FRANCO SERBLIN "THE MASTER IS BACK"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.730
    Torget vurderinger
    4
    Utrolig hva man får tid til å fikle med når man endelig har fått låst hjemmekontoret og ettermiddagssola titter inn. På tide jeg fikk somlet med til noen bilder.

    Regner med litt kvalitetstid med disse sjarmerende og høyst kapable småtassene nå i påskestilla.

    Franco Serblin Accordo 01.jpg


    Franco Serblin Accordo 02.jpg


    Franco Serblin Accordo 03.jpg


    Franco Serblin Accordo 04.jpg


    Franco Serblin Accordo 05.jpg
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Det bør du gjøre. Gratulerer.
    Den råeste vokalen jeg noensinne har hørt er fra Accordo. Det er en fantastisk høyttaler.
     

    btolli

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    323
    Antall liker
    168
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gratulerer også!
    Har hatt Accordo et halvt års tid og er storfornøyd! De er utilnærmelig på gjengivelse av mellomtone og stemmer. Jeg har supplert med Sonus Faber Gravis sub, og da er opphavsmannens lydfilosofi fullkommen. Når en god rørforsterker sørger for det lille ekstra, er det vanskelig å tenke seg bedre musikkgjengivelse!
    Du har virkelig noe å glede deg til!
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tenker Accordo og Luxman heller mot samme lydfilosofi. Håper og tror denne komboen er tilfredstillende. Rart å være en uke uten høyttalere. Har gjerne godt av ventingen. Får justert verdensbildet litt. Godt det er herlig vær i Bergen. Snart sykkeltur.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått Accordoene. Du verden så flotte de er. Og du verden så flott de låter. Kommer tilbake med bilder snart. Må bare spille mye musikk først...
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha jobbet en del med plassering har jeg nå et utrolig bredt og dypt lydbilde. Det er som de forsvinner i rommet. Masse luft og detaljer men aldri påtrengende. Sømløs integrert. Bassen er virkelig imponerende. Og foten går vilt. Før var det mye hopping fra låt til låt. Nå må jeg høre hele greien. Det er bare helt herlig...
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    De er fantastisk flotte @plasma, jeg hadde helt like for noen år siden og jeg angrer litt på jeg solgte dem. Fantastisk flott lyd, og fantastisk flott design og detaljer på dem :love:
     
    Sist redigert:

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har spilt en uke nå . Det har vært svært greit! Tror jeg har noe nær optimal plassering. Da er det hele et nydelig lydbilde. Bassen, som jeg fryktet ble for svak er bare imponerende. Samme gjelder oppløsning og perspektiv. Viktigst er at disse bare spiller musikk som jeg ikke har har har hatt glede av før. Stor eierglede er bonus.
    Mvh Bjørn
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer med flotte høyttalere👍😁

    O
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har spilt noen uker nå. Er svært glad i hva disse krabatene leverer. Opplever de som ikke så avhengig av plassering som man vil ha det til. Ja, det er visse ting som må være på plass men jeg gleder meg over at hele min stue fylles av herlig lyd. Og dynamikken er helt utrolig utifra størrelsen. Er veldig glad i disse. Ser ikke så verst ut heller...
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    301
    Antall liker
    147
    Takk alle sammen! Eg må spille minst 100 timer til før eg kommer med synspunkter om lyd og plassering av høyttalere. Holder på og oppgradere selve lytte-rom også.Lover godt så langt :)
    Utrolig flotte høytalere . Lurte på om du kan dele din erfaring av de , har bestilt Essence og venter spent på de .
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Registrerer at noen plasserer accordoene med bassporten ut mot sideveggen. Altså motsatt av hva som anbefales av produsenten. Jeg prøvde for å sjekke. Totalt mislykket hos meg. Har nok alt å gjøre med rommet, men vanskelig for meg å forstå at det er bedre enn anbefalingene fra italienerne. Men det er min subjektive betraktning. Uansett, de er helt vidunderlige høyttalere.
    Bjørn
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    301
    Antall liker
    147
    Har endelig fått mine nye Essence . God service levert hjem og hjelp til å få de på plass . Har bare hatt de en dag , men det er allerede bedre lyd enn jeg har hatt noengang .
    DSC_1368.JPG
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    301
    Antall liker
    147
    Den kommer nok til å bli . Jeg kan jo prøve å fjerne den for å sjekke om det er noe særlig forskjell på lyd .
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ellers, gratulerer med aldeles nydelige høyttalere... kanskje mine neste.
     

    Cato G.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2008
    Innlegg
    82
    Antall liker
    83
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    4
    Ellers, gratulerer med aldeles nydelige høyttalere... kanskje mine neste.
    Hei Plasma!! Smiler litt i skjegget av bildene dine: Vi har begge Franco Serblin høyttalere, Jøtul Preisovn og bikkje!! Nå blir det spennende: Hvilken rase er din hund? Tror min liker lyden av Ktema, legger seg ofte til rette og lytter når jeg hører musikk (tror han liker best klassisk).
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, vi har en sort schnauzer. Tispe. Molly heter hun. Verdens beste selvsagt. Og hun liker nok best klassisk. Når jeg spiller litt sær jazz ser hun overbærende på meg og går og legger seg i andre etasje...
    5F31700C-09A5-4746-8A19-75515C02D903.jpeg
    F493D4C1-8C19-45C4-BACD-144DE749BAEA.jpeg
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Hei godtfolk!
    Er det noen av dere som har noen erfaring med å bruke «mindre» forsterkere på Accordo Essence? Tenker da helst på integrerte rørforsterkere. Ser det oppgis fra 20W fra produsent, men målinger viser de kanskje ikke er så effektive som det oppgis.
    Håper på svar👍🏻
     
    U

    Utgatt33029

    Gjest
    Hei! Eg har brukt en rør forsterker Cayin 845 på ca 30w og en Audio Research gsi75 på 75w , begge med meget godt resultat. Vist du har for vane å spille unormalt høyt volum så kan du bli litt skuffet. Eg hadde ikke vært bekymret vist eg skulle gå tilbake til rør igjen med mine Essence for her spilles det sjelden høyt.
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    @Mohican Nei, her spilles det i behagelig 70-75ish db. Da er det en bekymring mindre.
    Den Cayin’n er noen knepp mindre enn forsterkeren jeg har sett på.
     

    peterab

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2014
    Innlegg
    7
    Antall liker
    5
    Hei,
    Har nylig byttet mine Audio Physic 25 Virgo med Essence. Bruker Mastersound Compact 845. 30 watt klasse A. Dette fungerer svært bra. En transparens, detalj rikdom og dynamikk som langt overgår mine forrige høyttalere. Jeg har satt de opp speilvendt med bassportene mot sideveggene. Også dette med bra resultat.
    Så min erfaring er udelt positiv. Dette har allerede gitt med en helt annen og suveren musikkopplevelse. Så jeg kan ikke annet enn helhjertet anbefale disse også med en integrert rørforsterker.
    Hilsen Peter
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    301
    Antall liker
    147
    Kan også anbefale Audia Flight , spiller med Fls 1 og 4 . Bruker Wellfloat plattformer under , jeg synes det var en stor forbedring .
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det gikk som det måtte…jeg har bestilt Essence. Etter mye grubling og lyst på å beholde Accordo’enes nydelige måte å formidle musikk på måtte bli den gulvstående utgaven. Vet ikke når de kommer, men det er greit. Lever utmerket godt med Accordo i ventetiden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn