gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sitat Franco Serblin; "However I personaly use the Einstein integrated hybrid /tube amplifier"

    Ooopps!

    M

    Ooopps:) Mannen har jo smak;)
    Ja da er det bare en vei til himmelen da skjønner jeg M........Ktema Accordo:cool:
    Ikke helt avskrekkende SEK pris heller...............

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    Sitat Franco Serblin; "However I personaly use the Einstein integrated hybrid /tube amplifier"

    Ooopps!

    M

    Ooopps:) Mannen har jo smak;)
    Ja da er det bare en vei til himmelen da skjønner jeg M........Ktema Accordo:cool:
    Ikke helt avskrekkende SEK pris heller...............

    gismo
    Får nesten holde litt med sundkoien her, Accordo er særdeles interessante, og brukte mannen selv Einstein, ja så har du ett dreamteam å sjekke ut om passer deg ;) ...

    mvh
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Vertex spiller bra, men de ser ihvertfall ikke så bra ut som Serblin sin kreasjon!

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.944
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    -blir vel nærmest som BØSS å regne?;)

    Apropos bøss/støv.
    Har du denne da gismo?


    Er å få i din innpakning.

    Audiophile 192kHz/24bit & 96kHz/24bit.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Vertex spiller bra, men de ser ihvertfall ikke så bra ut som Serblin sin kreasjon!

    Mvh
    Hehe, tja, det kommer jo litt an på øyet som ser, Vertex med sin high tech stil er faktisk eye candy i all sin moderne eleganse, carbon og metall kan se flott ut, mens Accordo i tre kanskje passer Norske furuheimen bedre med sin mer klassiske utseende til tross for sin form og struktur, egentlig litt som å sammenligne epler og pærer dette, hva er bra, forresten? det hele lander vel på personlig smak og preferanser..;)

    Flotteste bakenden i hifiland dette, imo selvsagt ;)
    Vertex.back.detail.jpg


    Skal man fortsette ned denne linja litt, så foretrekker jeg personlig Serblin mer enn dagens SF, har lyttet noen ganger til Ktema og det er overbevisende, derimot overbeviser ikke SF´s Amati Futura, både lyd og utseendemessig, like mye, men igjen, en smaks saks, imho :)

    mvh
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Weiss tilbake i racket

    Etter et par timer med Weiss tilbake i racket så sitter jeg der og kjenner at det kiler litt bak venstre øret;)
    En tanke sniker seg inn der (sammen med flott lyd)....sånn er det å spille i Champions-League:cool:
    Dette er en meget god dac!! I mitt oppsett, rom og smak/ønsker er den i alle fall det :D

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.944
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    -blir vel nærmest som BØSS å regne?;)

    Apropos bøss/støv.
    Har du denne da gismo?


    Er å få i din innpakning.

    Audiophile 192kHz/24bit & 96kHz/24bit.
    Nei denne har jeg ikke, bør je sjekke den:cool:

    gismo
    Ja absolutt.
    Lyden er bra og musikken super.
    [video=youtube;dp4339EbVn8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dp4339EbVn8[/video]
    Skrevet for Aretha Franklin, som ikke ville bruke den.
    Hun angra seg...
    Ga den ut sjøl 2 år etter.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ikke noe å si på det....
    Hvis jeg en gang i framtida (av en eller annen grunn :rolleyes: ) skulle ha flytta anlegget opp på loftsstua (ca 16 kvm) ville denne ha vært en sterk kandidat ja....8)
    Å den dagen kommer vet du FinnM, bare vent til litt lenger ut i femtiåra, da vil du ha litt mere fred og ro i dine lyttestunder :cool:
    Det er mulig å få det til på rundt 15m2 åsså skjønner du;)

    gismo
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Vertex spiller bra, men de ser ihvertfall ikke så bra ut som Serblin sin kreasjon!

    Mvh
    Hehe, tja, det kommer jo litt an på øyet som ser, Vertex med sin high tech stil er faktisk eye candy i all sin moderne eleganse, carbon og metall kan se flott ut, mens Accordo i tre kanskje passer Norske furuheimen bedre med sin mer klassiske utseende til tross for sin form og struktur, egentlig litt som å sammenligne epler og pærer dette, hva er bra, forresten? det hele lander vel på personlig smak og preferanser..;)

    Flotteste bakenden i hifiland dette, imo selvsagt ;)
    Vis vedlegget 241329

    Skal man fortsette ned denne linja litt, så foretrekker jeg personlig Serblin mer enn dagens SF, har lyttet noen ganger til Ktema og det er overbevisende, derimot overbeviser ikke SF´s Amati Futura, både lyd og utseendemessig, like mye, men igjen, en smaks saks, imho :)

    mvh
    Skal sies at jeg synes Vertex ser veeldig bra ut!
    To forskjellige konstruksjoner. Men er nok svak for treverk :)

    Med andre ord, har du noen og låne bort så skal jeg ta godt vare på dem :rolleyes:

    Mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Vertex spiller bra, men de ser ihvertfall ikke så bra ut som Serblin sin kreasjon!

    Mvh
    Hehe, tja, det kommer jo litt an på øyet som ser, Vertex med sin high tech stil er faktisk eye candy i all sin moderne eleganse, carbon og metall kan se flott ut, mens Accordo i tre kanskje passer Norske furuheimen bedre med sin mer klassiske utseende til tross for sin form og struktur, egentlig litt som å sammenligne epler og pærer dette, hva er bra, forresten? det hele lander vel på personlig smak og preferanser..;)

    Flotteste bakenden i hifiland dette, imo selvsagt ;)
    Vis vedlegget 241329

    Skal man fortsette ned denne linja litt, så foretrekker jeg personlig Serblin mer enn dagens SF, har lyttet noen ganger til Ktema og det er overbevisende, derimot overbeviser ikke SF´s Amati Futura, både lyd og utseendemessig, like mye, men igjen, en smaks saks, imho :)

    mvh
    Skal sies at jeg synes Vertex ser veeldig bra ut!
    To forskjellige konstruksjoner. Men er nok svak for treverk :)

    Med andre ord, har du noen og låne bort så skal jeg ta godt vare på dem :rolleyes:

    Mvh
    Hehe, mine må man nok voldføre seg på meg for å få ut, men jeg tenkte også litt på det paret som ligger tilsalgs her på hfs (høium hifi) en meget god pris for disse skapelsene, at ingen har skjønt sin besøkelsestid forundrer meg.
    I den forbindelse leste jeg noe interessant og klokt herom dagen, med tanke på ens egen hifireise og hvor fornøyd jeg var med mine tidligere Wilson Benesch Discovery/Audionet oppsett, og hvor en er havnet igjen idag, jeg er av de heldige, kloke ord ;)

    Desmond Harrington (Pass Labs): Listen with your ears -- not your wallet, not the magazines. Actually sit down and listen. Don’t be on the never-ending upgrade merry-go-round. Many are always chasing the next “better.” Sometimes the next better isn’t better. If you have a system that you like and is well balanced, but you think you should have better speakers or a better amplifier, and you change that one thing, it may not work anymore. You’ve moved passed the synergy and you are now on this rapid chase to get back to where you were. You had a system you liked, you listened to music, you liked it -- but something (a magazine, a buddy, or something else) got you to change it, had you doubting, and all of a sudden you’re in a spiral. If you’re lucky, you’ll get back to where you were. But sometimes people get frustrated and shut down the entire system, which is the worst possible thing. Enjoy what you have, live with it, and never change more than one thing at a time. Go slow -- it’s not a race, but a hobby you should enjoy.

    mvh
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vertex spiller bra, men de ser ihvertfall ikke så bra ut som Serblin sin kreasjon!

    Mvh
    Hehe, tja, det kommer jo litt an på øyet som ser, Vertex med sin high tech stil er faktisk eye candy i all sin moderne eleganse, carbon og metall kan se flott ut, mens Accordo i tre kanskje passer Norske furuheimen bedre med sin mer klassiske utseende til tross for sin form og struktur, egentlig litt som å sammenligne epler og pærer dette, hva er bra, forresten? det hele lander vel på personlig smak og preferanser..;)

    Flotteste bakenden i hifiland dette, imo selvsagt ;)
    Vis vedlegget 241329

    Skal man fortsette ned denne linja litt, så foretrekker jeg personlig Serblin mer enn dagens SF, har lyttet noen ganger til Ktema og det er overbevisende, derimot overbeviser ikke SF´s Amati Futura, både lyd og utseendemessig, like mye, men igjen, en smaks saks, imho :)

    mvh
    Skal sies at jeg synes Vertex ser veeldig bra ut!
    To forskjellige konstruksjoner. Men er nok svak for treverk :)

    Med andre ord, har du noen og låne bort så skal jeg ta godt vare på dem :rolleyes:

    Mvh
    Kjør et par hit åsså du musicus, lytte litt kan man jo gjøre:cool:
    Utrolig flotte kreasjoner da;)

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    Vertex spiller bra, men de ser ihvertfall ikke så bra ut som Serblin sin kreasjon!

    Mvh
    Hehe, tja, det kommer jo litt an på øyet som ser, Vertex med sin high tech stil er faktisk eye candy i all sin moderne eleganse, carbon og metall kan se flott ut, mens Accordo i tre kanskje passer Norske furuheimen bedre med sin mer klassiske utseende til tross for sin form og struktur, egentlig litt som å sammenligne epler og pærer dette, hva er bra, forresten? det hele lander vel på personlig smak og preferanser..;)

    Flotteste bakenden i hifiland dette, imo selvsagt ;)
    Vis vedlegget 241329

    Skal man fortsette ned denne linja litt, så foretrekker jeg personlig Serblin mer enn dagens SF, har lyttet noen ganger til Ktema og det er overbevisende, derimot overbeviser ikke SF´s Amati Futura, både lyd og utseendemessig, like mye, men igjen, en smaks saks, imho :)

    mvh
    Skal sies at jeg synes Vertex ser veeldig bra ut!
    To forskjellige konstruksjoner. Men er nok svak for treverk :)

    Med andre ord, har du noen og låne bort så skal jeg ta godt vare på dem :rolleyes:

    Mvh
    Kjør et par hit åsså du musicus, lytte litt kan man jo gjøre:cool:
    Utrolig flotte kreasjoner da;)

    gismo
    hehe, jo de er flotte (helt subjektivt selvsagt..) men de leverer også, så til gangs! faktisk litt overraskede med tanke på störrelsen, og extremt avslörende, låter det ikke bra her, så bör man gå igjennom kjeden sin og legge skylda der der den hörer hjemme :cool:

    Litt lesestoff:
    Wilson Benesch Vertex Loudspeakers (Hi-Fi+ 88 | The Absolute Sound


    GXB8VP4LRJGCHNR06SP8.jpg


    mvh
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Fri dag og musikk/HiFi besøk:)
    RoDa var en tur her i dag, ville sjekke denne nye sveitser`n som har kømmi tel gards:cool: Han skulle itte stelle kuene men var heller litt spent på hva denne nye karen kunne gjøre i tospann med Einstein.
    Meget hyggelig som vanlig, litt mat/kaffe, skravling og masse musikk.
    Vi kjørte åsså en blindtest, med håndkle foran racket og to spillende dac`er der bak, du får itte mere moro enn du lagar sjøl vettu!
    Artig og lærerikt når man graver seg langt ned i musikken og detaljene;)
    God tur hemmat RoDa!

    gismo
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sveitserost til kaffen. Men ikke mye hull i gjengivelsen.
    Takk for noen hyggelige timer, gismo. Skravling, kaffe, kake, mat og musikk er aldri feil på garden din. ;) Setter pris på det!

    Moro med blindtest, hadde jo bedt om det selv. ;D Kan ikke si at Fidelitybladet og håndkle gjorde så mye bra for utseendet på racket ditt, men det gjorde nytten så jeg ikke kunne se hvordan det låt. Først ut var "den ene", og jeg tenkte mitt om at dette må være Weiss. Hørte jo masse detaljer i lyden og ikke skærp lyd som det kunne være med Moon eller overdrevet bass som Rega er kjent for. Så etter noen låter var det ned å slurpe litt kaffe og kose litt med Silke mens gismo måtte krype langs gulvet og koble (og snu fasen på høyttalerne ble det avslørt senere). Her Hair Is Growing Long sang han Jonathan og med ett var jeg faen ikke så sikker på at det var Weiss som var først ut likevel. Noen låter senere og det låter merkbart mer detaljert, samt at det forvirrende nok er mer saft og kraft i bassen?! Det låter nok også litt penere. Jeg prøver meg, og sier til gismo at dette liker jeg best, så jeg håper det er Weiss som spiller nå. ........trommevirvel...... Korrekt! :)

    Weiss har en deilig ro over gjengivelsen, den er så småfingret at alle detaljer kommer med uten at de på noen som helst måte stikker frem, heller tvert imot. Du kan dissekere lyden i fragmenter, men gjør det ikke. Denne DACn gjør at det låter musikalsk og sammenhengende til tross for at den viser frem alle detaljer. Litt utfordrende å skulle skille dette blindt, uten å ane hva som spiller eller i hvilken rekkefølge. Samt at gismo har herjet på litt med høyttalerplassering og vinkling siden sist. Jeg fornemmer at Rega spiller passelig mye bedre enn Moon gjorde sist, men det kan også ha mye å gjøre med siste fokusjustering av høyttalerne.

    At prisforskjellen mellom Rega DAC og Weiss gjør at du kan kjøpe et par nye
    1-IMG_8067.jpg
    og atpåtil en komplett
    1-IMG_0630.jpg
    er ikke så nøye siden gismo allerede både har høyttalere og mangler vinyl å spille på en RP6. Innen hobbyen vår koster dessverre noen knepp forbedring litt penger. Sant nok så låter ikke Weiss syv ganger bedre enn Rega DAC, men uten tvil så er det en annen klasse over lydkvaliteten!
    Det kan hende at det låter for pent og pyntelig i et anlegg som allerede balanserer på grensen til kjedelig, men hos gismo med italienske damer og en uvanlig fresk tysker så er dette ikke noe problem! ...og alle stemmer i:

    Edelweiss, Edelweiss
    Every morning you greet me
    Small and black clean and bright
    You look happy to meet me
    Blossom of snow may you bloom and grow
    Bloom and grow forever
    Edelweiss,Edelweiss
    Bless my hifi-cave forever.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Meget bra av Anita.

    Fikk denne i hus i dag, gitt den en time i kveld:)
    Dette syns jeg var meget bra, gode tekster og melodier.
    At hun har en meget flott stemme viste jeg jo fra før:cool:

    cover.jpg


    Gi henne en stund.... om du er i denne gata;)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Edelweiss, Edelweiss
    Every morning you greet me
    Small and black clean and bright
    You look happy to meet me
    Blossom of snow may you bloom and grow
    Bloom and grow forever
    Edelweiss,Edelweiss
    Bless my hifi-cave forever.


    Må si du sitter på en viss begavelse RoDa, dette må bli den nye hit`n i hula min:cool:
    Takker for en flott og hyggelig beskrivelse av våre "blind-leker" og sånn du opplever anlegget oppe i hulen nå;)
    Timene går alltid for fort da man er i selskap med hyggelige folk!

    gismo
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.944
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Edelweiss, Edelweiss
    Every morning you greet me
    Small and black clean and bright
    You look happy to meet me
    Blossom of snow may you bloom and grow
    Bloom and grow forever
    Edelweiss,Edelweiss
    Bless my hifi-cave forever.


    Må si du sitter på en viss begavelse RoDa, dette må bli den nye hit`n i hula min:cool:
    Takker for en flott og hyggelig beskrivelse av våre "blind-leker" og sånn du opplever anlegget oppe i hulen nå;)
    Timene går alltid for fort da man er i selskap med hyggelige folk!

    gismo
    Gjør oppmerksom på dette ang Edelweiss.

    "En nylig debatt har sentrert seg om lovligheten til denne praksisen. Moderselskapet som har rettighetene til Rodgers' og Hammersteins musikk har eksplisitt slått fast at det vil påtale menigheter som fortsetter å anvende sangen uten tillatelse."
    Wikipedia

    Mvh:cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er vel bare hornentusiaster, kabeltilhengere og Musical Innovation som går innunder menighet her inne? :) :) :)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Veldig bra konsert hvis du ikke har hørt Mumford and Sons før...

    A.J.
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er vel bare hornentusiaster, kabeltilhengere og Musical Innovation som går innunder menighet her inne? :) :) :)
    Rega folket er vel heller ikke borte.. Bare se på platespiller anbefalinger... God lyd fra Rega, men det finnes alternativer.. Både på dac, og platespiller.. Heldigvis..
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er vel bare hornentusiaster, kabeltilhengere og Musical Innovation som går innunder menighet her inne? :) :) :)
    Rega folket er vel heller ikke borte.. Bare se på platespiller anbefalinger... God lyd fra Rega, men det finnes alternativer.. Både på dac, og platespiller.. Heldigvis..
    Platespiller vil jeg nok aldri "lete etter" lenger HCS;) De jeg hadde (men var faktisk noen:cool:) i min grønne ungdom får holde for meg!
    Men gjeldende dac`er er jeg mere med, og der gjorde Rega faktisk et meget bra inntrykk i mitt oppsett, bedre enn jeg hadde antatt og mye bedre en hva prisen tilsier;)
    Men den har jo klare "mangler" åsså da, så derfor fant jeg jo et rimelig godt alternativ:D
    Men tror Rega får lov å bli, i påvente av å få "hive ut" sånn surrerundt tull som står i stua nå. Det er bare sørgelig oppblåst moro og har ikke noe med godlyd å gjøre.
    Nei... 2 kanals stereo lyd skal inn i stua som tv og musikk lyd igjen;) Film skal ses på borte-kino:cool:

    gismo
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    -blir vel nærmest som BØSS å regne?;)

    Apropos bøss/støv.
    Har du denne da gismo?


    Er å få i din innpakning.

    Audiophile 192kHz/24bit & 96kHz/24bit.
    Nei denne har jeg ikke, bør je sjekke den:cool:

    gismo
    Ja absolutt.
    Lyden er bra og musikken super.
    [video=youtube;dp4339EbVn8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dp4339EbVn8[/video]
    Skrevet for Aretha Franklin, som ikke ville bruke den.
    Hun angra seg...
    Ga den ut sjøl 2 år etter.
    Hvis jeg får lov?
    Dette er en anbefaling vel hvert å følge, en flott plate dette.;)
    Er vel å regne som et av hennes beste, om ikke den beste.
    Eller hva Bluesbreaker?:)
    mvh
    Racker,n
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.618
    Antall liker
    27.884
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    -blir vel nærmest som BØSS å regne?;)

    Apropos bøss/støv.
    Har du denne da gismo?


    Er å få i din innpakning.

    Audiophile 192kHz/24bit & 96kHz/24bit.
    Nei denne har jeg ikke, bør je sjekke den:cool:

    gismo
    Ja absolutt.
    Lyden er bra og musikken super.
    [video=youtube;dp4339EbVn8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dp4339EbVn8[/video]
    Skrevet for Aretha Franklin, som ikke ville bruke den.
    Hun angra seg...
    Ga den ut sjøl 2 år etter.
    Hvis jeg får lov?
    Dette er en anbefaling vel hvert å følge, en flott plate dette.;)
    Er vel å regne som et av hennes beste, om ikke den beste.
    Eller hva Bluesbreaker?:)
    mvh
    Racker,n
    Kan svare, jeg. Dette er den ultimate Dusty Pringfield- skiva, og ingen platesamling skulle være den foruten.

    mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.975
    Antall liker
    19.834
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    @tkr og Rack-Mannen:)
    Ja da gutter, je skjønner je har gått glipp av noe, men itte mas sånn da:cool::cool:
    Je skær ut i skogen å handle inn denna nå;)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.853
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nytt for meg etter tips fra en søt ung kvinne på jobben;)


    Flott dette!

    gismo

    Musikken er fin, men kan du sende meg en PM med navnet på denne unge kvinnen?... :D

    M
    Å kutt ut a M, du er daglig alt for nærme til at sånt kan avsløres:cool:

    gismo

    Jeg er ikke for nærme... :rolleyes:
    Nei..men for langt unna...du ville itte fått no glede av det åkke som:cool:
    Tar`a sjøl je;)

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.944
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    -blir vel nærmest som BØSS å regne?;)

    Apropos bøss/støv.
    Har du denne da gismo?


    Er å få i din innpakning.

    Audiophile 192kHz/24bit & 96kHz/24bit.
    Nei denne har jeg ikke, bør je sjekke den:cool:

    gismo
    Ja absolutt.
    Lyden er bra og musikken super.
    [video=youtube;dp4339EbVn8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dp4339EbVn8[/video]
    Skrevet for Aretha Franklin, som ikke ville bruke den.
    Hun angra seg...
    Ga den ut sjøl 2 år etter.
    Hvis jeg får lov?
    Dette er en anbefaling vel hvert å følge, en flott plate dette.;)
    Er vel å regne som et av hennes beste, om ikke den beste.
    Eller hva Bluesbreaker?:)
    mvh
    Racker,n
    Bortsett fra en samle CD, så har jeg bare denne, men denne bør man ha ja!

    Vinylen låter meget bra.
    Plata var månedens album i STEREOPHILE for ca et par år sida.
    Vinylguru, Michael Fremer var fornøyd med lyden også.

    Denne er det ikke så god lyd på, men musikken er bra.
    Har den mest i bilen.
    [video=youtube;GBwSN0Yw5l0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=GBwSN0Yw5l0[/video]
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    hehe, jo de er flotte (helt subjektivt selvsagt..) men de leverer også, så til gangs! faktisk litt overraskede med tanke på störrelsen, og extremt avslörende, låter det ikke bra her, så bör man gå igjennom kjeden sin og legge skylda der der den hörer hjemme :cool:

    Litt lesestoff:
    Wilson Benesch Vertex Loudspeakers (Hi-Fi+ 88 | The Absolute Sound


    Vis vedlegget 241528

    mvh
    Hmmm.... Da tror jeg musicus får skylden for at jeg har nye siklehøyttalere. Sonus Faber Cremona er herved byttet ut med Wilson Benesch Vector.
    2,5-veis og usannsynlig lekre!

    http://www.wilson-benesch.com/reviews/Wilson-Benesch-Vector-loudspeaker-HIFIplus-2012-small.pdf
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    hehe, jo de er flotte (helt subjektivt selvsagt..) men de leverer også, så til gangs! faktisk litt overraskede med tanke på störrelsen, og extremt avslörende, låter det ikke bra her, så bör man gå igjennom kjeden sin og legge skylda der der den hörer hjemme :cool:

    Litt lesestoff:
    Wilson Benesch Vertex Loudspeakers (Hi-Fi+ 88 | The Absolute Sound


    Vis vedlegget 241528

    mvh
    Hmmm.... Da tror jeg musicus får skylden for at jeg har nye siklehøyttalere. Sonus Faber Cremona er herved byttet ut med Wilson Benesch Vector.
    2,5-veis og usannsynlig lekre!

    http://www.wilson-benesch.com/reviews/Wilson-Benesch-Vector-loudspeaker-HIFIplus-2012-small.pdf

    Lettlurt du Roda...hehe... Men her tror jeg du får høyttalere av høy klasse... Grattis :)...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Musicus gir gode tips han, så der blir jeg neppe lurt. Men det er langt fra sikkel til kjøp, koster vel opp mot 100k disse....

    Men lekkert, ja

    196900ef6bli.jpg
     
    M

    musicus

    Gjest
    Musicus gir gode tips han, så der blir jeg neppe lurt. Men det er langt fra sikkel til kjøp, koster vel opp mot 100k disse....

    Men lekkert, ja

    Vis vedlegget 242016

    Hehe, tar gjerne på meg den skylden jeg, jo, en meget logisk og klar neste höyttaler for undertegnede og den der, har lyttet noen ganger til "forgjengeren" Curve og even den gjorde meget godt fra seg, og med tanke på hva Vertex klarer, jo takk til storebror Vector!, tror den ligger på 70-80K ett sted, husker ikke sånn i farta, og husk; WB + Audionet = Sant :cool: ...

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn