FRP hva nå? revidert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Gjestemedlem skrev:
    lars_erik skrev:
    Denne saken dreier seg om en norsk stortingspolitiker som bevisst har brutt norsk lov.
    Ja og all ære til ham for det. Den beste måten å få fjernet slike tullelover er hvis ingen respekterer dem. Hadde det blitt innført en lov som påbød 30 minutters daglig tvangslytting av Vikingarna, så ville jeg nok blitt forbryter jeg også. :-\
    Har han brutt noen lover i Riga? Kan dette er nok en sak for menneskerettsdomstolen,
    for å sette det på spissen? Norge har kommet ribbet fra Haag før!

V

vredensgnag

Gjest
    Spiralis skrev:
    Har ikke lest alle innleggene her så jeg vet ikke om dette er kommentert allerede, men jeg legger merke til at en "anonym" ordfører tilhørende et "anonymt" parti er varetektsfengslet etter sex med en mindreåring.

Det eneste som kan vites med sikkerhet er at denne ordføreren IKKE tilhører FrP! Hadde han det ville det stått med krigstyper i alle aviser. Hvofor skal det være slik forskjellsbehandling?

Enten burde ALLE politikere outes og korguttene fra Krf få liov til å sette agendaen, ellers så burde man i media holde en smule saklig linje i uavhengig partitilhørighet.
    Hoksruds tilfelle var "Beretning om et varslet mord", det andre tilfellet er det om å gjøre å prøve å rydde unna på minnelig vis. Nei, det er slik at i tilfeller der mindreårige er involvert så har man strenge avskjermingsregler for hva som skal meldes i media, av hensyn til offeret. Så der tar det lenger tid før detaljer kommer ut.

N

nb

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    TV2 rettferdiggjør sitt gjennombrudd som bordellspioner ved å si at de avslører lovbrudd.
    Dette kan bli en artig sak, tror kanskje de har feilberegnet opinionen en smule her. Tiden vil vise.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    TV2 vil muligens få en lite smekk på pungen fra PFU med tid og stunder.

V

vredensgnag

Gjest
    Skal jeg gå etter de spake utspillene fra TV2s nyhetssjef i Dagsnytt Atten angrer de allerede. De ønsker vel nye politiske venner, etter å ha hausset opp FrP gjennom mange år, bare for å oppleve dagens nedtur.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg er glad og litt overrasket over at i alle fall både Dagbladet og Aftenposten tyner TV2 i denne saken, og fremstiller Hoksrud på en ganske sympatisk og menneskelig måte.

Dette vil forhåpentligvis ende med at hele denne loven revideres og de mest outrerte paragrafene fjernes helt.

Så noe godt kan enda komme ut av denne saken. Hoksrud kan komme styrket ut av dette og vil oppleve sympati, og heksejegerne og feministene vil tape når man ser hva deres lover fører til i det virkelige liv.

N

nb

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Skal jeg gå etter de spake utspillene fra TV2s nyhetssjef i Dagsnytt Atten angrer de allerede.
    Det burde de også gjøre.

Du vet du har driti deg ut når ikke en gang mediakollegaer forsvarer deg.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Rent galgenhumoristisk så er denne saken strålende. Både FrP og TV2 tabber seg grundig ut. To fluer i en smekk. ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Spiralis skrev:
    Har ikke lest alle innleggene her så jeg vet ikke om dette er kommentert allerede, men jeg legger merke til at en "anonym" ordfører tilhørende et "anonymt" parti er varetektsfengslet etter sex med en mindreåring.

Det eneste som kan vites med sikkerhet er at denne ordføreren IKKE tilhører FrP! Hadde han det ville det stått med krigstyper i alle aviser. Hvofor skal det være slik forskjellsbehandling?

Enten burde ALLE politikere outes og korguttene fra Krf få liov til å sette agendaen, ellers så burde man i media holde en smule saklig linje i uavhengig partitilhørighet.
    Hoksruds tilfelle var "Beretning om et varslet mord", det andre tilfellet er det om å gjøre å prøve å rydde unna på minnelig vis. Nei, det er slik at i tilfeller der mindreårige er involvert så har man strenge avskjermingsregler for hva som skal meldes i media, av hensyn til offeret. Så der tar det lenger tid før detaljer kommer ut.
    Nåja, husker en sak fra Stavanger nylig. Tiltale var ikke tatt ut før navnet var kjent. Det var vel der også snakk om minderåringe ( i alle fall var det msitanke om det til å begynne med. ) Denne siste ordføreren er vel tiltalt allerede? Men han tilhører enten AP eller Sp, og det gjør nok stor forskjell for hvilken pressedekning saken får.

Denne forskjellsbehandlingen av partiene irriterer meg, det er ikke fair! Og det gir FrP masse sympati !! Nå er det slik at den kollektive hukommelse ligger på ca 14 dager+/- så de tjener antakelig ikke noe på det ved neste valg, men jeg tror ikke "folk flest" ønsker slike engelske tilstander. Og media risikerer at dette slår tilbake med øket oppsluttning om FrP. På rent prisippielt grunnlag har jeg sterke reservasjoner mot at vi som samfunn skal bevege oss mot tilstander der man stemmer på parti ut fra følelser og ikke ut fra politisk vurdering! Det tabloide samfunnet er dessverre fordummende og derfor er jeg ikke glad for utviklingen.

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    I kveld melder nyhetene om en ordfører i Gudbrandsdalen som er siktet for utuktig omgang med mindreårige.
    NRK holder her kjeft om partitilhørigheten. Av det kan man slutte hvilket parti han ikke kommer fra ?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    wilbur-x skrev:
    I kveld melder nyhetene om en ordfører i Gudbrandsdalen som er siktet for utuktig omgang med mindreårige.
    NRK holder her kjeft om partitilhørigheten. Av det kan man slutte hvilket parti han ikke kommer fra ?
    Han tilhører enten AP eller SP. Hadde det vært FrP hadde vi hatt navnet allerede!

G

Gjestemedlem

Gjest
    nb skrev:
    Spiralis skrev:
    Han tilhører enten AP eller SP. Hadde det vært FrP hadde vi hatt navnet allerede!
    Nja, ikke så sikker siden det er mindreårige involvert (om noe faktisk har skjedd, det vet man jo heller ikke). Ganske stor forskjell på disse sakene, noe VGs redaktør greit forklarer her:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10038955
    Greit svar fra VG-redaktøren, som forklarer på en grei måte hvorfor det er intet hold i konspirasjonsteoriene om at varsomhet med identifisering skyldes partitilhørighet eller manglende sådan.

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    Gjestemedlem skrev:
    nb skrev:
    Spiralis skrev:
    Nja, ikke så sikker siden det er mindreårige involvert (om noe faktisk har skjedd, det vet man jo heller ikke). Ganske stor forskjell på disse sakene, noe VGs redaktør greit forklarer her:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10038955
    Tullesvar.
    Vi snakker om partitilhørighet, identifisering av person.

Greit svar fra VG-redaktøren, som forklarer på en grei måte hvorfor det er intet hold i konspirasjonsteoriene om at varsomhet med identifisering skyldes partitilhørighet eller manglende sådan.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.714
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er jo et tankekors at ingen i media vil navngi den SV-politikeren i Trondheim som faktisk er dømt for hallikvirksomhet. Spesielt iom at det gjelder en fra et parti som faktisk sto i bresjen for dagens lovgiving mot prostitusjon.

Ikke at jeg har behov for eller for den slags skyld ønsker å vite det - det bryr meg egentlig midt der ryggen har skifta navn, men det er et glimrende eksempel på at media er politisk vridd.

Johan-Kr

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    De inrømmer at de er tilhengere av anarki.

"I Frp finnes det viktige lover og dumme lover."

- Dumme lover i Frp
    Samfunnsdebattant og tidligere Frp-medlem Jan Arild Snoen kjenner kulturen i partiet godt. Han mener at man har et mer avslappet forhold til prostitusjon i Frp enn i andre partier.

- Det har alltid vært en del av Frp-kulturen at det finnes viktige lover og dumme lover. Det følger naturlig at de dumme lovene er det ikke så farlig å bryte. Dette er en del av FrP-opprøret mot ulike typer av moralisme, sier Snoen, som mener at sexkjøploven er en slik «dum» lov i Frp.

http://www.dagbladet.no/2011/09/22/nyheter/bard_hoksrud/innenriks/18246578/

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    wilbur-x skrev:
    Utuktighet mot barn / mindreårige er noe av det absolutt jævligste jeg hører om. Det er slike folk TV selskapene / presse skulle stappet et kamera oppi ræva på – ikke en rørete norsk politiker som fikk lyst på en smule pels på knaggen. Ulovlig eller ei.

Dette må da være gjort av en evneveik Frp kar. Det er da ingen andre som kan utføre slikt jævelskap – hæ? Eller? Vi får nå se…

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Trenger ikke spekulere engang om den andre saken. Leste at det var 12 ordførere i Gudbrandsdalen. Det er en mann som er mistenkt. Da gjenstår 7. Og av disse 7 er det visstnok bare AP og SP ordførere så det er ikke helt utenkelig at det foregår en liten sensur selv om alle saker er ulike.
    Merk dette er bare noe jeg har lest og ikke sjekket/bekreftet selv.

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Spørs om familien og barna er enig med deg og VG der ::)

Madamen

Medlem
    Ble medlem
    22.09.2011
    Antall liker
    5
    BT skrev:
    Godt poeng, Martin.
    Hadde jeg vært kona til en som dro til en prostituert hadde det vært en stor sak for meg.. om han så ble sugd eller hva mer man kan få for penger....

Så her er jeg ikke så innmari enig at det er et godt poeng.. ::)

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:

Det er bare fundamentalistiske rigorister som ikke ser at det fins viktige lover og dumme lover. Den dagen dette blir anarkistisk, så er normaltilstanden

en lov er en lov er en lov er en lov er en lov

og alle brudd på lover er like ille.

Det er å håpe at gud lar alle lovbrytere svi lenge i helvete, om de nå har kjørt for fort eller begått lystmord.

Stortinget ville selvfølgelig bli befolket med engler, om det nå er noe å trakte etter.

Men det er klart; rigorismen er her bare et skalkesjul; her dreier det seg om strategier for å ramme en motstander. Heldigvis er det ikke lover mot hykleri - det er bare frastøtende.

Var det Strand som kom med den samme bibelholdningen i dagens NRK-debatt. Han så nesten forundret ut når han ble replisert med alle de lovbrudd som systematisk skjer også innen «forvaltningen». Og denne «samsvar mellom liv og lære» overlater jeg til gud og englene, om jeg da ikke sikter inn på den moralske selvdestruksjon.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Dr Dong skrev:
    lars_erik skrev:

Det er bare fundamentalistiske rigorister som ikke ser at det fins viktige lover og dumme lover. Den dagen dette blir anarkistisk, så er normaltilstanden

en lov er en lov er en lov er en lov er en lov

og alle brudd på lover er like ille.

Det er å håpe at gud lar alle lovbrytere svi lenge i helvete, om de nå har kjørt for fort eller begått lystmord.

Stortinget ville selvfølgelig bli befolket med engler, om det nå er noe å trakte etter.

Men det er klart; rigorismen er her bare et skalkesjul; her dreier det seg om strategier for å ramme en motstander. Heldigvis er det ikke lover mot hykleri - det er bare frastøtende.

Var det Strand som kom med den samme bibelholdningen i dagens NRK-debatt. Han så nesten forundret ut når han ble replisert med alle de lovbrudd som systematisk skjer også innen «forvaltningen». Og denne «samsvar mellom liv og lære» overlater jeg til gud og englene, om jeg da ikke sikter inn på den moralske selvdestruksjon.

Amen!

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hadde jeg vært kona til en som dro til en prostituert hadde det vært en stor sak for meg.. om han så ble sugd eller hva mer man kan få for penger.
    Hadde det vert bedre om det ikke var en prostituert ? som kone er vel ikke saken om det er en prostituert eller ei ?? men att han har blitt sugd,eller ?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ikke særlig overraskende at partiets sympatisører ikke ser annet enn at de nok engang blir urettferdig behandlet.
    Ikke er det pent å se på, og ikke gjør det partiet bedre.

Men, for all del, la de ødelegge seg selv og partiet, Vi har ingen bruk for de.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    bambadoo skrev:
    Trenger ikke spekulere engang om den andre saken. Leste at det var 12 ordførere i Gudbrandsdalen. Det er en mann som er mistenkt. Da gjenstår 7. Og av disse 7 er det visstnok bare AP og SP ordførere så det er ikke helt utenkelig at det foregår en liten sensur selv om alle saker er ulike.
    Merk dette er bare noe jeg har lest og ikke sjekket/bekreftet selv.
    Sensuren kommer av at det er mindreårige innblandet. Skulle bare mangle!

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    lars_erik skrev:
    Ikke særlig overraskende at partiets sympatisører ikke ser annet enn at de nok engang blir urettferdig behandlet.

Hva mener du om politkere som går løs på barn?

Madamen

Medlem
    Ble medlem
    22.09.2011
    Antall liker
    5
    Petterone skrev:
    Hadde jeg vært kona til en som dro til en prostituert hadde det vært en stor sak for meg.. om han så ble sugd eller hva mer man kan få for penger.
    Hadde det vert bedre om det ikke var en prostituert ? som kone er vel ikke saken om det er en prostituert eller ei ?? men att han har blitt sugd,eller ?
    Formulerer meg litt annerledes.. om det er en du betaler til eller ei... big deal blir det uansett hvis man har tillit i forholdet.. jeg gikk ut ifra saken her som omhandlet en offentlig person tyr til prostitusjon..

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    KjellR skrev:
    lars_erik skrev:

Hva tror du jeg mener?

Men dette er en tråd om Frp og dets bravader. Birkedal, feks.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    lars_erik skrev:
    KjellR skrev:
    lars_erik skrev:

Hva tror du jeg mener?

Tror ingenting jeg. Derfor jeg spør.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    KjellR skrev:
    lars_erik skrev:

Hva tror du jeg mener?

Er dette strategien for å rasjonalisere hykleriet?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Frp har en tradisjon for å gi blaffen i lover de ikke liker. At at dets sympatisører opptrer på samme måte er helt naturlig. Uansett sammenligninger og bortforklaringer er det en forkastelig kultur i partiet og blant dets sympatisører. De går snart Berlusconi en høy gang

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    ^Frp har en tradisjon for å gi blaffen i lover de ikke liker. At at dets sympatisører opptrer på samme måte er helt naturlig. Uansett sammenligninger og bortforklaringer er det en forkastelig kultur i partiet og blant dets sympatisører. De går snart Berlusconi en høy gang
    ^
    Kan godt være, men det gjør ikke argumentasjonen din bedre av den grunn.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dr Dong skrev:
    lars_erik skrev:
    ^
    Kan godt være, men det gjør ikke argumentasjonen din bedre av den grunn.
    At lover skal følges? Særlig av medlemmer i vår lovgivende forsamling?
    Det er jo en selvfølge, og ikke noe det bør være rom for diskusjon om.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    lars_erik skrev:
    Berlusconi har vel aldri gått løs på barn (unge jenter, javel - men ikke barn). Det skal jo bli spennende å se fargen på ræva til den jævelen som har gått løs på barn her på berget (hvis det stemmer). Rød, grønn eller helst(?) mørkeblå…

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    KjellR skrev:
    lars_erik skrev:
    Berlusconi har vel aldri gått løs på barn (unge jenter, javel - men ikke barn). Det skal jo bli spennende å se fargen på ræva til den jævelen som har gått løs på barn her på berget (hvis det stemmer). Rød, grønn eller helst(?) mørkeblå…
    Har det noe som helst å si?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    KjellR skrev:
    lars_erik skrev:
    Jo, i ansvarskrivelsen og tåkeleggingens ånd over FRPs dobbeltmoral har det alt å si. Ta aldri ansvar, men spark vilt mot alle andre.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Pink_Panther skrev:
    KjellR skrev:
    lars_erik skrev:
    Tja. Skal bli spennende å se om det andre enn Frp tryner som kødder – og da langt mer alvorlig enn å vifte med spettet foran ei hore i gamle østblokka…

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn