kanskje ikke et anlegg for sånne "nerde analyser" som undertegnede kan finne på å drive med:cool:

    Men du....har du tent fyr på peisen der hjemme alt blues`ern;) Vi kommer itte riktig ennå da vet du.........

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for herlige rapporter med tilhørende bilder, veldig moro å lese! Har jo selv hørt gismo sitt oppsett, var og varmet det opp bare dager før dere kærer. Tror dere er mer godt vant enn meg når dere vil ha mer overtoner, detaljer og luft der oppe på loftet, for jeg synes det er veldig oppløst som det er. Mener bestemt å kunne lukte at frøken Bremnes hadde spist joikakaker til frokost på innspillingsdagen.

    Har ikke vært så heldig å få høre sundkoien sitt, men både Chronos og D38 oser feelgood og varme ut fra bildene så jeg tror det fungerer både varmt og både godt.
    Ser frem til gjenbesøkene deres og håper på bilder og rapporter også derfra.
    Så hyggelig at noen har glede av RBN`s reiseskildring (og mitt småpjatt):).
    Jeg vil bare kommentere en ting når det gjelder gjennomsiktighet og overtoner. Det jeg skrev om det var ikke at det var noe stort savn.
    For min del spiller jeg på Magnepan, og i så henseende er dette med gjennomsiktighet et tema.
    Dette er på godt og vondt, og mange liker ikke Maggie`s pga dette, men det er altså det jeg hører mange timer i uka.

    mvh
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    "(bare den gutten putter inn alle de nye rørene på en gang nå da, du skjønner han driver og lagrer og sparer litt åsså:cool::cool:)"

    Å ja??? Busted, som det heter? He-he, jeg er som ekornet og putter litt både her og der. Men NÅ til uka(hvis FedEx leverer varene..) skal ALLE rørene inn!
    Da blir det Shuguang og Gold Lion i het omsvermelse, og kanskje jeg er litt ekstra nøye med bias også denne gang :D

    Natta!

    M

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei gutter!
    Får vel slenge på noen ord om besøket hos Sundkoien jeg også.

    Ser det er en del kommentarer på at gismo og u.t. lukker øynene da vi sitter i sofaen.
    Det dere ikke ser, men vi HØRTE, var Peter Green m.Les Paul og Marshall rør-kombo.
    Rart en blir salig?;)

    RBN sier noe om at det kan være fornuftig å bytte rør i Rogue`n.
    Det tenker jeg også. Skulle ønske mer klarhet og kontrast i lydbildet.
    Tror det kan være noe å hente der med å bytte rør, men jeg kjenner ikke ampen fra tidligere.

    Pro-Acene engasjerer så u.t. fikk rockefot.;) Når man stamper takta er det moro å høre musikk,-er det ikke det det skal være?
    Det er mulig Sundkoien har forsøkt annen plassering, men jeg har anlegget på stua sjøl, og vet at man ofte må ty til kompromisser når vedovnen står her og TV`n står der. Fruen skal sitte der og bikkja skal ligge her. Jeg vet akkurat åssen det er, men lurer på hvordan ProAcene hadde oppført seg på langveggen med mer plass rundt(?).

    Cary spilleren er en flott sak. Det er riktig som RBN sier, at det er veldig kjekt å kunne skifte på innstillingen med å spille med eller uten rør. Jeg ville nok gjort som Sundkoien og valgt med rør oftere enn RBN. Fint anlegg som kan spille musikk.-gjerne med litt fart i.-Led Zeppelin og Dave Alvin f.eks. ?!:cool::rolleyes:;)

    Vi som er for opptatte/late til å holde oss med egen tråd, vi låner plass hos gismo.
    (Sånn er det med den saken!)
    Jeg vil derfor gjerne takke Sundkoien også for at vi fikk en slik trivelig dag i Glåmdalen.

    Mvh bluesbreaker.

    Nå som det går mot jul:

    My home is your home bluesbreaker!!;)

    Flott beskrivelse bluesbreaker, kjenner anlegget over tid og tror at det kommer nye rør hvert øyeblikk
    og da for vi litt annet perspektiv på både klarhet og kontraster vil jeg tro;) (bare den gutten putter inn alle de nye rørene på en gang nå da, du skjønner han driver og lagrer og sparer litt åsså:cool::cool:)
    Enig med du om at her er det lett å få "fot", og spesielt på musikk med litt fart og driv, da kan det svinge skikkelig der på andre siden av dalen:D
    Kanskje ikke et anlegg for sånne "nerde analyser" som undertegnede kan finne på å drive med:cool:

    Men du....har du tent fyr på peisen der hjemme alt blues`ern;) Vi kommer itte riktig ennå da vet du.........

    gismo
    Fyrer mæ ved, men itte bære mæ ved.

    Nei kjære vene,-vent litt!
    Vi kænn itte drive å flyge ner dørstokka åt en ænnen.


    Skal sende forslag om datoer med brevdue. Det var ønskelig å kombinere turen med noe kulturellt?
    (Vi har veldig bra vinmonopol i Hamar) Skal se litt nærmere hva vi har å by på utover våren.

    Ellers tror jeg det kommer en annen brevdue til demses før helga.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for herlige rapporter med tilhørende bilder, veldig moro å lese! Har jo selv hørt gismo sitt oppsett, var og varmet det opp bare dager før dere kærer. Tror dere er mer godt vant enn meg når dere vil ha mer overtoner, detaljer og luft der oppe på loftet, for jeg synes det er veldig oppløst som det er. Mener bestemt å kunne lukte at frøken Bremnes hadde spist joikakaker til frokost på innspillingsdagen.

    Har ikke vært så heldig å få høre sundkoien sitt, men både Chronos og D38 oser feelgood og varme ut fra bildene så jeg tror det fungerer både varmt og både godt.
    Ser frem til gjenbesøkene deres og håper på bilder og rapporter også derfra.
    Så hyggelig at noen har glede av RBN`s reiseskildring (og mitt småpjatt):).
    Jeg vil bare kommentere en ting når det gjelder gjennomsiktighet og overtoner. Det jeg skrev om det var ikke at det var noe stort savn.
    For min del spiller jeg på Magnepan, og i så henseende er dette med gjennomsiktighet et tema.
    Dette er på godt og vondt, og mange liker ikke Maggie`s pga dette, men det er altså det jeg hører mange timer i uka.

    mvh

    Nettopp, og det er derfor sånne besøk og meningsutvekslinger er givende.
    Jeg har hatt MG1.6QR hjemme på visitt og forstår hvor du kommer fra. De gjør noe spesielt, helt klart.

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hjemme alene dag:)
    Fyr i ovnene, kaffe i koppen, OL på tv`n og god musikk venter;)
    Men så var det den forventningen om maling på soverommet da:cool::cool:

    Ligger en sort Rega BrioR på posten som også frister litt........

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det kommer høydepunkter fra OL på TVn i kveld, mal soverom og send den Regaen til meg, to fluer i en smekk ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det kommer høydepunkter fra OL på TVn i kveld, mal soverom og send den Regaen til meg, to fluer i en smekk ;)
    Hehe...ja det skulle du likt, men den skal nok få teste seg med damene mine der oppe i hula sammen med Rega dac`n RoDa.
    Etter det skal jeg ta mine KEF Q100 dit opp også, så her blir veldig mye moro fremover skjønner du;)
    Men den kan sikkert bli med en tur sørover ved en senere anledning:D
    Tror dette kan være en lite forundringspakke om man ikke må spille hinsides høyt og ha megatrøkk i lyden:cool:

    gismo
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Du har sikkert denne fra før, prøver meg på en anbefaling allikevel..

    Ani Difranco - Living in clip

    Ikke lett å få gjort noe nå som den spiller.. ;)

    Mvh
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Nå innrømme at den ble spilt fra spotify, det låt overraskende der. I tillegg har jeg ikke hørt den før.. Så den må nok bestilles relativt kjapt!

    Mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nå innrømme at den ble spilt fra spotify, det låt overraskende der. I tillegg har jeg ikke hørt den før.. Så den må nok bestilles relativt kjapt!

    Mvh
    Dette dobbel albumet finnes i arkivet;)
    Dette er bra gutter!

    gismo
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Detta satt rett i sikringsboksen bluesbreaker:D
    Takker for tips, fikk to SACD av disse i hus i dag.
    Meget god lyd og herlig musikk, kan je kalle det bluescontry:confused:

    Disse er nå på disken.....

    Vis vedlegget 242642

    og denna....

    Vis vedlegget 242644

    flac sacd

    Åsså er det ennå to på tur inn, detta likte je bluebreaker;)

    gismo
    Keb Mo har mange av oss hygget seg med lenge brutter`n.
    Mener å huske at spor 9 på Just Like You er en "rysare".
    Kan også anbefale deg skiva Slow Down med mannen.
    Låte As Soon as I get paid er en favoritt, sammen med et par andre.

    Ellersmessig er det ordentlig kos å lese om de 4 vyrde herrers "pow wov" ude på bygda :cool:
    Kos deg på gutterommet, og ta til deg RBNs råd.
    La gutta som mener de har bedre høyttaler alternativ for ditt gutterom komme til deg for en "shootout".
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Detta satt rett i sikringsboksen bluesbreaker:D
    Takker for tips, fikk to SACD av disse i hus i dag.
    Meget god lyd og herlig musikk, kan je kalle det bluescontry:confused:

    Disse er nå på disken.....

    Vis vedlegget 242642

    og denna....

    Vis vedlegget 242644

    flac sacd

    Åsså er det ennå to på tur inn, detta likte je bluebreaker;)

    gismo
    Keb Mo har mange av oss hygget seg med lenge brutter`n.
    Mener å huske at spor 9 på Just Like You er en "rysare".
    Kan også anbefale deg skiva Slow Down med mannen.
    Låte As Soon as I get paid er en favoritt, sammen med et par andre.

    Ellersmessig er det ordentlig kos å lese om de 4 vyrde herrers "pow wov" ude på bygda :cool:
    Kos deg på gutterommet, og ta til deg RBNs råd.
    La gutta som mener de har bedre høyttaler alternativ for ditt gutterom komme til deg for en "shootout".
    Hepp du "lillebror":cool:
    Skal sjekke denne Slow Down plata, liker i alle fall de 4 som finnes i arkivet allerede;)
    Je koser meg som pokker på gutterommet Power`n og gær artig å få besøk der oppe med
    konstruktive tilbakemelding fra 4 erfarne lyttere med diverse forskjeller på egne preferanser ;)
    Er jo der at jeg kommer til å bli der oppe og da er det rammen for utvikling av anlegget/rommet mot det jeg selv
    ønsker og liker:) Og selvfølgelig et selvbestemt stramt budsjett!!
    Så pr nå får mine skjønne, vakre og sensuelle italienske damer, som har fått et meget positivt løft, leve sammen med Weiss, Einstein og Gismo :D:D

    gismo

    Pst: Merk min nye digitalkabel Power`n, ditt merke vel...:cool:
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan
    Fint om du gir en tilbakemedling om eventuelle forandringer.

    Mvh
    RBN
    "(bare den gutten putter inn alle de nye rørene på en gang nå da, du skjønner han driver og lagrer og sparer litt åsså:cool::cool:)"

    Å ja??? Busted, som det heter? He-he, jeg er som ekornet og putter litt både her og der. Men NÅ til uka(hvis FedEx leverer varene..) skal ALLE rørene inn!
    Da blir det Shuguang og Gold Lion i het omsvermelse, og kanskje jeg er litt ekstra nøye med bias også denne gang :D

    Natta!

    M

     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Takk for herlige rapporter med tilhørende bilder, veldig moro å lese! Har jo selv hørt gismo sitt oppsett, var og varmet det opp bare dager før dere kærer. Tror dere er mer godt vant enn meg når dere vil ha mer overtoner, detaljer og luft der oppe på loftet, for jeg synes det er veldig oppløst som det er. Mener bestemt å kunne lukte at frøken Bremnes hadde spist joikakaker til frokost på innspillingsdagen.

    Har ikke vært så heldig å få høre sundkoien sitt, men både Chronos og D38 oser feelgood og varme ut fra bildene så jeg tror det fungerer både varmt og både godt.
    Ser frem til gjenbesøkene deres og håper på bilder og rapporter også derfra.
    Så hyggelig at noen har glede av RBN`s reiseskildring (og mitt småpjatt):).
    Jeg vil bare kommentere en ting når det gjelder gjennomsiktighet og overtoner. Det jeg skrev om det var ikke at det var noe stort savn.
    For min del spiller jeg på Magnepan, og i så henseende er dette med gjennomsiktighet et tema.
    Dette er på godt og vondt, og mange liker ikke Maggie`s pga dette, men det er altså det jeg hører mange timer i uka.

    mvh

    Nettopp, og det er derfor sånne besøk og meningsutvekslinger er givende.
    Jeg har hatt MG1.6QR hjemme på visitt og forstår hvor du kommer fra. De gjør noe spesielt, helt klart.

    mvh
    Hei RoDa
    Savnet egentlig ingeting på loftet jeg, men ser man etter forbedringspotensiale, så kan formidlingen av detaljer, overtoner og litt mer luft adresseres. Vi snakker om flisespikkeri her, men vil man ta det enda litt lenger hadde jeg villet jobbe litt med dette. Ikke sikkert Gismo er enig.
    Tror vi ønsker å få så mye ut av anleggene vi klarer og da er det greit å få noen tilbakemeldinger fra utensforstående en gang imellom. At vi er enige eller ikke spiller mindre rolle. Vi har en god tone og koser oss mye med musikk. Fikk hørt noen nye toner og det generer vel litt nye innkjøp i musikk biblioteket.

    Mvh
    R
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Takk for reiseskildring, RBN! (Og "småpjatt" fra bluesbreaker ;))

    Spennende lesing for min del, og ikke minst flotte bilder :)

    Mvh
    Ole
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Jeg tror kanskje vi skal sette av datoen 10 mai...
    Dagen er satt av og jeg sitter på rad 3. Begynner å bli få billetter tilgjengelig.
    Skal bli artig å studere Al Di Meola på nære hold i Hamar sin nye stor stue, som skal innvies i mars.
    Synes AnJazz er meget flinke til å få artister til vår lille bortgjemte krok. Det har vært høy kvalitet hvert år og flere bør få øynene opp for denne festivalen.

    Mvh
    RBN
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Takk for reiseskildring, RBN! (Og "småpjatt" fra bluesbreaker ;))

    Spennende lesing for min del, og ikke minst flotte bilder :)

    Mvh
    Ole
    Bare hyggelig Ole. Begynner å bli restituert etter besøket og har fjernet alle slanger, maskiner etc fra legemet.
    Bra Bluesbreaker jobber i helsevesenet. :p

    R
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn