O
omholt
Gjest
Tror jeg satser på 6 stk.
|
Skal sjekke, men tviler på at det blir all verdens. Kommer tilbake til detEr det ikke mulig å få til en enda bedre pris dersom antall bestillere skulle komme opp i 30 ?
Det er notert. Skriver bestillingsliste i første innlegg i denne trådenTror jeg satser på 6 stk.
Neppe, men man får som kjent 6 stk akustikkplater til 500 kroner, ramme rundt og evt ben for å løfte dem opp fra gulvet øker kostnaden med en 1000 lapp, + noe stoff...Er bare meg og omholt som har rom problemer her eller ;D ;D
Tuller bare. Kommer snart med en link til test av disse.
De legger pengene i kabler i stedet ;DEr bare meg og omholt som har rom problemer her eller ;D ;D
Tuller bare. Kommer snart med en link til test av disse.
Er bare meg og omholt som har rom problemer her eller ;D ;D
Setter pris på alle innspill - jo jeg har tenkt tanken.Du har ikke tenkt på å henge paneler fra taket eller veggen over vinduene soundscape? Kjøre dem på plass ved behov, hengt fra gardinoppheng?
(Et lite blaff av hjerneaktivitet her.)
Ser ut som om du kan feste en Furutech panel på veggen til venstre. Og taket kan du feste noen. Ville tro taket er viktig med så høye høyttalere? Litt av en høyde på ht!Har forlengst innsett at rommet er det svakeste ledd i anlegget. Problemet mitt er at høyttalerene er svært høye, slik at et furutech paneler rett og slett blir for lave hvis jeg plasserer de ved siden av høyttalerene.
Rommet er dessuten slik at jeg ikke kan feste noe på veggen i speilpunktene ved siden av høyttalere grunnet dører og vinduer.
Kommer til å feste akustikkplater i tak og på frontvegg (bak høyttalere) - har sett på flere alternativer her.
På siden av hver høyttaler må jeg enten ha et mobilt panel som er høyt nok, alternativt noe stoff som absorberer lyd (scenemolton) brukt som gardiner/forheng. Blir lett kompromisser når stua skal fungere som "perfekt" lytterom.
Kommer til å få samme problem som deg med høyden på mine kommende høyttalere. For det er vel viktig at disse platene dekker samme høyde som høyttaleren?Har forlengst innsett at rommet er det svakeste ledd i anlegget. Problemet mitt er at høyttalerene er svært høye, slik at et furutech paneler rett og slett blir for lave hvis jeg plasserer de ved siden av høyttalerene.
Rommet er dessuten slik at jeg ikke kan feste noe på veggen i speilpunktene ved siden av høyttalere grunnet dører og vinduer.
Kommer til å feste akustikkplater i tak og på frontvegg (bak høyttalere) - har sett på flere alternativer her.
På siden av hver høyttaler må jeg enten ha et mobilt panel som er høyt nok, alternativt noe stoff som absorberer lyd (scenemolton) brukt som gardiner/forheng. Blir lett kompromisser når stua skal fungere som "perfekt" lytterom.
Kommer til å få samme problem som deg med høyden på mine kommende høyttalere. For det er vel viktig at disse platene dekker samme høyde som høyttaleren?
Løsningen kan vel da enklest bli to i høyden? Uansett venter jeg med avgjørelse og bestilling til jeg har fått anlegget på plass. Det er nemlig et ganske spesielt anlegg som er under utarbeidelse, der tanken er å spille med og ikke mot rommet i større grad enn hittil vanlig.
Delefrekvensene ligger på 80/500/4000 Hz , så et panel sentrert på midten ville nok gjort nytten.Hvor deler de søte små fireveis til bassen da? Furutechene jobber vel ikke stort lenger ned enn 500Hz flatt?
Jeg tror derfor at det skulle holde med ett panel sentrert med diskantenheten som referanse. Det som kan være tricky er å få gjort dette pent. En ordentlig møbelsnekker fikser pene føtter til Furutech vil jeg tro.
Minner om at furutechpanelene kan henges på vegg så de havner i ønsket høyde. De veier utrolig lite, så gipsvegg er intet problem.
Jeg vurderer også 2stk. Når er siste frist for å slenge seg med? Og når forventes det å bli levert?Da ble det ytterligere 2 stk på lista. Oppe i 12 tilsammen da.
De kan også sendes, men da kommer selvfølgelig litt frakt i tillegg.Okei..Ja da har jeg litt tenketid da.. Men må disse hentes hos pmaudio eller?
Ja det er helt sikkert forskjeller ute å går på sånne ting, ser at furutech har andre materialer i panelene.. Men hvor har du plassert de da? Har du noe i taket eller?
Jeg har også plasma mellom høyttalerne. Planlegger å sette en bak hver høyttaler, men ikke i midten.Okei, peiling på ca pris på frakt?
Så du hadde de bak ht ja, prøvde du de på førsterefleksjonene på sidevegg eller?
Prob mitt er at jeg har en plasma tv i mellom ht.. Om jeg skulle ha 3 stk i front liksom..
Men de fungerer i taket også? Eller må det være luft bak de? Slik at de må være nedhengt litt for å få best resultat?
Hei!Det er førsterefleksjonene som er viktigst å ta. Det kommer (normalt) ingen førsterefleksjoner fra frontveggen midt mellom høyttalerne. Bruk speil.