Gaia

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    RoDa skrev:
    Karma skrev:
    (Ellers må jeg bare beklage at det ikke er noe mer fart og morro i denne tråden. Det er nemlig slutt på intrigene og dramaet. Da ser det ut for at det blir for kjedelig for de fleste..? 8) :D)
    Det er vel ikke noe å beklage?
    At tråden stopper opp når det ikke skjer noe nytt i anlegget og du ikke legger ut bilder av biff, poteter, øl, vin, gognac eller youtubeklipp er temmelig normalt vil jeg tro.
    Ellers er det hyggelig at du har flere besøk og får tilbakemeldinger som fokuserer på det positive.
    Stemningen blir bedre og trivselen på HFS øker når man stryker hverandre medhårs.

    Fortsatt god påske
    Mvh
    Rolf
    Trodde de fleste skjønte ironien..

    Er det noen du mistenker for å kun ville stryke meg medhårs i denne tråden? ;)

    God Påske til deg også!
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Fra en av mine bedre musikkinvesteringer siste år:

     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    orso skrev:
    Nærmer det seg noe Karma?
    Ja. Beskjeden om neste forsinkelse..

    Mer seriøst: Har fått vite at en viktig brikke i teknologien, forventes å være like rundt hjørnet. Det er m.a.o ikke mye håndfast, men fortsatt innenfor mine egne forventninger.

    Hvordan ligger du ann med dine egne planer forresten?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    På tide at denne tråden våkner til liv igjen. hadde vært gøy med en tur innom for å lytte på herlighetene
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    orso skrev:
    Nærmer det seg noe Karma?
    Ja. Beskjeden om neste forsinkelse..

    Mer seriøst: Har fått vite at en viktig brikke i teknologien, forventes å være like rundt hjørnet. Det er m.a.o ikke mye håndfast, men fortsatt innenfor mine egne forventninger.

    Hvordan ligger du ann med dine egne planer forresten?
    Var litt redd for det. Den som venter på noe godt forventer ikke forgjeves osv.

    Det er blitt avtalt en tid når det skal settes opp og vi snakker om tidlig høsten. I protokasser til og begynne med.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    orso skrev:
    Karma skrev:
    orso skrev:
    Nærmer det seg noe Karma?
    Ja. Beskjeden om neste forsinkelse..

    Mer seriøst: Har fått vite at en viktig brikke i teknologien, forventes å være like rundt hjørnet. Det er m.a.o ikke mye håndfast, men fortsatt innenfor mine egne forventninger.

    Hvordan ligger du ann med dine egne planer forresten?
    Var litt redd for det. Den som venter på noe godt forventer ikke forgjeves osv.

    Det er blitt avtalt en tid når det skal settes opp og vi snakker om tidlig høsten. I protokasser til og begynne med.
    Hva er dette for noe orso? Skriv det!
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    65finger skrev:
    orso skrev:
    Karma skrev:
    orso skrev:
    Nærmer det seg noe Karma?
    Ja. Beskjeden om neste forsinkelse..

    Mer seriøst: Har fått vite at en viktig brikke i teknologien, forventes å være like rundt hjørnet. Det er m.a.o ikke mye håndfast, men fortsatt innenfor mine egne forventninger.

    Hvordan ligger du ann med dine egne planer forresten?
    Var litt redd for det. Den som venter på noe godt forventer ikke forgjeves osv.

    Det er blitt avtalt en tid når det skal settes opp og vi snakker om tidlig høsten. I protokasser til og begynne med.
    Hva er dette for noe orso? Skriv det!
    Det blir dyrt om han skal leige min tråd for det! :D

    (Da risikerer jeg jo at Gaia-tråden må flyttes til akustikk-avdelingen også..)
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    orso skrev:
    Karma skrev:
    orso skrev:
    Nærmer det seg noe Karma?
    Ja. Beskjeden om neste forsinkelse..

    Mer seriøst: Har fått vite at en viktig brikke i teknologien, forventes å være like rundt hjørnet. Det er m.a.o ikke mye håndfast, men fortsatt innenfor mine egne forventninger.

    Hvordan ligger du ann med dine egne planer forresten?
    Var litt redd for det. Den som venter på noe godt forventer ikke forgjeves osv.

    Det er blitt avtalt en tid når det skal settes opp og vi snakker om tidlig høsten. I protokasser til og begynne med.
    Du glemte å skrive årstall.... 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Karma skrev:
    65finger skrev:
    orso skrev:
    Karma skrev:
    orso skrev:
    Nærmer det seg noe Karma?
    Ja. Beskjeden om neste forsinkelse..

    Mer seriøst: Har fått vite at en viktig brikke i teknologien, forventes å være like rundt hjørnet. Det er m.a.o ikke mye håndfast, men fortsatt innenfor mine egne forventninger.

    Hvordan ligger du ann med dine egne planer forresten?
    Var litt redd for det. Den som venter på noe godt forventer ikke forgjeves osv.

    Det er blitt avtalt en tid når det skal settes opp og vi snakker om tidlig høsten. I protokasser til og begynne med.
    Hva er dette for noe orso? Skriv det!
    Det blir dyrt om han skal leige min tråd for det! :D

    (Da risikerer jeg jo at Gaia-tråden må flyttes til akustikk-avdelingen også..)
    hehe sant nok. Men han kan starte en tråd (hvis han ikke har gjort det)
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    65finger skrev:
    På tide at denne tråden våkner til liv igjen. hadde vært gøy med en tur innom for å lytte på herlighetene
    Jeg får lett litt prestasjonsangst dersom jeg må åpne dørene for et æresmedlem, men ser likevel ikke bort fra at det faktisk kunne blitt hyggelig.. ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Karma skrev:
    65finger skrev:
    På tide at denne tråden våkner til liv igjen. hadde vært gøy med en tur innom for å lytte på herlighetene
    Jeg får lett litt prestasjonsangst dersom jeg må åpne dørene for et æresmedlem, men ser likevel ikke bort fra at det faktisk kunne blitt hyggelig.. ;)
    Klart det blir hyggelig. Veldig nyskjerrig på systemet
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Hva er dette for noe orso? Skriv det!
    Nja, det er ikke så veldig spennende. :-X
    Karma skrev:
    Det blir dyrt om han skal leige min tråd for det! :D

    (Da risikerer jeg jo at Gaia-tråden må flyttes til akustikk-avdelingen også..)
    Hehe. Det siste der er ikke tull en gang.
    Karma skrev:
    Du glemte å skrive årstall.... 8)
    Oops. Det glemte vi å avtale. Det kan bli dyrekjøpt lærdom!
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Jeg blir mer og mer imponert over dette prosjektet etter hvert som jeg lærer mer om høyttalerkonstruksjon og akustikk. Litt merkelig å lese denne sagaen fra ide med tilhørende nedsabling fra menigheten; til gjennomføring, og kulminasjonen med Petter Dales high end-velsignelse.

    Det kan ikke være lett å være selvsikker og talentfull designer her i vår lille andedam. Jeg savner Snickers tilstedeværelse her på forumet. Håper alt er vel med ham og hans familie.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Håper du ikke kommer til å angre i ettertid. Lykke til videre.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Du har vel ikke blitt lei av musikk, Karma?
    Kommer vel inn noe annet?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Care to elaborate, som det heter på Nytt Nråsk.
    Noe feil med ht, flytting, etc?
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Du har vel ikke blitt lei av musikk, Karma?
    Kommer vel inn noe annet?
    Blir nok aldri lei av musikk.

    Nytt utstyr står allerede og venter. Har ikke fått kablene enda, så det får vente til neste friperiode med oppsetting. Det blir uansett en formidabel nedgradering for meg dette, men skal nok klare å resette hjernen til mer "normal" modus..
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Care to elaborate, som det heter på Nytt Nråsk.
    Noe feil med ht, flytting, etc?
    Kun om(ned)prioritering med et så pass komplekst årsaksforhold at jeg ikke vil ta det opp i denne tråden.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Takk for at du delte dette eventyret med oss!
    Har lest om Gaia med stor glede og nysjerrighet. :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.014
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Veien heter videre... Lykke til med ditt neste eventyr Karma!

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Oi...det må jo etterlate seg et tomrom. (pun intended)
    Blir spennende å se hvor du går etter dette kompromissløse prosjektet!

    O.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Her har noen (antakelig vis) gjort et kupp! Jeg håper du klarte å finne en kjøper som har evne og mulighet til å utnytte potensialet i Gaia.
    Lykke til videre til begge parter!
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Her har noen (antakelig vis) gjort et kupp! Jeg håper du klarte å finne en kjøper som har evne og mulighet til å utnytte potensialet i Gaia.
    Lykke til videre til begge parter!
    Gaia er nå i de beste hender..:)
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Oi...det må jo etterlate seg et tomrom. (pun intended)
    Blir spennende å se hvor du går etter dette kompromissløse prosjektet!

    O.
    Det blir nok ingen nye "spennende" prosjekter innen hifi på meg. Jeg går ned til et "folkelig" nivå og fokuserer på musikk.
    Gaia har gitt meg fantastiske lydmessige opplevelser. Det er dog mange andre opplevelser knyttet til prosjektet som har vært alt annet enn positive.. Det føles derfor riktig å overlate anlegget til en ny eier som har langt bedre forutsetninger til på selvstendig grunnlag føre dette videre på det nivå det fortjener.
     
    N

    nb

    Gjest
    Dette er sikkert en gledens dag for alle "entusiastene" som gjorde sitt beste for å finne feil og å le av et av de mer ambesiøse prosjektene i HiFi-Norge. Det må i sannhet ha vært en underlig opplevelse å satse så høyt på et såpass unikt system utviklet og produsert her på berget og så se reaksjonene til enkelte. Man skulle tro at det finnes en slags grense for hvor smålig det er mulig å være, men dengang ei, tydligvis. Dere vet godt hvem dere er, og om dere er usikre er det bare å lese gjennom denne tråden en gang til for å få frisket opp hukommelsen.

    Lykke til videre unasett hvilken retning HiFien og annet tar, Karma.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lykke til videre Karma! Respekt for de ambisjonene du hadde med dette prosjektet. Og nå skal Gaia vestover til Bergen ?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    Hvorfor tok dette forholdet slutt?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.014
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gaia har gitt meg fantastiske lydmessige opplevelser. Det er dog mange andre opplevelser knyttet til prosjektet som har vært alt annet enn positive...
    Da håper (og tror) jeg i det minste at gledene har vært større enn - de andre opplevelse.....

    thumbs_up_smiley.jpg


    Vennlig hilsen

    Morten
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Flott du fikk solgt dem såpass hurtig når du først skjønte du måtte selge dem, Karma.

    Synd ting ikke gikk som planlagt og at du ikke får gleden av disse flotte høyttaleren i fremtiden. Potensiale var vel nærmest ubegrenset med dette systemet. Vi får håpe at den nye eieren får mye glede av de, og får utviklet det videre.

    Lykke til med ditt nye system og forsatt musikk-glede!
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    All honnør til Karma for at han satset på dette, han fikk glede av høyttalerne i noen år. Samtidig fikk vi alle et innblikk i hvor rar HiFi'en er blitt. Det som en gang begynte med DIY og slike satsinger som dette, der en entusiast allierte seg med gode krefter for å gå nye veier - er blitt en hyllest til kassaklang og prislapper, i mange tilfeller.
    Da Karma satte i gang prosjektet var slike avspillingskjeder fy-fy, nå er de gjengs. Det koster ofte å gå foran, men jeg syns Karma skulle fått langt mer støtte enn han fikk.

    Og enda stusser jeg over noen av innspillene som kom. Innen audiofili har man ofte lyttet ferdig lenge før man setter seg i sweetspot, tydeligvis. Tråden er bevaringsverdig og instruktiv.

    For meg ble juni/juli 2009 i denne tråden en åpenbaring.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Det er nok dessverre en del sant i både det nb og vredensgnag skriver.
    Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive så mye mer i denne tråden nå, men føler at jeg må gi noen kommentarer til disse to innlegg. Jeg vil nemlig ikke at det skal feste seg et inntrykk av at jeg solgte Gaia fordi noen få, tross alt, opptrådde slik dere to korrekt viser til. I den sammenheng vil jeg bare si at jeg lærte en lekse om et miljø jeg på forhånd kjente lite til.

    Årsakssammenhengen bak mitt salg har nok langt mer med et "komplisert" forhold til konstruktøren å gjøre.

    Jeg ønsker ingen "skittentøyvask" rundt disse forhold i tråden. Det vil være et missbruk av forumet. En del av dere forstår dog likevel ganske godt hva det hele går ut på..
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Omtrent som meg med andre ord ;-)
    Erkjent ikke-audiofil!(med alle de underlighetene jeg slipper å forholde meg til som det største pre)

    Musikk er hoveddriveren - det tror jeg er sunt!
    Men man må jo ha et minimum av kvalitet for å glede av det også - det må du dele med oss!

    O.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn