N
nb
Gjest
Det er ikkje synd så lenge ein syndar i djup løyndom
først når skandalen er faktum vert synda til røyndom.
først når skandalen er faktum vert synda til røyndom.
|
Det skal det ikke. Hadde ikke hatt noe problem med at én fra H, V eller AP hadde kjøpt seg et nyp heller. Om det var en KrFer ville jeg stusset noe mer.Nifelheim skrev:Hvorfor skal det gjøres forskjell på partiene?
Du misforstår. Å bryte en idiotlov er en å ta en kalkulert risiko, ingen forventer straffefritak, men det blir et risiko- og ikke et samvittighetsspørsmål. Om du hadde gått bananas og latt euroene flagre på bordell hadde ikke det vært noe stress, men om du hadde slått ned en tilfeldig person eller voldtatt noen ville jeg reagert med avsky. Ikke mot det faktum at du bryter en lov, men mot handlingen i seg selv.R.E.S. skrev:Jeg synes jo det er interessant at man i denne debatten synes det er greit å bryte loven om man selv synes det er idiotisk.
Jeg er i hvert fall ikke for individuelle lover i dette landet, og må som alle rette meg etter de lovene som Stortinget vedtar, uavhengig av hvor enig eller ikke jeg er i dem.
Han stemte vel mot vil jeg anta. Hvis han stemte for er han dobbeltmoralsk, da blir saken en annen.For representanter for den lovgivende makt i Norge, burde det påligge et ekstra ansvar for å etterleve de lovene som er vedtatt.
Jeg sliter fortsatt med det faktum at denne loven er en ren moralistindusert idiotlov som aldri skulle sett dagens lys, og jeg synes ikke Hoksruds moral skal være en sak i offentligheten, og langt fra en sak for norsk rettssystem.Nifelheim skrev:Din holdning til tv2 er jeg enig med, men her har tv2 gjort plikten sin. De har avslørt at en norsk stortingspolitker bevisst bryter norsk lov. Det er nettopp det pressen skal gjøre, være ei vaktbikkje.Honkey-Chateau skrev:Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.
Honkey
TV2 fikk et tips om at vedkommende kom til å bryte norsk lov. Det ville vært feigt av TV2 å ikke følge opp dette.
DLD kan ikke sammenliknes. DLD overvåker alle og enhver i tilfelle de skal gjøre noe ulovlig. Overvåking kunne, inntil DLD, kun skje ved konkret mistanke.Honkey-Chateau skrev:Jeg sliter fortsatt med det faktum at denne loven er en ren moralistindusert idiotlov som aldri skulle sett dagens lys, og jeg synes ikke Hoksruds moral skal være en sak i offentligheten, og langt fra en sak for norsk rettssystem.Nifelheim skrev:Din holdning til tv2 er jeg enig med, men her har tv2 gjort plikten sin. De har avslørt at en norsk stortingspolitker bevisst bryter norsk lov. Det er nettopp det pressen skal gjøre, være ei vaktbikkje.Honkey-Chateau skrev:Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.
Honkey
TV2 fikk et tips om at vedkommende kom til å bryte norsk lov. Det ville vært feigt av TV2 å ikke følge opp dette.
Jeg kan ikke for mitt bare liv se at TV2 her har gjort en pliktøvelse, videre kan jeg ikke se at det er fysisk mulig å være motstander av datalagringsdirektivet, og samtidig hevde at TV2 her har handlet rett og rimelig.
Honkey
Jeg tror de fleste er på linje med slubberten her. Man lar være å gjøre ulovlige ting enten fordi man ser på ulovlighetene som gale (uavhengig av hva lovverket måtte mene), eller fordi man ikke har lyst til å begå ulovlighetene, eller fordi man ikke frykter straffen hvis man blir tatt. Hvorvidt grunnen til at jeg ikke frekventerer bordeller (Slubbert skrev:Du misforstår. Å bryte en idiotlov er en å ta en kalkulert risiko, ingen forventer straffefritak, men det blir et risiko- og ikke et samvittighetsspørsmål. Om du hadde gått bananas og latt euroene flagre på bordell hadde ikke det vært noe stress, men om du hadde slått ned en tilfeldig person eller voldtatt noen ville jeg reagert med avsky. Ikke mot det faktum at du bryter en lov, men mot handlingen i seg selv.R.E.S. skrev:Jeg synes jo det er interessant at man i denne debatten synes det er greit å bryte loven om man selv synes det er idiotisk.
Jeg er i hvert fall ikke for individuelle lover i dette landet, og må som alle rette meg etter de lovene som Stortinget vedtar, uavhengig av hvor enig eller ikke jeg er i dem.
Hadde møkkaselskapet TV2 selv hatt et fnugg av moralske skrupler, kunne de heller tipset den de mente begikk dette grusomme lovbruddet, slik at det ikke skjedde. Men nei; de var ute etter sverting, gapestokk og salg av "kristen manns blod", og det har de fått til så det holder. Igler.Nifelheim skrev:DLD kan ikke sammenliknes. DLD overvåker alle og enhver i tilfelle de skal gjøre noe ulovlig. Overvåking kunne, inntil DLD, kun skje ved konkret mistanke.Honkey-Chateau skrev:Jeg sliter fortsatt med det faktum at denne loven er en ren moralistindusert idiotlov som aldri skulle sett dagens lys, og jeg synes ikke Hoksruds moral skal være en sak i offentligheten, og langt fra en sak for norsk rettssystem.Nifelheim skrev:Din holdning til tv2 er jeg enig med, men her har tv2 gjort plikten sin. De har avslørt at en norsk stortingspolitker bevisst bryter norsk lov. Det er nettopp det pressen skal gjøre, være ei vaktbikkje.Honkey-Chateau skrev:Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.
Honkey
Jeg kan ikke for mitt bare liv se at TV2 her har gjort en pliktøvelse, videre kan jeg ikke se at det er fysisk mulig å være motstander av datalagringsdirektivet, og samtidig hevde at TV2 her har handlet rett og rimelig.
Honkey
TV2 får nå et tips som de finner troverdig og sender 1 mann på saken og tar vedkommende på fersk gjerning. Hadde det vært lovlig å gå på bordell, ville jeg vært enig med deg angående kritikken om at tv2 bedriver news of the world-overvåking. Nå er det ulovlig å gå på bordell.
Om loven skulle vært der eller ei er ikke temaet. Saken er en stortingsrepresentant som bryter norsk lov, og da ingen obskur lov som ingen vet om. Alle norske borgere vet om denne loven, og alikevel går han til det steg og bevisst bryter den.
Helt enig, denne saken stinker det av! Skal man på død og liv ødelegge familier, så er det bare å kjøre på, TV2!Honkey-Chateau skrev:Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.
Honkey
+1Honkey-Chateau skrev:Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.
Honkey
Honkey, prøv å være saklig. Siste setningen din dreper hele innlegget ditt.Honkey-Chateau skrev:Hadde møkkaselskapet TV2 selv hatt et fnugg av moralske skrupler, kunne de heller tipset den de mente begikk dette grusomme lovbruddet, slik at det ikke skjedde. Men nei; de var ute etter sverting, gapestokk og salg av "kristen manns blod", og det har de fått til så det holder. Igler.Nifelheim skrev:DLD kan ikke sammenliknes. DLD overvåker alle og enhver i tilfelle de skal gjøre noe ulovlig. Overvåking kunne, inntil DLD, kun skje ved konkret mistanke.Honkey-Chateau skrev:Jeg sliter fortsatt med det faktum at denne loven er en ren moralistindusert idiotlov som aldri skulle sett dagens lys, og jeg synes ikke Hoksruds moral skal være en sak i offentligheten, og langt fra en sak for norsk rettssystem.Nifelheim skrev:Din holdning til tv2 er jeg enig med, men her har tv2 gjort plikten sin. De har avslørt at en norsk stortingspolitker bevisst bryter norsk lov. Det er nettopp det pressen skal gjøre, være ei vaktbikkje.Honkey-Chateau skrev:Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.
Honkey
Honkey
TV2 får nå et tips som de finner troverdig og sender 1 mann på saken og tar vedkommende på fersk gjerning. Hadde det vært lovlig å gå på bordell, ville jeg vært enig med deg angående kritikken om at tv2 bedriver news of the world-overvåking. Nå er det ulovlig å gå på bordell.
Om loven skulle vært der eller ei er ikke temaet. Saken er en stortingsrepresentant som bryter norsk lov, og da ingen obskur lov som ingen vet om. Alle norske borgere vet om denne loven, og alikevel går han til det steg og bevisst bryter den.
At de selv gikk på det samme horehuset og feiret seieren sier de sikkert ikke så mye om, for de hadde ikke med seg kamera på seiersfesten.
Honkey
Det er vel strengt tatt ikke tv2 som ødelegger noen familie her. Ansvaret til det ligger helt og holdent på horebukken selv.realist skrev:Helt enig, denne saken stinker det av! Skal man på død og liv ødelegge familier, så er det bare å kjøre på, TV2!Honkey-Chateau skrev:Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.
Honkey
Saklig? Mennesker er pr. default dobbelmoralister av ymse årsaker. Hva den enkelte TV2-reporter gjorde av lovlige og ulovlige handlinger på denne turen eller andre turer, skiter jeg i. Mitt poeng med den siste setningen er at man ikke så inderlig vel skal tåle den urett som ikke rammer en selv. TV2-reportere er ikke mer eller mindre kriminelle enn andre folk, og de kunne begynne med å bruke huet i stedet for å rasere enkeltpersoner og deres uskyldige familier. Denne fillesaken gir INGEN rett til å torturere enkeltpersoner i all offentlighet.Nifelheim skrev:Honkey, prøv å være saklig. Siste setningen din dreper hele innlegget ditt.
I den virkelige verden tipser ikke pressen, ei heller politiet, vedkommende som er på vei til å gjøre en planlagt ulovlighet.
Ja men det er jo lovlig. Det er like lovlig med bordeller i Latvia som det er med frisører. Norges lover har ingen myndighet i Latvia mer enn Iranske lover har gyldighet i Norge.Nifelheim skrev:TV2 får nå et tips som de finner troverdig og sender 1 mann på saken og tar vedkommende på fersk gjerning. Hadde det vært lovlig å gå på bordell, ville jeg vært enig med deg angående kritikken om at tv2 bedriver news of the world-overvåking. Nå er det ulovlig å gå på bordell.
Når du sier at tv2reporteren stakk på samme horehus for å feire så blir det usaklig.Honkey-Chateau skrev:Saklig? Mennesker er pr. default dobbelmoralister av ymse årsaker. Hva den enkelte TV2-reporter gjorde av lovlige og ulovlige handlinger på denne turen eller andre turer, skiter jeg i. Mitt poeng med den siste setningen er at man ikke så inderlig vel skal tåle den urett som ikke rammer en selv. TV2-reportere er ikke mer eller mindre kriminelle enn andre folk, og de kunne begynne med å bruke huet i stedet for å rasere enkeltpersoner og deres uskyldige familier. Denne fillesaken gir INGEN rett til å torturere enkeltpersoner i all offentlighet.Nifelheim skrev:Honkey, prøv å være saklig. Siste setningen din dreper hele innlegget ditt.
I den virkelige verden tipser ikke pressen, ei heller politiet, vedkommende som er på vei til å gjøre en planlagt ulovlighet.
Honkey
Nå dummer du deg ut. Loven ble vedtatt i Stortinget av stortingsflertallet. Mer demokratisk kan det ikke bli.Gjestemedlem skrev:Ja men det er jo lovlig. Det er like lovlig med bordeller i Latvia som det er med frisører. Norges lover har ingen myndighet i Latvia mer enn Iranske lover har gyldighet i Norge.Nifelheim skrev:TV2 får nå et tips som de finner troverdig og sender 1 mann på saken og tar vedkommende på fersk gjerning. Hadde det vært lovlig å gå på bordell, ville jeg vært enig med deg angående kritikken om at tv2 bedriver news of the world-overvåking. Nå er det ulovlig å gå på bordell.
Det er veldig bra at stortingsrepresentanter symboliserer at de driter i slike udemokratiske ottarlover.
Håper mannen har baller nok til å ikke krype for mye for søppelpressen. Han vil nok ha mye å tjene på å være rakrygget her og våge å stå imot tøffelsosialistene og de religiøse. Legger han seg på alle fire og ber om nåde mister han all respekt. Viser han fingen til hylekoret og ber dem passe sine egne saker så vil han få respekt og støtte hos dem som teller. Feministene, sosialistene og bedehusgjengen stemmer ikke på ham uansett.
Partiet vil også få mer respekt om de velger å respektere privatlivets fred fremfor å gå i nok en felle og hoppe på mer populistisk svermeri for moralistene.
På gata i Latvia er han Hvermannsen. TV2 finner moralen til en FRP-politiker så "viktig" for allmenheten at de velger selv å bryte all kjent folkeskikk for å rasere og ødelegge alt for mannens familie. Jeg tar ditt syn til etteretning, og aksepterer at du synes det er OK at private selskaper overvåker, dømmer og straffer etter eget forgodtbefinnende. Selv er jeg STERK motstander av slike åpenbare overgrep.Nifelheim skrev:Når du sier at tv2reporteren stakk på samme horehus for å feire så blir det usaklig.Honkey-Chateau skrev:Saklig? Mennesker er pr. default dobbelmoralister av ymse årsaker. Hva den enkelte TV2-reporter gjorde av lovlige og ulovlige handlinger på denne turen eller andre turer, skiter jeg i. Mitt poeng med den siste setningen er at man ikke så inderlig vel skal tåle den urett som ikke rammer en selv. TV2-reportere er ikke mer eller mindre kriminelle enn andre folk, og de kunne begynne med å bruke huet i stedet for å rasere enkeltpersoner og deres uskyldige familier. Denne fillesaken gir INGEN rett til å torturere enkeltpersoner i all offentlighet.Nifelheim skrev:Honkey, prøv å være saklig. Siste setningen din dreper hele innlegget ditt.
Honkey
Den som burde ha brukt hode (riktig sådann) i denne saken er frp-idioten selv. Pressen gjør bare jobben sin når de avslører saken stortingsrepresentanter begår lovbrudd. FrP-idioten er en offentlig person da han selv har søkt offentligheten. Han er ikke hvermannsen i gaten.
hvem han er i Latvia har ikke noe med saken å gjøre. Det er hvem han er i Norge som er saken her. Han er part av landets lovgivende forsamling. At han velger å bevisst bryte lover vedtatt av forsamlingen er noe pressen har plikt til å ta tak i.Honkey-Chateau skrev:På gata i Latvia er han Hvermannsen. TV2 finner moralen til en FRP-politiker så "viktig" for allmenheten at de velger selv å bryte all kjent folkeskikk for å rasere og ødelegge alt for mannens familie. Jeg tar ditt syn til etteretning, og aksepterer at du synes det er OK at private selskaper overvåker, dømmer og straffer etter eget forgodtbefinnende. Selv er jeg STERK motstander av slike åpenbare overgrep.Nifelheim skrev:Når du sier at tv2reporteren stakk på samme horehus for å feire så blir det usaklig.Honkey-Chateau skrev:Saklig? Mennesker er pr. default dobbelmoralister av ymse årsaker. Hva den enkelte TV2-reporter gjorde av lovlige og ulovlige handlinger på denne turen eller andre turer, skiter jeg i. Mitt poeng med den siste setningen er at man ikke så inderlig vel skal tåle den urett som ikke rammer en selv. TV2-reportere er ikke mer eller mindre kriminelle enn andre folk, og de kunne begynne med å bruke huet i stedet for å rasere enkeltpersoner og deres uskyldige familier. Denne fillesaken gir INGEN rett til å torturere enkeltpersoner i all offentlighet.Nifelheim skrev:Honkey, prøv å være saklig. Siste setningen din dreper hele innlegget ditt.
Honkey
Den som burde ha brukt hode (riktig sådann) i denne saken er frp-idioten selv. Pressen gjør bare jobben sin når de avslører saken stortingsrepresentanter begår lovbrudd. FrP-idioten er en offentlig person da han selv har søkt offentligheten. Han er ikke hvermannsen i gaten.
Og dine argumenter mot mitt tenkte eksempel på eventuelle andre dobbelmoralister kan finne på er greie nok, men totalt ved siden av poenget.
Honkey
TV2 lager søppelunderholdning og gapestokk ut av en sak som ikke vedkommer offentligheten. Dette er kun gjort av kommersielle hensyn og sensasjonslyst. Sensasjonspressens paparazzier lever av slikt som dette, og driter i hvilken krenkelse av privatlivets fred de utfører og hvilke personlige konsekvenser slik mobbing kan få.Nifelheim skrev:TV2 bryr seg nada om moralen til FrP-politikeren. De bryr seg om at han bevisst bryter loven som hans forsamling har vedtatt.
I følge Norges lover er det også forbudt å kjøpe sex i utlandet.zed skrev:Hva har "landets lovgivende forsamling" å gjøre med hendelse i Latvia?
På seg selv kjenner man andre. Det finnes da masse eksempler på folk som ikke ser ut som fruktfat, men som likevel har partner. Alle får ikke velge fra øverste hylle. Alle kan ikke å gå først i 17. mai-toget eller henge i toppen av juletreet, for å si det sånn. Hva er motivet med ditt utsagn? Jeg kjenner mange sjarmerende, oppegående og intelligente mennesker som ikke har perfekt utseende. Ja tenk, jeg kjenner til og med folk med handicap, som greier seg helt utmerket uten slike utsagn som du spyr ut her.baluba skrev:En liten personlig, stygg og totalt unødvendig bemerkning fra valgkampen. Det var ofte mangel av kvinner på FrP sin stand på Torgallmenningen. Det var ofte mangel på unge menn også. Jeg la kun merke til en korpulent BI-student av en eller annen form for asiatisk avstamning (tror jeg). Det som det var nok av var udelikate menn. Beklager, for dette er en ufin post fordi den er så overfladisk og useriøs, men det forandrer ikke faktumet om at de var definitivt den styggeste standen. Det var rett og slett fryktelig stygge menn som stod der. Slike menn som kompisene vurderer å kjøpe hore til på bursdagen, slik at noen frustrasjoner kan slippes ut av sekken.
Det er vel også her problemet ligger. Ottarklanen på stortinget er ikke fornøyd med å lage lover i Norge, og søker å overstyre andre lands lover og regler for hvordan de vil at samfunn og innbyggere skal leve. Det er et skrekkelig farlig prinsipp.nb skrev:I følge Norges lover er det også forbudt å kjøpe sex i utlandet.zed skrev:Hva har "landets lovgivende forsamling" å gjøre med hendelse i Latvia?
Tror du selv forstår hvorfor.zed skrev:Hva har "landets lovgivende forsamling" å gjøre med hendelse i Latvia?
Hvis det er et problem så får vedkommende jobbe for å endre loven i Stortinget, ikke gå rundt og bryte loven.Gjestemedlem skrev:Det er vel også her problemet ligger. Ottarklanen på stortinget er ikke fornøyd med å lage lover i Norge, og søker å overstyre andre lands lover og regler for hvordan de vil at samfunn og innbyggere skal leve. Det er et skrekkelig farlig prinsipp.nb skrev:I følge Norges lover er det også forbudt å kjøpe sex i utlandet.zed skrev:Hva har "landets lovgivende forsamling" å gjøre med hendelse i Latvia?
Hvordan stiller vi oss til om Iran sender spioner til Norge for å overvåke kvinner som besøker oss, for å kunne straffeforfølge dem i hjemlandet hvis det ikke har overholdt alle sharias lover for dem?
Det er vanlig at arbeidsgivere og oppdragsgivere stiller slike krav.Gjestemedlem skrev:Det burde være grunnlovsstridig å vedta lover som straffer Nordmenn for handlinger som er fullt lovlige i det landet de oppholder seg. Samme hva det er.
Det er således gledelig at stortingsrepresentanter viser liten forståelse for slike lover, enda bedre hvis de viser dem forakt og ignorerer dem. Jeg håper bare de har guts til å ta opp dette problemet i stortinget og foreslå slike endringer i stedet for å legge seg flat for ottarfolk og feminister.
Det er viktig at folk ikke viser respekt for lover som burde være grunnlovsstridige.
"You can check out any time you want, but you can never leave."nb skrev:I følge Norges lover er det også forbudt å kjøpe sex i utlandet.zed skrev:Hva har "landets lovgivende forsamling" å gjøre med hendelse i Latvia?
Gjestemedlem er i sitt vante hjørne. Gjestemedlem har tidligere gitt uttrykk for at han er en liberalist, men her er har han gått over til å være anarkist.Gjestemedlem skrev:Det burde være grunnlovsstridig å vedta lover som straffer Nordmenn for handlinger som er fullt lovlige i det landet de oppholder seg. Samme hva det er.
Det er således gledelig at stortingsrepresentanter viser liten forståelse for slike lover, enda bedre hvis de viser dem forakt og ignorerer dem. Jeg håper bare de har guts til å ta opp dette problemet i stortinget og foreslå slike endringer i stedet for å legge seg flat for ottarfolk og feminister.
Det er viktig at folk ikke viser respekt for lover som burde være grunnlovsstridige.
Og det er også helt greit. Men de gjelder jo stort sett hva de ansatte kan foreta seg når de er på reiser og representerer firmaet. Typisk på konferanser, messer eller i forhandlinger med samarbeidspartnere og myndigheter.Anonym skrev:Det er vanlig at arbeidsgivere og oppdragsgivere stiller slike krav.Gjestemedlem skrev:Det burde være grunnlovsstridig å vedta lover som straffer Nordmenn for handlinger som er fullt lovlige i det landet de oppholder seg. Samme hva det er.
Selvsagt kan du det. Du kan levere inn ditt norske statsborgerskap og flytte fra landet. Fordrer trolig at du har fått et annet først da.Slubbert skrev:"You can check out any time you want, but you can never leave."nb skrev:I følge Norges lover er det også forbudt å kjøpe sex i utlandet.zed skrev:Hva har "landets lovgivende forsamling" å gjøre med hendelse i Latvia?
"Gud er en julenisse, og Jesus er en eventyrfigur". - GjestemedlemNifelheim skrev:Gjestemedlem er i sitt vante hjørne. Gjestemedlem har tidligere gitt uttrykk for at han er en liberalist, men her er har han gått over til å være anarkist.Gjestemedlem skrev:Det burde være grunnlovsstridig å vedta lover som straffer Nordmenn for handlinger som er fullt lovlige i det landet de oppholder seg. Samme hva det er.
Velg og vrak blant lover man skal følge. Passer den ene loven deg ikke så bare bryt den. Er du medlem av lovgivende forsamling? Enda større grunn til å bryte loven. Du har mulighet til å kjempe i Stortinget for å endre loven, men det er ikke så farlig. Lykkes du ikke i lovforsamlingen så kan du jo bare bryten loven istedenfor.
Prinsippene om maktfordeling er ei heller ikke så farlig. Stortingsrepresentanter er jo nøyaktig en mann i gata. Stortingsrepresentanthatten kan man jo bare ta av seg når man går ut av Stortingsbygningen. Deretter står man fritt til å gjøre hva som man vil. Eller kanskje ikke.
Hva hvis en sort sørafrikaner, under apartheidtiden i Sør Afrika, hadde satt seg ved siden av en hvit kvinne på trikken i Oslo. Ville det være riktig å kunne straffeforfølge mannen i hjemlandet for dette? Selv om dette var lovlig og akseptert i Norge.Nifelheim skrev:Vedkommende befinner seg i Norge og må da forholde seg til Norges lover, regler og skikker. Er det ikke dette nevnte parti er så nøye med å fortelle alle mørkhudete?
Sovende lover er ikke lover som er 3 år gamle.Gjestemedlem skrev:"Gud er en julenisse, og Jesus er en eventyrfigur". - GjestemedlemNifelheim skrev:Gjestemedlem er i sitt vante hjørne. Gjestemedlem har tidligere gitt uttrykk for at han er en liberalist, men her er har han gått over til å være anarkist.Gjestemedlem skrev:Det burde være grunnlovsstridig å vedta lover som straffer Nordmenn for handlinger som er fullt lovlige i det landet de oppholder seg. Samme hva det er.
Velg og vrak blant lover man skal følge. Passer den ene loven deg ikke så bare bryt den. Er du medlem av lovgivende forsamling? Enda større grunn til å bryte loven. Du har mulighet til å kjempe i Stortinget for å endre loven, men det er ikke så farlig. Lykkes du ikke i lovforsamlingen så kan du jo bare bryten loven istedenfor.
Prinsippene om maktfordeling er ei heller ikke så farlig. Stortingsrepresentanter er jo nøyaktig en mann i gata. Stortingsrepresentanthatten kan man jo bare ta av seg når man går ut av Stortingsbygningen. Deretter står man fritt til å gjøre hva som man vil. Eller kanskje ikke.
Se, her har jeg nettopp brutt norsk lov. Straffelovens §142 åpner for å gi meg 6 måneders fengselsstraff for dette. Det er presis samme straff som kan idømmes for horekunder... :-\
Så ja.. noen lover bør ikke folk respektere hvis de finner behov for å bryte dem. Å ignorere dem er den beste måten å få dem til å bli sovende på.
Tåpelig sammenlikning.Gjestemedlem skrev:Hva hvis en sort sørafrikaner, under apartheidtiden i Sør Afrika, hadde satt seg ved siden av en hvit kvinne på trikken i Oslo. Ville det være riktig å kunne straffeforfølge mannen i hjemlandet for dette? Selv om dette var lovlig og akseptert i Norge.Nifelheim skrev:Vedkommende befinner seg i Norge og må da forholde seg til Norges lover, regler og skikker. Er det ikke dette nevnte parti er så nøye med å fortelle alle mørkhudete?