gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.944
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du vet sikkert at "Märk hur vår skugga" er skrevet av Carl Michael Bellman i 17oo og den tid.
    Sterke saker. Imperiet-versjonen er praktfull, og en av de få singler jeg har som jeg spiller av og til.
    Slik ser den ut.


    Thåström har skrevet mye bra sjøl også, og det er ikke mange nordmenn i hans bransje som har samme standard.
    Anbefaler denne:

    [video=youtube;6r_XtR1FdZo]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6r_XtR1FdZo[/video]
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Du vet sikkert at "Märk hur vår skugga" er skrevet av Carl Michael Bellman i 17oo og den tid.
    Sterke saker. Imperiet-versjonen er praktfull, og en av de få singler jeg har som jeg spiller av og til.
    Slik ser den ut.
    Illustreres vel litt på denne video versjonen blues..? ;)


    gismo
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.073
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for gode tips igjen! Sofia og Imperiet er lagt til som favoritter på WiMP HiFi. ;)
    Shine til han Daniel Lanios er også bra, og det er tydelig å høre hvor mye han hadde å gjøre med Emmylou Harris sitt Wrecking Ball. Apropos Wrecking Ball så er The Wall på Springsteen sitt Wrecking Ball verdt en lytt. ..og apropos mannen bak The Wall så er Dogs fra In The Flesh til Waters jævli bra!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for gode tips igjen! Sofia og Imperiet er lagt til som favoritter på WiMP HiFi. ;)
    Shine til han Daniel Lanios er også bra, og det er tydelig å høre hvor mye han hadde å gjøre med Emmylou Harris sitt Wrecking Ball. Apropos Wrecking Ball så er The Wall på Springsteen sitt Wrecking Ball verdt en lytt. ..og apropos mannen bak The Wall så er Dogs fra In The Flesh til Waters jævli bra!
    Bare hyggelig om noen tips kan brukes til noe vettugt;)
    In The Flesh er en favoritt her i heimen RoDa:)

    gismo
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.394
    Antall liker
    5.564
    Sted
    Moss
    Gidder ikke bla tilbake her, hadde ikke du kjøpt en weiss el da Dag?

    1239746_10203166594025164_451847794_n.jpg
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.394
    Antall liker
    5.564
    Sted
    Moss
    Aha, du har avanser til anlegg 1 & 2 siden Raga Dac er kommet med, dette gikk meg hus forbi hehe
    Gratulerer så mye da, da er det vel ikke lenge før du drar inn en Audionet eller en Einstein til :rolleyes:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Black Magic Cables - DIG-IT MKII SE

    Har hatt lyst til å prøve en ny digital forbindelse en god stund, men som de fleste fornuftige mennesker
    sier så er dette bare tull, ikke noe å hente der om du har en grei oppgående, godt skjermet digitalkabel.
    Så derfor ble det med det, kjøpte meg en Nordost Shaman digital kabel da jeg gikk over til flac-avspilling
    og glemte dette leddet i kjeden;)

    Shaman.jpg



    Fikk sist uke en mulighet til å kjøpe en "kostbar digital kabel" Black Magic Cables - DIG-IT MKII SE, hadde ikke den store troen, men skitt au, bruktmarkedet er jo på bånn-nivå nå:cool:

    Har ved et par " lengre lyttestunder" denne helga fått testet disse opp mot hverandre, flyttet frem og tilbake, tilbake og frem osv;);)
    Jeg valgte ut 5-6 låter, men partier der jeg følte jeg kunne eventuellt høre en forskjell, om det i det hele tatt var noen da....:D

    f360f50efc264f0ef840499a07edc950.jpg


    Skal ikke gå god for alle mulige "effekter" som fort oppstår med sånne oppgraderinger, men jeg både hører og føler en forskjell;);)
    Liten men meget positiv i mitt oppsett som det står i dag (skal vel kjapt legge til at jeg nok ikke hadde evnet å høre dette i noen tidligere utgaver av mitt anlegg :cool:).
    Så derfor får MKII SE lov å levere digitale signaler til min Weiss i fremtiden:)
    Til å med "investeringen" plager meg ikke....:D

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.944
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt lyst til å prøve en ny digital forbindelse en god stund, men som de fleste fornuftige mennesker
    sier så er dette bare tull, ikke noe å hente der om du har en grei oppgående, godt skjermet digitalkabel.
    Så derfor ble det med det, kjøpte meg en Nordost Shaman digital kabel da jeg gikk over til flac-avspilling
    og glemte dette leddet i kjeden;)

    Vis vedlegget 243842


    Fikk sist uke en mulighet til å kjøpe en "kostbar digital kabel" Black Magic Cables - DIG-IT MKII SE, hadde ikke den store troen, men skitt au, bruktmarkedet er jo på bånn-nivå nå:cool:

    Har ved et par " lengre lyttestunder" denne helga fått testet disse opp mot hverandre, flyttet frem og tilbake, tilbake og frem osv;);)
    Jeg valgte ut 5-6 låter, men partier der jeg følte jeg kunne eventuellt høre en forskjell, om det i det hele tatt var noen da....:D

    Vis vedlegget 243843

    Skal ikke gå god for alle mulige "effekter" som fort oppstår med sånne oppgraderinger, men jeg både hører og føler en forskjell;);)
    Liten men meget positiv i mitt oppsett som det står i dag (skal vel kjapt legge til at jeg nok ikke hadde evnet å høre dette i noen tidligere utgaver av mitt anlegg :cool:).
    Så derfor får MKII SE lov å levere digitale signaler til min Weiss i fremtiden:)
    Til å med "investeringen" plager meg ikke....:D

    gismo
    Nå må du slappa da gismo!:cool:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Aha, du har avanser til anlegg 1 & 2 siden Raga Dac er kommet med, dette gikk meg hus forbi hehe
    Gratulerer så mye da, da er det vel ikke lenge før du drar inn en Audionet eller en Einstein til :rolleyes:
    Takker Aerik:)
    "Einstein eller Audionet" i anlegg 2 er tatt inn alt den, det ble en Rega Brio-R...;);)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har hatt lyst til å prøve en ny digital forbindelse en god stund, men som de fleste fornuftige mennesker
    sier så er dette bare tull, ikke noe å hente der om du har en grei oppgående, godt skjermet digitalkabel.
    Så derfor ble det med det, kjøpte meg en Nordost Shaman digital kabel da jeg gikk over til flac-avspilling
    og glemte dette leddet i kjeden;)

    Vis vedlegget 243842


    Fikk sist uke en mulighet til å kjøpe en "kostbar digital kabel" Black Magic Cables - DIG-IT MKII SE, hadde ikke den store troen, men skitt au, bruktmarkedet er jo på bånn-nivå nå:cool:

    Har ved et par " lengre lyttestunder" denne helga fått testet disse opp mot hverandre, flyttet frem og tilbake, tilbake og frem osv;);)
    Jeg valgte ut 5-6 låter, men partier der jeg følte jeg kunne eventuellt høre en forskjell, om det i det hele tatt var noen da....:D

    Vis vedlegget 243843

    Skal ikke gå god for alle mulige "effekter" som fort oppstår med sånne oppgraderinger, men jeg både hører og føler en forskjell;);)
    Liten men meget positiv i mitt oppsett som det står i dag (skal vel kjapt legge til at jeg nok ikke hadde evnet å høre dette i noen tidligere utgaver av mitt anlegg :cool:).
    Så derfor får MKII SE lov å levere digitale signaler til min Weiss i fremtiden:)
    Til å med "investeringen" plager meg ikke....:D

    gismo
    Nå må du slappa da gismo!:cool:
    Ja du har rett blues, NÅ gjør jeg det, for en ro det ble i lydbilde:D:D

    gismo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan
    Jasså, på kabelkjøret??
    Kan du utdype litt i hva forskjellen er?
    Sitter selv å skriver litt om opplevelser etter å ha lånt en Entreq Apollo 2012 USB kabel med Minimus jording. Skulle bare vært en kabel..... Da hadde dette vært såre enkelt.

    Mvh
    RBN
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.073
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tror dere er på kjøret der oppe, gutter?
    Er redd disse parfymekablene dytter lyden i en eller annen retning vekk fra det nøytrale.
    Men så lenge lukta passer nesen som lytter, eller noe sånt, så er det all right. Noen ganger.
    Jeg fikk testet min Blue Jeans coax mot en Stereovox xv2, etterkommer av min gamle favoritt Kimber D60, og sover godt.
    Burde ikke du snart sjekke ut noe helt annet, gismo? Den heter jo FirewireDAC, gjør den ikke? ;)
    Sundkoien har/hadde noen Soundstring til salgs? Hmm, dem har jeg sikla på før i verden... Hmm... Faen, tror dette kabelkjøret deres smitter jeg....
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Heisan
    Jasså, på kabelkjøret??
    Kan du utdype litt i hva forskjellen er?
    Sitter selv å skriver litt om opplevelser etter å ha lånt en Entreq Apollo 2012 USB kabel med Minimus jording. Skulle bare vært en kabel..... Da hadde dette vært såre enkelt.

    Mvh
    RBN
    Hei sann!

    Ja det er ikke så enkelt dette her RBN;)
    Oftest er det vel lures å la være, i alle fall på sånne ting, som har de minste marginer man nesten kan tenke seg:D
    Men når de oppleves og høres (for je kan være en jævla pirk av en lytter!!!) så.....here we og again!
    Kort:
    -Lydbilde, størrelse (hxwxb) ble uforandret. Dybde og gjennomsiktighet føler jeg en aning forbedret.
    -Dynamikken uforandret.
    -Oppløsning og detaljering uforandret.
    -Toner (bunn og topp) fikk en aning mere kropp.
    -En litt mere "behagelig" topp på noen få "vanskelige partier" i valgt musikk.
    -Det mest merkbare er roen i hele lydbilde, rent og klart med "bekksvart" avgrunn:cool::cool:

    Det ble uendelig svart, dypt og skummelt der nede RBN;)

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.073
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Svart, dypt og skummelt? Come on, kabelen heter Black Magic? Her må det blindtest til, Sundkoien over brua med seg!
    :):):):):):)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tror dere er på kjøret der oppe, gutter?
    Er redd disse parfymekablene dytter lyden i en eller annen retning vekk fra det nøytrale.
    Men så lenge lukta passer nesen som lytter, eller noe sånt, så er det all right. Noen ganger.
    Jeg fikk testet min Blue Jeans coax mot en Stereovox xv2, etterkommer av min gamle favoritt Kimber D60, og sover godt.
    Burde ikke du snart sjekke ut noe helt annet, gismo? Den heter jo FirewireDAC, gjør den ikke? ;)
    Sundkoien har/hadde noen Soundstring til salgs? Hmm, dem har jeg sikla på før i verden... Hmm... Faen, tror dette kabelkjøret deres smitter jeg....
    Hehe, jo jeg skal i alle fall være den første til å innrømme at jeg sikkert er ute på kjøret nå RoDa;)
    Jeg har mest trolig feil også, men du vet (og du kjenner mæ) je kan jo drive sånne ting til vannvidd da, så ha mæ unnskyldt:cool:
    Har aldri hatt bedre forutsetninger for å finne på noe slikt tull som detta før nå da vettu!!
    Åsså du...den lukter godt og er lekker:D

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.073
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Svart, dypt og skummelt? Come on, kabelen heter Black Magic? Her må det blindtest til, Sundkoien over brua med seg!
    :):):):):):)
    Kremt....han er itte å stand til å høre det vi snakker om nå8)8)8)8)

    gismo
    For lite stemmer i hodet og mangel på svart magi? Høres ut som en fornuftig kar rundt de 40, han der ;)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Tror dere er på kjøret der oppe, gutter?
    Er redd disse parfymekablene dytter lyden i en eller annen retning vekk fra det nøytrale.
    Men så lenge lukta passer nesen som lytter, eller noe sånt, så er det all right. Noen ganger.
    Jeg fikk testet min Blue Jeans coax mot en Stereovox xv2, etterkommer av min gamle favoritt Kimber D60, og sover godt.
    Burde ikke du snart sjekke ut noe helt annet, gismo? Den heter jo FirewireDAC, gjør den ikke? ;)
    Sundkoien har/hadde noen Soundstring til salgs? Hmm, dem har jeg sikla på før i verden... Hmm... Faen, tror dette kabelkjøret deres smitter jeg....
    Heisan
    Du vet da vel at jeg ikke er tilregnelig og er målet nøytralt? Kjedelig.....
    Vi har alle våre "greier" RoDa. Du også...:cool:


    R
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Jaså ja Gismo! På kabelkjøret altså.... digitalkabelkjøret også faktisk... :)

    Selger de usb kabler også? :cool:

    Du må huske å rapportere hvis inntrykket forandrer seg da. Tillykke med oppgraderingen!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.944
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Heisan
    Jasså, på kabelkjøret??
    Kan du utdype litt i hva forskjellen er?
    Sitter selv å skriver litt om opplevelser etter å ha lånt en Entreq Apollo 2012 USB kabel med Minimus jording. Skulle bare vært en kabel..... Da hadde dette vært såre enkelt.

    Mvh
    RBN
    Hei sann!

    Ja det er ikke så enkelt dette her RBN;)
    Oftest er det vel lures å la være, i alle fall på sånne ting, som har de minste marginer man nesten kan tenke seg:D
    Men når de oppleves og høres (for je kan være en jævla pirk av en lytter!!!) så.....here we og again!
    Kort:
    -Lydbilde, størrelse (hxwxb) ble uforandret. Dybde og gjennomsiktighet føler jeg en aning forbedret.
    -Dynamikken uforandret.
    -Oppløsning og detaljering uforandret.
    -Toner (bunn og topp) fikk en aning mere kropp.
    -En litt mere "behagelig" topp på noen få "vanskelige partier" i valgt musikk.
    -Det mest merkbare er roen i hele lydbilde, rent og klart med "bekksvart" avgrunn:cool::cool:

    Det ble uendelig svart, dypt og skummelt der nede RBN;)

    gismo
    Hvor mange kopper SVART kaffe har du drukket?
    Eller var det noe oppi kaffen?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Svart, dypt og skummelt? Come on, kabelen heter Black Magic? Her må det blindtest til, Sundkoien over brua med seg!
    :):):):):):)
    Kremt....han er itte å stand til å høre det vi snakker om nå8)8)8)8)

    gismo
    For lite stemmer i hodet og mangel på svart magi? Høres ut som en fornuftig kar rundt de 40, han der ;)
    Åssen kunne du vite det da RoD;)
    Je minnes at livet leves i epoker unge mann.... som ungdom var je godtroende, lettlurt og naiv....så kom de TØFFE 40-årene hvor alt var alvorlig, serøst og måtte dokumenteres/bevises, men så....rundet man 50 (dro på seg noen skavanker) og er flink og tar pillene mine hver dag, da skjønner du kjære......da lyser solen mot deg hver morgen, livet og dagene leker og alle dyr og mennesker vil deg vel :D Det er da alle kabler låter bedre8)8)8)8)
    Så det er lys i tunnelen gutter!!:)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jaså ja Gismo! På kabelkjøret altså.... digitalkabelkjøret også faktisk... :)

    Selger de usb kabler også? :cool:

    Du må huske å rapportere hvis inntrykket forandrer seg da. Tillykke med oppgraderingen!
    Ja ...tok det værste først like godt;)
    Rapport skal bli sendt umiddelbart AtleT...:cool:

    gismo
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Heisan
    Jasså, på kabelkjøret??
    Kan du utdype litt i hva forskjellen er?
    Sitter selv å skriver litt om opplevelser etter å ha lånt en Entreq Apollo 2012 USB kabel med Minimus jording. Skulle bare vært en kabel..... Da hadde dette vært såre enkelt.

    Mvh
    RBN
    Hei sann!

    Ja det er ikke så enkelt dette her RBN;)
    Oftest er det vel lures å la være, i alle fall på sånne ting, som har de minste marginer man nesten kan tenke seg:D
    Men når de oppleves og høres (for je kan være en jævla pirk av en lytter!!!) så.....here we og again!
    Kort:
    -Lydbilde, størrelse (hxwxb) ble uforandret. Dybde og gjennomsiktighet føler jeg en aning forbedret.
    -Dynamikken uforandret.
    -Oppløsning og detaljering uforandret.
    -Toner (bunn og topp) fikk en aning mere kropp.
    -En litt mere "behagelig" topp på noen få "vanskelige partier" i valgt musikk.
    -Det mest merkbare er roen i hele lydbilde, rent og klart med "bekksvart" avgrunn:cool::cool:

    Det ble uendelig svart, dypt og skummelt der nede RBN;)

    gismo
    Hvor mange kopper SVART kaffe har du drukket?
    Eller var det noe oppi kaffen?
    Å je husser itte om je brukte blank eller hvit fløte je blues....;)
    Er det viktig åsså nå..:cool::cool:

    gismo
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.394
    Antall liker
    5.564
    Sted
    Moss
    Jaså ja Gismo! På kabelkjøret altså.... digitalkabelkjøret også faktisk... :)

    Selger de usb kabler også? :cool:

    Du må huske å rapportere hvis inntrykket forandrer seg da. Tillykke med oppgraderingen!
    Håper du får metalldon :cool::cool::cool: Noe skal en jo unne seg i ungdommen.
    Og den som har mest når en dauer, har vunnet :)

    Når du da kommer til st.Peter kan du synge denne: :)

     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.073
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tok ikke så lang tid før du begynte å drømme om transistorer igjen nei..... :):):):):)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tok ikke så lang tid før du begynte å drømme om transistorer igjen nei..... :):):):):)
    Hehe...skulle jeg gått den veien igjen (hvilket jeg mest trolig ikke gjør ;)) da er dette noe jeg virkelig kunne ønsket meg RoDa:)
    Men pr. i dag......drømmer jeg bare litt for andre..:cool::cool::cool:

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hva er det med disse italienske damene....??

    Uansett om de er nydelig velformede eller rette og kantete, så blir jeg tiltrukket:cool::cool:
    Har det noe med egne opplevelser å gjøre montro:confused:
    De har jo noen hemmelige triks i erme, de er rasedyr og ikke alltid like lett medgjørlige, men når de først
    vil behage deg, da er du solgt!!
    De trigger en stakkar mange ganger mer enn ei nordisk, nordeuropeisk eller britisk berte noen sinne vil klare;)

    Fridag og lesedag, bare se her:)

    Rossofiorentino Fiesole Ref. stativhøyttaler: - Audio Fidelity

     FORFØRERISK: Diapason Adamantes III 25th stativhøyttaler - Audio Fidelity

    • Stand mount speakers Olympica I - 2-way bookshelf for home theatre

    • High end audio speakers Olympica II - 3 way floor standing in natural leather


    Men nå er det skiskyting:):)

    gismo
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.394
    Antall liker
    5.564
    Sted
    Moss
    Så mye en vil ha, men møllen flyr ut av lommeboka og skriker #her er det tomt# ;)
    Føler på meg at Olympica 3, ligger øvers på hva du ønsker deg til Søndagen :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så mye en vil ha, men møllen flyr ut av lommeboka og skriker #her er det tomt# ;)
    Føler på meg at Olympica 3, ligger øvers på hva du ønsker deg til Søndagen :)
    Hehe...det blir nok itte noe på en stund, er så forelsket i de sorte skjønnhetene je har:cool:
    Men på sikt, hvem vet..... Olympica III er nok for "mye tran" oppe i hulen min, men I eller II er aktuelle;)
    Men leser jo at dom har flere "varmblodige nieser" der nede ved Middelhavet!!
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    GRATULERER SUPER SVENDSEN:):):)
    Endelig og herlig;)

    gismo
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.628
    Antall liker
    4.280
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Svart, dypt og skummelt? Come on, kabelen heter Black Magic? Her må det blindtest til, Sundkoien over brua med seg!
    :):):):):):)
    Kremt....han er itte å stand til å høre det vi snakker om nå8)8)8)8)

    gismo
    Hva! Slikt vil jeg ha meg frabedt!

    Jeg er, ved siden av å være kjekkest, også yngst og har følgelig mine sanser i godt behold. Jeg hører frekvenser dere bare kan lese om :)
    Dessuten har jeg selektiv hørsel, og hører det jeg vil :cool:

    M
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.628
    Antall liker
    4.280
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Litt mer godis

    Vis vedlegget 242855

    Vis vedlegget 242856

    Vis vedlegget 242858

    Det var jo også noen folk her og det nytes i store drag

    Vis vedlegget 242859

    Fra venstre: Gismo, Bluesbreaker og Sundkoien

    Som dere ser spilte vi litt musikk her også. Det var ikke bare spising.
    Det er ganske stor forskjell i lydsignatur på anlegget til Gismo vs. Sundkoien. Det høres godt at Sundkoien bruker rørforsterker. Bassen, fundamentet, er ikke like stramt og veldefinert som hos Gismo. Mykere i de nedre regioner. Det fornemmes også mer støy i lydbildet. Skvetter plutselig til når jeg hører velkjente, faretruende, rørlyder. Her er det rør som bør skiftes, noe han bekrefter.
    Prøver å se gjennom dette og lytter først på noen låter der Cary spilleren bruker rør i utgangen. På låtene vi spilte ble det litt for mye rør for min del. Greit på enkel musikk, men mer kompliserte sanger der det skjer mye ble detaljeringen lidende. Da vi bytter til transistor ble bassen strammet opp og detaljer kom tydeligere frem. Hele lydbildet ble endret til det bedre med mer luft og liv etter min mening. Denne funksjonen er god å ha. Å bytte til rørutgangen da innspillingene ikke gir nok kjøtt på beinet og bytte til transistor da det bikker andre veien er jo rene luksusen. Velge etter dagsformen kan jo være greit også.
    Anlegget spiller stort og fullfrekvent. Man blir lett dratt inn i det store lydbildet og musikken. Dette er et skikkelig allround anlegg og takler alt vi testet denne kvelden uten problemer. Vi koste oss skikkelig, noe som kan sees på bildene.
    Allikevel synes jeg det er vanskelig å evaluere anlegget da rørene ikke er som de burde. Vet av egen erfaring hvor stor rørforsterkeres endring av karakter er ved rørskifte. Det ble litt for mye romantisk rørlyd og hørbar forvrengning for min del. Jeg er helt sikker på at Rogue’n kan så mye mer og håper det ved en senere anledning, etter rørbytte, er mulig å få lytte til dette igjen.

    Jeg vil til slutt takke for en meget trivelig og artig hifi dag. Det er slik det skal være! Uformelt, høy takhøyde og med mye humor. Litt å tygge i skader heller ikke og det ble ivaretatt på beste måte. Du må takke madammen Gismo.
    Har sagt det flere ganger og nevner det igjsn. Er dere på mine trakter er det bare å ta turen. Blir egentlig sur hvis dere ikke gjør det.

    Mvh
    RBN
    IMG_2100.jpg


    Måtte holde meg hjemme rundt lunsj i dag for å ta imot en levering fra FedEx, og kastet meg over Rogue'n rett etter middag.
    Svetlana Winged C, Sovtek og Mullard NOS ble byttet ut med Shuguang Gplden Dragon EL34 fra Motron, og med Genalex Premium Gold Lion ECC82 og 83 fra theTubeStore(Canada).

    Wow! Sitter lettere sjokkskadet i sofaen nå 2 timer senere. Etter litt biasjustering og en halvtimes oppvarming gav jeg anlegget litt Dave Alvin og Daniel Lanois.
    Strammere, åpnere, crispere, mer dynamisk og balansert, og med betydelig bredere perspektiv! (?)
    Instrumenter står fjellstøtt, og bassen er bedre definert. Det hele spiller også på en måte lettere til bens men også samtidig dypere..
    Stemmer føles mer naturlig, og blåsere og munnspill får mer ekte preg over seg ;)

    Takk til RBN, Bluesbreaker og Gismo som påpekte at det kanskje var på tide med rørbytte. Det er lett å bli med ned, som RBN så korrekt uttrykte. Ikke alltid enkelt å høre at rørene gradvis blir dårligere. Det er vel først og fremst på dynamikk og oppløsning jeg har merket det i det siste.

    Skulle ønske dø var her nå, kara! :p

    M
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn